abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216647762
Je krijgt nu t/m zondag bij de Jumbo dubbele spaarzegels voor het boodschappenpakket. We kregen van de klant voor ons ook weer zegels, we sparen maar gewoon door straks na het eigen pakket voor weer een pakket voor het buurtkastje.

Bij Kruidvat voor samen ¤1,25 2 grote flessen van 400ml douchegel van Palmolive meegenomen, toch leuk die 75% korting op voordeelverpakkingen.
pi_216720838
Ik heb nu het checken van de Bonusaanbiedingen in mijn online rondje langs de winkels opgenomen en het was meteen raak met een erg goede aanbieding: alle AH terra peulvruchten 1+1 gratis.
Met een beetje speuren en vergelijken kun zo erg goed inslaan. Zo zijn de grote blikken kikkererwten dezelfde prijs als de pakjes van Hak, die had ik onlangs al groot bij de 1+1 gratis bij de Jumbo ingeslagen, maar anders had ik daar ook nog wat van meegenomen. De grote blikken witte bonen in tomatensaus (800g) zijn ¤0,85 en dan is het met 1+1 gratis echt goedkoop. Overigens hebben ze normaal dus ongeveer dezelfde kiloprijs als de grote glazen potten van de Jumbo en Vomar. Nu vooral wat blikken kidney- en limabonen meegenomen. Ook nog wat yoghurt met 40% korting en kwark met 25% korting gescoord daar.

Bij de Jumbo gingen er weer houdbare dingen uit het assortiment ofzo, zo zag ik pakjes Pickwick losse thee Engelse melange voor ¤0,50 die we niet meenamen. Wel een enorme zak tortillachips voor ¤0,50, ik denk dat we binnenkort maar eens nacho’s gaan eten. Ook nog wat blikken tomatenblokjes en wat kleinere zakken bio tomatensoep, allemaal voor ¤0,50 per stuk.
De kasten zitten propvol, de diepvries ook, wij zitten goed als we ingesneeuwd raken :Y
pi_216720976
Bij de Jumbo telt de ¤5 die je bijbetaalt voor het boodschappenpakket ook weer mee voor nieuwe zegels, dus we hebben afgelopen week toen je dubbele zegels kreeg nog snel even de 5 kaarten voor het buurtkastje ingeleverd en zo meteen weer 5 zegels verzameld.
pi_216786180
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2025 17:10 schreef Doedezemaar het volgende:
Bij de Jumbo telt de ¤5 die je bijbetaalt voor het boodschappenpakket ook weer mee voor nieuwe zegels, dus we hebben afgelopen week toen je dubbele zegels kreeg nog snel even de 5 kaarten voor het buurtkastje ingeleverd en zo meteen weer 5 zegels verzameld.
Wil je nog een zegel? Ik heb er 1 voor je.
Spoilers!
pi_216786335
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 20:50 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Wil je nog een zegel? Ik heb er 1 voor je.
Geef maar in het topic in FHF aan iemand anders, ik ben met 10 pakketten voor het buurtkastje wel klaar nu.
pi_216786348
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 20:58 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Geef maar in het topic in FHF aan iemand anders, ik ben met 10 pakketten voor het buurtkastje wel klaar nu.
10 _O-
Spoilers!
pi_216786421
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 20:59 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
10 _O-
Ja, absurd, de beheerder van dat buurtkastje had met mijn link een oproep gedaan in een wat grotere facebookgroep. We doen het met alle liefde, maar ik heb er nu voor onze bijdrage wel een grens aan gesteld. Ik denk dat er nog wel sponsoren te vinden zijn als er nog heel veel zegels bijkomen, dus we laten de oproep daar wel staan. Restant zegels gaat sowieso in de laatste dagen nog naar een voedselbank.
pi_216786531
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 21:04 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Ja, absurd, de beheerder van dat buurtkastje had met mijn link een oproep gedaan in een wat grotere facebookgroep. We doen het met alle liefde, maar ik heb er nu voor onze bijdrage wel een grens aan gesteld. Ik denk dat er nog wel sponsoren te vinden zijn als er nog heel veel zegels bijkomen, dus we laten de oproep daar wel staan. Restant zegels gaat sowieso in de laatste dagen nog naar een voedselbank.
Wat goed van jullie O+
Spoilers!
pi_216806654
Ik heb komende week nog een vriesla leeg te eten, maar daarna ga ik eens proberen één à twee weken op bijstandsniveau te eten, dus zo goedkoop mogelijk. Eens kijken hoe ik uitkom. Ik ga ook eens op een weekmarkt rondlopen, voor bijvoorbeeld goedkope aardappels/groente, kijken wat het aanbod is op een laag prijsniveau. En natuurlijk alle supermarktfolders in de gaten houden, maar moet goedkoop blijven.
Normaal leef ik vrij bourgondisch en heb de luxe dat ik niet op het geld hoef te letten. Daar schaam ik me af en toe best wel voor. Ik ben benieuwd hoe het anders kan.

[ Bericht 7% gewijzigd door Vincent_student op 23-02-2025 14:15:51 ]
pi_216806718
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 14:10 schreef Vincent_student het volgende:
Ik heb komende week nog een vriesla leeg te eten, maar daarna ga ik eens proberen één à twee weken op bijstandsniveau te eten, dus zo goedkoop mogelijk. Eens kijken hoe ik uitkom. Ik ga ook eens op een weekmarkt rondlopen, voor bijvoorbeeld goedkope aardappels/groente, kijken wat het aanbod is op een laag prijsniveau.
Normaal leef ik vrij bourgondisch en heb de luxe dat ik niet op het geld hoef te letten. Daar schaam ik me af en toe best wel voor. Ik ben benieuwd hoe het anders kan.
Het doel is mooi. Het wakkert vast creativiteit aan.

Alleen je hoeft je echt niet te schamen, vind ik! Wel goed dat je bewust bent van je luxepositie. En goed dat je een keer anders probeert. Alleen schaamte is niet terecht. Vind ik dan:*
pi_216806746
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 14:15 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Het doel is mooi. Het wakkert vast creativiteit aan.

Alleen je hoeft je echt niet te schamen, vind ik! Wel goed dat je bewust bent van je luxepositie. En goed dat je een keer anders probeert. Alleen schaamte is niet terecht. Vind ik dan:*
Tja, ik denk soms: het kan wel wat minder.
Waar ik erg benieuwd naar ben is, of je goed, gezond en lekker kunt eten voor een minimumbedrag. Ik doe nog even geen budget, ik ga eerst eens rondkijken wat het aanbod is op het laagste niveau. Ik heb wel eens gekeken naar steenrijk/straatarm en dan moeten rijken plotseling rondkomen met een paar tientjes in de week. Dat is best confronterend.
pi_216806760
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 14:19 schreef Vincent_student het volgende:

[..]
Waar ik erg benieuwd naar ben is, of je goed, gezond en lekker kunt eten voor een minimumbedrag. Ik doe nog even geen budget, ik ga eerst eens rondkijken wat het aanbod is op het laagste niveau.
Als je goede recepten/maaltijden weet houd ik me aanbevolen! Zonder huishoudspullen en zelfzorg artikelen probeer ik rond de 25¤ te blijven (per week)(lukt ook), maar eet wel erg saai. Dus ik ben benieuwd wat je zoal gaat bedenken.

(En minder zou me ook nog wel lukken, alleen ik gun mezelf soms ook wat meer luxe. In mijn kindertijd echte armoede meegemaakt. Dus ik weet wel hoe nog meer stapjes terug te zetten. Alleen tja... niet nodig)
pi_216806800
Goed, gezond en lekker eten van een laag budget is mogelijk maar dat is wel iets wat tijd kost. Uitzoeken waar je goedkoop kan inkopen, uitproberen welke budgetproducten lekker zijn enzo.
Een weekmarkt kan goedkoper zijn maar dat is niet overal het geval.
pi_216806821
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 14:23 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Als je goede recepten/maaltijden weet houd ik me aanbevolen! Zonder huishoudspullen en zelfzorg artikelen probeer ik rond de 25¤ te blijven (per week)(lukt ook), maar eet wel erg saai. Dus ik ben benieuwd wat je zoal gaat bedenken.

(En minder zou me ook nog wel lukken, alleen ik gun mezelf soms ook wat meer luxe. In mijn kindertijd echte armoede meegemaakt. Dus ik weet wel hoe nog meer stapjes terug te zetten. Alleen tja... niet nodig)
Ik houd jullie hier en in CUL op de hoogte. Ik hou de kosten dan bij. En zal in CUL in het Wat eet je vandaag-topic foto's neerzetten.
pi_216806825
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 14:30 schreef Vincent_student het volgende:

[..]
Ik houd jullie hier en in CUL op de hoogte. Ik hou de kosten dan bij. En zal in CUL in het Wat eet je vandaag-topic foto's neerzetten.
Topper! Dank je wel
pi_216806833
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 14:28 schreef Elleska het volgende:
Goed, gezond en lekker eten van een laag budget is mogelijk maar dat is wel iets wat tijd kost. Uitzoeken waar je goedkoop kan inkopen, uitproberen welke budgetproducten lekker zijn enzo.
Een weekmarkt kan goedkoper zijn maar dat is niet overal het geval.
Dat is iets om uit te vinden. De supermarktfolders spitte ik alltijd al uit, maar ik kocht toch altijd wat ik gewend was.
pi_216806876
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 14:31 schreef Vincent_student het volgende:

[..]
Dat is iets om uit te vinden. De supermarktfolders spitte ik alltijd al uit, maar ik kocht toch altijd wat ik gewend was.
En dingen als:
-markt eind van de dag goedkoper
-als ze de markt afbouwen zelfs gratis soms
-diepvriesgroenten en fruit vaak goedkoper
-korting op producten die bijna over de datum zijn
-niet elke dag vlees
-toko bezoeken kan goedkoper zijn (kritisch kijken)

En idd de folders. Vergelijken en meerdere supermarkten bezoeken voor kortingen.

Maar goed... weet niet hoe jij met tijd zit. Met een bijstand zit je uiteraard thuis en heb je hier de tijd voor.
pi_216806903
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 14:37 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
En dingen als:
-markt eind van de dag goedkoper
-als ze de markt afbouwen zelfs gratis soms
-diepvriesgroenten en fruit vaak goedkoper
-korting op producten die bijna over de datum zijn
-niet elke dag vlees
-toko bezoeken kan goedkoper zijn (kritisch kijken)

En idd de folders. Vergelijken en meerdere supermarkten bezoeken voor kortingen.

Maar goed... weet niet hoe jij met tijd zit. Met een bijstand zit je uiteraard thuis en heb je hier de tijd voor.
Full time-job hier, maar thuiswerkend, dat scheelt al uren aan reistijd en voorbereiding. Lat-relatie dus vriendinlief eet hier maar een paar keer per week en ze is vegetariër, dus ik hoef geen duur vlees te kopen, scheelt weer. Regelmatig brengt ze haar eigen spullen mee. Dus dat komt wel goed.
pi_216806961
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 14:31 schreef Vincent_student het volgende:

[..]
Sowieso handig om met het seizoen te eten. Bedoel als je nu zin in aardbeien hebt dan betaal je natuurlijk de hoofdprijs.
pi_216807012
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 14:48 schreef 111210 het volgende:

[..]
Sowieso handig om met het seizoen te eten. Bedoel als je nu zin in aardbeien hebt dan betaal je natuurlijk de hoofdprijs.
Dat gaan we dus niet doen. Ik vind trouwens aarbeien buiten het seizoen wat waterig. Ik had al tips opgezocht op internet, en daar stonden die seizoenproducten ook bij, en diepvriesproducten.
pi_216807548
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 14:53 schreef Vincent_student het volgende:

[..]
Dat gaan we dus niet doen. Ik vind trouwens aarbeien buiten het seizoen wat waterig. Ik had al tips opgezocht op internet, en daar stonden die seizoenproducten ook bij, en diepvriesproducten.
Bekijk de vorige Allerhande met budgetrecepten ook even https://content.yudu.com/(...)F%252Fwww.ah.nl%252F
pi_216808803
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 14:19 schreef Vincent_student het volgende:

[..]
Waar ik erg benieuwd naar ben is, of je goed, gezond en lekker kunt eten voor een minimumbedrag. Ik doe nog even geen budget, ik ga eerst eens rondkijken wat het aanbod is op het laagste niveau. Ik heb wel eens gekeken naar steenrijk/straatarm en dan moeten rijken plotseling rondkomen met een paar tientjes in de week. Dat is best confronterend.
Ik doe mee! Heb wel t/m dinsdag HelloFesh-maaltijden gepland staan
pi_216808831
Haha, eerste reactie van puber is: "Dus geen Goudkuipje? ;( "
pi_216808874
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2025 17:02 schreef -Spring het volgende:

[..]
Ik doe mee! Heb wel t/m dinsdag HelloFesh-maaltijden gepland staan
Ik begin pas in maart.
pi_216808967
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 17:07 schreef Vincent_student het volgende: