abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 20 januari 2025 @ 09:34:33 #226
5428 crew  miss_sly
pi_216363389
quote:
14s.gif Op maandag 20 januari 2025 09:07 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]
Dit soort onzin zorgt er dus voor dat mensen wanhopig worden en naar de dood gaan verlangen. Het ligt nooit aan de samenleving, terwijl je - als je een beetje gewoon oplet - ziet dat de samenleving overal aan het instorten is.

Dit soort psychologische zooi kan je overal in elke Libelle of Linda vinden naast de horoscopen-rubriek waar ook met grote wijsheden gestrooid wordt als 'beste waterman, als u vandaag naar buiten gaat en het regent en u neemt geen parapluie mee, dan heeft u grote kans dat u nat wordt'. In alle 'glossy' tijdschriften wereldwijd met hetzelfde karakter, zelfde uiterlijk en zelfde dooddoeners (alleen in een andere taal).

Als ik de enige was geweest had ik gelijk gegeven. Ik weet ook dat FOK! niet representatief is, daar vrijwel iedereen hier autistisch is en maagd en bij mama op zolder woont. Maar ik zie het gewoon om me heen in de echte wereld. Ik ken welgeteld 1 persoon die getrouwd is (gewoon man met vrouw dus). De rest is allemaal psychisch, single, imaginair getrouwd met een figuur van games of met een kat of weet ik veel iets raars, zowel mannen als vrouwen. Een persoon is getrouwd en heeft een fullfilled life, vrouw, kinderen, werk en woont niet in een krot. 1.

En dan ligt het dus aan iedereen (behalve deze ene persoon, die ook nog eens zwaar gelovig is, volgens mij is heeft hij geluk en een leven gevonden door de Heere Jezus, helaas lukt het mij dus niet) behalve aan de samenleving.

Ik vraag me ook af hoeveel mensen op dit forum gewoon getrouwd zijn en een normaal leven hebben. Ik vrees niet veel.

En katten zijn te gekke beesten, ik ben dol op poezen. Maar het is geen vervanging van een gezinsleven. Je kunt met een kat geen diepe gesprekken voeren. Probeer het maar, gaat je niet lukken.

Natuurlijk zijn er dingen die iemand zelf kan doen. Maar de Amerikaanse levenswijze gaat er steevast van uit dat het nooit aan de samenleving ligt, maar altijd aan het individu zelf. Zodat de psychologen lekker financieel binnen kunnen lopen. Psychologen die - ondanks de duizenden euro's op de bank - vaak zelf ook een hondenleven hebben en geen kat die daar verandering in kan brengen.

Miauw.
Kan het zijn dat je omgeving gekleurd is, en dat die niet representatief is voor iedereen?

Jij kent bijvoorbeeld maar 1 persoon die in een duurzame relatie zit, en aan het plaatje voldoet dat volgens jou kennelijk betekent dat je niet eenzaam bent.

In mijn omgeving heeft bijna iedereen een duurzame relatie en ken ik welgeteld 2 personen die op dit moment alleenstaand zijn. Een heeft kinderen. Beide hebben vrienden en ondernemen van alles. Ze zullen zich best met momenten kut voelen, dat heeft iedereen wel eens. Verder heeft iedereen een relatie en vaak ook kinderen, contact met de familie, iedereen sport en heeft daar ook wat contacten.

Als je minder eenzaam wil zijn, denk ik dat je minder moet wijzen naar wat anderen zouden moeten doen om jouw eenzaamheid op te heffen, maar naar wat je zelf zou kunnen doen. Mijn schoonouders gaan bijvoorbeeld nog steeds naar de kerk en hebben daar ook een hechte gemeenschap. Als je naar een kerk gaat, zou je ook een dergelijke aansluiting kunnen vinden.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 20 januari 2025 @ 09:41:23 #227
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216363439
@Linkse_Boomknuffelaar

Neem alle goed bedoelde adviezen hierboven ter harte. Ik kan er niks aan toevoegen.
De wereld is hartstikke leuk, er is voor ieder wat wils. Ook vroor jou, ook voor mij. Je moet alleen je ogen openen en je flexibel opstellen en mensen nemen zoals ze zijn.

Relativeer FOK! en andere digitale media. Het is leuk om hier te discussiėren en zo nu en dan een fittie te hebben. Maar neem de digitale wereld niet mee naar de echte wereld. Dat leidt in sommige gevallen alleen maar tot gefronste wenkbrauwen.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_216363547
Een relatie als magische oplossing zien tegen eenzaamheid is het typische eenzame inceldenken. Want dan moeten vrouwen lekker al het onbetaalde emotionele werk opknappen voor een man die te beroerd is zelf te investeren in een sociaal netwerk. En dat is lekker makkelijk en iets waar ze recht op menen te hebben.

Ik geloof best dat er voor een deel van de singles tegenwoordig een mismatch is op de datingmarkt door de vraag en het aanbod (bijv. dat progressieve vrouwen liever geen relatie hebben dan met een patriarchale conservatieve man met hele andere normen en waarden lijkt me dat juist gezond, want dan maak je een relatie ook geen doel op zich), maar als je gewoon investeert in een sociaal leven heeft dat bar weinig te maken met eenzaamheid.
  maandag 20 januari 2025 @ 09:50:08 #229
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_216363560
quote:
7s.gif Op maandag 20 januari 2025 09:41 schreef phpmystyle het volgende:
@:Linkse_Boomknuffelaar

Neem alle goed bedoelde adviezen hierboven ter harte. Ik kan er niks aan toevoegen.
De wereld is hartstikke leuk, er is voor ieder wat wils. Ook vroor jou, ook voor mij. Je moet alleen je ogen openen en je flexibel opstellen en mensen nemen zoals ze zijn.

Relativeer FOK! en andere digitale media. Het is leuk om hier te discussiėren en zo nu en dan een fittie te hebben. Maar neem de digitale wereld niet mee naar de echte wereld. Dat leidt in sommige gevallen alleen maar tot gefronste wenkbrauwen.
Je hebt misschien wel gelijk.

Paar jaar geleden zat ik nog goed in mijn vel, nu is echt alles k*t.
Er zit weinig op dan te wachten op betere tijden, maar vooralsnog werkt alles dat ik probeer averechts.

Misschien moet ik de stap maken en Nederland verlaten, de wijde wereld in, wellicht wel ergens zonder internet. Kijken wat daar uit komt, al vries ik dood ergens in een dorp in Kamchatka, wellicht is dat beter dan mijn huidige leven.

Vroeger had ik ook veel goede vrienden, maar mensen worden ouder en overlijden. En de vrienden die overgebleven zijn zijn ziek zwak en misselijk of game-verslaafd. Familie is ook koud geworden. Alles is veranderd. Ten negatieve. Gewoon soms ook stomme pech. De goede gabbers gaan dood en de eikels blijven over.
  maandag 20 januari 2025 @ 09:53:42 #230
pi_216363609
quote:
7s.gif Op maandag 20 januari 2025 09:48 schreef Stepperoller het volgende:
Een relatie als magische oplossing zien tegen eenzaamheid is het typische eenzame inceldenken. Want dan moeten vrouwen lekker al het onbetaalde emotionele werk opknappen voor een man die te beroerd is zelf te investeren in een sociaal netwerk. En dat is lekker makkelijk en iets waar ze recht op menen te hebben.

Ik geloof best dat er voor een deel van de singles tegenwoordig een mismatch is op de datingmarkt door de vraag en het aanbod (bijv. dat progressieve vrouwen liever geen relatie hebben dan met een patriarchale conservatieve man met hele andere normen en waarden lijkt me dat juist gezond, want dan maak je een relatie ook geen doel op zich), maar als je gewoon investeert in een sociaal leven heeft dat bar weinig te maken met eenzaamheid.
Zelf hoef ik ook niet direct een relatie. Maar ik signaleer alleen een maatschappelijk euvel met totaal doorgeslagen feminisme. Zeker in het westen.
Wat leukere vrienden die niet echt compleet psychisch zijn zou wel tof zijn.

Maar inderdaad mijn uitstraling is ook niet tof, waardoor ik leuke mensen afstoot en eikels aantrek. Soort vicieuze cirkel dus.
  maandag 20 januari 2025 @ 09:55:53 #231
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216363647
quote:
7s.gif Op maandag 20 januari 2025 09:53 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]
Zelf hoef ik ook niet direct een relatie. Maar ik signaleer alleen een maatschappelijk euvel met totaal doorgeslagen feminisme. Zeker in het westen.
Wat leukere vrienden die niet echt compleet psychisch zijn zou wel tof zijn.

Maar inderdaad mijn uitstraling is ook niet tof, waardoor ik leuke mensen afstoot en eikels aantrek. Soort vicieuze cirkel dus.
Een keer hulp gaan zoeken is geen schande :)
  maandag 20 januari 2025 @ 09:56:59 #232
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_216363663
Misschien toch weer eens een boom gaan knuffelen.
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator maandag 20 januari 2025 @ 09:57:33 #233
5428 crew  miss_sly
pi_216363677
quote:
14s.gif Op maandag 20 januari 2025 09:50 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Er zit weinig op dan te wachten op betere tijden, maar vooralsnog werkt alles dat ik probeer averechts.

Misschien moet ik de stap maken en Nederland verlaten, de wijde wereld in, wellicht wel ergens zonder internet. Kijken wat daar uit komt, al vries ik dood ergens in een dorp in Kamchatka, wellicht is dat beter dan mijn huidige leven.

Vroeger had ik ook veel goede vrienden, maar mensen worden ouder en overlijden. En de vrienden die overgebleven zijn zijn ziek zwak en misselijk of game-verslaafd. Familie is ook koud geworden. Alles is veranderd. Ten negatieve. Gewoon soms ook stomme pech. De goede gabbers gaan dood en de eikels blijven over.
Ben je al eens bij de huisarts geweest? Misschien ben je wel depressief, en daar kun je echt hulp bij krijgen.

Overigens, hou eens op over totaal doorgeslagen feminisme. Uiteraard zijn er mensen die daar in doorgeslagen zijn, zoals mensen in van alles kunnen doorslaan, maar gemiddeld geldt dat echt niet voor vrouwen. Er is wel een andere rolverdeling tussen mannen en vrouwen tegenwoordig, en dat lijkt me ook alleen maar goed.
  maandag 20 januari 2025 @ 10:02:01 #234
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216363745
Doorgeslagen feministes kom ik eigenlijk alleen maar tegen wanneer hier iemand klaagt over een obscuur iemand die wat op X heeft gezet.
  maandag 20 januari 2025 @ 10:06:47 #235
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216363813
quote:
14s.gif Op maandag 20 januari 2025 09:50 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Niet zoeken naar externe problemen. Ik heb ook zo mijn gedachtes bij het feminisme wat we zien in de media.
De meeste vrouwen hebben in het echie helemaal geen blauw haar of wat dies ook meer zij ;)

Je moet genieten van de digitale wereld, leuk discussiėren, zo nu en dan een trolletje/grapje. Maar vertaal het niet 1-op-1 naar de werkelijke wereld en hoe je die zou moeten percipiėren. Je zal ongetwijfeld ook de nodige podcasts kijken (doe ik ook), maar doe ook dat met mate.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  maandag 20 januari 2025 @ 10:07:57 #236
pi_216363829
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2025 09:55 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Een keer hulp gaan zoeken is geen schande :)
Heb ik, kost flink wat geld, maar het werkt voor geen meter.

Verzekeraar vergoedt helemaal niets.

Ik doe wat ik kan maar ontmoet telkens niet de goede mensen. Het is een hele aardige dame, maar mijn leven blijft gewoon k*t.
En is het altijd zo geweest? Nee helemaal niet, vroeger gingen dingen echt goed, soms zelfs mega-goed.

Een vriend van me is aantal jaren geleden overleden en hij was echt een mensenmens, dus via hem ontmoette ik weer heel veel andere mensen. Juist hij overlijdt en alle andere vrienden jagen met hun gedrag eerder mensen weg. Zelf zit ik er een beetje tussen in denk ik. Maar echt een mensenmens ben ik zeker niet.

Nu zit ik opgescheept met wat psychische gevallen waardoor ik eigenlijk alleen maar dieper wegzink en vaak besluit dan nog liever thuis te blijven. En mensen hier op FOK! te irriteren. (Lukt vrij goed geloof ik :P ).

Soms heb je gewoon net even die ene persoon nodig in je leven waardoor alles ineens weer werkt. Therapie heb ik weinig aan, ik kan moeilijk met mijn therapeute op stap.

Verder ben ik ook ineens in een ander 'kamp' terecht gekomen, van links naar 'wappie' en ik probeer nieuwe vrienden te vinden via de agenda van de Andere Krant, maar daar ben ik net een paar maanden geleden mee begonnen. Misschien gaat dat nog iets positiefs brengen. Ik had vroeger ook een heel goede auratherapeute, maar ook zij is overleden.
Ik was ooit GroenLinks nu neig ik naar Forum maar voel me daar ook weer niet echt thuis. Door covid ligt mijn leven ook ondersteboven en maak ik voortdurend ruzie met oude vrienden, waardoor ik nog eenzamer word. Maar om nu naar een FvD congres te gaan, ik denk ook niet dat ik me daar thuis ga voelen.

Het zit gewoon even niet mee met zoveel sterfgevallen.

Bedankt voor het meedenken in elk geval, Hexagon.

Ben je zelf ook eenzaam, of gaat het met jou wel goed?
  maandag 20 januari 2025 @ 10:10:23 #237
pi_216363864
quote:
7s.gif Op maandag 20 januari 2025 09:57 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ben je al eens bij de huisarts geweest? Misschien ben je wel depressief, en daar kun je echt hulp bij krijgen.

Overigens, hou eens op over totaal doorgeslagen feminisme. Uiteraard zijn er mensen die daar in doorgeslagen zijn, zoals mensen in van alles kunnen doorslaan, maar gemiddeld geldt dat echt niet voor vrouwen. Er is wel een andere rolverdeling tussen mannen en vrouwen tegenwoordig, en dat lijkt me ook alleen maar goed.
Jawel, daar ben ik geweest. Beetje overvolle praktijk daar, maar doorverwijzing gekregen en daar ben ik af en toe bij therapeute, wel absurd geprijsd tot dusver geen resultaten, behalve een wat legere portemonnaie dan. :P

En zij kan wat vaker naar de Ekoplaza dankzij mij. :D
pi_216363945
Linkse boomknuffelaar

Zonder een oordeel te vellen over je denkbeelden.

Zou het misschien een optie zijn om die invloeden een tijdje uit te sluiten.
Ik kies er bewust voor om films zoals Zeitgeist, Jensen, 9/11 niet binnen te laten in mijn leven als ik even geen werk heb.

Weet vrij zeker dat als ik minder in mijn vel zou zitten en bv geen werk, ik vatbaar zou zijn.
Heb ze wel eens gezien en besproken met collega's als we gingen wandelen
Maar halverwege zo'n gesprek zei ik dan, sorry dieper ga ik er niet op in, kan me mij moeilijk hier druk gaan lopen maken waarom Ernst Kuipers naar Singapore is vertrokken.
T zal wel.

Feminisme, op Fok! ken ik er eentje, maar in het westen, ik zie ze amper in het openbaar.

Maar je omringen met "extreme" groepjes die discusseren over RFK, daar heb je als Nederlandse man toch heel weinig aan.
Hell To The Liars
  maandag 20 januari 2025 @ 10:30:04 #239
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216364089
quote:
7s.gif Op maandag 20 januari 2025 10:07 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

Nee niet eenzaam of ongelukkig. En genoeg vrienden en leuke bezigheden.

Terwijl de afgelopen 10 jaar wel enkele vervelende tegenslagen gehad. Mijn lange relatie ging uit in 2017. En 2 jaar geleden kwam ik in een arbeidsconflict terecht waardoor ik op zoek moest naar een nieuwe baan. Maar in beide gevallen gewoon de schouders eronder gezet om te zorgen dat het weer snel zonnig kon worden in mijn leven. Dus alweer wat jaren een leuke nieuwe vriendin en een fijne nieuwe baan. Natuurlijk deed het me in beide gevallen veel pijn, maar ik investeer liever in een fijne toekomst dan terug te kijken naar een verleden dat toch niet terugkeert.

En hetzelfde geldt voor de situatie rond COVID. Natuurlijk was het kut dat een hoop niet kon. Maar COVID is gewoon vette pech en was de schuld van helemaal niemand. Dus zinloos om dan een schuldige te gaan verzinnen. Ik ben me al snel gaan concentreren op dingen die toen wel konden zoals lange wandelingen maken, boeken lezen of Wikipedia artikelen schrijven, en vriendencontact meer 1 op 1 hebben.

Ik heb me op een of andere manier aangeleerd me heel snel aan te passen aan situaties en er dan het beste van te maken. En om dingen anders te doen als ze niet werken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Hexagon op 20-01-2025 10:39:50 ]
  Moderator maandag 20 januari 2025 @ 10:33:03 #240
5428 crew  miss_sly
pi_216364111
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2025 10:30 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nee niet eenzaam of ongelukkig. En genieg vrienden en leuke bezigheden.

Terwijl de afgelopen 10 jaar wel enkele vervelende tegenslagen gehad. Mijn lange relatie ging uit in 2017. En 2 jaar geleden kwam ik in een arbeidsconflict terecht waardoor ik op zoek moest naar een nieuwe baan. Maar in beide gevallen gewoon de schouders eronder gezet om te zorgen dat het weer snel zonnig kon worden in mijn leven. Dus alweer wat jaren een leuke nieuwe vriendin en een fijne nieuwe baan. Natuurlijk deed het me in beide gevallen veel pijn, maar ik investeer liever in een fijne toekomst dan terug te kijken naar een verleden dat toch niet terugkeert.

En hetzelfde geldt voor de situatie rond COVID. Natuurlijk was het kut dat een hoop niet kon. Maar COVID is gewoon vette pech en was de schuld van helemaal niemand. Dus zinloos om dan een schuldige te gaan verzinnen. Ik ben me al snel gaan concentreren op dingen die toen wel konden zoals lange wandelingen maken, boeken lezen of Wikipedia artikelen schrijven, en vriendencontact meer 1 op 1 hebben.

Ik heb me op een of andere manier aangeleerd me heel snel aan te passen aan situaties en er dan het beste van te maken. En om dingen anders te doen als ze niet werken.
Ik denk dat dat een kwaliteit is die mensen behoorlijk kan helpen, snel aanpassen aan de situatie. Flexibel zijn. Ik zie dat veel mensen dat niet kunnen, die blijven hangen en/of alleen maar terugkijken, en daarmee maken ze het zichzelf erg moeilijk.
  maandag 20 januari 2025 @ 10:41:00 #241
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_216364185
quote:
7s.gif Op maandag 20 januari 2025 10:07 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]
Heb ik, kost flink wat geld, maar het werkt voor geen meter.

Verzekeraar vergoedt helemaal niets.

Ik doe wat ik kan maar ontmoet telkens niet de goede mensen. Het is een hele aardige dame, maar mijn leven blijft gewoon k*t.
En is het altijd zo geweest? Nee helemaal niet, vroeger gingen dingen echt goed, soms zelfs mega-goed.

Een vriend van me is aantal jaren geleden overleden en hij was echt een mensenmens, dus via hem ontmoette ik weer heel veel andere mensen. Juist hij overlijdt en alle andere vrienden jagen met hun gedrag eerder mensen weg. Zelf zit ik er een beetje tussen in denk ik. Maar echt een mensenmens ben ik zeker niet.

Nu zit ik opgescheept met wat psychische gevallen waardoor ik eigenlijk alleen maar dieper wegzink en vaak besluit dan nog liever thuis te blijven. En mensen hier op FOK! te irriteren. (Lukt vrij goed geloof ik :P ).

Soms heb je gewoon net even die ene persoon nodig in je leven waardoor alles ineens weer werkt. Therapie heb ik weinig aan, ik kan moeilijk met mijn therapeute op stap.

Verder ben ik ook ineens in een ander 'kamp' terecht gekomen, van links naar 'wappie' en ik probeer nieuwe vrienden te vinden via de agenda van de Andere Krant, maar daar ben ik net een paar maanden geleden mee begonnen. Misschien gaat dat nog iets positiefs brengen. Ik had vroeger ook een heel goede auratherapeute, maar ook zij is overleden.
Ik was ooit GroenLinks nu neig ik naar Forum maar voel me daar ook weer niet echt thuis. Door covid ligt mijn leven ook ondersteboven en maak ik voortdurend ruzie met oude vrienden, waardoor ik nog eenzamer word. Maar om nu naar een FvD congres te gaan, ik denk ook niet dat ik me daar thuis ga voelen.

Het zit gewoon even niet mee met zoveel sterfgevallen.

Bedankt voor het meedenken in elk geval, Hexagon.

‘Soms heb je gewoon net even die ene persoon nodig in je leven waardoor alles ineens weer werkt.’

Dat ben jij…

Die mensenmensvriend komt niet meer terug. Een relatie heb je (nog) niet. Je zult het zelf moeten aanzwengelen.
  maandag 20 januari 2025 @ 10:46:23 #242
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216364240
quote:
7s.gif Op maandag 20 januari 2025 10:33 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik denk dat dat een kwaliteit is die mensen behoorlijk kan helpen, snel aanpassen aan de situatie. Flexibel zijn. Ik zie dat veel mensen dat niet kunnen, die blijven hangen en/of alleen maar terugkijken, en daarmee maken ze het zichzelf erg moeilijk.
Klopt, en het is zelfs zo dat als de minder leuke dingen die op noemde niet waren gebeurt, er bepaalde hele mooie dingen later ook niet waren gebeurt, omdat ze volgden uit hoe ik met de nieuwe situatie om ben gegaan.
  maandag 20 januari 2025 @ 10:47:47 #243
pi_216364255
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2025 10:18 schreef Droopie het volgende:
Linkse boomknuffelaar

Zonder een oordeel te vellen over je denkbeelden.

Zou het misschien een optie zijn om die invloeden een tijdje uit te sluiten.
Ik kies er bewust voor om films zoals Zeitgeist, Jensen, 9/11 niet binnen te laten in mijn leven als ik even geen werk heb.

Weet vrij zeker dat als ik minder in mijn vel zou zitten en bv geen werk, ik vatbaar zou zijn.
Heb ze wel eens gezien en besproken met collega's als we gingen wandelen
Maar halverwege zo'n gesprek zei ik dan, sorry dieper ga ik er niet op in, kan me mij moeilijk hier druk gaan lopen maken waarom Ernst Kuipers naar Singapore is vertrokken.
T zal wel.

Feminisme, op Fok! ken ik er eentje, maar in het westen, ik zie ze amper in het openbaar.

Maar je omringen met "extreme" groepjes die discusseren over RFK, daar heb je als Nederlandse man toch heel weinig aan.
Het klote is dat ik sinds 'covid' niets meer van de reguliere serieus kan nemen, misschien nog het weerbericht of de geboorte van een pandabeertje ergens in China. Ik erger me zelfs als ik iets lees of zie van de reguliere media.

Dan kom je uiteindelijk alleen nog maar bij Jensen terecht of Russia Today (en zelfs RT vind ik vaak te soft) eigenlijk is Robert Jensen de enige nog die ik echt geloof. Werkelijk de enige. Ook Thierry twijfel ik af en toe aan, ook Poetin of Peshkov.

Door het wegvallen, overlijden van veel vrienden die meer buiten kwamen, juist zij zijn overleden en de thuiszitters en filosofen zijn overgebleven en de psychische gevallen met een ;deukje' zeg maar, wordt alles versterkt.

Gewoon sporten in je uppie is geen zak aan namelijk. En de overgebleven vrienden doen niet aan beweging, hooguit het halen van een biertje uit de koelkast. Ik beweeg ook niet veel (tenzij ik in het buitenland ben), maar meer dan de rest in elk geval.

Het klopt dat informatie van Jensen me alleen maar meer in paniek brengt, maar wat hij zegt klopt wel, alleen ik weet ook niet wat ik allemaal moet doen hiertegen in mijn uppie of met mijn game-verslaafde vrienden. Misschien kom ik wat meer praktisch ingestelde mensen tegen bij bijeenkomsten via De Andere Krant, want dit schiet inderdaad niet op.

Ik heb ook het gevoel dat ik gewoon nergens echt thuishoor.

Ik wou dat ik het antwoord had. Ik weet het gewoon echt niet.

Bedankt voor het meedenken.
  maandag 20 januari 2025 @ 10:50:40 #244
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216364292
quote:
Waarom blijf je zo bezig met COVID. Het ligt achter ons en was de schuld van niemand. En regeringen deden ook maar wat, en dat kun je ze in een crisissituatie niet zo kwalijk nemen.
  maandag 20 januari 2025 @ 10:55:55 #245
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216364355
quote:
9s.gif Op maandag 20 januari 2025 10:47 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]
Het klote is dat ik sinds 'covid' niets meer van de reguliere serieus kan nemen, misschien nog het weerbericht of de geboorte van een pandabeertje ergens in China. Ik erger me zelfs als ik iets lees of zie van de reguliere media.

Dan kom je uiteindelijk alleen nog maar bij Jensen terecht of Russia Today (en zelfs RT vind ik vaak te soft) eigenlijk is Robert Jensen de enige nog die ik echt geloof. Werkelijk de enige. Ook Thierry twijfel ik af en toe aan, ook Poetin of Peshkov.

Door het wegvallen, overlijden van veel vrienden die meer buiten kwamen, juist zij zijn overleden en de thuiszitters en filosofen zijn overgebleven en de psychische gevallen met een ;deukje' zeg maar, wordt alles versterkt.

Gewoon sporten in je uppie is geen zak aan namelijk. En de overgebleven vrienden doen niet aan beweging, hooguit het halen van een biertje uit de koelkast. Ik beweeg ook niet veel (tenzij ik in het buitenland ben), maar meer dan de rest in elk geval.

Het klopt dat informatie van Jensen me alleen maar meer in paniek brengt, maar wat hij zegt klopt wel, alleen ik weet ook niet wat ik allemaal moet doen hiertegen in mijn uppie of met mijn game-verslaafde vrienden. Misschien kom ik wat meer praktisch ingestelde mensen tegen bij bijeenkomsten via De Andere Krant, want dit schiet inderdaad niet op.

Ik heb ook het gevoel dat ik gewoon nergens echt thuishoor.

Ik wou dat ik het antwoord had. Ik weet het gewoon echt niet.

Bedankt voor het meedenken.
Herpak je zelf.
Je weet zelf ook donders goed dat een RT, Andere Krant of Weltschmerz ook gekleurd zijn.
Net zoals met eten is het key dat je een gevarieerd media dieet tot je neemt.

Soms is het ook handig in de social smaltalk om te weten dat Martijn Krabbe ziek is, Jan Smit zijn stem kwijt is, Ajax heeft gewonnen/verloren. Dus een vandaag inside/rtl boulevard kan soms ook nuttig zijn om te kijken.

Houd je niet alleen maar bezig met geopolitiek. Ik vind het ontzettend leuk, ik kan mijzelf er ook in opvreten. Heb ook een lijst met interessante boeken :D Maar ik neem ook gas terug als ik mijzelf teveel verlies. Jij ziet mij ook even niet meer in dat Oekraļne topic :P
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_216364455
quote:
9s.gif Op maandag 20 januari 2025 10:47 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
eigenlijk is Robert Jensen de enige nog die ik echt geloof.
Waarom zoek je naar mensen die je dan moet 'geloven' ...?
is dat vanuit een wens naar een soort van 'messias' die je verteld wat je moet denken?

In de reele wereld heb je uiteindelijk een heleboel mensen en evenveel verschillende meningen... het is nutteloos op zoek te zijn naar enkel die ene persoon die exact jouw mening deelt..
beter is het om ernaar te streven ook goed te communiceren ook met mensen die ook andere meningen kunnen hebben.

daarbij zijn er altijd twee basis-strategieen: De ene is bepaalde onderwerpen te vermijden waarbij de mening te sterk botst... Het klinkt misschien 'laf'maar uiteindelijk blijken er vaak nog genoeg andere onderwerpen waarbij je wel gewoon prettig je kunt onderhouden.
De andere strategie is wel wat moeilijker en vaak ook erg afhankelijk of de ander een constructieve en open instelling heb en dat is gewoon een gesprek aan te gaan over onderwerpen waarbij je van mening verschilt, maar daarbij zonder de ander direct te willen overtuigen van je eigen gelijk ook open gedachte uit te wisselen en zowel uit te leggen waarom jij zo denkt, maar ook intersse te hebben in redenen waarom een ander er anders over denkt.

Ikzelf zou het liever wilen vermijden enkel sociale contacten te hebben met mensen die eeen geheel gelijke mening hebben, ik denk sowieso dat dat niet lukt, en tevens is het ook een beetje saai en leid het eerder tot een erg beperkt wereldbeeld.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  maandag 20 januari 2025 @ 11:56:00 #247
pi_216364989
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2025 10:50 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Waarom blijf je zo bezig met COVID. Het ligt achter ons en was de schuld van niemand. En regeringen deden ook maar wat, en dat kun je ze in een crisissituatie niet zo kwalijk nemen.
Mijn vertrouwen in de overheid is gewoon weg. Er zijn teveel rare dingen gebeurd en ik vertrouw zelfs reguliere artsen niet meer. Alleen antroposofen nog. Of homeopaten.

Het is definitief beschadigt.

De maatregelen voelen als verkrachting. Een verkrachting vergeet je niet eenvoudig. En waar moet ik hiermee naar toe dan? Antroposofische artsen kan, kosten mega veel geld. Reguliere artsen en reguliere psychologen staan onder staatscontrole en hebben meegedaan destijds met de hoax, dus daar kan ik ook niet terecht.

Door deze hoax is de antroposofische wereld en de reguliere voorgoed van elkaar gescheiden.

Dit komt niet meer goed. Nooit meer.

Deze hoax had men nooit aan moeten beginnen. De elites hadden tevreden moeten zijn met al het geld en macht dat ze al hadden en het rupsje nooit-genoeg-gedrag gaat gewoon uiteindelijk iedereen opbreken, inclusief diezelfde elites. Want het volk schreeuwt om wraak. En terecht ook.
  maandag 20 januari 2025 @ 11:57:11 #248
pi_216364999
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2025 11:03 schreef RM-rf het volgende:

[..]
Waarom zoek je naar mensen die je dan moet 'geloven' ...?
is dat vanuit een wens naar een soort van 'messias' die je verteld wat je moet denken?

In de reele wereld heb je uiteindelijk een heleboel mensen en evenveel verschillende meningen... het is nutteloos op zoek te zijn naar enkel die ene persoon die exact jouw mening deelt..
beter is het om ernaar te streven ook goed te communiceren ook met mensen die ook andere meningen kunnen hebben.

daarbij zijn er altijd twee basis-strategieen: De ene is bepaalde onderwerpen te vermijden waarbij de mening te sterk botst... Het klinkt misschien 'laf'maar uiteindelijk blijken er vaak nog genoeg andere onderwerpen waarbij je wel gewoon prettig je kunt onderhouden.
De andere strategie is wel wat moeilijker en vaak ook erg afhankelijk of de ander een constructieve en open instelling heb en dat is gewoon een gesprek aan te gaan over onderwerpen waarbij je van mening verschilt, maar daarbij zonder de ander direct te willen overtuigen van je eigen gelijk ook open gedachte uit te wisselen en zowel uit te leggen waarom jij zo denkt, maar ook intersse te hebben in redenen waarom een ander er anders over denkt.

Ikzelf zou het liever wilen vermijden enkel sociale contacten te hebben met mensen die eeen geheel gelijke mening hebben, ik denk sowieso dat dat niet lukt, en tevens is het ook een beetje saai en leid het eerder tot een erg beperkt wereldbeeld.
Klopt, ik moet ook iets anders gaan doen dan politiek.
  maandag 20 januari 2025 @ 11:59:53 #249
pi_216365026
quote:
7s.gif Op maandag 20 januari 2025 10:55 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Herpak je zelf.
Je weet zelf ook donders goed dat een RT, Andere Krant of Weltschmerz ook gekleurd zijn.
Net zoals met eten is het key dat je een gevarieerd media dieet tot je neemt.

Soms is het ook handig in de social smaltalk om te weten dat Martijn Krabbe ziek is, Jan Smit zijn stem kwijt is, Ajax heeft gewonnen/verloren. Dus een vandaag inside/rtl boulevard kan soms ook nuttig zijn om te kijken.

Houd je niet alleen maar bezig met geopolitiek. Ik vind het ontzettend leuk, ik kan mijzelf er ook in opvreten. Heb ook een lijst met interessante boeken :D Maar ik neem ook gas terug als ik mijzelf teveel verlies. Jij ziet mij ook even niet meer in dat Oekraļne topic :P
We hebben geen tv thuis, maar inderdaad misschien wat meer concrete actie en minder theorie.

Ben jij niet bang dat straks een chip verplicht wordt gesteld en dat je verplicht wordt te kiezen voor het kwaad zoals de elites graag zien? ;(

Ik zal voor Jezus kiezen, maar daarvoor zal de overheid mij doden. Staat ook geschreven in de Bijbel, maar geen leuk vooruitzicht. Maar ik zal nooit kiezen voor het kwaad. Maar martelingen en de dood ondergaan is geen pretje. Dat ze echt overal toe in staat zijn is wel duidelijk geworden. Vooral die enge Klaus Schwab. :{
pi_216365036
quote:
9s.gif Op maandag 20 januari 2025 11:56 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]
Mijn vertrouwen in de overheid is gewoon weg. Er zijn teveel rare dingen gebeurd en ik vertrouw zelfs reguliere artsen niet meer. Alleen antroposofen nog. Of homeopaten.

Het is definitief beschadigt.

De maatregelen voelen als verkrachting. Een verkrachting vergeet je niet eenvoudig. En waar moet ik hiermee naar toe dan? Antroposofische artsen kan, kosten mega veel geld. Reguliere artsen en reguliere psychologen staan onder staatscontrole en hebben meegedaan destijds met de hoax, dus daar kan ik ook niet terecht.

Door deze hoax is de antroposofische wereld en de reguliere voorgoed van elkaar gescheiden.

Dit komt niet meer goed. Nooit meer.

Deze hoax had men nooit aan moeten beginnen. De elites hadden tevreden moeten zijn met al het geld en macht dat ze al hadden en het rupsje nooit-genoeg-gedrag gaat gewoon uiteindelijk iedereen opbreken, inclusief diezelfde elites. Want het volk schreeuwt om wraak. En terecht ook.
Heb je veel last gehad van de covid periode, werd je eenzaam of viel er dingen weg?

Of ben je pas naderhand boos geworden..

Ik heb van dichtbij meegemaakt dat iemand overleed aan covid (echt heel bruut en genadeloos, kan je de link sturen van haar man bij Rtl nieuws per dm).
Covid was de schuldige en de overheid heeft ook niet alles goed gedaan hoof, maar niemand koos voor die crisis.
Hell To The Liars
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')