abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216238555
Welkom bij Het Hardlooptopic!

Of je nou een ultraloper bent die zonder problemen 150 km wegtikt, of je de trap op lopen al als een prestatie ziet--geen zorgen, iedereen mag meedoen. Snel, langzaam, het boeit ons allemaal niet. Zolang je maar beweegt, toch?

Hier delen we ervaringen, soms wat handige tips (of gewoon wat geklaag), en motiveren we elkaar om weer die schoenen aan te trekken. Want ja, elke stap telt... of dat nou naar de koelkast is of door het bos.

Dus doe gezellig mee, het wordt vast "leuk" *O* ~O>

>> Ben je fervent Strava gebruiker? Join de Fok! Hardlopers club

-----------------------------------------------------------------------------------

Kijk wie waar wanneer gaat lopen! *O*

En voeg hier je wedstrijden toe aan De Lijst 8-)

-----------------------------------------------------------------------------------
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_216242246
Ik gun de Egmond lopers een hele zware editie (daar doen die gekkies het voor toch?)
pi_216242708
quote:
16s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 17:07 schreef Evangelion het volgende:
Ik gun de Egmond lopers een hele zware editie (daar doen die gekkies het voor toch?)
Helaas, de voorspelling is nu zeer gunstig, 5 graden, aardig wat zon en weinig tot geen wind *) even afkloppen
pi_216247152
quote:
16s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 17:07 schreef Evangelion het volgende:
Waar doen we het allemaal voor.

Zondag bord op schoot.

12:16 bij NH Nieuws.
Bekijk deze YouTube-video

Ook op RTV80.

https://www.youtube.com/@RTV80-KustenDuinstreek/streams
pi_216253553
Boh wat een lekker weertje zeg, zon, bijna geen wind, lekker fris, genieten 8-)
Alleen even op sommige plekken de gladheid ontwijken maar dat was prima te doen.

Mezelf gister op een nieuw jackie getrakteerd, de Odlo Zeroweight Warm Hybrid jacket

Odlo is wel een beetje prijzig, maar gelukkig had ik nog wat Run2Day tegoed. Zit echt top en precies warm genoeg.
pi_216253632
Ja goede hardloopspullen bij Odlo. Mijn vrouw heeft er een tussenlaag van en zelf zweer ik bij hun base-layers als binnenste laagje.
  zaterdag 11 januari 2025 @ 14:09:23 #7
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_216254262
Odlo is idd fijn spul, ook wat shirts van O+.

Al is mijn favo kledingmerk nog altijd Fusion. Kost wat maar dan heb je (jaaaarenlang) ook wat. M’n oudste tight van Fusion heb ik sinds 2015 en ziet er, ondanks veel gebruik/gewas, nog altijd top uit :D).
  zaterdag 11 januari 2025 @ 17:40:23 #8
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_216257007
Ja, Odlo is fijn! Al ben ik tegenwoordig ook fan van de Asics tights. Man, wat zitten die fijn.

Na een vakantie heb ik afgelopen week het lopen weer opgepakt. Vanmorgen mijn programma in de sportschool gedraaid en het hardlopen dan maar aansluitend op de loopband gedaan. Ik vind het eigenlijk heel relaxed :@ :D
  zaterdag 11 januari 2025 @ 19:43:42 #9
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_216258622
Zo spullen liggen klaar, lastig nog wat aan te trekken met dit weer, tas ligt klaar. Morgen beetje op tijd richting Egmond met de fiets voor de 10 km *O*
pi_216259710
Voor de tights ben ik fan van Fusion.
Shirts maakt met niet zoveel uit, ik heb decathlon en nike en een ondershirt van lidl.
Fake it till you make it...
pi_216260837
Hier ook mn spullen klaar, we gaan lekker voor korte broek morgen. :9
Nu maar hopen dat ik door de gladheid niet op mn bek ga op weg naar het station.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 12 januari 2025 @ 07:51:09 #12
426493 crew  PippenScottie
pi_216262804
Succes en plezier vandaag Egmond-lopers.

Ik kan zelf helaas niet meedoen, maar ik heb mijn startbewijs aan een absolute legende kunnen geven, een 78-jarige man uit onze parkrun groep die nog marathons loopt.
My friends all drive horses
pi_216263585
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 19:43 schreef Tinos85 het volgende:
Zo spullen liggen klaar, lastig nog wat aan te trekken met dit weer, tas ligt klaar. Morgen beetje op tijd richting Egmond met de fiets voor de 10 km *O*
Wij springen zo ook op de fiets, 13 km lekker rustig peddelen. Maar vooral terug niet in de rij voor de bus, dat was echt ruk vorig jaar.
Well, what possible harm could one insane, mutant tentacle do?
  zondag 12 januari 2025 @ 10:23:21 #14
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_216263871
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 13:07 schreef Tracksmith het volgende:
Ja goede hardloopspullen bij Odlo. Mijn vrouw heeft er een tussenlaag van en zelf zweer ik bij hun base-layers als binnenste laagje.
Hmmm. Het enige item wat ik heb van Odlo ging in zijn eerste week al kapot (touwtje van een short met binnenbroekje). Zit nu nog altijd met een veiligheidsspeld vast.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_216265180
quote:
6s.gif Op zondag 12 januari 2025 09:52 schreef pipster het volgende:

[..]
Wij springen zo ook op de fiets, 13 km lekker rustig peddelen. Maar vooral terug niet in de rij voor de bus, dat was echt ruk vorig jaar.
Succes! Scheelt dat het voor de kwart wat minder druk is. En richting Heiloo een stuk sneller dan Alkmaar, kon zo instappen net.

Lopen ging lekker! Had niet echt een doel behalve een beetje lekker doorlopen zonder helemaal tot het gaatje te gaan. En een beetje conservatief t/m de strandopgang en twee heuvels net over de helft. Gefinisht in 57:09 handgeklokt, prima tevreden mee :)
pi_216269108
Zo ook weer binnen. Gezien de weinig training die ik heb gehad niet ontevreden met 2.07. Wel een stukkie langzamer dan vorig jaar. Maar vooral lekker rondgekeken en genoten hoor. Stand was wel erg warm met de zon op je kop en de wind in de rug. Dit gaat niet de boeken in als een zware editie.
Well, what possible harm could one insane, mutant tentacle do?
  zondag 12 januari 2025 @ 17:23:36 #17
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_216269275
Lekker gelopen, wel redelijk stuk gegaan op die strandopgang en de twee duinen die daarop volgden. Daardoor iets energie kwijt en net niet onder het uur gefinisht, 1.00.26.

Wel een leuke maar drukke loop. Vooral bij de startvakken was het erg druk en de eerste km’s door het dorp, gezellig met z’n vieren naast elkaar lopen…

Wel voor herhaling vatbaar *O*
pi_216270553
Zaterdag niet gelopen maar vanmorgen mijn long run gedaan en een nieuwe PR in tijd (2:52:05) en afstand (28,4).

Vond het nog best koud en op sommige stukken ook nog wel glad.
pi_216270801
Vraag aan de trailrunners alhier. Hoe zien jullie schema's er ongeveer uit in aanloop naar jullie wedstrijden? Zelf heb ik in mei een 30km-trail. Wat zou je dan dan doen? Hoe lang loop je in de weekenden? Al je lange duurlopen zoveel mogelijk trailen? Of ook gewoon regelmatig op de weg? Door de week heb ik niet echt de tijd om veel tijd in reizen te steken, dus dan is er weinig te trailen. Al kan ik op woensdag wel wat.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  zondag 12 januari 2025 @ 21:03:47 #20
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_216272402
quote:
99s.gif Op zondag 12 januari 2025 19:09 schreef mosselmossel het volgende:
Vraag aan de trailrunners alhier. Hoe zien jullie schema's er ongeveer uit in aanloop naar jullie wedstrijden? Zelf heb ik in mei een 30km-trail. Wat zou je dan dan doen? Hoe lang loop je in de weekenden? Al je lange duurlopen zoveel mogelijk trailen? Of ook gewoon regelmatig op de weg? Door de week heb ik niet echt de tijd om veel tijd in reizen te steken, dus dan is er weinig te trailen. Al kan ik op woensdag wel wat.
Yur zegt: ‘Hangt van de wedstrijd af, maar in het geval van KvS: Hoogtemeters trainen. Ik zou het liefste altijd op de trails lopen, maar doe iig wat lukt.’

#messenger :D

Ik was even vergeten dat ik meedoe aan de Sallandtrail, dus ga binnenkort m’n schema even omgooien :+.

[ Bericht 0% gewijzigd door GotC op 13-01-2025 08:15:21 ]
pi_216272607
Ja ik zou ook je long runs wel op de trails doen als het kan, en als je hoogtemeters nodig hebt door de weeks kan dat verhard natuurlijk ook door een aantal keer een brug op te rennen ofzo :P
pi_216272982
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 21:03 schreef GotC het volgende:

[..]
Yur zegt: ‘Hangt van de wedstrijd af, maar in het geval van KvS: Hoogtemeters trainen. Ik zou het liefste altijd op de trails lopen, maar doe iig wat lukt.’

#messager :D

Ik was even vergeten dat ik meedoe aan de Sallandtrail, dus ga binnenkort m’n schema even omgooien :+.
Dank aan YUR! En aan jou voor het overbrengen :D
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_216273546
Ik ben een beetje een faal-trailer want loop maar zeer zelden de echte smalle steile paadjes. Als ik daarvoor train, doe ik ze zo vaak mogelijk, maar realistisch gezien alleen in het weekend: ik kan doordeweeks alleen 's avonds en veel bossen mag je na zonsondergang niet in.

Kortom, zin in dat de dagen weer wat langer worden. In het donker lopen beperkt behoorlijk in welke routes je kan nemen. :(

Vervolgens plan ik m'n hele weekend zo vol dat ik m'n lange duurloop net dus ook in het donker heb mogen lopen :')

Leuk de Egmond-verslagen. Superknap gelopen *G*
  maandag 13 januari 2025 @ 12:13:40 #24
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_216278950
Oh men die Leiden marathon 2025 medaille is echt duf :D
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  maandag 13 januari 2025 @ 12:15:08 #25
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_216278969
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 22:22 schreef Tele6 het volgende:
Ik ben een beetje een faal-trailer want loop maar zeer zelden de echte smalle steile paadjes. Als ik daarvoor train, doe ik ze zo vaak mogelijk, maar realistisch gezien alleen in het weekend: ik kan doordeweeks alleen 's avonds en veel bossen mag je na zonsondergang niet in.

Kortom, zin in dat de dagen weer wat langer worden. In het donker lopen beperkt behoorlijk in welke routes je kan nemen. :(

Vervolgens plan ik m'n hele weekend zo vol dat ik m'n lange duurloop net dus ook in het donker heb mogen lopen :')

Leuk de Egmond-verslagen. Superknap gelopen *G*
Je hebt een superhandig lampharnas bij Decathlon die een goede straal naar voren schijnt en je in staat stelt in het pikkedonker te lopen. Misschien iets voor jou?

[ Bericht 0% gewijzigd door SEMTEX op 13-01-2025 12:45:02 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')