abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216409101
quote:
14s.gif Op donderdag 23 januari 2025 19:55 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Alstu.
Mooie westkust _O_
  donderdag 23 januari 2025 @ 23:54:00 #252
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_216409312
Staat hier ineens ook een lekker briesje..hoor het tekeer gaan in het bos :o
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  vrijdag 24 januari 2025 @ 12:15:35 #253
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_216412361
Hier windstil, wel grijs weer.
pi_216414010
Veel regen in het ZO -O-
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 24 januari 2025 @ 15:41:54 #255
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_216414540
De winter kan heel mooi zijn maar wat een deprimerende weken zijn dit toch... Deze maanden voelen echt een beetje als doorkomen, ik kijk echt reikhalzend uit naar het voorjaar.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  vrijdag 24 januari 2025 @ 16:59:26 #256
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_216415238
Ik zie een paar kleine gaatjes in de lucht, maar mooie zonsondergang hoef ik hier niet te verwachten :D
  vrijdag 24 januari 2025 @ 17:29:09 #257
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_216415485
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2025 15:41 schreef PzKpfw het volgende:
De winter kan heel mooi zijn maar wat een deprimerende weken zijn dit toch... Deze maanden voelen echt een beetje als doorkomen, ik kijk echt reikhalzend uit naar het voorjaar.
Januari en februari zijn echt de meest verrotte maanden op weer gebied. Grijs, koud, vaak nat, vochtig, weinig zon, lelijk en soms winderig.
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
pi_216421877
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2025 17:29 schreef INViCTuS het volgende:

[..]
Januari en februari zijn echt de meest verrotte maanden op weer gebied. Grijs, koud, vaak nat, vochtig, weinig zon, lelijk en soms winderig.
Ik vind februari wel toffer dan december. Meer daglicht, de zon (ca. 30 uur meer dan in december) brengt meer warmte, krokusjes en best wat andere struiken/bloembollen staan in bloei. Véél beter dan de doorsnee donkere decembermaand :P

[ Bericht 1% gewijzigd door Geschiedkundige op 25-01-2025 08:43:01 ]
  Moderator zaterdag 25 januari 2025 @ 09:41:36 #259
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_216422441
Voor mij zijn de wintermaanden inmiddels mijn favo maanden geworden haha.

Als je hier woont ga je overigens wel heel goed snappen waarom veel Spanjaarden een hekel krijgen aan het massatoerisme.
Ze komen massáál in juli en augustus, hebben maar een doel: de hele dag zichzelf paars bakken in de zon terwijl ze zich volvreten en savonds zuipen ze zich vervolgens klem en worden ze luidruichtig en baldadig.

Beetje het zelfde idee Britse stag-party toeristen in Amsterdam alleen minus het bakken in de zon :P
pi_216422780
quote:
10s.gif Op zaterdag 25 januari 2025 09:41 schreef dick_laurent het volgende:
Voor mij zijn de wintermaanden inmiddels mijn favo maanden geworden haha.

Als je hier woont ga je overigens wel heel goed snappen waarom veel Spanjaarden een hekel krijgen aan het massatoerisme.
Ze komen massáál in juli en augustus, hebben maar een doel: de hele dag zichzelf paars bakken in de zon terwijl ze zich volvreten en savonds zuipen ze zich vervolgens klem en worden ze luidruichtig en baldadig.

Beetje het zelfde idee Britse stag-party toeristen in Amsterdam alleen minus het bakken in de zon :P
Jullie hebben anders wel zelf de godsganse kust volgebouwd met spuuglelijke betonnen hotels en resorts :')
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_216422941
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 januari 2025 10:15 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Jullie hebben anders wel zelf de godsganse kust volgebouwd met spuuglelijke betonnen hotels en resorts :')
Geen toeristen meer naar Spanje. Instant faillissement. Kijken of ze dan nog zo klagen over de rijke noorderlingen :P
pi_216423107
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2025 10:31 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Geen toeristen meer naar Spanje. Instant faillissement. Kijken of ze dan nog zo klagen over de rijke noorderlingen :P
Lekker verder met schnaps und frauen :W
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  Moderator zaterdag 25 januari 2025 @ 10:45:29 #263
Dick Laurent Is Dead
pi_216423108
Naja het toerisme an sich zou wat mij betreft niet hoeven stoppen. Het is vooral de attitude die veel toeristen hebben... Heel erg gericht op massa consumptie, single-use producten en weinig tot niet rekening houdend met de eco systemen/het milieu etc.

Dat is overigens niet alleen iets van toeristen in Spanje (en andere polulaire vakantie landen) maar een algemeen probleem vind ik.
pi_216423146
pi_216423174
  zaterdag 25 januari 2025 @ 11:11:00 #266
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_216423427
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2025 10:45 schreef dick_laurent het volgende:
Naja het toerisme an sich zou wat mij betreft niet hoeven stoppen. Het is vooral de attitude die veel toeristen hebben... Heel erg gericht op massa consumptie, single-use producten en weinig tot niet rekening houdend met de eco systemen/het milieu etc.

Dat is overigens niet alleen iets van toeristen in Spanje (en andere polulaire vakantie landen) maar een algemeen probleem vind ik.
Dat is natuurlijk een probleem wat op meer plekken zo is. Er komen natuurlijk ook steed meer mensen en steeds meer mensen willen wat ondernemen of zorgen dat het toerisme komt, want geld. Aan de Spaanse kust hebben ze er soms genoeg van, maar .je hoort en leest dat ook over Amsterdam of bepaalde wintersport oorden. Zelfs in Seoul heb ik dat gemerkt toen ik over een bekende stadsmuur liep. kapot lopen ergeren aan de drukte, dus ik was er snel klaar mee.

Stoppen/tegengaan doe je niet en dat lijkt me ook niet nodig, maar je zou kunnen kijken hoe het deels anders ingevuld kan worden. Te veel is nooit goed. Er vloeit natuurlijk wel veel geld
Never Stop Exploring!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
  zaterdag 25 januari 2025 @ 11:16:17 #267
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_216423482
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 januari 2025 08:36 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Ik vind februari wel toffer dan december. Meer daglicht, de zon (ca. 30 uur meer dan in december) brengt meer warmte, krokusjes en best wat andere struiken/bloembollen staan in bloei. Véél beter dan de doorsnee donkere decembermaand :P
Ja, dat is wel zo. Moet ie wel schijnen natuurlijk :P. Vorig jaar was feburari niet zo zonnig, volgens mij. Er bestaat een redelijke kans dat we na een kort wisselvallige periode komende dagen later komende week weer over schakelen naar hogedruk, dus dat kan zonnig worden of juist weer dagenlang nordseesuppe en grijze zooi

Meer daglicht begin je nu al goed te merken in de middag. Ik kom weer thuis met licht. Februari is de lente ook al wel in zicht, zeker als je halverwege komt. Enige wat december heeft is dat het over het algemeen als "feestmaand" wordt beschouwd en dat overal en aan iedereen wel te merken is.
Never Stop Exploring!
  Moderator zaterdag 25 januari 2025 @ 11:28:29 #268
Dick Laurent Is Dead
pi_216423584
Zijn er trouwens al nieuwsberichten in Nederland voorbij gekomen over eventuele definitieve afschaffing zomertijd?

Hier in Spanje zegt el gobierno dat het in 2026 definitief voor de laatste keer zal zijn, maar of we dan overgaan op def. zomer of wintertijd is dan weer niks over gezegd natuurlijk :')
pi_216423836
quote:
11s.gif Op zaterdag 25 januari 2025 11:28 schreef dick_laurent het volgende:
Zijn er trouwens al nieuwsberichten in Nederland voorbij gekomen over eventuele definitieve afschaffing zomertijd?

Hier in Spanje zegt el gobierno dat het in 2026 definitief voor de laatste keer zal zijn, maar of we dan overgaan op def. zomer of wintertijd is dan weer niks over gezegd natuurlijk :')
Zal toch ook Europees wat geregeld moeten worden ipv iedereen maar voor zichzelf. Zou wat zijn als Nederland en Duitsland verschillende tijden hebben bv :P
pi_216423844
quote:
11s.gif Op zaterdag 25 januari 2025 11:28 schreef dick_laurent het volgende:

zomertijd beste tijd
pi_216423895
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2025 11:53 schreef Evangelion het volgende:

[..]
zomertijd beste tijd
Half 10 licht in de wintergenot _O_

Ik vind het prima zoals we het nu doen.

Wintertijd zorgt voor kortere zomeravonden en dat het om 3 uur 's nachts licht is. Zomertijd heb je ellenlange donkere ochtenden 's winters, dat is ook niks.
  zaterdag 25 januari 2025 @ 12:05:33 #272
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_216423965
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2025 11:53 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Zal toch ook Europees wat geregeld moeten worden ipv iedereen maar voor zichzelf. Zou wat zijn als Nederland en Duitsland verschillende tijden hebben bv :P
Ik kwam er onlangs pas achter dat China maar 1 tijdszone heeft terwijl omliggende landen dat wel hebben. ik wist dat dus echt niet. Terwijl China echt wel heel groot is :P. Vraag me af of meer mensen dat niet wisten

Ik las namelijk onderstaand verhaal van Jelmer de Boer. Niet te groot, dus deel 'm wel even.

Verreweg de beste manier om twee keer goed oud & nieuw te vieren is vliegen van Samoa naar Amerikaans Samoa. En er zijn ook stomme opties.

De beste tijdzone in de wereld is die van Nepal want daar is het 5 uur en drie kwartier later dan de gecoördineerde wereldtijd (die we ook kennen als UTC, de tijd in Engeland bijvoorbeeld). Nepal heeft die domme tijd dan wel weer met een mooie reden gekozen. De precieze locatie van één of andere belangrijke berg vlakbij Kathmandu KTM is namelijk 27.9497, 86.3334. En als je het echt exact wil uitrekenen dan is die 86 komma 33 graden oosterlengte gedeeld door 15 (360 graden op een globe delen door 24 uur in een dag) 5,75. De meest logische tijdzone is daar dus 5 uur en 45 minuten (want 45 minuten is 0,75 van een uur). Goed gedaan dus Nepal.

Overigens was de tijdzone tot 1986 5:40, omdat er toen nog werd gerekend met het geografische centrum van het land, vlakbij Dhurkot (27.7017, 82.32060) en dat correspondeert ook weer mooi.

Waarom dit hele verhaal over tijdzones? Nou, het illustreert enige willekeur van landen om hun eigen tijdzones te kiezen. China heeft er maar één, terwijl het land 5200 kilometer breed is. Dat correspondeert weer met 60 lengtegraden, en we weten sinds net dat er zo een verschil van 4 uur tussen zonsopkomst kan zijn tussen de twee plekken in China die het verst uit elkaar liggen op deze lengtegraden. Maar het is wel handig voor de reclames van de lokale SBS6.

Wat ook mooi is, is dat je door deze Chinese tijdzone in de tijd kunt reizen. Tussen Afghanistan en China is er namelijk een tijdsverschil van 3,5 uur. Zo kun je op deze plek(ken) twee keer oud en nieuw vieren. En dan ook echt zonder te haasten. Je kunt natuurlijk op iedere grens tussen tijdzones twee keer oud en nieuw vieren, maar hier toch echt wel het best.

Maar het beste oliebollendubbeldippen doe je toch echt op de datumgrens. En de allerbeste plek daarvoor is de grens tussen Samoa en Amerikaans Samoa. De vlucht van Apia FGI naar Pago Pago PPG duurt nauwelijks een half uur, omdat de plekken iets meer dan 100 kilometer uit elkaar liggen. Maar het tijdsverschil is er wel 24 uur: het grootste verschil mogelijk natuurlijk. Mooi dat dit dan weer niet betekent dat je een jetlag krijgt.

En het is niet eens een onmogelijk bucketlistdingetje. Er gaan dagelijks vijf vluchten heen en weer. Dat betekent overigens ook dat je een dagje over kunt slaan als je de andere kant op vliegt. Handig op je verjaardag bijvoorbeeld.

Een andere leuke optie is van Auckland AKL naar Rarotonga RAR op de Cookeilanden vliegen. Op nieuwjaarsdag ‘s ochtends vertrekken, en rond de lunch op oudjaarsdag arriveren. Top.

Voor Nederlanders is het trouwens veel gemakkelijker om op de grens tussen Zweden en Finland of die tussen Portugal en Spanje twee keer oud en nieuw te vieren. Maar wat is daar nou weer avontuurlijk aan? En zo’n Tiktok levert nauwelijks views op.

Het is misschien nu een beetje te laat om een ticket te boeken naar Afghanistan of Samoa, maar misschien leuk voor volgend jaar. Fijne reis!

[ Bericht 0% gewijzigd door INViCTuS op 25-01-2025 12:11:16 ]
Never Stop Exploring!
pi_216423989
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 januari 2025 11:59 schreef Geschiedkundige het volgende:
Half 10 licht in de wintergenot

Voor 10 uur ben ik toch niet wakker of productief.

Maar als ik niet egoistisch doe lijkt de huidige manier mij ook het beste.
  zaterdag 25 januari 2025 @ 12:09:02 #274
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_216424013
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 januari 2025 11:59 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Half 10 licht in de wintergenot _O_

Wintertijd zorgt voor kortere zomeravonden en dat het om 3 uur 's nachts licht is. Zomertijd heb je ellenlange donkere ochtenden 's winters, dat is ook niks.
Switchen is en blijft echt wel het beste. Beide hebben een te groot nadeel in 1 van de seizoenen. In de zomer komt anders de zon al 04:15 op en schemert het om 3 uur al. veel te vroeg. Met de ander komt de zon in de winter pas 09:46 op, dus dat is veel te laat, vind ik.

Als ze het al zouden veranderen, dan kan je nog beter kiezen om een halfuur te doen en dan dat zo laten.
Never Stop Exploring!
  zaterdag 25 januari 2025 @ 13:38:08 #275
372302 Revanches
Soeverein en onafhankelijk
pi_216424726
Goh het is weer grijs :O #ishetalmaart
And I am a weapon of massive consumption
And it's not my fault it's how I'm programmed to function
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')