Of je koopt een ander (of ouder) model wasmachine.quote:Op zondag 19 januari 2025 10:03 schreef Viesdik het volgende:
Het nieuwe normaal toch?
De garantie van je auto vervalt, als je met een buitenboord computer de instellingen wijzigt van je auto.
Bijvoorbeeld je lane assist uitschakelen.
Maar ik kan me voorstellen dat je bij bijvoorbeeld een wasmachine ook pas garantie krijgt, als je je wasmachine laat inlezen bij een storing. Dan kunnen ze vaststellen wat er mis is en scheelt weer een bezoekje van de reparateur.
Heel ziek eigenlijk
In deze wereld heb je geen rechten meer.. tenzij je rechten overeenkomen met de doelstellingen van de elite.
quote:Op zondag 19 januari 2025 10:03 schreef Viesdik het volgende:
In deze wereld heb je geen rechten meer.. tenzij je rechten overeenkomen met de doelstellingen van de elite.
Zo zwart/wit is dat niet.quote:Op zondag 19 januari 2025 10:03 schreef Viesdik het volgende:
Het nieuwe normaal toch?
De garantie van je auto vervalt, als je met een buitenboord computer de instellingen wijzigt van je auto.
zo zwart wit is dit helaas welquote:Op zondag 19 januari 2025 12:43 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Zo zwart/wit is dat niet.
Er moet wel een verband zijn tussen de "modificatie" en het probleem waarvoor je de garantie aanspreekt.
Als de motor van jouw auto kapot gaat dan kan men niet de garantie afwijzen om de reden dat de lane assist standaard uitgeschakeld is.
Wie is "ze" in deze context? Klinkt een beetje als een wappie die een "complot" ziet dat er niet is.quote:Op zondag 19 januari 2025 12:54 schreef Viesdik het volgende:
zo zwart wit is dit helaas wel
waarom willen ze anders een blackbox in de auto hebben
Als je zelf te dom bent om het te snappen, ga mensen dan niet uitmaken voor wappie. Vraag je moeder maar om uitleg.quote:Op zondag 19 januari 2025 13:04 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Wie is "ze" in deze context? Klinkt een beetje als een wappie die een "complot" ziet dat er niet is.
Die blackbox is een verplichting vanuit wetgeving.
Instellingen aanpassen via de ECU heeft niks te maken met die blackbox, dus hoe kom je daar überhaupt bij? Je hebt geen idee waar je het over hebt.
Ik heb inderdaad niet het niveau om dit te begrijpen, klopt. Leg even uit anders: wat is het verband tussen fabrieksgarantie en de blackbox van de auto, terwijl de aanpassingen waarover je het hebt via de ECU van de auto gedaan worden?quote:Op zondag 19 januari 2025 13:07 schreef Viesdik het volgende:
Als je zelf te dom bent om het te snappen, ga mensen dan niet uitmaken voor wappie. Vraag je moeder maar om uitleg.
als je sorry zegt, dan overweeg ik te reagerenquote:Op zondag 19 januari 2025 13:16 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Ik heb inderdaad niet het niveau om dit te begrijpen, klopt. Leg even uit anders: wat is het verband tussen fabrieksgarantie en de blackbox van de auto, terwijl de aanpassingen waarover je het hebt via de ECU van de auto gedaan worden?
Zou moeten zijn idd. Alleen zal een fabrikant er alles aan doen om niet te hoeven betalen.quote:Op zondag 19 januari 2025 12:43 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Zo zwart/wit is dat niet.
Er moet wel een verband zijn tussen de "modificatie" en het probleem waarvoor je de garantie aanspreekt.
Als de motor van jouw auto kapot gaat dan kan men niet de garantie afwijzen om de reden dat de lane assist standaard uitgeschakeld is.
Dat maakt nog steeds niet dat de garantie vervalt, zoals door Viesdik wordt gesteld.quote:Op zondag 19 januari 2025 13:34 schreef Ridocar het volgende:
Zou moeten zijn idd. Alleen zal een fabrikant er alles aan doen om niet te hoeven betalen.
nou, dat is de interpretatie van Rossman over deze changes.quote:Op zondag 19 januari 2025 09:17 schreef Ridocar het volgende:
Eerst een filmpje, want de uitleg is een stuk beter dan dat ik het probeer.
Bekijk deze YouTube-video
Voor al diegenen met te weinig geduld een tldw:
Fabrikanten passen hun online services aan nadat je het apparaat hebt gekocht, zodat een internetverbinding verplicht is/wordt als je het wilt blijven gebruiken.
Hoe is dat geregeld qua Nederlandse (of Europese) wetgeving? Mag je je apparaat dan terugbrengen? Kan de fabrikant dan zeggen: "Jammer, je bent nu onze bitch."? Kun je er onderuit komen?
En stel: je oma belt op. Het digitale fotolijstje dat je hebt gegeven werkt niet meer. Althans, ze kan niet meer kijken naar haar kleinkinderen. In plaats daarvan staat een Engelse tekst en een Mastercardlogo. Wat zou jij doen?
wut?quote:Op zondag 19 januari 2025 10:03 schreef Viesdik het volgende:
Het nieuwe normaal toch?
Maar ik kan me voorstellen dat je bij bijvoorbeeld een wasmachine ook pas garantie krijgt, als je je wasmachine laat inlezen bij een storing. Dan kunnen ze vaststellen wat er mis is en scheelt weer een bezoekje van de reparateur.
Heel ziek eigenlijk
onjuistquote:Op maandag 20 januari 2025 09:11 schreef freak1 het volgende:
[..]
wut?
dat doelstellingen van de elite is feitelijk een directe diskwalificatie met je wappie gepraat.
de garantie van je auto vervalt absoluut niet als jij wijzigingen aanbrengt die niets met de werking te maken hebben.
lane assist en dergelijke zijn overigens verplichtingen door EU reguleringen, door die ongedaan te maken kan de typegoedkeuring vervallen voor de auto.. houd daar rekening mee. maar als jij lane assist uitzet en de motor loopt een half jaar later stuk kunnen ze niet zeggen geen garantie want lane assist stond uit.
okay. goed beargumenteerd ook.quote:
waarom ga ik iets beargumenteren als je niet normaal kan reagerenquote:Op maandag 20 januari 2025 10:11 schreef freak1 het volgende:
[..]
okay. goed beargumenteerd ook.
slechtste geval wordt de garantie in eerste instantie afgewezen worden door een onkundig persoon maar op het moment dat je dat op non conformiteit gooit en het naar je rechtsbijstand doorverwijst of er een andere zaak van maakt zal er geen enkel probleem zijn om garantie op een motor te claimen als jij geen wijzigingen hebt doorgevoerd aan de motor.
wie reageert er hier abnormaal met "de elite" en schelden?quote:Op maandag 20 januari 2025 10:11 schreef Viesdik het volgende:
[..]
waarom ga ik iets beargumenteren als je niet normaal kan reageren
Blog over een soortgelijke casus: https://blog.iusmentis.co(...)e-apparaten-mag-dat/quote:Op zondag 19 januari 2025 09:17 schreef Ridocar het volgende:
Fabrikanten passen hun online services aan nadat je het apparaat hebt gekocht, zodat een internetverbinding verplicht is/wordt als je het wilt blijven gebruiken.
Hoe is dat geregeld qua Nederlandse (of Europese) wetgeving? Mag je je apparaat dan terugbrengen? Kan de fabrikant dan zeggen: "Jammer, je bent nu onze bitch."? Kun je er onderuit komen?
En stel: je oma belt op. Het digitale fotolijstje dat je hebt gegeven werkt niet meer. Althans, ze kan niet meer kijken naar haar kleinkinderen. In plaats daarvan staat een Engelse tekst en een Mastercardlogo. Wat zou jij doen?
Laat gaan joh. Hij heeft echt geen flauw benul waar die over praat.quote:Op maandag 20 januari 2025 10:14 schreef freak1 het volgende:
wie reageert er hier abnormaal met "de elite" en schelden?
met de nadruk op meestal. Formlabs, Ultimaker, Makerbot, Stratasys, toch een aantal grote merken waarbij je, indien je andere software dan die van de fabrikant gebruikt, een behoorlijke sub-par ervaring gaat krijgen. maargoed, je zei meestal. let's continue;quote:Op woensdag 22 januari 2025 16:22 schreef knoopie het volgende:
[..]
De wereld van 3d-printers is tot nu toe altijd erg open source, en je kan meestel je faviruete software gebruiken om jouw files voor te bereiden en te slicen voor het printen op jouw printer.
nee, bij bijna alle ofwel open source printers (ratrig, prusa) of chinese clones (Creality) is dit het geval. niet bij merken die altijd duidelijk zijn geweest dat ze closed zijn zoals Bambu. appels en appels.quote:Bij bijna alle merken is dit ook nog steeds het geval.
ook dat is niet waar.quote:Die hele wereld is nog extreem open source gelukkig. Alleen bambu-labs heeft, om "veiligheidsredenen" ineens besloten dat je vanaf nu alleen nog maar hun software mag gebruiken om met hun printer te verbinden.
onzin. de juiste vergelijking hier is dat je voortaan alleen nog maar vanuit je vriendinnetje een opdracht naar je HP printer bij jou thuis staat kan versturen via de HP software. wil je dat direct vanuit Word doen dan moet je ofwel thuis zijn, ofwel; een VPN opzetten. maar Word blijft nog prima werken. vroeger kon Word echter rechtstreeks vanuit je vriendinnetje via de HP tool printer via het internet naar je printer thuis en dat kan nu niet meer.quote:
poeh ben blij dat ik geen klant ben van je want je hebt niet eens de tijd genomen de EULA en de privacy verklaringen van Bambu door te lezen. als jij Orca slicer icm Bambu gebruikte via je cloud account, dan ging die data hoe dan ook via de servers van Bambu die idd in China draaien. als je Orca via LAN mode direct gebruikte naar je printers dan ging het direct naar je printer. en dat blijft gewoon behouden. en als je echt panisch bent koppel je ze niet eens aan het internet en gebruik je gewoon de SD kaartjes. wat ook gewoon blijft werken.quote:Bovendien wordt alle data die jij naar jouw 3d-printer verstuurd voortaan via de servers van bambu gestuurd, dus zij zien alles. Die servers staan zeer waarschijnlijk niet in de EU. Voor mij een argument om geen Bambu te gebruiken, want ik gebruik mijn 3d-printer voor prototypes voor klanten, met wie ik een NDA ondertekend heb. En prototypes digitaal via China sturen valt definitief niet onder non-disclosure.
en wederom incorrect. Bambu verkoopt gewoon via Europese kanalen en moet dus aan de EU regulering voldoen. dus jij kunt prima je europese rechten uit oefenen.quote:[..]
Ben je het er niet mee eens? Pech gehad, Bambu Labs komt uit China. Zie daar maar eens je geld terug te krijgen of je europese rechten uit te oefenen. En helaas zullen veel klanten niet de moeite doen voor een apparaat van max E1000.
holy fuck hoe fout kun je het hebben.quote:Op woensdag 22 januari 2025 16:35 schreef knoopie het volgende:
Van de door @:freak1 gegeven link:
[..]
Alleen geautoriseerd software mag nog verbinden en "kritische taken" uitvoeren. Welke taken zijn dan "critical"? Nou, zo een beetje alles wat je nodig hebt om te printen.
[..]
Welke software is dan nog geautoriseerd? Alleen nog maar de eigen Bambu software. De open source orca-slicer (waarop die van bambu trouwens gebaseerd is) mag niet meer.
wat een onzin. je kunt prima alles lokaal draaien. als je de online features wilt gebruiken van de printers moet je een online account aanmaken. dit moet je overigens ook bij Prusa, Ultimaker en anderen doen...quote:[..]
Het allereerste wat je bij Bambu connect moet doen om het te kunnen gebruiken, is online inloggen. Dus ja, je bent bij deze min of meer gedwongen voortaan online via de servers van bambu lab te printen als je gebruik wil maken van alle features.
geef mij 1 voorbeeld van 1 merk waar je zonder online account alle online features zoals remote printing, cloud account e.d. hebt.quote:Dit staat trouwens allemaal in groot contrast met zo ongeveer alle andere populaire printers op de markt, die laten zien dat dezelfde functionaliteit prima mogelijk en veilig kan zijn zonder een online account waar je moet inloggen.
PS;quote:Op woensdag 22 januari 2025 16:35 schreef knoopie het volgende:
Van de door @:freak1 gegeven link:
[..]
Alleen geautoriseerd software mag nog verbinden en "kritische taken" uitvoeren. Welke taken zijn dan "critical"? Nou, zo een beetje alles wat je nodig hebt om te printen.
[..]
Welke software is dan nog geautoriseerd? Alleen nog maar de eigen Bambu software. De open source orca-slicer (waarop die van bambu trouwens gebaseerd is) mag niet meer.
[..]
Het allereerste wat je bij Bambu connect moet doen om het te kunnen gebruiken, is online inloggen. Dus ja, je bent bij deze min of meer gedwongen voortaan online via de servers van bambu lab te printen als je gebruik wil maken van alle features.
Dit staat trouwens allemaal in groot contrast met zo ongeveer alle andere populaire printers op de markt, die laten zien dat dezelfde functionaliteit prima mogelijk en veilig kan zijn zonder een online account waar je moet inloggen.
en om dan, ondanks de gruwelijke hoeveelheid FUD omtrent het topic, weer terug bij de vraag te komen van jou;quote:Op zondag 19 januari 2025 09:17 schreef Ridocar het volgende:
Eerst een filmpje, want de uitleg is een stuk beter dan dat ik het probeer.
Bekijk deze YouTube-video
Voor al diegenen met te weinig geduld een tldw:
tuurlijk maakt dat wel uit. je geeft aan dat open source zo belangrijk is en dat dat key is maar vervolgens kun je niet eens correct melden wie nu eigenlijk bij wie leentjebuur speelt. info die gewoon in de release notes staat. je punt draait erom dat de bambu slicer wel mag maar het orgineel, Orca, niet meer. en dit presenteer je als absolute waarheid. mijn holy fuck was dan ook een holy fuck van schok.quote:Op woensdag 22 januari 2025 17:38 schreef knoopie het volgende:
[..]
Mea culpa. Orca en Bambu slicer zijn op dezelfde software gebaseerd wilde ik zeggen. Lijkt me geen reden om meteen te schelden. Maakt ook weinig uit voor het verdere verhaal.
de doelgroep van deze printer zal het aan hun reet roesten dat het ding uit china komt en internet nodig heeft. de doelgroep wil een printer die gewoon werkt. dat is de doelgroep. de groep die, al dan niet terechte, angst heeft voor hard en software uit china gaat naar Prusa. je koopt niet chinees spul om vervolgens te klagen dat het Chinees spul is. dat is gewoon debiel.quote:[..]
Kan je dan laten zien hoe? Want ik heb nu bij twee mensen gezien dat het niet zomaar werkt zonder dat de computer een internetverbinding heeft. De online forums staan er ook mee vol. Lan-only is misschien zo dat de printer direct aangestuurd wordt, maar in dat geval moet je wel eerst online zijn met bambu connect. Waar is dat voor nodig? Misschien is het wel mogelijk, maar alleen als je IP adressen statisch gaat maken en poorten gaat blokken, wat naar mijn mening onnodig ingewikkeld is. Zeker voor de doelgroep van deze printer.
wederom onzin.quote:[..]
Die wil ik helemaal niet gebruiken en dat is ook volkomen logisch dat dat niet gaat zonder internetverbinding.
Maar als ik met mijn Prusa via LAN of WLAN wil verbinden, dan typ ik het IP-adres in en werkt alles, zonder internetverbinding met een slicer naar voorkeur. Bij mijn Snapmaker is het precies hetzelfde. Waarom moet dat bij Bambu met hun eigen software ertussen die bovendien een internetverbinding nodig heeft? Updates werken ook gewoon prima met een usb-stick als geen internetverbinding op mijn apparaat heb/wil.
halve waarheid. je kunt gewoon met Orca of Slic3r of elke compatible slicer slicen en op de SD kaart zetten en dan printen. prima. ook kun je emt Orca gewoon je printer verbinden en monitoren. de functionaliteit die straks niet meer kan, dus in de toekomst, is directe controle van de printer vanuit niet Bambu goedkeurde software.quote:Bij Bambu labs kan je enkel hun software gebruiken om met de printer te verbinden. En ze hebben ook al alle hardware ingebouwd om enkel met hun eigen filament te kunnen werken. Dus ze zijn slechts een update verwijderd van enkel nog met hun eigen materiaal en met hun eigen slicer werken, en dan is het slechts nog een kwestie van tijd voordat ze maandelijks geld gaan vragen voor het gebruik van de slicer. Want laten we eerlijk zijn, de hardware is zo goedkoop, dat ze daar nauwelijks geld op kunnen verdienen, dus het (toekomstige) verdienmodel moet ergens anders zitten.
en met die laatste zin sla je de spijker op de kop. het is enkel gissen naar de bedoeling. en dat doe je dan ook volop, niet gehinder door enige kennis van zaken blijkbaar.quote:Mijn mening is wel redelijk gevormd door een XTOOL lasersnijder een paar jaar terug, die ook ineens besloot dat ik zelfs niet meer via USB het apparaat te herkennen als ik een VPN aan had staan of geen internetverbinding had... Functioneel was daar ook geen enkele reden voor, maar was een bekend probleem.
En net als Bambu Lab, als er geen of slechts een halfbakken excuus komt waarom die online verbinding nodig is, dan kunnen we alleen maar gissen naar hun bedoelingen.
Nee. Ik heb zelf geen bambu labs staan, dus kan het niet beter uitzoeken en eerlijk gezegd interesseert het mij ook niet zo.quote:Op woensdag 22 januari 2025 18:00 schreef freak1 het volgende:
weet je zeker dat je deze discussie verder wil voeren?
ik zei het niet, ik bewees dat ze inhoudelijk niet klopten.quote:Op woensdag 22 januari 2025 20:09 schreef knoopie het volgende:
[..]
Nee. Ik heb zelf geen bambu labs staan, dus kan het niet beter uitzoeken en eerlijk gezegd interesseert het mij ook niet zo.
Als jij zegt dat mijn posts inhoudelijk niet kloppen, dan haal ik ze weg.
Ik heb helemaal nergens gezegd dat het misdadig is. Wel graag bij de feiten blijven.quote:Op woensdag 22 januari 2025 20:28 schreef freak1 het volgende:
en toch roept iedereen maar om het hardst dat het misdadig is. jij inclusief.
Mijn argumenten waren gebaseerd om mijn beperkte eigen ervaringen. En omdat jij er kennelijk meer ervaring mee hebt, heb ik die ook weer weggehaald. Geen reden om emotioneel te worden.quote:met argumenten die je ergens hebt gehoord maar feitelijk onwaar zijn.
verspreiding van desinformatie, wat je duidelijk deed in alle posts die nog altijd gequote staan neem ik altijd serieus.quote:Op woensdag 22 januari 2025 22:59 schreef knoopie het volgende:
[..]
Ik heb helemaal nergens gezegd dat het misdadig is. Wel graag bij de feiten blijven.
[..]
Mijn argumenten waren gebaseerd om mijn beperkte eigen ervaringen. En omdat jij er kennelijk meer ervaring mee hebt, heb ik die ook weer weggehaald. Geen reden om emotioneel te worden.
Achterdocht is wat mij betreft terecht bij elk bedrijf dat graag al zijn producten “connected” wil hebben. En iedereen staat het vrij om een mening daarover te hebben of te twijfelen aan de motieven daarachter. Niet alleen bij Bambu labs.
Geen idee waarom je dit zo persoonlijk neemt.
Als het je daarom gaat, dan haal je die toch weg? Probleem, binnen dit topic tenminste, opgelost.quote:Op donderdag 23 januari 2025 06:56 schreef freak1 het volgende:
verspreiding van desinformatie, wat je duidelijk deed in alle posts die nog altijd gequote staan neem ik altijd serieus.
. Je stelt daarna dat Bambu in het recht staat om deze functionaliteit te verwijderen want het was nooit beloofd.quote:concreet, nee, een fabrikant mag niet functionaliteit die je beloofd is cq toegezegd is bij aankoop ineens ontnemen.
sorry welke advertentie? ik denk dat er 2 dingen langs elkaar af lopen in dit topic. overigens niet alleen in het topic, maar in het algemeen in de discussie over de acties van Bambu.quote:Op donderdag 23 januari 2025 09:13 schreef Pendora het volgende:
@:Freak1, heb jij toevallig nog een originele advertentie? Bambu heeft goed zn best gedaan om de historie van de website te verwijderen en jij geeft aan wat er wel en wat er niet geadverteerd was
[..]
. Je stelt daarna dat Bambu in het recht staat om deze functionaliteit te verwijderen want het was nooit beloofd.
Ik ben heel benieuwd naar de oorspronkelijke advertenties, anders is eigenlijk alles wat je zegt niet te verifiëren en is het hetzelfde onderbuik gevoel als knoopie.
Overigens is het in het verleden vaker gebeurd, bijvoorbeeld de PS3 werd geadverteerd dat er Linux op mogelijk was, dat werd vervolgens bij een update weggehaald en de advertenties waren ook veranderd. Je kunt dus stellen dat de producent in hun recht stond (in de nieuwe advertenties stond niks meer over Linux) maar voor de oude verkopen was het wel degelijk een Selling point.
Het hele Sonos debacle.
De mogelijkheid om oudere (vaak nog prima werkende) hardware te configureren met nieuwe software (Unifi bijvoorbeeld) maar waarbij de nieuwere software wel nodig is voor nieuwe hardware.
Eigelijk zou je alleen hardware moeten kopen die direct na aankoop te flashen zijn naar alternatieve firmware.
helemaal mee eens. dat is idd gebeurd en die functionaliteit is later verwijderd. als je de hele casus erbij pakt dan kun je ook zien dat Sony idd is aangeklaagd hiervioor en uiteindelijk een settlement heeft moeten betalenquote:Overigens is het in het verleden vaker gebeurd, bijvoorbeeld de PS3 werd geadverteerd dat er Linux op mogelijk was, dat werd vervolgens bij een update weggehaald en de advertenties waren ook veranderd. Je kunt dus stellen dat de producent in hun recht stond (in de nieuwe advertenties stond niks meer over Linux) maar voor de oude verkopen was het wel degelijk een Selling point.
maar, om een verdere afdwaling te voorkomen want we kunnen wel met irrelevante voorbeelden blijven gooien, de vraag van TS was;quote:Op donderdag 23 januari 2025 09:13 schreef Pendora het volgende:
@:Freak1, heb jij toevallig nog een originele advertentie? Bambu heeft goed zn best gedaan om de historie van de website te verwijderen en jij geeft aan wat er wel en wat er niet geadverteerd was
[..]
. Je stelt daarna dat Bambu in het recht staat om deze functionaliteit te verwijderen want het was nooit beloofd.
Ik ben heel benieuwd naar de oorspronkelijke advertenties, anders is eigenlijk alles wat je zegt niet te verifiëren en is het hetzelfde onderbuik gevoel als knoopie.
Overigens is het in het verleden vaker gebeurd, bijvoorbeeld de PS3 werd geadverteerd dat er Linux op mogelijk was, dat werd vervolgens bij een update weggehaald en de advertenties waren ook veranderd. Je kunt dus stellen dat de producent in hun recht stond (in de nieuwe advertenties stond niks meer over Linux) maar voor de oude verkopen was het wel degelijk een Selling point.
Het hele Sonos debacle.
De mogelijkheid om oudere (vaak nog prima werkende) hardware te configureren met nieuwe software (Unifi bijvoorbeeld) maar waarbij de nieuwere software wel nodig is voor nieuwe hardware.
Eigelijk zou je alleen hardware moeten kopen die direct na aankoop te flashen zijn naar alternatieve firmware.
als jij een apparaat koopt waarbij het niet aannemlijk is dat je een internet verbinding nodig hebt voor gebruikt (bijv. bij aanschaf gloeilamp), jij het appraat ook op die manier gebruikt en de fabrikant dan plots een wijziging doorvoert waardoor het normale gebruik van het apparaat enkel nog kan door jou een irrelevante actie te laten ondernemen (bijv. een online account bij philips voor het gebruik van een gloeilamp zonder smart functies) dan is dat non-conformiteit en krijg je idd een compensatie of je geld terug.quote:Voor al diegenen met te weinig geduld een tldw:
Dat is niet helemaal waar. In de oorspronkelijke kickstarter stond bij de Software specificaties: "Slicer: Bambu Studio, Cura, Superslicer"quote:Op donderdag 23 januari 2025 09:49 schreef freak1 het volgende:
[..]
sorry welke advertentie? ik denk dat er 2 dingen langs elkaar af lopen in dit topic. overigens niet alleen in het topic, maar in het algemeen in de discussie over de acties van Bambu.
advertenties over alle Bambu machines zijn feitelijk altijd hetzelfde geweest, zie ook;
https://www.123-3d.nl/Bam(...)-i10163-t115691.html
en
https://eu.store.bambulab.com/en-nl/products/x1-carbon
die advertentie tekst is nooit aangepast.
daar is geen historie van verwijderd.
Ik ben geen advocaat, maar denk niet dat het zo een vaart zal lopen. Want Kickstarter, alles onder voorbehoud, enz, enz.quote:Op donderdag 23 januari 2025 10:32 schreef Pendora het volgende:
Dus de mensen die hem bij de Kickstarter hebben gekocht, hebben nu recht op geld terug lijkt me dan.
ik zie nog altijd het probleem niet, met beide slicers kun je nog steeds slicen en de print op de printer draaien. de directe integratie tussen die 3rd party slicer en de bambu printer via de cloud gaat met toekomstige updates niet meer op de oude manieren kunnen.quote:Op donderdag 23 januari 2025 10:10 schreef knoopie het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar. In de oorspronkelijke kickstarter stond bij de Software specificaties: "Slicer: Bambu Studio, Cura, Superslicer"
Dus de historie is niet weggehaald, maar de hele regel software is wel ineens verdwenen bij de twee advertenties die jij nu verlinkt. Nu is een specificatie op kickstarter altijd met een korreltje zout, maar de specificatie is dus veranderd.
[ afbeelding ]
nee, want daar draait het dus de hele tijd om. ik kan het wel 1000 keer zeggen maar niemand schijnt hier te lezen;quote:Op donderdag 23 januari 2025 10:32 schreef Pendora het volgende:
Dus de mensen die hem bij de Kickstarter hebben gekocht, hebben nu recht op geld terug lijkt me dan.
en dan komen we bij de crux van het probleem. mensen zijn er niet blij mee dat een stukje nooit ondersteunde functionaliteit weggenomen wordt.quote:Op donderdag 23 januari 2025 10:49 schreef knoopie het volgende:
[..]
Ik ben geen advocaat, maar denk niet dat het zo een vaart zal lopen. Want Kickstarter, alles onder voorbehoud, enz, enz.
Maar dat neemt niet weg dat overduidelijk veel mensen niet blij zijn met de (eventuele) aanstaande veranderingen. Natuurlijk interesseert het heel veel gebruikers niks, omdat die de iPhone ervaring willen. Prima voor hun. En waarschijnlijk was het naïef om te denken dat je 3rd party hardware of software altijd zou blijven werken op een bambu labs machine die gezegd hebben niet open source te zijn. Maar dat neemt niet weg dat die paar mensen dat eerst wel konden en straks na een (sterk aangeraden vanwege veiligheid) update niet meer.
ik denk dat, in het kader van vele wegen naar Rome, dit zeker niet de beste of enige manier is voor Bambu.quote:En volgens mij is het grootste probleem daarbij dat veel mensen online niet helemaal begrijpen waarom meer veiligheid alleen maar zou kunnen met de voorgestelde update. Als ik eerlijk ben, snap ik dat ook niet helemaal waarom dat alleen op deze manier zou kunnen. En zonder een echt goede verklaring gaan mensen aannames doen over de motivatie van Bambu labs voor deze update.
Tja philips is tegenwoordig gewoon een chinees merk wat “philips” er op plakt. Geen idee waarom je tegenwoordig nog een philips zou kopenquote:Op zondag 19 januari 2025 10:24 schreef recursief het volgende:
Philips heeft dat geprobeerd met een tv. Maar daar zijn ze gelukkig op teruggekomen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |