abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216300074
Hi di ho….

Ik ben sinds kort als zijinstromer aangenomen om mensen in de ouderenzorg te ondersteunen.

Nu heb ik 2 dagen meegelopen in de zorg en vond het ontzettend leuk. Alleen er is 1 grote MAAR….

Mijn schoonmoeder waar mijn vriendin en ik samen geen contact meer hebben werkt op dezelfde zorginstelling. Dus zal ik haar tegen komen tijdens mijn werkzaamheden.
Dit wist ik niet dat zij er werkte, heb al toch een tijdje geen contact maar kwam er via via achter.

De baan dan afzeggen of het gewoon maar aangaan?

Zit in een groot dilemma. Want de baan lijkt me heel leuk!

[ Bericht 0% gewijzigd door Newone82 op 15-01-2025 10:07:54 ]
  dinsdag 14 januari 2025 @ 21:34:37 #2
277627 Seven.
We are Borg.
pi_216300208
Ligt eraan. Waarom is er geen contact?
Resistance is futile.
pi_216300483
Werk genoeg in de zorg, kies een andere zorginstelling of zet je over de familieruzie heen.
pi_216300514
Ultieme kans om haar te kunnen vergiftigen.
pindazakje
pi_216300519
Als de baan leuk is gewoon samenwerken toch? Beiden volwassen en als het goed is professioneel

Als je niet professioneel kan zijn verder zoeken.

Hangt ook af van de aard van het conflict
pi_216300588
Briljant idee!
Maar inderdaad in de zorg kun je overal aan de slag…
pi_216300641
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 21:34 schreef Seven. het volgende:
Ligt eraan. Waarom is er geen contact?
Samenvatting:

Zijn als koppel 2 jaar geleden terug gekomen van 2 jarige reis. We hebben toen tijdelijk ingewoond bij schoonouders en keurig alle tijd betaald, waren tijdens het verhuizen naar onze huidige woning 1 dag te laat met betalen huur van die maand ( waren met andere zaken bezig.)

Daar maakte mijn schoonma een hele heisa van tijdens onze verhuizing (!) terwijl wij het gewoon simpelweg vergeten waren omdat we met van alles en nog wat bezig waren. Ordinaire scheldpartij kwam van haar kant. Toen wisten we nog niet dat ze met schulden zat en dergelijke, als ze ons dat had uitgelegd hadden we begrip…..maar de manier waarop het toen is gegaan maakt me nog steeds ontzettend boos.

Tevens dat heeft ze ons natuurlijk nooit gezegd, kwamen we achter toen ze allerlei abonnementen op onze ne had afgesloten achter onze rug om. ID fraude dus.

Zelfs getwijfeld aangifte te doen tegen haar.
pi_216300755
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 21:54 schreef Newone82 het volgende:

[..]
Samenvatting:

Zijn als koppel 2 jaar geleden terug gekomen van 2 jarige reis. We hebben toen tijdelijk ingewoond bij schoonouders en keurig alle tijd betaald, waren tijdens het verhuizen naar onze huidige woning 1 dag te laat met betalen huur van die maand ( waren met andere zaken bezig.)

Daar maakte mijn schoonma een hele heisa van tijdens onze verhuizing (!) terwijl wij het gewoon simpelweg vergeten waren omdat we met van alles en nog wat bezig waren. Ordinaire scheldpartij kwam van haar kant. Toen wisten we nog niet dat ze met schulden zat en dergelijke, als ze ons dat had uitgelegd hadden we begrip…..maar de manier waarop het toen is gegaan maakt me nog steeds ontzettend boos.

Tevens dat heeft ze ons natuurlijk nooit gezegd, kwamen we achter toen ze allerlei abonnementen op onze ne had afgesloten achter onze rug om. ID fraude dus.

Klinkt als een boel oudzeer van beide kanten...
pi_216300778
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 22:00 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Dus je vind dit normale zaken wat ik opsom?
pi_216300832
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 22:01 schreef Newone82 het volgende:

[..]
Dus je vind dit normale zaken wat ik opsom?
Dat zeg ik niet
pi_216300892
Advies: zoek een andere zorglocatie, werk genoeg. Werken met je schoonmoeder is nooit echt een goed idee, nu al helemaal niet.

En probeer het goed te maken met je schoonmoeder, je was ooit goed genoeg met haar om tijdelijk bij haar in te trekken. Wacht dan nu niet tot het te laat is... ik heb mensen gezien die kapot zijn gegaan aan de spijt na het overlijden van de persoon met wie ze ruzie hadden.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_216300985
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 22:09 schreef Hanca het volgende:
Advies: zoek een andere zorglocatie, werk genoeg. Werken met je schoonmoeder is nooit echt een goed idee, nu al helemaal niet.

En probeer het goed te maken met je schoonmoeder, je was ooit goed genoeg met haar om tijdelijk bij haar in te trekken. Wacht dan nu niet tot het te laat is... ik heb mensen gezien die kapot zijn gegaan aan de spijt na het overlijden van de persoon met wie ze ruzie hadden.
Laat ik aan mijn vriendin over ;)
pi_216301015
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 22:14 schreef Newone82 het volgende:

[..]
Dat is natuurlijk het meest verstandig, het is haar moeder. Zij gaat daar allereerst over. Advies blijft richting haar natuurlijk staan.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 14 januari 2025 @ 22:35:54 #14
508131 Beau_ter_Ham
Weg wegens slecht beleid
pi_216301424
Familie en vrienden zijn geschikt voor alles wat niet met werk temaken heeft.

Werk is geschikt voor alles waar je niet met je familie en vrienden hoeft te dealen.

Mix het niet.

Ik werkte ooit in een familiebedrijf, dat is één van de redenen dat ik nu in het buitenland woon.
Wegens minachting van de admin voor de leden (en zijn onfatsoenlijk gedrag ) heb ik dit forum verlaten
  dinsdag 14 januari 2025 @ 23:04:13 #15
277627 Seven.
We are Borg.
pi_216302046
quote:

[..]
Samenvatting:

Jullie samen op de werkvloer is echt een bijzonder slecht plan. Zoek iets anders.
Resistance is futile.
pi_216302072
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 23:04 schreef Seven. het volgende:

[..]
Jullie samen op de werkvloer is echt een bijzonder slecht plan. Zoek iets anders.
Klopt. Ga morgen in gesprek met manager of ik toch op andere vestigingen kan gaan werken.
pi_216302144
In mijn werk in de gehandicaptenzorg mocht je niet in hetzelfde team als een familielid werken.
pi_216302202
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 23:08 schreef Doedezemaar het volgende:
In mijn werk in de gehandicaptenzorg mocht je niet in hetzelfde team als een familielid werken.
Schoonfamilie is niet echt een direct familielid toch (!)?
pi_216303424
Ik mis in dit hele verhaal hoe je vriend/vriendin hier tegenaan kijkt. Dat lijkt me het allerbelangrijkste toch?
De verhalen komen ook op de eettafel. Of niet, maar je haalt haar in ieder geval jullie leven weer binnen. Hoe denken jullie met dat spanningsveld om te gaan?
pi_216304437
quote:
kwamen we achter toen ze allerlei abonnementen op onze ne had afgesloten achter onze rug om. ID fraude dus.
en dat werkt in de zorg? foute boel,ik had aangifte gedaan,dan had ze er niet meer gezeten(weigering VOG)
pi_216304454
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 22:35 schreef Beau_ter_Ham het volgende:

Werk is geschikt voor alles waar je niet met je familie en vrienden hoeft te dealen.

Mix het niet.

Ik werkte ooit in een familiebedrijf, dat is één van de redenen dat ik nu in het buitenland woon.
helemaal waar,bij het grootste horecabedrijf (nederlands)van Nl, is er ook altijd wat met de familie,en de zaken er omheen.
pi_216304530
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 08:14 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
en dat werkt in de zorg? foute boel,ik had aangifte gedaan,dan had ze er niet meer gezeten(weigering VOG)
Hebben we over getwijfeld inderdaad om dat te doen.
pi_216304563
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 23:08 schreef Doedezemaar het volgende:
Zolang TS niet getrouwd is, is de schoonmoeder geen familie.
Daarnaast begrijp ik uit het verhaal dat schoonmoeder op dezelfde locatie werkt, maar niet direct in hetzelfde team.

Maargoed, als er al zo'n grote twijfel is om daar (op diezelfde locatie) te blijven werken, is hoe dan ook een gesprek met een leidinggevende aan te raden. Om te bespreken hoe contact tijdens het werk voorkomen of tot een minimum beperkt kan worden. Bijvoorbeeld door overplaatsing naar een andere zorglocatie.
pi_216304662
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 08:16 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
helemaal waar,bij het grootste horecabedrijf (nederlands)van Nl, is er ook altijd wat met de familie,en de zaken er omheen.
Vertel ons alle roddels over de fam Van der Valk!
Vakman pur sang
pi_216305078
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 08:14 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
Dat is niet per se waar; in een VOG wordt gescreend op specifieke punten; die hoeven dus niet naar voren te komen in een specifiek profiel in de zorg. In hoeverre identiteitsfraude onder het zorgprofiel zou vallen weet ik niet; ik kan me voorstellen van wel, maar je kunt dus wel door een screening komen met iets op je kerfstok.
pi_216305250
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 22:14 schreef Newone82 het volgende:

[..]
In je topicstart had je het over je vriend....
pi_216305531
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 09:41 schreef paardendokter het volgende:

[..]
Typfo ben niet van de herenliefde
pi_216305536
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2025 08:37 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Zolang TS niet getrouwd is, is de schoonmoeder geen familie.
Daarnaast begrijp ik uit het verhaal dat schoonmoeder op dezelfde locatie werkt, maar niet direct in hetzelfde team.

Maargoed, als er al zo'n grote twijfel is om daar (op diezelfde locatie) te blijven werken, is hoe dan ook een gesprek met een leidinggevende aan te raden. Om te bespreken hoe contact tijdens het werk voorkomen of tot een minimum beperkt kan worden. Bijvoorbeeld door overplaatsing naar een andere zorglocatie.
Ga ik dus ook vragen ;)
  woensdag 15 januari 2025 @ 11:27:53 #29
3542 Gia
User under construction
pi_216306427
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 22:35 schreef Beau_ter_Ham het volgende:

Mix het niet.

Wijlen mijn zwager zei altijd: Met familie moet je wandelen, niet handelen. Verstandige woorden.
Werken in de zorg kan heel leuk zijn als daar je hart ligt, maar er zijn zoveel instellingen die staan te springen om personeel en daar is het waarschijnlijk net zo leuk.

Verder wel eens met wat hierboven gezegd wordt, praat met je vriendin en probeer het bij te leggen met haar moeder. Hoef je nog de deur niet plat te lopen, maar af en toe een belletje en op verjaardagsvisite zou toch wel het minste moeten zijn.
pi_216306819
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 11:27 schreef Gia het volgende:

[..]
Wijlen mijn zwager zei altijd: Met familie moet je wandelen, niet handelen. Verstandige woorden.
Werken in de zorg kan heel leuk zijn als daar je hart ligt, maar er zijn zoveel instellingen die staan te springen om personeel en daar is het waarschijnlijk net zo leuk.

Verder wel eens met wat hierboven gezegd wordt, praat met je vriendin en probeer het bij te leggen met haar moeder. Hoef je nog de deur niet plat te lopen, maar af en toe een belletje en op verjaardagsvisite zou toch wel het minste moeten zijn.
Klopt, ga dus vragen of er plek is op andere vestiging.
pi_216307506
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 22:00 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Klinkt mij meer als een gekke schoonmoeder..
  Spellchecker woensdag 15 januari 2025 @ 13:45:23 #32
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_216307727
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 12:15 schreef Newone82 het volgende:

[..]
Klopt, ga dus vragen of er plek is op andere vestiging.
Goedzo! Succes!!
pi_216308862
Update:

Wordt gekeken hoe en wat nu verder. Zou in loop van deze of volgende week meer horen.
pi_216309204
quote:
80s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 21:48 schreef Hyaenidae het volgende:
Ultieme kans om haar te kunnen vergiftigen.
Of aan te pappen en samen nachtdienst hebben 😋
5 Ferrari's op videoband!
pi_216311359
quote:

[..]
Samenvatting:

Wat denk je zelf ? 8(7
pi_216315254
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 16:30 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]
Of aan te pappen en samen nachtdienst hebben 😋
Moet er niet aan denken ;)
pi_216318995
Update:

Ben al rond aan het solliciteren andere banen.

En waar ik nu dus gesolliciteerd heb gaat rond vragen hoe of wat.
pi_216320793
Nou, bericht gekregen. Helaas gaat de baan niet door.

Ze vinden dat ik daarin flexibel moet zijn. Begrijpelijk hoor, maar dus nu verder solliciteren.
pi_216321452
Maare, op Viva ben je een vrouw en hier een man…
  donderdag 16 januari 2025 @ 17:41:31 #40
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_216321458
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2025 17:40 schreef Doedezemaar het volgende:
Aha.
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 09:41 schreef paardendokter het volgende:

[..]
The love you take is equal to the love you make.
pi_216321657
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2025 17:40 schreef Doedezemaar het volgende:
Klopt. Graag op 2 forums advies vragen. Goed gevonden speurneus.
pi_216321673
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 18:00 schreef Newone82 het volgende:

[..]
Klopt. Graag op 2 forums advies vragen. Goed gevonden speurneus.
Ik speur niet, ik las het en toen werd het verwarrend
pi_216322450
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2025 18:02 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Ik speur niet, ik las het en toen werd het verwarrend
Ben ik man/vrouw ;)
pi_216326805
Heb jaren geleden als huishoudelijk hulp in de thuiszorg gewerkt voor bedrijf A. En kwam daar eens samen met mijn man z'n ex die voor die cliënt de verzorging kwam doen, ze werkte voor bedrijf B.
Heel ongemakkelijk was dat, om samen met de cliënt en die ex samen aan de koffie te zitten terwijl ik haar het liefst de nek om wilde draaien. En niet aan de cliënt laten merken dat we elkaar kenden natuurlijk.
Ik zou dus de schoonmoeder vermijden als dat mogelijk is!
pi_216327728
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 00:44 schreef Lizayra het volgende:
Heb jaren geleden als huishoudelijk hulp in de thuiszorg gewerkt voor bedrijf A. En kwam daar eens samen met mijn man z'n ex die voor die cliënt de verzorging kwam doen, ze werkte voor bedrijf B.
Heel ongemakkelijk was dat, om samen met de cliënt en die ex samen aan de koffie te zitten terwijl ik haar het liefst de nek om wilde draaien. En niet aan de cliënt laten merken dat we elkaar kenden natuurlijk.
Ik zou dus de schoonmoeder vermijden als dat mogelijk is!
Ongemakkelijk. Hoe lang heb je het volgehouden als huishoudelijke hulp in de zorg? En wat doe je nu?
pi_216337091
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 08:21 schreef Newone82 het volgende:

[..]
Ongemakkelijk. Hoe lang heb je het volgehouden als huishoudelijke hulp in de zorg? En wat doe je nu?
Een jaar of 5 denk ik? Ideaal toen de kinderen op de basisschool zaten. Kind afgooien op school, adresje van 3 uur. Kinderen aten toen nog tussen de middag thuis. Daarna nog een adresje. Werk waar je nog bedankt wordt en uitgezwaaid door de cliënt, en een "snoepje voor onderweg".
Later op kantoor bij een grote thuiszorg. Daarna nog call center gewerkt, voor een grote energieleverancier. En nu volledig thuis aan het werk voor een grote webshop.
pi_216346632
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 23:42 schreef Lizayra het volgende:

[..]
Een jaar of 5 denk ik? Ideaal toen de kinderen op de basisschool zaten. Kind afgooien op school, adresje van 3 uur. Kinderen aten toen nog tussen de middag thuis. Daarna nog een adresje. Werk waar je nog bedankt wordt en uitgezwaaid door de cliënt, en een "snoepje voor onderweg".
Later op kantoor bij een grote thuiszorg. Daarna nog call center gewerkt, voor een grote energieleverancier. En nu volledig thuis aan het werk voor een grote webshop.
Fijn dat je zo uitgebreid antwoord gaf, goed om te horen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')