abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Weblog maandag 13 januari 2025 @ 17:11:02 #1
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_216283020

quote:
DEN BOSCH - Peter Gillis vindt dat het Openbaar Ministerie er kennelijk op uit is om hem koste wat het kost een strafblad te bezorgen. „Ik ben volledig klemgezet. Blijkbaar moet ik als persoon en als ondernemer helemaal kapot.”

Dat zei de vastgoedondernemer en realityster bekend van ’Massa is kassa’ maandag tijdens de eerste dag van de inhoudelijke behandeling van zijn strafzaak in de rechtbank in Den Bosch. Hij wordt door het Openbaar Ministerie vervolgd voor belastingfraude, het onjuist voeren en bewaren van administratie, het verstrekken van onjuiste gegevens aan de Belastingdienst en het niet tijdig doen van belastingaangifte.

Over dat laatste was Gillis naar eigen zeggen in overleg met de fiscus toen in 2019 de invallen op zijn kantoor en vakantieparken plaatsvonden. Er werden veel stukken in beslaggenomen. Volgens Gillis is er vertrouwelijke informatie, zoals communicatie met zijn advocaten, ingezien en meegenomen, en zijn twee mappen met vertrouwelijke informatie tot op de dag van vandaag zoek.

Enveloppen cash
Volgens het OM verhuurde Gillis vakantiehuisjes zwart aan zogenoemde ’rangers’, en hield hij de inkomsten uit die verhuur buiten de boeken. Hij zou zelf langs de huisjes zijn gereden om de enveloppen met contant geld in ontvangst te nemen.
Volgens Gillis is hij geen crimineel of oplichter en ging het om mensen die in problemen verkeerden vanwege bijvoorbeeld scheidingen. „Ik wilde alleen maar helpen. Ik wist niet dat die mensen door de gemeenten op mijn vakantieparken werden ingeschreven. Dat ontdekte ik pas toen er stempassen werden bezorgd.”

Volgens hem hebben de gemeenten waar zijn vakantieparken waren gevestigd „boter op het hoofd. In heel Nederland wonen dit soort mensen op vakantieparken, maar bij mij mocht dat niet.”

’Vleugellam’
Hij verdiende niets op die zwarte verhuur en bracht alleen kosten in rekening, zei Gillis. „Het geld ging rechtstreeks naar het onderhoud van de parken. Ik had beter aan vakantiegangers kunnen verhuren, dan had ik er nog iets op verdiend.”
Na de invallen werd hij door het OM vergeleken met criminele motorbendes, zei Gillis. „Dat heeft me emotioneel kapotgemaakt. Alles is me afgepakt, ik ben vleugellam gemaakt.”

Het ergste vindt hij dat ook zijn ex-vrouw en moeder van zijn kinderen Treesie M. en zijn dochter Inge worden vervolgd. „Zij hebben niks verkeerds gedaan. Wat ze hebben gedaan was in mijn opdracht.”

Dochter Inge werkte bij Oostappen Groep BV als directie-assistente en snapt niet wat ze verkeerd zou hebben gedaan. „Als ik al iets verkeerd heb gedaan, dan was ik me daarvan niet bewust”, zei ze tegen de rechtbank. Inge was geen moment verantwoordelijk voor de administratie, zei ze. „Daar waren andere mensen voor. Alles wat ik deed, deed ik in opdracht van mijn vader.”

Parkmanagers
Diverse parkmanagers verklaren iets anders. Die zeiden dat Inge degene was die de huisjes waarin ’rangers’ zaten blokkeerde in de systemen, en dat zij degene was die aangaf waar de enveloppen met contant geld naartoe moesten.

Zowel Gillis als zijn dochter beperkten zich tot het voorlezen van verklaringen. Ze wilden gen vragen van de rechtbank beantwoorden. De zaak tegen de ex-echtgenote van Gillis, Treesie M., wordt in verband met haar gezondheidstoestand pas op 13 februari behandeld.

Behalve Gillis, zijn ex en zijn dochter, zitten de holding Oostappen Groep BV en acht vakantieparken in de verdachtenbank.

Eerder zeiden zijn advocaten al dat er sprake was van een hetze tegen Gillis. Ze bestreden dat de administratie een puinhoop was, er was hooguit sprake van „slordigheden”, aldus de raadslieden.

De rechtbank heeft vijf dagen uitgetrokken voor de strafzaak.

https://www.telegraaf.nl/(...)tioneel-kapotgemaakt

POLL
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
pi_216283064
Deze man. :') (of kwab vet)
  Redactie Frontpage / Weblog maandag 13 januari 2025 @ 17:21:03 #3
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_216283134
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2025 17:14 schreef Document1 het volgende:
Deze man. :') (of kwab vet)
twitter
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
pi_216283374
Ik begrijp niet waarom hij dat zegt over mensen die ingeschreven waren. Voor het niet opgeven van inkomsten is dat toch alles behalve relevant?

Ik denk dat ie gewoon nog steeds baalt dat ie gesnapt is.
pi_216283666
Hoe kapotter deze man hoe blijer ik ben. Dit is gewoon een regelrechte crimineel.
  maandag 13 januari 2025 @ 18:47:27 #6
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216284280
Nou Peter, ik hoop voor jou dat je goeie advocaten hebt en niet voor Natacha Harlequin hebt gekozen.
pi_216284347
Soms heb je van die spreekwoorden.. en snap je direct waarom ze zijn verzonnen:

Hoogmoed komt voor de val
  maandag 13 januari 2025 @ 18:56:57 #8
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_216284415
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 17:21 schreef Paul het volgende:

[..]
[ x ]
Is dit een kamperwoonwagenbewoner ofzo?
pi_216284698
Waneer deze man zegt dat hij ergens 'niet op heeft verdiend' omdat hij 'mensen wilde helpen' dan weet je dat hij liegt.
pi_216284965
Crimineel doet huilie, dus volgend seizoen bij rtl of sbs
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
  maandag 13 januari 2025 @ 20:30:16 #11
402274 Cruzinats
abschiebehauptmeister
pi_216285956
De eerste ondernemer die niet zwart bijklust moet nog ingeschreven worden bij de KVK.

Als je alles netjes via het boekje doet valt er in nederland namelijk geen droog brood te verdienen.
  maandag 13 januari 2025 @ 20:45:28 #12
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_216286203
Hij heeft last van karma.
pi_216286304
Als drugscrimineel veroordeeld worden voor belastingontduiking

Wat een amateur
Gino ♥
pi_216286779
Zijn fout is dat bij op televisie kwam. Als hij dat niet gedaan had, was is waarschijnlijk niet gebeurd

Wel terecht dat hij aangepakt wordt
pi_216286909
Attentionwhore alert!
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_216286914
Nergens lees ik dat hij ontkent eigenlijk, of hij geeft aan dat hij er niets aan verdiende, of hij omzeilt de vraag. Dan weet je toch wel genoeg eigenlijk.
  maandag 13 januari 2025 @ 22:21:51 #17
396386 sturmpie
for night & nature
pi_216287710
je kan ook kippen houden
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_216289186
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 20:30 schreef Cruzinats het volgende:
De eerste ondernemer die niet zwart bijklust moet nog ingeschreven worden bij de KVK.

Als je alles netjes via het boekje doet valt er in nederland namelijk geen droog brood te verdienen.
Lulkoek. Er zijn ongelofelijk veel "coaches" die voor de meest belachelijke PowerPoint presentaties op Tiktok gooien belachelijke bedragen vangen
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_216289224
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 02:03 schreef W00fer het volgende:

[..]
Lulkoek. Er zijn ongelofelijk veel "coaches" die voor de meest belachelijke PowerPoint presentaties op Tiktok gooien belachelijke bedragen vangen
😂

Die verkapte uitkeringstrekkers.
pi_216289230
Laat me raden die beste man stemt politiek conservatief of rechts. Ja dan moet je kapot. Als je een linkse diversity poppetje was geweest a la kwasi. Dan ziet OM je criminele handelen natuurlijk door de vingers.
  dinsdag 14 januari 2025 @ 05:37:13 #21
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_216289342
Lastige kwestie mede dankzij de goudengrieppeople, maar dat is niet geheel terecht voor Peter. Hij heeft de gunfactor niet mee, maar als ik dit zo lees krijg ik wel wat gevoelens van herkenbaarheid.

Ik neig er toch naar om Peter te geloven.

quote:
1s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 02:54 schreef Jeo_Boden het volgende:
Laat me raden die beste man stemt politiek conservatief of rechts. Ja dan moet je kapot. Als je een linkse diversity poppetje was geweest a la kwasi. Dan ziet OM je criminele handelen natuurlijk door de vingers.
Wat een lulkoek. Ik stem niet conservatief en al helemaal niet rechts en toch heb ik al wat onterechte veroordelingen op mijn naam..
Appears.
pi_216291268
quote:
Is dit het niveau tegenwoordig? Lijkt met de week gekker te worden qua complottheorieën i.r.t. politieke polarisatie.
pi_216291304
quote:
Wat een domheid weer
pi_216293244
Hij was erg verbolgen over het feit dat z,n boekhouding overhoop was gegooid.
Maar ja, vertrouwen is goed, controleren is beter!
pi_216293409
quote:
In wat voor wereld leef je als je deze diarree uit je toetsenbord kan persen? :')
pi_216293531
Waarom geven we dit soort mensen steeds weer opnieuw een podium in de media?
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  dinsdag 14 januari 2025 @ 15:16:20 #27
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_216294480
Volgens Gillis is hij geen crimineel of oplichter en ging het om mensen die in problemen verkeerden vanwege bijvoorbeeld scheidingen. „Ik wilde alleen maar helpen. Ik wist niet dat die mensen door de gemeenten op mijn vakantieparken werden ingeschreven. Dat ontdekte ik pas toen er stempassen werden bezorgd.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')