abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 14 januari 2025 @ 19:17:44 #1
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_216297566
https://www.nu.nl/economi(...)ssener-geworden.html

quote:
Webwinkel Zalando heeft het retourbeleid aangepast. Wie nu iets bestelt, kan dat binnen dertig dagen retourneren. Tot voor kort was dat honderd dagen. Volgens retaildeskundigen maakt een deel van de klanten het wel heel bont met retourneren.

"Zalando is volwassen geworden en ze zijn het bedrijf nu verder aan het ontwikkelen", zegt retaildeskundige Cor Molenaar. "Dat je spullen tot honderd dagen terug mag sturen, is geen concurrentiewapen meer voor ze."

Toen Zalando de markt betrad, wilde het bedrijf vooral marktaandeel veroveren en hoefde er ook geen winst gemaakt te worden. "Inmiddels is winst maken wel een doel", zegt retail- en merkendeskundige Paul Moers. "Ze investeren veel in AI en geven serieus geld uit aan innoveren." Zo steekt Zalando veel geld in toepassingen die klanten helpen de beste keus te maken en retouren zoveel mogelijk te voorkomen.

"Het is helemaal uit de hand aan het lopen met die retouren. Al dat gratis retourneren is ook niet vol te houden", denkt Moers. Zalando verzekert daarentegen dat dit wel gratis blijft. Veel webwinkels doen 'iets' om de stroom aan retouren in te dammen.

Zo voerde Wehkamp eerder in dat betaald moet worden voor retourneren. Livera brengt achteraf verzendkosten in rekening als klanten bestellen voor een waarde die in aanmerking komt voor gratis verzenden, maar die bestelling dan deels terugsturen. De Bijenkorf verstuurt alleen nog gratis aan leden en dan ook alleen nog vanaf een bepaald bestelbedrag.

'Meestal is er iets mee als het na honderd dagen terugkomt'
Volgens Molenaar is Zalando nu een 'normale' marktpartij geworden. Dat blijkt ook uit deze nieuwe stap. "Wat kun je als webwinkel ook met spullen die na honderd dagen terugkomen", stelt hij retorisch. "Die zijn gedragen en vaak onverkoopbaar en belanden dan in de verbrandingsoven."

Daar is Moers het mee eens. "Als iets na honderd dagen terugkomt, dan is er meestal iets mee. Zalando heeft er destijds opzien mee gebaard, maar het is nu niet meer verstandig." Zalando is sinds 2010 actief in Nederland.

De webwinkel zegt producten nu weer sneller beschikbaar te kunnen maken voor klanten. "Meer dan 90 procent van de klanten retourneert al binnen dertig dagen", zegt een woordvoerder van Zalando. Voor alles wat voor 7 januari is besteld, geldt nog steeds dat dit tot honderd dagen retour mag. "Gerekend vanaf de dag dat het is geleverd."
Voortaan goed de 30 dagen in de gaten houden, dus. Ik stuur dingen zo correct mogelijk terug, maar ben er gewoon lui en traag mee.

Retouren zouden ze btw nog beter kunnen voorkomen door bij kleding bijvoorbeeld de taillemaat in centimeters erbij te zetten. Kledingmaten zijn per merk anders.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 14 januari 2025 @ 19:23:10 #2
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_216297661
En vooral gewoon wat zorgvuldig uitzoeken en uiteraard met het idee dat je alles wat je koopt ook daadwerkelijk wilt houden. Niet gaan kopen met in je achterhoofd al "ik stuur toch wel wat terug" :D :')
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_216297693
100 dagen is te gek voor woorden, totaal niet duurzaam, maar voor de initiële marktaandeel veroveren-fase snap ik het wel

zalando, ik zag wel vaker reclames van hen op youtube. vreselijke smaak, die modellen zijn altijd zo spuuglelijk gekleed. mij een boodschap nooit iets van hen te bestellen
  dinsdag 14 januari 2025 @ 19:24:52 #4
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_216297710
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 19:23 schreef heywoodu het volgende:
En vooral gewoon wat zorgvuldig uitzoeken en uiteraard met het idee dat je alles wat je koopt ook daadwerkelijk wilt houden. Niet gaan kopen met in je achterhoofd al "ik stuur toch wel wat terug" :D :')
Livera steekt daar al een stokje voor.
  dinsdag 14 januari 2025 @ 19:34:10 #5
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_216297885
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 19:23 schreef heywoodu het volgende:
Ik stuur echt minimaal 80% terug :')

Wel handig soms omdat je dan thuis alles kan passen en in de spiegel kan checken. En die kutbedrijven hebben allemaal dezelfde maten waardoor je van alles zowel S en M moet kopen om dan de verkeerde terug te sturen.
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  dinsdag 14 januari 2025 @ 19:36:49 #6
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_216297939
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 19:34 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
...En die kutbedrijven hebben allemaal dezelfde maten waardoor je van alles zowel S en M moet kopen om dan de verkeerde terug te sturen.
Allemaal verschillende, bedoel je eigenlijk?
  dinsdag 14 januari 2025 @ 19:48:07 #7
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_216298141
Zelfs dertig dagen vind ik extreem lang lol.
pi_216298273
Eerder stond er in de specificaties ook hoe groot het model was en welke maat zij aan had. Handig voor lange mensen zoals ik.
Nu is dat nog maar zelden (niet woke??) en staat er bij bv een broek alleen maar 'lang'.
Mja, wat lang is voor een normale lengte is gewoon te kort voor mij. Dan was die beschrijving van: het model is 1.83m en draagt maat S wel prettig.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_216298313
Dat is balen hoor. Ik draag vaak nieuwe kleding met labels er nog aan en stuur het na 100 dagen terug.
pi_216298331
Laatst nog een pak gekocht op zalando voor een begrafenis. Daarna prima teruggestuurd.
pi_216298338
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 19:48 schreef Twiitch het volgende:
Zelfs dertig dagen vind ik extreem lang lol.
Als er alleen had gestaan "retourbeleid gaat naar 30 dagen", had ik gedacht dat het verlengt was
  dinsdag 14 januari 2025 @ 20:05:55 #12
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_216298466
Wat. Is. Dit. Heftig!!!!

De eerste keer dat ik daar wat bestel zal minimaal nog een leven duren.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_216298550
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 19:59 schreef Jahr00n het volgende:
Laatst nog een pak gekocht op zalando voor een begrafenis. Daarna prima teruggestuurd.
Dit doen dus best veel mensen, ooit een keer een programma gezien waarin dit voorbij kwam en er gewoon (stront) vlekken op kleding zaten.

Maar ook met huishoud spullen, stofzuigers die smerig zijn, frituurpannen waar de olieresten nog in zaten. Sommige mensen zijn echt gore beesten.
pi_216298609
Beter kleding en schoenen kopen in de winkel.

Fucking ramp iedere keer.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 14 januari 2025 @ 20:15:38 #15
402274 Cruzinats
abschiebehauptmeister
pi_216298679
quote:
Waarom? Velen zullen nog volgen.
pi_216298734
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 19:17 schreef Eightyone het volgende:
https://www.nu.nl/economi(...)ssener-geworden.html
[..]
Voortaan goed de 30 dagen in de gaten houden, dus. Ik stuur dingen zo correct mogelijk terug, maar ben er gewoon lui en traag mee.

Retouren zouden ze btw nog beter kunnen voorkomen door bij kleding bijvoorbeeld de taillemaat in centimeters erbij te zetten. Kledingmaten zijn per merk anders.
In de mail van 31/12
quote:
We voeren deze verandering door om onze producten sneller beschikbaar te maken voor onze klanten. Hierdoor kunnen we een breder assortiment aanbieden en hebben we artikelen sneller weer op voorraad. Uiteraard blijft gratis retourneren deel uitmaken van onze service.

Met vriendelijke groet,
Jouw Zalando-team
pi_216299004
Wat ik vooral heel erg mis bij Zalando zijn de reviews die vaak bij hun producten stonden.
Vaak genoeg om die reden bepaalde dingen niet besteld terwijl het er op de foto prima uit zag.
  Moderator dinsdag 14 januari 2025 @ 21:10:17 #18
441859 crew  Lenny77
pi_216299732
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 20:28 schreef vencodark het volgende:
Wat ik vooral heel erg mis bij Zalando zijn de reviews die vaak bij hun producten stonden.
Vaak genoeg om die reden bepaalde dingen niet besteld terwijl het er op de foto prima uit zag.
Oja die waren ook wel goed
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_216299800
Als er iets mis is met kleding binnen 100 dagen, dan snap ik dat mensen retourneren.
pi_216300224
100 dagen is ook veel te lang, dan vergeet ik het terug te sturen.

Ik denk dat het probleem is dat Zalando via de website probeert te verkopen, terwijl via het retourbeleid de koop pas binnen die nu 30 dagen gesloten wordt. Je krijgt vaak tegenvallers in huis, de kleur is op de foto veel mooier bijvoorbeeld. Dat soort foto's moet je niet doorlaten want die krijg je dan weer terug. De verpakkingen zijn ook niet gemaakt op retour, en de maten zouden ook veel inzichtelijker moeten zijn en minder afwijkingen moeten kennen.

Ze zijn ingericht op verkoop door de website, en hebben daar vervolgens een retourmogelijkheid aan toegevoegd. Ze moeten daar even omdenken en zich realiseren dat ze een verzend en retourbedrijf zijn dat op die manier verkoopt. Dan moet je mensen ook stimuleren om snel en correct retour te sturen, dus alles in één doos, in hersluitbaar plastic goed opvouwbaar, en je zou mensen ook kunnen korten op het terug te geven bedrag als een zooitje is en verzendkosten in rekening kunnen brengen als het bijvoorbeeld langer dan een week duurt. Ik ben er altijd heel correct in, maar de kennelijke onverschilligheid en de verhalen dat het in vuilnisbak belandt helpen mij daar niet bij.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_216300969
Wat! Ik mag mijn afgedragen kleding dus niet meer terugsturen? Betekent dit, dat hun kleding meestal niet binnen 30 dagen kapot gaat?
pi_216301714
Ze zouden het beter naar 5 dagen terug kunnen brengen, dat lijkt me meer dan genoeg tijd om het te passen.
pi_216302459
quote:
Dus je hebt tijdens je begrafenis een broek met label er nog aan gehad? Hahahaha
  woensdag 15 januari 2025 @ 02:33:24 #24
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_216303612
quote:
Geloof er geen zak van maar goed, indien waar ben jij ronduit een asociaal persoon. Maar denk eerder dat je een reactie uit wilt lokken. Dus bij deze; chapeau en drie-werf hoera 🎉💃
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_216303719
quote:
"Het is helemaal uit de hand aan het lopen met die retouren. Al dat gratis retourneren is ook niet vol te houden", denkt Moers. Zalando verzekert daarentegen dat dit wel gratis blijft.
Alsof het ooit gratis is geweest. :')
Proud member of the IDGAF+FU2 community
pi_216303847
Vertroeping van de samenleving, en over 10 jaar zeuren dat de stad zo saai is geworden.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')