Puck Aarts op 19-jarige leeftijd overleden: ‘Ze noemen het sterven, ik bevrijden’![puck-aarts]()
Puck Aarts is vrijdag op 19-jarige leeftijd overleden. Dat melden haar naasten met een bericht op Instagram, geschreven door Puck zelf.
Op haar Instagram laat Puck weten dat ze onderweg is naar een plekje voor haarzelf, met ‘eindeloos lachen, niet meer lijden’. ‘Ze noemen het sterven, ik bevrijden’, zo schrijft ze.
Puck stierf vrijdag een zelfgekozen dood. Een klein decennium knokte ze tegen een eetstoornis, zo vertelde ze afgelopen week aan deze site. ,,Ik ben ontelbare keren opgenomen en ik heb ook dwangvoeding gehad. Doordat ik zo lang heb gekampt met die eetstoornis, zijn heel veel dingen in mijn lichaam kapotgegaan.’’
Toen Puck last kreeg van orgaanproblemen die ze opliep door haar eetstoornis, hoefde het leven voor haar niet meer. ,,Ik kan daardoor niet meer de spontane, levendige, 19-jarige Puck zijn die ik eigenlijk wil zijn. Ik kan niet meer die normale dingen doen en normaal meekomen met anderen. Afspreken met vrienden, werken, zelf lopen of boodschappen doen ging bijna niet meer.’’
Puck was alleen nog maar ‘dat zieke meisje’, terwijl ze zo normaal mogelijk wilde zijn. Zeker nu ze het gevecht tegen haar eetstoornis eindelijk begon te winnen. ,,Gewoon, puur Puck. Zonder slangetjes, met m’n make-uppie en wilde haren. Dat kon nu niet meer.’’
In de laatste dagen van haar leven probeerde Puck nog verscheidene levenslessen mee te geven. Zo schoor ze haar hoofd kaal om nog iets goeds te doen voor een ander. ,,Een klein gebaar kan zoveel betekenen. Het is zo belangrijk om lief voor elkaar te zijn.’’
https://www.ad.nl/binnenl(...)-bevrijden~a9018d8e/
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !