abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217756906
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 11:05 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Stelen van bedrijven die het makkelijk kunnen missen heb ik ook geen problemen mee.
Gevolg is dat de prijzen stijgen en daar heeft iedereen last van.
pi_217756914
quote:
10s.gif Op maandag 26 mei 2025 11:03 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Nou dat lef heb ik nog niet gehad. Denk ook niet dat je daar geloofwaardig mee weg komt, dat je een hele tas vol vergeet te scannen ipv zoals ik 1 product of verpakking.
De eerste keer kom je overal geloofwaardig mee weg. Die meisjes hebben ook geen zin in gezeur.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_217756925
Lag laatst ook nog een bonnetje van een ander persoon op dat stalen frame toen ik afrekende. Had net zo goed ook er uit kunnen lopen. :')

Vraag me wel af hoe diegene er uit is gekomen.
  maandag 26 mei 2025 @ 11:09:56 #179
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_217756926
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 11:07 schreef Halcon het volgende:

[..]
Nee, de prijzen waren al aan het stijgen, en bedrijven zijn gierig door zelfscanners te doen om op personeel te besparen. Waardoor ze dus meer verdienen, en vervolgens nog minder uitgeven. Dus hun winstmarges alleen maar opkrikken over de rug van de arme mensen die al bijna niet kunnen rondkomen. Ja en als je dan hoort dat bedrijven als de AH recordomzetten en recordwinsten boeken, dan is het opeens een stuk makkelijker.
Intel Pentium 4 2.4GHz HT (Northwood, 130nm, 512KB L2, 800MHz FSB)
Intel Extreme Graphics 2 (64MB allocated)
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
Maxtor DiamondMax Plus 10 160GB IDE
  maandag 26 mei 2025 @ 11:14:16 #180
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_217756973
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 10:16 schreef SuperNeger het volgende:
Ik vind het bizar of zelfs schrikbarend dat er zoveel mensen zijn die het gedrag van dit soort miljardenbedrijven goedpraten.

Die miljardenbedrijvem maken het mogelijk dat jij alle producten onder een dak kan kopen. Daarnaast zijn die miljarden omzet wat heel wat anders is dan winst, bieden ze werkgelegenheid, bestaan ze vaak ook uit Franchisers maar vooral ben jij niet verplicht om boodschappen bij ze te doen. Ga lekker naar de kleine zelfstandige groenteboer, de kaasboer en vergeet daarna niet een bezoekje te brengen aan je mama om uit te huilen over de prijzen die je daar moet betalen. Maar hey, heb je wel een zelfstandige geholpen om zn boterhammetje te verdienen.

quote:
Boodschappen doen is een primaire levensbehoefte. Toch maken alle supermarkten zijn schuldig aan het steeds duurder maken van prijzen voor de meest simpele dingen.

Start je eigen supermarkt als jij het beter en voordeliger kan. Succes gegarandeerd en je zal een dikbelegde boterham verdienen als je dat doet.

Alhoewel, die dikbelegde boterham lever jij natuurlijk terug aan de klant, want jouw ondernemersrisico mag niet beloond worden en als jij winst maakt, kun je daar best een stukje van inleveren om de boodschappen nog goedkoper te maken.

quote:
En dan ook nog willen besparen op personeel door de klanten zelf het werk van een kassameisje laten doen wat ook weer ten koste gaat van banen.

Om de prijzen laag te houden, moet je ergens beparen. Maar als jij dat kassameisje wilt, dan ga jij toch lekker naar de kassa waar dat kassameisje zit of naar een supermarkt waar dat kassameisje niet is wegbezuinigd?

quote:
Maar nee, de gewone burger, de hardwerkende belastingbetaler die niet eens meer z'n eigen energierekening of boodschappen kan betalen, dat is de echte crimineel in dit verhaal. :')
Inderdaad. Die jat van een bedrijf dat mensen werkgelegenheid biedt, dat jouw en stuk gemak biedt door al je boodschappen onder een dak aan te bieden, die leningen en financieringen uit heeft staan om te innoveren, zn pand netjes te houden, hun energierekening en personeel te betalen en dan komt er zo'n egoïstisch die denkt dat ie wel gratis kan shoppen omdat ie zo zielig is :r

[ Bericht 5% gewijzigd door Kamelenteen op 26-05-2025 11:37:22 ]
  maandag 26 mei 2025 @ 11:16:04 #181
479315 SuperNeger
pi_217756985
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 11:14 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]
Die miljardenbedrijvem maken het mogelijk dat jij alle producten onder een dak kan kopen. Daarnaast zijn die miljarden omzet, bieden ze werkgelegenheid, bestaan ze vaak ook uit Franchisers maar vooral ben jij niet verplixht om boodschappen bij ze te doen.
[..]
Start je eigen supermarkt als jij het beter en voordeliger kan. Succes gegarandeerd en je zal een dikbelegde boterham verdienen als je dat doet.

Alhoewel, die dikbelegde boterham lever jij natuurlijk terug aan de klant, want jouw ondernemersrisico mag niet beloond worden en als jij winst maakt, kun je daar best een stukje van inleveren om de boodschappen nog goedkoper te maken.
[..]
Om de prijzen laag te houden, moet je ergens beparen. Maar als jij dat kassameisje wilt, dan ga jij toch lekker naar de kassa waar dat kassameisje zit of naar een supermarkt waar dat kassameisje niet is wegbezuinigd?
[..]
Inderdaad. Die jat van een bedrijf dat mensen werkgelegenheid biedt, dat jouw en stuk gemak biedt door al je boodschappen onder een dak aan te bieden, die leningen en financieringen uit heeft staan om te innoveren, zn pand netjes te houden, hun energierekening en personeel te betalen en dan komt er zo'n egoïstisch die denkt dat ie wel gratis kan shoppen omdat ie zo zielig is :r
Het begint als een service. Handig die supermarkten ja, een plek waar je groente en vlees op dezelfde plek kan kopen hoef je niet meer langs de kaasboer en groente man en poelier enzovoort. Maar dan krijgen ze dus op een gegeven moment een monopolie positie wat nu dus het geval is. Nu is dat prima voor diensten als entertainment enzovoort. Maar een supermarkt, zeker wanneer er maar een paar in een dorp zitten, hebben toch een verantwoordelijkheid naar de mens omdat het een primaire levensbehoefte is. Als je geen alternatief hebt dan moet je wel want je kan makkelijk een restaurant skippen maar je kan moeilijk de supermarkt skippen. Dus ja dan moet je op een gegeven moment wel.
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
  maandag 26 mei 2025 @ 11:17:01 #182
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_217756994
In alle eerlijkheid zijn de prijzen enorm gestegen sinds Covid, en die prijzen zijn NIET meer gedaald.

Fles Sinas eigen merk bij de appie wordt ook steeds duurder. Eerst was het 85 ct, 25cent statiegeld. Nu inmiddels 1,19¤,

Ook de blikjes energy van eigen merk, die ook nog eens veranderd zijn van recept (minder lekker, minder prik), zijn in prijs verhoogd. Van 59 cent naar 79 cent in korte tijd. Dat is 20 cent per blikje, en nogmaals het recept is veranderd zonder dat ze daar iets van melden.

Ik vergeet eigenlijk nooit iets bij de Zelfscan. Maar als ik dat zou doen ga ik me daar niet schuldig over voelen.

Van het weekend kwam ik bij de Bruna. Ik moest een bubbel envelop hebben om iets te versturen. Nee sorry meneer, die hebben we alleen per drie (dus ipv 50ct betaal je 2,49).

Gastje vergat hem af te rekenen omdat we gelijk doorgingen naar de verzendbalie. Dus we versturen hem en hij zegt nou nog een fijne dag. Ik besefte heus wel dat ik nog die enveloppen af moest rekenen, maar ik ga hem niet op zijn fout wijzen.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_217757006
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 11:09 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
Nee, de prijzen waren al aan het stijgen, en bedrijven zijn gierig door zelfscanners te doen om op personeel te besparen. Waardoor ze dus meer verdienen, en vervolgens nog minder uitgeven. Dus hun winstmarges alleen maar opkrikken over de rug van de arme mensen die al bijna niet kunnen rondkomen. Ja en als je dan hoort dat bedrijven als de AH recordomzetten en recordwinsten boeken, dan is het opeens een stuk makkelijker.
Echt wat een jankende sloeber ben jij. Valt me toch tegen eerlijk gezegd.
  maandag 26 mei 2025 @ 11:23:37 #184
479315 SuperNeger
pi_217757044
quote:
1s.gif Op maandag 26 mei 2025 11:17 schreef MMaRsu het volgende:
In alle eerlijkheid zijn de prijzen enorm gestegen sinds Covid, en die prijzen zijn NIET meer gedaald.

Fles Sinas eigen merk bij de appie wordt ook steeds duurder. Eerst was het 85 ct, 25cent statiegeld. Nu inmiddels 1,19¤,

Ook de blikjes energy van eigen merk, die ook nog eens veranderd zijn van recept (minder lekker, minder prik), zijn in prijs verhoogd. Van 59 cent naar 79 cent in korte tijd. Dat is 20 cent per blikje, en nogmaals het recept is veranderd zonder dat ze daar iets van melden.

Ik vergeet eigenlijk nooit iets bij de Zelfscan. Maar als ik dat zou doen ga ik me daar niet schuldig over voelen.

Van het weekend kwam ik bij de Bruna. Ik moest een bubbel envelop hebben om iets te versturen. Nee sorry meneer, die hebben we alleen per drie (dus ipv 50ct betaal je 2,49).

Gastje vergat hem af te rekenen omdat we gelijk doorgingen naar de verzendbalie. Dus we versturen hem en hij zegt nou nog een fijne dag. Ik besefte heus wel dat ik nog die enveloppen af moest rekenen, maar ik ga hem niet op zijn fout wijzen.
Ik merk dat de meningen over dit desbetreffende onderwerp heel erg verschillend zijn. De ene groep is nog van de oude garde en de andere groep begint het steeds meer in te zien dat er iets niet klopt in de wereld. Vraag me dan af of het iets met inkomen en bestaanszekerheid te maken zou hebben. Misschien de mensen die het wat breder hebben zijn meer van de oude garde, en de mensen die zoiets hebben van "ja ik begin het steeds meer te begrijpen dat je wel eens iets vergeet af te rekenen bij een albert heijn of een jumbo" zijn meer de bouwstenen van de samenleving zoals de leraren, zorgmedewerkers, chauffeurs, politieagenten enzovoort, mensen met cruciale banen en essentiële beroepen die het niet zo breed hebben die worden er wat makkelijker in. En ik kan het ze echt niet kwalijk nemen als je ziet hoe belachelijk duur de prijzen zijn tegenwoordig voor simpele dingen zoals vlees en drankjes.
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
  maandag 26 mei 2025 @ 11:24:41 #185
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_217757051
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 11:07 schreef Halcon het volgende:

[..]
Nou ja, dat is inderdaad kut.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  maandag 26 mei 2025 @ 11:26:27 #186
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_217757068
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 11:09 schreef Discombobulate het volgende:

Waar een wil is is een weg. Ik vermoed dat hij het ventilatiesysteem heeft gebruikt.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  maandag 26 mei 2025 @ 11:29:12 #187
479315 SuperNeger
pi_217757088
quote:
10s.gif Op maandag 26 mei 2025 11:26 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Waar een wil is is een weg. Ik vermoed dat hij het ventilatiesysteem heeft gebruikt.
Wat ook leuk is is om je emballagebon te laten liggen en dan als je hebt afgerekend je doet met je bon het poortje open en dan blijf je nog ff wachten achter het hekje om te kijken of er iemand na je gaat afrekenen bij dezelfde zelfscan en dan proberen ze altijd dat bonnetje te scannen en dat lukt dan natuurlijk niet haha kan het dan nooit laten om te kijken en nog ff hard te lachen en oogcontact te zoeken voor ik naar de auto loop
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
  maandag 26 mei 2025 @ 11:32:32 #188
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_217757117
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 11:09 schreef Discombobulate het volgende:
Lag laatst ook nog een bonnetje van een ander persoon op dat stalen frame toen ik afrekende. Had net zo goed ook er uit kunnen lopen. :')

Lopend waarschijnlijk.
pi_217757816
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 11:23 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
Ik merk dat de meningen over dit desbetreffende onderwerp heel erg verschillend zijn. De ene groep is nog van de oude garde en de andere groep begint het steeds meer in te zien dat er iets niet klopt in de wereld. Vraag me dan af of het iets met inkomen en bestaanszekerheid te maken zou hebben. Misschien de mensen die het wat breder hebben zijn meer van de oude garde, en de mensen die zoiets hebben van "ja ik begin het steeds meer te begrijpen dat je wel eens iets vergeet af te rekenen bij een albert heijn of een jumbo" zijn meer de bouwstenen van de samenleving zoals de leraren, zorgmedewerkers, chauffeurs, politieagenten enzovoort, mensen met cruciale banen en essentiële beroepen die het niet zo breed hebben die worden er wat makkelijker in. En ik kan het ze echt niet kwalijk nemen als je ziet hoe belachelijk duur de prijzen zijn tegenwoordig voor simpele dingen zoals vlees en drankjes.
Ik denk dat we het eerder over fatsoensnormen hebben dan alles wat je er in je wilde fantasieën bij probeert te halen.

Groetjes een zorgmedewerker.
pi_217758132
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 10:44 schreef -Deluzion- het volgende:
Toen ik in de jaren 90 nog een puber was ging ik weleens naar Bart Smit of Toys R Us en verwisselde ik de prijsstickers op games. Spellen waren toen belachelijk duur, soms 120 piek. Ik plakte er dan een sticker van 20 gulden op en zo had ik op een gegeven moment bijna alle spellen verzameld alsof ik de winkel had leeggeplukt. :’) Dat kon toen nog want er waren geen computers aan de kassa’s.
Jong verpest dus, wat je doet is gewoon diefstal. Ben benieuwd wat je nu dan nog allemaal uitvreet wat het daglicht niet kan verdragen.
pi_217758146
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 13:25 schreef LethalNinja het volgende:

[..]
Jong verpest dus, wat je doet is gewoon diefstal. Ben benieuwd wat je nu dan nog allemaal uitvreet wat het daglicht niet kan verdragen.
Wie arm is moet slim zijn.
pi_217758168
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 13:27 schreef Nober het volgende:

[..]
Wie arm is moet slim zijn.
Of gewoon accepteren dat hij het met minder moet doen. Ik zou ook wel een dikke auto willen rijden. Kan ik toch ook niet via fraude de prijs van een goedkope auto op de dikke projecteren? Wat nog meer? wegrijden bij het tankstation zonder te betalen.

Die gamesdief kan ook accepteren dat games een luxe hobby is en dat die game die toen nog duur was later wellicht goedkoop is. Of zoals zoveel maar dat hij niet kan krijgen. Ik heb als kind ook wel naar de toen dure Sega Dreamcast gekeken. Bleef bij dagdromen.
pi_217758197
quote:
1s.gif Op maandag 26 mei 2025 11:17 schreef MMaRsu het volgende:

Er is ook nog wel een suikertaks op gekomen, geen idee hoeveel dat is, maar volgens mij is dat vorig jaar ingegaan.
-nee-
pi_217758296
Ik ben eens even verder gaan zoeken na aanleiding van de op basis van misinformatie stelende superneger, en wat blijkt: winst Jumbo was 20 miljoen in 2024. In 2023 was er voor ongeveer 100 miljoen gestolen, voornamelijk bij zelfscankassa’s. Dat is 5x zoveel als de “torenhoge” winst. Nog iets meer proleten die zo denken en dan kan de Jumbo ermee ophouden met de service te verlenen om alle producten van over de wereld aan te bieden dicht bij huis voor een zeer kleine marge. Die marge is er dan niet meer. Kant’s categorisch imperatief in werking.

Een ideaalplaatje voor de radicaal linkse types zoals superneger en origami94 en nog wat van die lui, want hierdoor is Jumbo in principe een non-profit geworden. Nog iets meer mensen die dit doen en je kunt het grote bedrijf een nekslag toedienen.

Dat je hierdoor weegkassa’s extra controles en hogere prijzen aanjaagt, tja. Ik heb tenminste maar een biertje hoeven te betalen in plaats van 6.

[ Bericht 6% gewijzigd door Akkerdjie op 26-05-2025 14:15:22 ]
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
pi_217758449
Laat ik ermee beginnen dat ik net zoals veel vind dat supermarkten belachelijk duur zijn. Dat is voor mij een opendeur maar sommige zoeken herkenning/ bevestiging. Dus mooi om te beginnen. Ook ik loop nog vaak weg dat ik denk "jezus, maar een paar dingen gekocht en geen dure wijn en toch weer 50 euro aftikken!".

Maar dieftal is nooit een oplossing. Moreel is het niet juist om te stelen. Je bepaalt nog steeds zelf of je wel of niet die supermarkt in gaat. Als de AH in alles te duur is kan je wellicht beter naar de Aldi gaan. Kan ook betekenen dat je niet meer elke week die dure kaas kan eten. Kies je wel voor diefstal dan zal je er denk ik een paar keer mee wegkomen, tot je er niet meer mee wegkomt. Dan kan het ineens ook invloed hebben op je huidige of toekomstig einkomsten (politie/ strafblad etc) en hoe duur denk je dan dat de supermarkt is?
pi_217758456
En anders doe je elke dag een rondje van "to good to go" bijna elke supermarkt heeft een bak met dikke kortingen wat alleen die dag nog houdbaar is , en anders heb je nog de voedselbank etc etc.
pi_217758472
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 14:05 schreef LethalNinja het volgende:
Maar dieftal is nooit een oplossing. Moreel is het niet juist om te stelen. Je bepaalt nog steeds zelf of je wel of niet die supermarkt in gaat. Als de AH in alles te duur is kan je wellicht beter naar de Aldi gaan. Kan ook betekenen dat je niet meer elke week die dure kaas kan eten. Kies je wel voor diefstal dan zal je er denk ik een paar keer mee wegkomen, tot je er niet meer mee wegkomt. Dan kan het ineens ook invloed hebben op je huidige of toekomstig einkomsten (politie/ strafblad etc) en hoe duur denk je dan dat de supermarkt is?
Je wordt zelf bestolen door die grote bedrijven.

Niet dat ik daarmee zeg dat stelen maar geoorloofd is hoor.
pi_217758526
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 14:08 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Welke grote bedrijven, en hoe precies? Voor mij klinkt dit een beetje zoals “de elite neemt al onze vrijheden af.” Vage populistische praat.
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
  maandag 26 mei 2025 @ 14:16:58 #199
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217758546
quote:
1s.gif Op maandag 26 mei 2025 13:42 schreef Akkerdjie het volgende:
Ik ben eens even verder gaan zoeken na aanleiding van de op basis van misinformatie stelende superneger, en wat blijkt: winst Jumbo was 20 miljoen in 2024. In 2023 was er voor ongeveer 100 miljoen gestolen, voornamelijk bij zelfscankassa’s. Dat is 5x zoveel als de “torenhoge” winst. Nog iets meer proleten die zo denken en dan kan de Jumbo ermee ophouden met de service te verlenen om alle producten van over de wereld aan te bieden dicht bij huis voor een zeer kleine marge. Die marge is er dan niet meer. Kant’s categorisch imperatief in werking.

Een ideaalplaatje voor de radicaal linkse types zoals superneger en origami94 en nog wat van die lui, want hierdoor is Jumbo in principe een non-profit geworden. Nog iets meer mensen die dit doen en je kunt het grote bedrijf een nekslag toedienen.

Dat je hierdoor weegkassa’s extra controles en hogere prijzen aanjaagt, tja. Ik heb tenminste maar een biertje hoeven te betalen in plaats van 6.
Superneger radicaal links? Wat een grap.
The love you take is equal to the love you make.
pi_217758547
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 14:08 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

De prijzen die de supermarkten in Nederland rekenen zijn absurd hoog. Emotioneel zou je kunnen zeggen dat het klootzakken zijn, afzetters, tuig.. Etc etC

Maar JIJ (!) kiest ervoor om die supermarkt in te gaan en toch hun producten te kopen. Dus kijk eens naar wat jezelf kan doen. En uiteindelijk is het sowieso "allemaal de schuld van de Rabobank" ;-)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')