abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 10 januari 2025 @ 18:12:06 #51
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_216242987
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 18:08 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Wacht even, er is zoiets als Consumentenrecht. Wie weet hoe dit zit?
Nee, fout, als je in een winkel iets koopt mag de verkoper bepalen of hij het (ongebruikte) artikel terugneemt.
pi_216243005
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 18:08 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Wacht even, er is zoiets als Consumentenrecht. Wie weet hoe dit zit?
Kan tegen 60 euro voor een ander matras ruilen rond dezelfde waarde. Kan de goedkoopste matras die ze hebben bestellen voor 89 + 60 euro. Dan ga ik voor 149 euro de boot in.
  vrijdag 10 januari 2025 @ 18:15:49 #53
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_216243042
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 18:13 schreef Abid-Meher het volgende:

[..]
Kan tegen 60 euro voor een ander matras ruilen rond dezelfde waarde. Kan de goedkoopste matras die ze hebben bestellen voor 89 + 60 euro. Dan ga ik voor 149 euro de boot in.
Mag je ook een ander sóórt matras ruilen tegen 60 euro? Dus dat je een binnenveringsmatras neemt in plaats van een koudschuim (ik noem maar wat)?
  vrijdag 10 januari 2025 @ 18:26:49 #54
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_216243208
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 18:13 schreef Abid-Meher het volgende:

[..]
Waarom niet terug naar de winkel, opnieuw advies krijgen en omruilen voor een matras dat wel goed is?
The love you take is equal to the love you make.
pi_216243333
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 18:15 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Mag je ook een ander sóórt matras ruilen tegen 60 euro? Dus dat je een binnenveringsmatras neemt in plaats van een koudschuim (ik noem maar wat)?
Jawel, dat mag, ik mag tegen van alles ruilen, alleen bijbetalen als het meer kost, en kan geen matras omruilen voor een topper bijvoorbeeld.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 10-01-2025 18:37:53 ]
pi_216243366
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 18:26 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Waarom niet terug naar de winkel, opnieuw advies krijgen en omruilen voor een matras dat wel goed is?
Je mag maar een keer omruilen, als ik dan ook niet tevreden ben, sta ik met niks. Daar het advies de eerste keer niet echt spetterend ging, heb ik weinig vertrouwen in de tweede keer. Ik snap dat je niet matrassen kan blijven ruilen, dat snap ik.

Maar als iemand na nacht 1 aan de bel trekt, het matras is dan nog gewoon niet veel gebruik, ik had extra een matrasbeschermer en alles gekocht. Maja als ze eerst willen dat je er 30 dagen op slaapt.

Ik krijg er gewoon slechte zin van, het zal ook wel iets psychologisch zijn in mijn hoofd dat ik niet met dit soort tegenslagen om kan gaan. Had op een goed matras gerekend voor 850 euro, maar in plaats daarvan beetje kat in de zak, zo voelt het. Ik ben een zijslaper, maar het lukt nu gewoon niet goed. Ik viel wel in slaap in de avond, maar ik werd wakker om 5 uur en kon geen slaap meer vinden, omdat ik niet lekker lag en maar bleef woelen. En dat in slaap vallen in de avond ging volgens mij ook niet denderend en gepaard met veel woelen en van houding wisselen, iets dat ik normaal nooit hoef, maar het voelt nu gewoon zo hard, kan misschien zoveel mogelijk naar de rand gaan liggen, dat is wat zachter.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 10-01-2025 18:41:46 ]
  vrijdag 10 januari 2025 @ 18:55:36 #57
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_216243555
Je moet dus hoe dan ook op zoek naar een ander matras. En je weet nu beter wat je absoluut niet wil. Ik zou er een beetje vertrouwen in hebben dat ze bij die winkel wel een matras hebben dat je beter gaat bevallen.
  vrijdag 10 januari 2025 @ 18:57:36 #58
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_216243593
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 18:55 schreef Lienekien het volgende:
Je moet dus hoe dan ook op zoek naar een ander matras. En je weet nu beter wat je absoluut niet wil. Ik zou er een beetje vertrouwen in hebben dat ze bij die winkel wel een matras hebben dat je beter gaat bevallen.
Met een binnenveringmatras kun je toch geen bult vallen? Weet jij dat?
  vrijdag 10 januari 2025 @ 18:58:36 #59
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_216243608
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 18:57 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Met een binnenveringmatras kun je toch geen bult vallen? Weet jij dat?
Nee, durf ik niet te zeggen. Heb zelf wel een voorkeur voor pocketvering.
  vrijdag 10 januari 2025 @ 19:02:28 #60
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_216243666
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 18:55 schreef Lienekien het volgende:
Ik ben het wel eens met Lienekien. Je hebt ook eigenlijk geen keus. Achter het toetsenbord kun je geen matras testen. :{
pi_216244086
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 17:20 schreef Abid-Meher het volgende:

[..]
De slaap score van mijn samsung smartwatch was belabberd afgelopen nacht. Filiaal toch maar benaderd. Nog geen oplossing in zicht.
Goed dat je gebeld hebt. Wat zeiden ze?
Alius aliud dicit
  vrijdag 10 januari 2025 @ 19:29:05 #62
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_216244104
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 19:28 schreef Mrmime het volgende:

[..]
Goed dat je gebeld hebt. Wat zeiden ze?
Vraag is al gesteld en beantwoord.
pi_216244131
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 09:51 schreef Hanca het volgende:
Ik vind 1 nacht wel erg snel voor een conclusie. Nou snap ik dat een week slecht slapen niet prettig is, maar je moet toch altijd een beetje wennen aan een nieuw matras.

Er zijn trouwens trucjes om te controleren of je matras te hard is. Zoals op je rug liggen en je hand onder je rug schuiven. Als dat helemaal niet gaat zak je te diep weg en is hij te zacht, gaat dat heel makkelijk dan is je matras te hard. Werkt ook wel als je geen rugslaper bent, want gaat met name om je lichaamsgewicht en bouw vs matras.
Mag toch hopen dat als je 850,- neer legt je ook wel een beetje advies en controle mee krijgt vanuit de winkel.

Dat krijg je zelfs bij beterbed en bij ikea matrassen die nog minder dan de helft kosten
pi_216244324
Ik zie bij een aantal winkels een minimum uitprobeer periode van 30 dagen. Dus ook daar wil en dat je eerst een tijdje het matras gebruikt voordat je beoordeelt of hij goed slaapt of niet.

Bijvoorbeeld bij Beter Bed
quote:
Bij een nieuw matras heeft het lichaam tijd nodig om aan het nieuwe ligcomfort te wennen. Daarom stellen wij de voorwaarde minimaal 30 dagen gebruik te maken van je matras. Bevalt het matras na 30 dagen toch niet, dan heb je nog ruimschoots de tijd om gebruik te maken van onze uitprobeergarantie.
En bij Matt Sleeps:
Wij zijn ervan overtuigd dat jij lekker gaat slapen op ons matras. Daarom stellen we je in de gelegenheid om een matras na aankoop 120 (honderdtwintig) dagen gratis uit te proberen. Je hebt namelijk het recht om het matras binnen 120 (honderdtwintig) dagen na de leveringsdatum te retourneren.
Je kan vanaf de dertigste dag na de leveringsdatum van het matras aangeven dat je het matras wil retourneren, door een retourverzoek te doen via www.mattsleeps.com/retour. Wij zijn er namelijk van overtuigd dat je pas na 30 (dertig) dagen een goed oordeel kan vormen. Geef Matt een eerlijke kans![/quote]
[quote]
pi_216244538
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 19:44 schreef simonblue het volgende:
Ik zie bij een aantal winkels een minimum uitprobeer periode van 30 dagen. Dus ook daar wil en dat je eerst een tijdje het matras gebruikt voordat je beoordeelt of hij goed slaapt of niet.

Bijvoorbeeld bij Beter Bed
[..]
En bij Matt Sleeps:
Wij zijn ervan overtuigd dat jij lekker gaat slapen op ons matras. Daarom stellen we je in de gelegenheid om een matras na aankoop 120 (honderdtwintig) dagen gratis uit te proberen. Je hebt namelijk het recht om het matras binnen 120 (honderdtwintig) dagen na de leveringsdatum te retourneren.
Je kan vanaf de dertigste dag na de leveringsdatum van het matras aangeven dat je het matras wil retourneren, door een retourverzoek te doen via www.mattsleeps.com/retour. Wij zijn er namelijk van overtuigd dat je pas na 30 (dertig) dagen een goed oordeel kan vormen. Geef Matt een eerlijke kans!
quote:
Bij beterbed kan je dan een keer omruilen en dan ben je klaar. Ik heb weinig vertrouwen daar ik met advies nu al een slecht matras heb.

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 19:30 schreef 111210 het volgende:

[..]
Mag toch hopen dat als je 850,- neer legt je ook wel een beetje advies en controle mee krijgt vanuit de winkel.

Dat krijg je zelfs bij beterbed en bij ikea matrassen die nog minder dan de helft kosten
Het was bij Beterbed

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 10-01-2025 20:01:31 ]
  Moderator vrijdag 10 januari 2025 @ 20:06:17 #67
18653 crew  D.
pi_216244590
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 09:51 schreef Hanca het volgende:
Ik vind 1 nacht wel erg snel voor een conclusie. Nou snap ik dat een week slecht slapen niet prettig is, maar je moet toch altijd een beetje wennen aan een nieuw matras.

Dat

*wacht op nieuw matras
pi_216244660
Aangezien je het bij een keten gekocht hebt:
Je zou bij een andere vestiging kunnen kijken wel matras daar het beste bevalt.

- Daar zijn andere verkopers, dus wellicht ook een ander / uitgebreider / beter advies.
- Het matras in de winkel langer uitproberen (minimaal 15 minuten), in makkelijke kleding (dus geen jas aan, geen telefoon of sleutels in je broekzak).
- Bij het matras dat je nu hebt (en bij andere matrassen) kun je vragen hoelang het duurt voordat je er aan gewend bent als je hem nieuw zou kopen.
- Mocht hetzelfde matras dat je nu hebt daar het beste uitkomen dan ligt het waarschijnlijk aan de gewenningsperiode.
- Mocht er een ander matras uitkomen als beste dan kun je overwegen je huidige matras voor dat matras om te ruilen.
pi_216244670
quote:
Ze reageren niet op veel negatievere reviews, ik wil nu ook even geen beef met de winkel. Maar ik heb erover nagedacht... Ik zal dat ook zeker gaan doen aan het eind.

Ik vind het wel oneerlijk dat je op een slaap-id systeem van hun gaat liggen, daar uit komt dat je behoefte zou hebben aan een megastevig matras en je dan toch een soort van geprimed wordt.

En op basis van die uitslag ook naar een x-aantal matrassen wordt gekeken. Natuurlijk had ik zachter kunnen gaan, maar het voelde in de winkel wel okay...
pi_216244672
Ik denk dat een zachte topper nu mijn enige redding kan zijn.
pi_216244752
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 20:01 schreef Abid-Meher het volgende:

[..]
[..]
Bij beterbed kan je dan een keer omruilen en dan ben je klaar. Ik heb weinig vertrouwen daar ik met advies nu al een slecht matras heb.
[..]
Het was bij Beterbed
Mijn oude matras kwam ook van beterbed, daar kreeg ik gewoon advies in hardheid en kon een paar jaar terug 100 dagen uitproberen en gratis omruilen.
pi_216244811
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 20:16 schreef 111210 het volgende:

[..]
Mijn oude matras kwam ook van beterbed, daar kreeg ik gewoon advies in hardheid en kon een paar jaar terug 100 dagen uitproberen en gratis omruilen.
Ja ik kreeg er ook advies in, maar te hard dus. Via slaap ID kwam ik op het stevigste uit. Hij liet me ook op een tempur matras liggen dat echt net beton was, ik zei direct dat ik dat niks vond. Toen zakte we een beetje.

Kan het 100 dagen proberen ja, maar ik vind dat allemaal gezeik. Ik slaap nu gewoon niet goed en daar zit hem de crux van het probleem. Een topper kopen kan, maar ik had gewoon gewild dat ik nooit van dat slaap id had gebruik gemaakt.
pi_216244818
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 20:12 schreef Abid-Meher het volgende:
Ik denk dat een zachte topper nu mijn enige redding kan zijn.
Bij IKEA kijken en dan zul je zien dat het harde matras ook soepeler wordt na verloop van tijd.
pi_216244951
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 09:54 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Nou ik vind van niet. Bij pijn zou het bij mij ophouden.
Pijn van een matras? Ik heb geslapen op autostoelen, beton, houten banken en geplanked tussen bank en voeten op tafel.
Dan werd ik wat stijfjes wakker maar pijn? Nee.
En dan moet een matras je pijn opleveren? _O-
Vakman pur sang
  vrijdag 10 januari 2025 @ 20:31:44 #75
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_216245012
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 20:28 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Pijn van een matras? Ik heb geslapen op autostoelen, beton, houten banken en geplanked tussen bank en voeten op tafel.
Dan werd ik wat stijfjes wakker maar pijn? Nee.
En dan moet een matras je pijn opleveren? _O-
Nou, onder andere TS heeft het over pijn na geslapen te hebben op een nieuw matras en nog iemand. Even terugscrollen. ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')