Dank je voor je antwoord. Iig krijg ik een belletje maandag van de politie met de betreffende afdeling. Ja,die 2 bevestigingspunten bracht me ook aan het twijfelen. Het is een goedgekeurde kluis,daarom vind ik het ook wat mager. Verlof is in ieder geval binnen,via de schietclub was de plint verwijderen de beste tip zodat de kluis zo strak mogelijk tegen de muur aan staat. Wapen is er nog niet.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 13:27 schreef WheeleE het volgende:
Ze komen niet met een breekijzer langs om te proberen de kluis los te wrikken. Als jij kan laten zien dat de kluis met fantsoenlijke bouten aan de muur en vloer zit verankerd dan zullen ze daar geen problemen mee hebben. Vooropgesteld dat het geen muurtje van spaanplaat of broze bakstenen is natuurlijk.
Heeft je kluis echt maar 2 bevestigingspunten? Dat klinkt als weinig, maar met M10-bouten lijkt me dat aan de andere kant ook wel behoorlijk stevig.
Je kunt de controleur uiteraard ter plekke vragen naar verbeterpunten. Misschien komen ze al langs in de tijdelijke situatie, maar misschien ook pas als de kluis op de definitieve plek staat.
Als je het echt zeker wil weten kan een belletje naar Bijzondere Wetten geen kwaad.
Dat zijn verbindingen van binnenuit de kluis in de muur/vloer??quote:Op zaterdag 18 januari 2025 12:51 schreef Charged het volgende:
De 2 originele montagepunten (1 in de vloer en 1 in de wand) heb ik met M10 chemisch verankert met Soudal C
Draadeinde rvs in de muur/vloer met chemisch anker. Daar de kluis overheen en vastzetten aan de binnenkant kluis. Zelfborgend voor zoverre het nodig is. Geen foto's gemaakt maar kan alsnog.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 14:46 schreef blomke het volgende:
[..]
Dat zijn verbindingen van binnenuit de kluis in de muur/vloer??
Foto's gemaakt t.b.v. de controleur??
Kan je de kluis daar nog wel overheen zetten als die beiden al vast zitten in de muur/vloer? Dan heb je een sleuf nodig om te kunnen schuiven en dat lijkt me niet de bedoeling. Een opvulstuk of dubbelle bodem zou nog kunnen.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 15:06 schreef Charged het volgende:
[..]
Draadeinde rvs in de muur/vloer met chemisch anker. Daar de kluis overheen en vastzetten aan de binnenkant kluis. Zelfborgend voor zoverre het nodig is. Geen foto's gemaakt maar kan alsnog.
Op het wand gedeelte inderdaad een kleine sleuf,klopt.Vertikaal ongeveer 15 mm,meer had ik niet nodig.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 16:00 schreef 215 het volgende:
[..]
Kan je de kluis daar nog wel overheen zetten als die beiden al vast zitten in de muur/vloer? Dan heb je een sleuf nodig om te kunnen schuiven en dat lijkt me niet de bedoeling. Een opvulstuk of dubbelle bodem zou nog kunnen.
Die sleuf zou ik dan na het plaatsen met een metalen opvulstukje vullen. Maar goed, je moet aan voorschriften voldoen, die zelf bedenken hoeft niet natuurlijk.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 16:15 schreef Charged het volgende:
[..]
Op het wand gedeelte inderdaad een kleine sleuf,klopt.Vertikaal ongeveer 15 mm,meer had ik niet nodig.
Mja,daar had ik iets voor in gedachten maar dat gaat pas gebeuren met de nieuwe kamer. Denk dat dat wel oke gaat worden.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 16:20 schreef 215 het volgende:
[..]
Die sleuf zou ik dan na het plaatsen met een metalen opvulstukje vullen. Maar goed, je moet aan voorschriften voldoen, die zelf bedenken hoeft niet natuurlijk.
Bij de definitieve plaatsing zou je er voor kunnen gaan dat je de kluis iets in de muur en/of de vloer laat verzinken. Maar goed, ik fantaseer maar wat.
Wat ik begrepen heb komt de korpschef zelf. Heb er gisteravond er flink aan lopen rukken (de kluis,he) en die gaf geen krimp. M'n meiske is er blij mee in ieder geval. Haar wapen,haar verlof,haar kluis en haar afspraak.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 18:35 schreef derLudolf het volgende:
Heeft de politie überhaupt capaciteit om dat soort dingen te controleren dan?
Mochten ze twijfel hebben over het feit of de kast vast genoeg zit, zou je je sowieso eerst een momentsleutel moeten laten halen
zodat ze zien dat je kast op het juiste moment vast zit. Doe daarbij documentatie van je anker er bij en ze hebben geen reden om destructief te testen.
Nee, er komen mensen namens de korpschef. Maar ja, ze komenquote:Op zondag 19 januari 2025 10:13 schreef Charged het volgende:
[..]
Wat ik begrepen heb komt de korpschef zelf. Heb er gisteravond er flink aan lopen rukken (de kluis,he) en die gaf geen krimp. M'n meiske is er blij mee in ieder geval. Haar wapen,haar verlof,haar kluis en haar afspraak.
Momentsleutel hoezo? Het gaat erom dat de kluis in gesloten toestand moeilijk tot zeer moeilijk te verwijderen is uit de kamer/huis. Hoe het vast zit maakt niets uit,als het maar vast zit.
Het meest vervelende aan dit klusje is dat ik naderhand niet mag weten waar de sleutels zich bevinden. (Of ik moet zelf ook een verlof halen)
Ja,zou ook kunnen.Maakt voor de rest ook niets uit.quote:Op zondag 19 januari 2025 11:47 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Nee, er komen mensen namens de korpschef. Maar ja, ze komen
Nou... toen hier de wapenkluis gemonteerd werd kwamen er twee agenten controleren (waarvan 1 met snor).quote:Op zaterdag 18 januari 2025 13:27 schreef WheeleE het volgende:
Ze komen niet met een breekijzer langs om te proberen de kluis los te wrikken.
Had je liever gezien dat ze met een zware moker een breekijzer tussen de kluis en de muur hadden geramd? Die methode hebben inbrekers namelijk wel.quote:Op maandag 20 januari 2025 12:20 schreef viccie het volgende:
Het argument "maar normaal is de deur dicht dus heeft een inbreker die hefboom niet" vond geen gehoor.
vast is vast.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 12:51 schreef Charged het volgende:
Een goedemiddag samen.
Vraagje...heeft iemand ervaring met montage met betrekking tot een wapenkluis en de controle daarna?
Ik ben dus bezig met een kluis voor een .22 biatlon wapen. De kluis is een goed gekeurde kluis van Hemker & Bekking.
De 2 originele montagepunten (1 in de vloer en 1 in de wand) heb ik met M10 chemisch verankert met Soudal CA1400 en de plint verwijdert voor een strakke montage tegen de achterwand.In de muur ongeveer 12 cm en de vloer ongeveer 8 cm.
Gaan ze bij controle er echt vol tegenaan in de trend van slopen en los proberen te wurgen of hoe moet ik het zien?
Tevens is dit een tijdelijke plaatsing. Een nieuwe sportkamer met werkbank is in de maak en de kluis gaat daarna dus verplaatst worden. Ik neem aan dat een nieuwe keuring dus ook van toepassing is? (Ik kan het ook gewoon navragen bij de agent die de controle komt doen,maar misschien al iemand hier met ervaring daarmee.)
Met vriendelijke groet.
Charged.
Dan zal het wellicht liggen aan de regio waarin je woont, en hoe druk ze het hebben. Ik kan het alleen maar toejuichen, degelijke controlequote:Op maandag 20 januari 2025 12:20 schreef viccie het volgende:
[..]
Nou... toen hier de wapenkluis gemonteerd werd kwamen er twee agenten controleren (waarvan 1 met snor).
"Ja dat zit prima vast. We gaan het eens even testen!"
Ze hebben de deur van de kluis open gezet en met twee aan die deur lopen sjorren om te proberen de kluis van de muur te krijgen. Het argument "maar normaal is de deur dicht dus heeft een inbreker die hefboom niet" vond geen gehoor.
Kluis is trouwens gewoon braaf aan de muur blijven zitten
Ik heb verwacht dat er een slijptol uit de dienstauto gehaald zou worden om de kluis open te slijpenquote:Op maandag 20 januari 2025 13:04 schreef 215 het volgende:
[..]
Had je liever gezien dat ze met een zware moker een breekijzer tussen de kluis en de muur hadden geramd? Die methode hebben inbrekers namelijk wel.
Dat doen ze bij de fabrikant. Bij jou testen ze de montage en niet de fabricage.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 08:20 schreef viccie het volgende:
[..]
Ik heb verwacht dat er een slijptol uit de dienstauto gehaald zou worden om de kluis open te slijpen
Je zou verwachten dat ze in beslag genomen Cobra's op jouw kluis testenquote:Op dinsdag 21 januari 2025 08:20 schreef viccie het volgende:
[..]
Ik heb verwacht dat er een slijptol uit de dienstauto gehaald zou worden om de kluis open te slijpen
Yup,aparte munitiekluis inderdaad.quote:Op maandag 20 januari 2025 13:55 schreef freak1 het volgende:
[..]
vast is vast.
bij mij zat het met 1 bout vast, geen probleem.
het is altijd een beetje de vraag wat de agenten die langskomen gaan doen, veelal eigen inzicht, maar als ze voelen dat die kluis vast zit is het prima. die chemische ankers is best wel overkill.. heb je wel aparte binnenkluis voor de munitie?
binnen handbereik in de auto. netjes. als ze je onderweg hadden aangehouden had je de bende weer mogen inleveren. altijd in de kofferbak nooit maar dan ook nooit binnen handbereik. al ligt hij in een koffer of tas.quote:
Hier reageer ik later op als je het niet erg vind. Alles is en was volgens regels met transport.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 16:42 schreef freak1 het volgende:
[..]
binnen handbereik in de auto. netjes. als ze je onderweg hadden aangehouden had je de bende weer mogen inleveren. altijd in de kofferbak nooit maar dan ook nooit binnen handbereik. al ligt hij in een koffer of tas.
hoop dat je zo niet gereden hebt.. als ze dit bij mij vereniging hadden gezien had ik denk ik de helft van de leden en het bestuur al op mijn nek gehad
Heeft voor de rest ook niet heel veel met K&W te maken.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 16:42 schreef freak1 het volgende:
[..]
binnen handbereik in de auto. netjes. als ze je onderweg hadden aangehouden had je de bende weer mogen inleveren. altijd in de kofferbak nooit maar dan ook nooit binnen handbereik. al ligt hij in een koffer of tas.
hoop dat je zo niet gereden hebt.. als ze dit bij mij vereniging hadden gezien had ik denk ik de helft van de leden en het bestuur al op mijn nek gehad
ik ben niet degene die een foto van een wapen binnen handbereik plaatst in een topic zonder dat daar reden voor wasquote:Op zaterdag 1 februari 2025 16:55 schreef Charged het volgende:
[..]
Heeft voor de rest ook niet heel veel met K&W te maken.
Je hebt gelijk. Hier laat ik het bij.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 17:10 schreef freak1 het volgende:
[..]
ik ben niet degene die een foto van een wapen binnen handbereik plaatst in een topic zonder dat daar reden voor was![]()
maar soit; het past hier inderdaad niet bij, maar ik ben nooit een fan geweest van de wapens van de sport te showen..
wellicht dat je hem even uit de kofferbak hebt gehaald voor de foto om zo wat te kunnen showen, maar vind het geen pas hebben.
Want je drukt een koevoet nooit in/door een kitrandje?quote:Op woensdag 5 februari 2025 11:33 schreef r2d22 het volgende:
de politie vind het altijd prettig als de ruimte tussen wand / vloer en kluis is afgekit. zodat er niet een koevoet tussen kan.
de politie mag vinden wat ze willen, dat is geen enkele eis en is gebaseerd op natte vinger werk.quote:Op woensdag 5 februari 2025 11:33 schreef r2d22 het volgende:
de politie vind het altijd prettig als de ruimte tussen wand / vloer en kluis is afgekit. zodat er niet een koevoet tussen kan.
quote:Op donderdag 6 februari 2025 19:40 schreef Charged het volgende:
Verzint toepassingen voor M10 draadeindes met chemische ankers....
mbt munitie, je kunt toch op de vereniging gewoon de munitie kopen? ik neem even aan aangezien dit je eerste wapen is dat je .22 hebt, ik kocht dat vroeger per 2500 geloof ik. dat was vele malen goedkoper dan op de vereniging..quote:Op donderdag 6 februari 2025 19:23 schreef Charged het volgende:
Meh,dat viel hier wel mee qua kluiscontrole. Onopvallende auto en in burger. Voor de rest wel mee eens.
Beetje offtopic,wapen is goedgekeurd en we hebben een Europese vuurwapenpas.
Betreffende het kitrandje..tja. Een strakke montage (met dat stukje plint verwijderen) was voldoende...en eerlijk is eerlijk...ik krijg er geen enkele beweging in. Hun ook niet. Aparte sleutelkluis ergens verstopt in het huis. Helemaal prima allemaal.
Munitie moet/wil ik nog even overleggen hier. Wel een aparte kluis in de kluis daarvoor maar het wapen gaat alleen geschoten worden bij de schietvereniging. Heb liever dat de munitie daar blijft. De luchtdrukwapens is wel gewoon alles goed.
Er zit een aparte munitiekluis in.Dat is het probleem niet.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 07:51 schreef freak1 het volgende:
[..]
mbt munitie, je kunt toch op de vereniging gewoon de munitie kopen? ik neem even aan aangezien dit je eerste wapen is dat je .22 hebt, ik kocht dat vroeger per 2500 geloof ik. dat was vele malen goedkoper dan op de vereniging..
maar als jij geen munitie thuis wilt hebben heb je uiteraard ook geen aparte munitie kluis nodig. houd er wel rekening mee dat de gemiddelde agent als ze komen controleren dan maar moet geloven dat je geen munitie hebt. dat kan problematisch zijn als je een vervelende hebt. dan kan de discussie op gang komen "waar is je aparte munitie kluis?" ja ik heb geen munitie thuis "ja maar als je het wel had waar berg je het dan op?" maar ik heb geen munitie thuis "ja maar als je dat had moet je een aparte kluis hebben en die heb je niet"
je moet maar net de verkeerde hebben. zou gewoon een binnenkluisje of een goedkoop kluisje van de hornbach erboven zetten, al gooi je er niks in heb je tenminste de discussie niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |