abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216351527
Eerst een filmpje, want de uitleg is een stuk beter dan dat ik het probeer.

Bekijk deze YouTube-video

Voor al diegenen met te weinig geduld een tldw:
Fabrikanten passen hun online services aan nadat je het apparaat hebt gekocht, zodat een internetverbinding verplicht is/wordt als je het wilt blijven gebruiken.

Hoe is dat geregeld qua Nederlandse (of Europese) wetgeving? Mag je je apparaat dan terugbrengen? Kan de fabrikant dan zeggen: "Jammer, je bent nu onze bitch."? Kun je er onderuit komen?
En stel: je oma belt op. Het digitale fotolijstje dat je hebt gegeven werkt niet meer. Althans, ze kan niet meer kijken naar haar kleinkinderen. In plaats daarvan staat een Engelse tekst en een Mastercardlogo. Wat zou jij doen?
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_216351818
Goede vraag. Gisteren was onze vaatwasser vastgelopen omdat we op onze telefoon geen app hadden geïnstalleerd via welke updates uitgerold worden :')!
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_216352060
Het nieuwe normaal toch?
De garantie van je auto vervalt, als je met een buitenboord computer de instellingen wijzigt van je auto.
Bijvoorbeeld je lane assist uitschakelen.

Maar ik kan me voorstellen dat je bij bijvoorbeeld een wasmachine ook pas garantie krijgt, als je je wasmachine laat inlezen bij een storing. Dan kunnen ze vaststellen wat er mis is en scheelt weer een bezoekje van de reparateur.

Heel ziek eigenlijk

In deze wereld heb je geen rechten meer.. tenzij je rechten overeenkomen met de doelstellingen van de elite.
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 19 januari 2025 @ 10:10:32 #4
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_216352137
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2025 10:03 schreef Viesdik het volgende:
Het nieuwe normaal toch?
De garantie van je auto vervalt, als je met een buitenboord computer de instellingen wijzigt van je auto.

Maar ik kan me voorstellen dat je bij bijvoorbeeld een wasmachine ook pas garantie krijgt, als je je wasmachine laat inlezen bij een storing. Dan kunnen ze vaststellen wat er mis is en scheelt weer een bezoekje van de reparateur.

Heel ziek eigenlijk

In deze wereld heb je geen rechten meer.. tenzij je rechten overeenkomen met de doelstellingen van de elite.
Of je koopt een ander (of ouder) model wasmachine.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_216352284
Philips heeft dat geprobeerd met een tv. Maar daar zijn ze gelukkig op teruggekomen.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_216352958
Kijk en huiver:

Al een tijdje geleden dat ik deze had gezien, maar nu herinner ik 'm weer.

[ Bericht 13% gewijzigd door Ridocar op 19-01-2025 11:31:40 ]
pi_216353648
quote:

:')
pi_216354193
quote:
Het nieuwe normaal toch?
Zo zwart/wit is dat niet.
Er moet wel een verband zijn tussen de "modificatie" en het probleem waarvoor je de garantie aanspreekt.

Als de motor van jouw auto kapot gaat dan kan men niet de garantie afwijzen om de reden dat de lane assist standaard uitgeschakeld is.
pi_216354306
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2025 12:43 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Er moet wel een verband zijn tussen de "modificatie" en het probleem waarvoor je de garantie aanspreekt.

Als de motor van jouw auto kapot gaat dan kan men niet de garantie afwijzen om de reden dat de lane assist standaard uitgeschakeld is.
zo zwart wit is dit helaas wel
waarom willen ze anders een blackbox in de auto hebben
pi_216354417
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2025 12:54 schreef Viesdik het volgende:
zo zwart wit is dit helaas wel
waarom willen ze anders een blackbox in de auto hebben
Wie is "ze" in deze context? Klinkt een beetje als een wappie die een "complot" ziet dat er niet is.
Die blackbox is een verplichting vanuit wetgeving.

Instellingen aanpassen via de ECU heeft niks te maken met die blackbox, dus hoe kom je daar überhaupt bij? Je hebt geen idee waar je het over hebt.
pi_216354445
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2025 13:04 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Wie is "ze" in deze context? Klinkt een beetje als een wappie die een "complot" ziet dat er niet is.
Die blackbox is een verplichting vanuit wetgeving.

Instellingen aanpassen via de ECU heeft niks te maken met die blackbox, dus hoe kom je daar überhaupt bij? Je hebt geen idee waar je het over hebt.
Als je zelf te dom bent om het te snappen, ga mensen dan niet uitmaken voor wappie. Vraag je moeder maar om uitleg.
pi_216354531
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2025 13:07 schreef Viesdik het volgende:
Als je zelf te dom bent om het te snappen, ga mensen dan niet uitmaken voor wappie. Vraag je moeder maar om uitleg.
Ik heb inderdaad niet het niveau om dit te begrijpen, klopt. Leg even uit anders: wat is het verband tussen fabrieksgarantie en de blackbox van de auto, terwijl de aanpassingen waarover je het hebt via de ECU van de auto gedaan worden?
pi_216354563
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2025 13:16 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Ik heb inderdaad niet het niveau om dit te begrijpen, klopt. Leg even uit anders: wat is het verband tussen fabrieksgarantie en de blackbox van de auto, terwijl de aanpassingen waarover je het hebt via de ECU van de auto gedaan worden?
als je sorry zegt, dan overweeg ik te reageren :D
pi_216354669
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2025 12:43 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Zou moeten zijn idd. Alleen zal een fabrikant er alles aan doen om niet te hoeven betalen.
pi_216356768
quote:
1s.gif Op zondag 19 januari 2025 13:34 schreef Ridocar het volgende:
Zou moeten zijn idd. Alleen zal een fabrikant er alles aan doen om niet te hoeven betalen.
Dat maakt nog steeds niet dat de garantie vervalt, zoals door Viesdik wordt gesteld.
pi_216363174
quote:
7s.gif Op zondag 19 januari 2025 09:17 schreef Ridocar het volgende:
Eerst een filmpje, want de uitleg is een stuk beter dan dat ik het probeer.

Voor al diegenen met te weinig geduld een tldw:
Fabrikanten passen hun online services aan nadat je het apparaat hebt gekocht, zodat een internetverbinding verplicht is/wordt als je het wilt blijven gebruiken.

Hoe is dat geregeld qua Nederlandse (of Europese) wetgeving? Mag je je apparaat dan terugbrengen? Kan de fabrikant dan zeggen: "Jammer, je bent nu onze bitch."? Kun je er onderuit komen?
En stel: je oma belt op. Het digitale fotolijstje dat je hebt gegeven werkt niet meer. Althans, ze kan niet meer kijken naar haar kleinkinderen. In plaats daarvan staat een Engelse tekst en een Mastercardlogo. Wat zou jij doen?
nou, dat is de interpretatie van Rossman over deze changes.
als ik de officiele blog post https://blog.bambulab.com(...)on-control-system-2/
of de terms of use https://bambulab.com/en-eu/policies/terms erbij pak kom ik echt niet verder dan dat er een nieuw authorizatie systeem wordt ingevoerd waarbij enkel geauthoriseerde verbindingen met de printers toegestaan worden. zowel software als hardware matig.

ik zie nergens de vereiste voor een permanente internetverbinding. heb je daar een linkje voor?

maar nee, dat mag niet geeist worden tenzij vooraf expliciet duidelijk vermeld. koop jij een internet browser? dan kan daar een internet verbinding voor vereist worden. koop jij een magnetron? dan moet voorafgaand aan de koop wel heel duidelijk vermeld worden dat een itnernet verbinding nodig is. maar als dat de eis is, is dat de eis waarmee jij akkoord gaat. en als ze tussentijds iets introduceren waardoor het vereist wordt dan mag je idd het apparaat terugbrengen en krijg je geld terug.
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
pi_216363192
quote:
Het nieuwe normaal toch?

Heel ziek eigenlijk

wut?
dat doelstellingen van de elite is feitelijk een directe diskwalificatie met je wappie gepraat.
de garantie van je auto vervalt absoluut niet als jij wijzigingen aanbrengt die niets met de werking te maken hebben.
lane assist en dergelijke zijn overigens verplichtingen door EU reguleringen, door die ongedaan te maken kan de typegoedkeuring vervallen voor de auto.. houd daar rekening mee. maar als jij lane assist uitzet en de motor loopt een half jaar later stuk kunnen ze niet zeggen geen garantie want lane assist stond uit.
en dank u meneer Dood,
pi_216363779
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2025 09:11 schreef freak1 het volgende:

[..]
wut?
dat doelstellingen van de elite is feitelijk een directe diskwalificatie met je wappie gepraat.
de garantie van je auto vervalt absoluut niet als jij wijzigingen aanbrengt die niets met de werking te maken hebben.
lane assist en dergelijke zijn overigens verplichtingen door EU reguleringen, door die ongedaan te maken kan de typegoedkeuring vervallen voor de auto.. houd daar rekening mee. maar als jij lane assist uitzet en de motor loopt een half jaar later stuk kunnen ze niet zeggen geen garantie want lane assist stond uit.
onjuist
pi_216363868
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2025 10:04 schreef Viesdik het volgende:

[..]
onjuist
okay. goed beargumenteerd ook.

slechtste geval wordt de garantie in eerste instantie afgewezen worden door een onkundig persoon maar op het moment dat je dat op non conformiteit gooit en het naar je rechtsbijstand doorverwijst of er een andere zaak van maakt zal er geen enkel probleem zijn om garantie op een motor te claimen als jij geen wijzigingen hebt doorgevoerd aan de motor.
en dank u meneer Dood,
pi_216363871
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2025 10:11 schreef freak1 het volgende:

[..]
okay. goed beargumenteerd ook.

slechtste geval wordt de garantie in eerste instantie afgewezen worden door een onkundig persoon maar op het moment dat je dat op non conformiteit gooit en het naar je rechtsbijstand doorverwijst of er een andere zaak van maakt zal er geen enkel probleem zijn om garantie op een motor te claimen als jij geen wijzigingen hebt doorgevoerd aan de motor.
waarom ga ik iets beargumenteren als je niet normaal kan reageren

[ Bericht 0% gewijzigd door CoolGuy op 21-01-2025 10:14:29 ]
pi_216363894
Leuk om te weten, maar kunnen we verder helemaal niets mee. Ik heb geen tijd om een rechtszaak te beginnen tegen een multinational.
pi_216363897
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2025 10:11 schreef Viesdik het volgende:

[..]
waarom ga ik iets beargumenteren als je niet normaal kan reageren
wie reageert er hier abnormaal met "de elite" en schelden?

[ Bericht 0% gewijzigd door CoolGuy op 21-01-2025 10:14:36 ]
en dank u meneer Dood,
pi_216371358
quote:
7s.gif Op zondag 19 januari 2025 09:17 schreef Ridocar het volgende:

Blog over een soortgelijke casus: https://blog.iusmentis.co(...)e-apparaten-mag-dat/
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_216374319
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2025 10:14 schreef freak1 het volgende:
wie reageert er hier abnormaal met "de elite" en schelden?
Laat gaan joh. Hij heeft echt geen flauw benul waar die over praat.
Roept iets over een blackbox die "ze" in de auto willen hebben, maar die verder echt helemaal niks te maken heeft met het uitschakelen van een lane assist via de ECU van de auto. Om over z'n garantie onzin nog maar te zwijgen.
pi_216391454

[ Bericht 17% gewijzigd door knoopie op 22-01-2025 19:58:03 (Weg want ik kan niet factchecken zonder bambu ) ]
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')