Samenvatting:quote:
Klinkt als een boel oudzeer van beide kanten...quote:Op dinsdag 14 januari 2025 21:54 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Samenvatting:
Zijn als koppel 2 jaar geleden terug gekomen van 2 jarige reis. We hebben toen tijdelijk ingewoond bij schoonouders en keurig alle tijd betaald, waren tijdens het verhuizen naar onze huidige woning 1 dag te laat met betalen huur van die maand ( waren met andere zaken bezig.)
Daar maakte mijn schoonma een hele heisa van tijdens onze verhuizing (!) terwijl wij het gewoon simpelweg vergeten waren omdat we met van alles en nog wat bezig waren. Ordinaire scheldpartij kwam van haar kant. Toen wisten we nog niet dat ze met schulden zat en dergelijke, als ze ons dat had uitgelegd hadden we begrip…..maar de manier waarop het toen is gegaan maakt me nog steeds ontzettend boos.
Tevens dat heeft ze ons natuurlijk nooit gezegd, kwamen we achter toen ze allerlei abonnementen op onze ne had afgesloten achter onze rug om. ID fraude dus.
Zelfs getwijfeld aangifte te doen tegen haar.
Dus je vind dit normale zaken wat ik opsom?quote:Op dinsdag 14 januari 2025 22:00 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Klinkt als een boel oudzeer van beide kanten...
Dat zeg ik nietquote:Op dinsdag 14 januari 2025 22:01 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Dus je vind dit normale zaken wat ik opsom?
Laat ik aan mijn vriendin overquote:Op dinsdag 14 januari 2025 22:09 schreef Hanca het volgende:
Advies: zoek een andere zorglocatie, werk genoeg. Werken met je schoonmoeder is nooit echt een goed idee, nu al helemaal niet.
En probeer het goed te maken met je schoonmoeder, je was ooit goed genoeg met haar om tijdelijk bij haar in te trekken. Wacht dan nu niet tot het te laat is... ik heb mensen gezien die kapot zijn gegaan aan de spijt na het overlijden van de persoon met wie ze ruzie hadden.
Dat is natuurlijk het meest verstandig, het is haar moeder. Zij gaat daar allereerst over. Advies blijft richting haar natuurlijk staan.quote:
Jullie samen op de werkvloer is echt een bijzonder slecht plan. Zoek iets anders.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 21:54 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Samenvatting:
Zijn als koppel 2 jaar geleden terug gekomen van 2 jarige reis. We hebben toen tijdelijk ingewoond bij schoonouders en keurig alle tijd betaald, waren tijdens het verhuizen naar onze huidige woning 1 dag te laat met betalen huur van die maand ( waren met andere zaken bezig.)
Daar maakte mijn schoonma een hele heisa van tijdens onze verhuizing (!) terwijl wij het gewoon simpelweg vergeten waren omdat we met van alles en nog wat bezig waren. Ordinaire scheldpartij kwam van haar kant. Toen wisten we nog niet dat ze met schulden zat en dergelijke, als ze ons dat had uitgelegd hadden we begrip…..maar de manier waarop het toen is gegaan maakt me nog steeds ontzettend boos.
Tevens dat heeft ze ons natuurlijk nooit gezegd, kwamen we achter toen ze allerlei abonnementen op onze ne had afgesloten achter onze rug om. ID fraude dus.
Klopt. Ga morgen in gesprek met manager of ik toch op andere vestigingen kan gaan werken.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 23:04 schreef Seven. het volgende:
[..]
Jullie samen op de werkvloer is echt een bijzonder slecht plan. Zoek iets anders.
Schoonfamilie is niet echt een direct familielid toch (!)?quote:Op dinsdag 14 januari 2025 23:08 schreef Doedezemaar het volgende:
In mijn werk in de gehandicaptenzorg mocht je niet in hetzelfde team als een familielid werken.
en dat werkt in de zorg? foute boel,ik had aangifte gedaan,dan had ze er niet meer gezeten(weigering VOG)quote:Op dinsdag 14 januari 2025 21:54 schreef Newone82 het volgende:
kwamen we achter toen ze allerlei abonnementen op onze ne had afgesloten achter onze rug om. ID fraude dus.
helemaal waar,bij het grootste horecabedrijf (nederlands)van Nl, is er ook altijd wat met de familie,en de zaken er omheen.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 22:35 schreef Beau_ter_Ham het volgende:
Familie en vrienden zijn geschikt voor alles wat niet met werk temaken heeft.
Werk is geschikt voor alles waar je niet met je familie en vrienden hoeft te dealen.
Mix het niet.
Ik werkte ooit in een familiebedrijf, dat is één van de redenen dat ik nu in het buitenland woon.
Hebben we over getwijfeld inderdaad om dat te doen.quote:Op woensdag 15 januari 2025 08:14 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
en dat werkt in de zorg? foute boel,ik had aangifte gedaan,dan had ze er niet meer gezeten(weigering VOG)
Zolang TS niet getrouwd is, is de schoonmoeder geen familie.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 23:08 schreef Doedezemaar het volgende:
In mijn werk in de gehandicaptenzorg mocht je niet in hetzelfde team als een familielid werken.
Vertel ons alle roddels over de fam Van der Valk!quote:Op woensdag 15 januari 2025 08:16 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
helemaal waar,bij het grootste horecabedrijf (nederlands)van Nl, is er ook altijd wat met de familie,en de zaken er omheen.
Dat is niet per se waar; in een VOG wordt gescreend op specifieke punten; die hoeven dus niet naar voren te komen in een specifiek profiel in de zorg. In hoeverre identiteitsfraude onder het zorgprofiel zou vallen weet ik niet; ik kan me voorstellen van wel, maar je kunt dus wel door een screening komen met iets op je kerfstok.quote:Op woensdag 15 januari 2025 08:14 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
en dat werkt in de zorg? foute boel,ik had aangifte gedaan,dan had ze er niet meer gezeten(weigering VOG)
Typfo ben niet van de herenliefdequote:Op woensdag 15 januari 2025 09:41 schreef paardendokter het volgende:
[..]
In je topicstart had je het over je vriend....
Ga ik dus ook vragenquote:Op woensdag 15 januari 2025 08:37 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Zolang TS niet getrouwd is, is de schoonmoeder geen familie.
Daarnaast begrijp ik uit het verhaal dat schoonmoeder op dezelfde locatie werkt, maar niet direct in hetzelfde team.
Maargoed, als er al zo'n grote twijfel is om daar (op diezelfde locatie) te blijven werken, is hoe dan ook een gesprek met een leidinggevende aan te raden. Om te bespreken hoe contact tijdens het werk voorkomen of tot een minimum beperkt kan worden. Bijvoorbeeld door overplaatsing naar een andere zorglocatie.
Wijlen mijn zwager zei altijd: Met familie moet je wandelen, niet handelen. Verstandige woorden.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 22:35 schreef Beau_ter_Ham het volgende:
Familie en vrienden zijn geschikt voor alles wat niet met werk temaken heeft.
Werk is geschikt voor alles waar je niet met je familie en vrienden hoeft te dealen.
Mix het niet.
Ik werkte ooit in een familiebedrijf, dat is één van de redenen dat ik nu in het buitenland woon.
Klopt, ga dus vragen of er plek is op andere vestiging.quote:Op woensdag 15 januari 2025 11:27 schreef Gia het volgende:
[..]
Wijlen mijn zwager zei altijd: Met familie moet je wandelen, niet handelen. Verstandige woorden.
Werken in de zorg kan heel leuk zijn als daar je hart ligt, maar er zijn zoveel instellingen die staan te springen om personeel en daar is het waarschijnlijk net zo leuk.
Verder wel eens met wat hierboven gezegd wordt, praat met je vriendin en probeer het bij te leggen met haar moeder. Hoef je nog de deur niet plat te lopen, maar af en toe een belletje en op verjaardagsvisite zou toch wel het minste moeten zijn.
Klinkt mij meer als een gekke schoonmoeder..quote:Op dinsdag 14 januari 2025 22:00 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Klinkt als een boel oudzeer van beide kanten...
Goedzo! Succes!!quote:Op woensdag 15 januari 2025 12:15 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Klopt, ga dus vragen of er plek is op andere vestiging.
Of aan te pappen en samen nachtdienst hebben 😋quote:Op dinsdag 14 januari 2025 21:48 schreef Hyaenidae het volgende:
Ultieme kans om haar te kunnen vergiftigen.
Wat denk je zelf ? 8(7quote:Op dinsdag 14 januari 2025 21:54 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Samenvatting:
Moet er niet aan denkenquote:Op woensdag 15 januari 2025 16:30 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Of aan te pappen en samen nachtdienst hebben 😋
Aha.quote:Op donderdag 16 januari 2025 17:40 schreef Doedezemaar het volgende:
Maare, op Viva ben je een vrouw en hier een man…
quote:Op woensdag 15 januari 2025 09:41 schreef paardendokter het volgende:
[..]
In je topicstart had je het over je vriend....
Klopt. Graag op 2 forums advies vragen. Goed gevonden speurneus.quote:Op donderdag 16 januari 2025 17:40 schreef Doedezemaar het volgende:
Maare, op Viva ben je een vrouw en hier een man…
Ik speur niet, ik las het en toen werd het verwarrendquote:Op donderdag 16 januari 2025 18:00 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Klopt. Graag op 2 forums advies vragen. Goed gevonden speurneus.
Ben ik man/vrouwquote:Op donderdag 16 januari 2025 18:02 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Ik speur niet, ik las het en toen werd het verwarrend
Ongemakkelijk. Hoe lang heb je het volgehouden als huishoudelijke hulp in de zorg? En wat doe je nu?quote:Op vrijdag 17 januari 2025 00:44 schreef Lizayra het volgende:
Heb jaren geleden als huishoudelijk hulp in de thuiszorg gewerkt voor bedrijf A. En kwam daar eens samen met mijn man z'n ex die voor die cliënt de verzorging kwam doen, ze werkte voor bedrijf B.
Heel ongemakkelijk was dat, om samen met de cliënt en die ex samen aan de koffie te zitten terwijl ik haar het liefst de nek om wilde draaien. En niet aan de cliënt laten merken dat we elkaar kenden natuurlijk.
Ik zou dus de schoonmoeder vermijden als dat mogelijk is!
Een jaar of 5 denk ik? Ideaal toen de kinderen op de basisschool zaten. Kind afgooien op school, adresje van 3 uur. Kinderen aten toen nog tussen de middag thuis. Daarna nog een adresje. Werk waar je nog bedankt wordt en uitgezwaaid door de cliënt, en een "snoepje voor onderweg".quote:Op vrijdag 17 januari 2025 08:21 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Ongemakkelijk. Hoe lang heb je het volgehouden als huishoudelijke hulp in de zorg? En wat doe je nu?
Fijn dat je zo uitgebreid antwoord gaf, goed om te horen.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 23:42 schreef Lizayra het volgende:
[..]
Een jaar of 5 denk ik? Ideaal toen de kinderen op de basisschool zaten. Kind afgooien op school, adresje van 3 uur. Kinderen aten toen nog tussen de middag thuis. Daarna nog een adresje. Werk waar je nog bedankt wordt en uitgezwaaid door de cliënt, en een "snoepje voor onderweg".
Later op kantoor bij een grote thuiszorg. Daarna nog call center gewerkt, voor een grote energieleverancier. En nu volledig thuis aan het werk voor een grote webshop.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |