hele dag met een mond vol schuim? Ik presenteer een nieuw concept: uitspugen.quote:Op woensdag 15 januari 2025 18:56 schreef 215 het volgende:
Ik ben kennelijk gek dat ik geen zin heb om de hele dag met een mondvol schuim rond te lopen. Ik spoel mijn mond dus een minuutje na het tandenpoetsen.
Als je goed en lang genoeg poetst is die fluoride al lang ingetrokken.quote:Op woensdag 15 januari 2025 19:10 schreef Mikeytt het volgende:
Natuurlijk niet. Mensen die dat wel doen, hebben waarschijnlijk ook geen geweldige mondhygiëne![]()
Waarom zou je de fluoride van je tanden af spoelen???
laat dan meteen je tanden eruit trekkenquote:Op woensdag 15 januari 2025 19:17 schreef Mikeytt het volgende:
To add: Mensen die niet onder hun tandvlees flossenDenken dat tandplak alleen tussen de tanden zit.
Je hoort helemaal naar boven te gaan
[ afbeelding ]
Hoeveel fluoride blijft er precies achter als je alles uitspuugt?quote:Op woensdag 15 januari 2025 19:19 schreef SwJ het volgende:
Tuurlijk niet. Dan ook nog mensen die denken dat de fluoride dan al zn werk heeft gedaan.![]()
Of "ik wil niet schuimbekkend over straat". Je zou t ook gewoon kunnen uitspugen he.![]()
Mensen zonder basiskennis van lichamelijke verzorging.
Denken dat absorptie het enige is waar fluoride voor isquote:Op woensdag 15 januari 2025 19:16 schreef Farenji het volgende:
[..]
Als je goed en lang genoeg poetst is die fluoride al lang ingetrokken.
Lees je wel of zit je weer dom te trollen zoals altijd?quote:Op woensdag 15 januari 2025 19:23 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Denken dat absorptie het enige is waar fluoride voor is![]()
Fluoride werkt zowel door absorptie als op je tand. Dat hoort eigenlijk idealiter nog 2 uur te moeten zitten. Fluoride OP je tanden zorgt voor remineralisatie waardoor je gaatjes en tandplak kan verminderen.
Slecht flossen is net zo slecht als niet flossen.quote:Op woensdag 15 januari 2025 19:18 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
laat dan meteen je tanden eruit trekken
Na het tandenpoetsen blijft er nog een klein hoeveelheid fluoride achter op de tanden, zelfs nadat je de tandpasta hebt uitgespuugd. Deze hoeveelheid hangt af van verschillende factoren, zoals de hoeveelheid tandpasta die je hebt gebruikt en hoe grondig je je mond hebt gespoeld.quote:Op woensdag 15 januari 2025 19:22 schreef Farenji het volgende:
[..]
Hoeveel fluoride blijft er precies achter als je alles uitspuugt?
heb je het nou over dat groene streepje?quote:Op woensdag 15 januari 2025 19:17 schreef Mikeytt het volgende:
To add: Mensen die niet onder hun tandvlees flossenDenken dat tandplak alleen tussen de tanden zit.
Je hoort helemaal naar boven te gaan
[ afbeelding ]
Wat is dit voor iets raars? Je spuugt je mond leeg na het poetsen, maar spoelt niet. Waarom zou je je mond spoelen? Dan kan je net zo goed je tanden niet poetsen.quote:Op woensdag 15 januari 2025 18:56 schreef 215 het volgende:
Ik ben kennelijk gek dat ik geen zin heb om de hele dag met een mondvol schuim rond te lopen. Ik spoel mijn mond dus een minuutje na het tandenpoetsen.
Nee, dat groene streepje is de route die je flosdraad moet afleggen. Daarboven zie je toch de draad onder het tandvlees??quote:Op woensdag 15 januari 2025 19:41 schreef mschol het volgende:
[..]
heb je het nou over dat groene streepje?
dat doet de tandenborsel voor je, zo niet poets je beroerd
Elmexquote:Op woensdag 15 januari 2025 19:55 schreef TheFreshPrince het volgende:
Bij ons kwam er vroegáh (~1985) nog zo'n tandartsbus langs bij school en daar leerden we al om het alleen uit te spugen en niet te spoelen. Kreeg je een tube Elmex en een tandenborstel mee naar huis![]()
Dat altijd zo gedaan en inmiddels 48 met 1 vulling en alle tanden nog aanwezig, dus denk wel dat het aardig werkt.
Laatste en enige gaatje was in 1993.
Het zal best. Vroeger had je ook van die fluor behandelingen, met zo'n bitje gevuld met fluorgel ofzo. Moest mijn broer altijd doen bij de tandarts maar ik nooit want ik was allergisch voor de kleurstoffen die in die gel zaten. Hoe dan ook, ik heb nog nooit een gaatje gehad, mijn broer wel. Anecdotisch natuurlijk. Maar gewoon goed poetsen en gezond eten heeft echt wel meer effect dan dat heel kleine beetje fluoride dat achter blijft.quote:Op woensdag 15 januari 2025 19:28 schreef SwJ het volgende:
[..]
Na het tandenpoetsen blijft er nog een klein hoeveelheid fluoride achter op de tanden, zelfs nadat je de tandpasta hebt uitgespuugd. Deze hoeveelheid hangt af van verschillende factoren, zoals de hoeveelheid tandpasta die je hebt gebruikt en hoe grondig je je mond hebt gespoeld.
Fluoride heeft een langdurig effect omdat het zich aan het tandglazuur hecht en helpt om de tanden te remineraliseren. De concentratie fluoride die achterblijft is meestal laag, maar het is voldoende om de tanden te beschermen tegen tandbederf. Het is dus aanbevolen om na het poetsen niet meteen je mond te spoelen met water, zodat de fluoride meer tijd heeft om zijn werk te doen.
Bro heeft tandrotquote:Op donderdag 16 januari 2025 08:18 schreef junkiesietze het volgende:
Ik moet spoelen na het poetsen, want ik moet een mondspoeling gebruiken van de mondhygienist na het poetsen en in de instuctie van de mondspoeling staat dat resten van tandpasta de werking te niet doen.
En tegelijk wordt ie gebleektquote:Op woensdag 15 januari 2025 22:32 schreef Viesdik het volgende:
Ik poets mn anus wel eens met tandpasta.. Krijg je frisse arie van.
Met het poetsen verwijder ik een behoorlijke biofilm die ze plaque noemen. En ik spoel mn mond omdat anders mn ontbijt niet smaakt. inb4 Ik poets dus voor het eten omdat er dan minder interactie is tussen voedsel en bacteriën. Bovendien eet dat prettiger. voedselresten daar flos ik wel voor, op niet vaste tijden ergens op de dag of in de nacht.quote:Op woensdag 15 januari 2025 19:49 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Wat is dit voor iets raars? Je spuugt je mond leeg na het poetsen, maar spoelt niet. Waarom zou je je mond spoelen? Dan kan je net zo goed je tanden niet poetsen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |