abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 11 januari 2025 @ 13:49:57 #101
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_216254047
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 13:48 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Als oma niet ziek wil worden dan kan ze zichzelf thuis opsluiten en haar boodschappen bij Picnic bestellen.
Nee nee nee, dat is niet de bedoeling. Dan moet iedereen maar een mondkapje op doen. Hoezo gerichte maatregelen nemen? Ben je gek ofzo.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  zaterdag 11 januari 2025 @ 19:04:33 #102
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_216258083
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 11:40 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Een mondkapje is een buitengewoon invasieve maatregel. Het verbergt de expressie van je gezicht dat nodig is om contact te leggen of emotie te tonen. Het is benauwend om mee rond te lopen. Ongezond omdat je ademt door een doek dat al veel stof heeft geabsorbeerd.

Je kan wel meteen uit je (simpele) fel schieten, maar je kan ook eens bedenken waarom een mondkapje nodig zou zijn.
Het waren sowieso echt vrijwel allemaal bizarre maatregelen. Ook contant geld kon ineens niets meer, kwam ze wel heel erg goed uit. Een virus dat alleen 's avonds op stap ging, want we mochten 's avonds en 's nachts niet naar buiten. Mc Donalds vreetschuren bleven open, sportscholen gingen dicht (blijkbaar moesten we juist niet gezond worden), vaccin werd opgedrongen want dan zou je niet besmettelijk zijn, bleek achteraf niet te kloppen. Mondkapjes die gewoon niet werkten, rare deals tussen Ursula von der Leijen en Pfizer (zaak loopt nog), achteraf gewoon niemand ter verantwoording geroepen. Pfizer, GGD, niemand kan ter verantwoording geroepen worden. Bejaarden die eenzaam stierven en geen bezoek mochten ontvangen, kleinkinderen die oma en opa geen knuffel mochten geven (maatregel waarschijnlijk bedacht door mega-autisten), echt een hele lange lijst van de meest onlogische en krankzinnige 'maatregelen'.

En dan is men ineens erg geschrokken dat een deel van het volk het niet meer snapt en 'wappie' wordt?

De maatregelen zijn dermate onlogisch dat een ieder die enigszins tracht logisch na te denken niet anders meer kan en bij de 'Andere Krant' Jensen of Blckbx uitkomt. Hoe zeer dit ook allemaal geframed wordt als extreem-rechts.

Dit keer in de Andere Krant een themanummer over gezond leven. Echt weer typisch extreem-rechts weer, met z'n allen biologische tomaten eten uit eigen moestuin. Verschrikkelijk. Beter naar de Mc Donalds inderdaad dat is veel gezonder en 'links'.
  zaterdag 11 januari 2025 @ 19:16:26 #103
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_216258231
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 13:33 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Waarschijnlijk praat ie in het echt ook zo. Zijn vaak zenuwachtige figuren die corona angsthazen.
Bekijk deze YouTube-video

_O_
  zaterdag 11 januari 2025 @ 19:20:06 #104
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_216258272
quote:
15s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 19:04 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]
Het waren sowieso echt vrijwel allemaal bizarre maatregelen. Ook contant geld kon ineens niets meer, kwam ze wel heel erg goed uit. Een virus dat alleen 's avonds op stap ging, want we mochten 's avonds en 's nachts niet naar buiten. Mc Donalds vreetschuren bleven open, sportscholen gingen dicht (blijkbaar moesten we juist niet gezond worden), vaccin werd opgedrongen want dan zou je niet besmettelijk zijn, bleek achteraf niet te kloppen. Mondkapjes die gewoon niet werkten, rare deals tussen Ursula von der Leijen en Pfizer (zaak loopt nog), achteraf gewoon niemand ter verantwoording geroepen. Pfizer, GGD, niemand kan ter verantwoording geroepen worden. Bejaarden die eenzaam stierven en geen bezoek mochten ontvangen, kleinkinderen die oma en opa geen knuffel mochten geven (maatregel waarschijnlijk bedacht door mega-autisten), echt een hele lange lijst van de meest onlogische en krankzinnige 'maatregelen'.

En dan is men ineens erg geschrokken dat een deel van het volk het niet meer snapt en 'wappie' wordt?

De maatregelen zijn dermate onlogisch dat een ieder die enigszins tracht logisch na te denken niet anders meer kan en bij de 'Andere Krant' Jensen of Blckbx uitkomt. Hoe zeer dit ook allemaal geframed wordt als extreem-rechts.

Dit keer in de Andere Krant een themanummer over gezond leven. Echt weer typisch extreem-rechts weer, met z'n allen biologische tomaten eten uit eigen moestuin. Verschrikkelijk. Beter naar de Mc Donalds inderdaad dat is veel gezonder en 'links'.
Jij gooit ook wat zaken bij elkaar die daar ook niet horen.
Veel van die potsierlijke maatregelen zijn niks anders dan compromissen tussen wat de regering nodig achtte, en wat de veelal strenge adviseurs voorstelden. Dat restaurant voor afhaal open bleven is goed te begrijpen, en dat drukke locaties zoals sportscholen dichtbleven is vanuit de verspreidingsgedachte logisch. Ik was en ben het daarmee volstrekt oneens, maar dat staat even buiten de discussie.

Als ik hierop terug kijk vraag ik mij serieus en oprecht af of de "heersende" klasse achteraf hier geen spijt van heeft. Tijdens deze periode zijn grote groepen jongeren aan de podcast gegaan, maar ook zeker onder volwassenen zijn mensen van "staats" nieuws naar "alternatief" nieuws gegaan. Ik durf het niet met zekerheid te zeggen, maar als men dit had voorzien dan zou men niet zo buitenproportioneel gehandeld hebben. Door al deze gebeurtenissen is de overheid haar monopolie op de opinie en het narratief voor een deel kwijt geraakt. En zij krijgt deze waarschijnlijk niet meer terug zonder censuur toe te passen, of de rechterlijke macht te gaan gebruiken om de alternatieven terug haar hok in te krijgen.

Rutte en de Jong zijn klapjosti's eerste klas, maar het zijn vooral conformisten die hun oren lieten hangen naar zelfverklaarde experts en de "bezorgde" buitenwereld. Toen het ook maar enigszins mogelijk was, gingen de mondkapjes weg en vaccinatieplicht weer snel weg. Ik verwijt hen vooral dat ze niet hebben gehandeld zoals ze het liefst gehandeld zouden willen ;)
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_216261367
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 19:20 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Jij gooit ook wat zaken bij elkaar die daar ook niet horen.
Veel van die potsierlijke maatregelen zijn niks anders dan compromissen tussen wat de regering nodig achtte, en wat de veelal strenge adviseurs voorstelden. Dat restaurant voor afhaal open bleven is goed te begrijpen, en dat drukke locaties zoals sportscholen dichtbleven is vanuit de verspreidingsgedachte logisch. Ik was en ben het daarmee volstrekt oneens, maar dat staat even buiten de discussie.

Als ik hierop terug kijk vraag ik mij serieus en oprecht af of de "heersende" klasse achteraf hier geen spijt van heeft. Tijdens deze periode zijn grote groepen jongeren aan de podcast gegaan, maar ook zeker onder volwassenen zijn mensen van "staats" nieuws naar "alternatief" nieuws gegaan. Ik durf het niet met zekerheid te zeggen, maar als men dit had voorzien dan zou men niet zo buitenproportioneel gehandeld hebben. Door al deze gebeurtenissen is de overheid haar monopolie op de opinie en het narratief voor een deel kwijt geraakt. En zij krijgt deze waarschijnlijk niet meer terug zonder censuur toe te passen, of de rechterlijke macht te gaan gebruiken om de alternatieven terug haar hok in te krijgen.

Rutte en de Jong zijn klapjosti's eerste klas, maar het zijn vooral conformisten die hun oren lieten hangen naar zelfverklaarde experts en de "bezorgde" buitenwereld. Toen het ook maar enigszins mogelijk was, gingen de mondkapjes weg en vaccinatieplicht weer snel weg. Ik verwijt hen vooral dat ze niet hebben gehandeld zoals ze het liefst gehandeld zouden willen ;)
Me tje aanval op Rutte en d ejong kan echt meteen heel je post in de tering prullenbak. Je weet dat we hier geen dictatuur hebben toch, of geloof je echt dat die 2 beslissingen nemen?
pi_216261705
Zolang de voedselbanken openblijven vind ik het allemaal prima. Ik heb nog genoeg mondmaskers in huis. Ik ben ook iemand, die er sindsdien altijd 1 opzet als ik naar buiten ga terwijl ik ziek ben. Gewoon omdat ik het extreem irritant vind als iemand anders mij besmet en ik daardoor weken in bed lig. Of erger. Dat doe ik andere mensen niet aan.

Maar ik begrijp dat veel mensen, vooral mannen, niet sociaal zijn en graag laten zien dat ze harde macho's zijn. En dus niet thuis gaan blijven of een masker opzetten als ze zelf ziek zijn en veel hoesten. Darwin roeleert, zij overleven het wel, laat de zwakkeren maar verdwijnen.
pi_216261913
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 10:31 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Geen behoefte aan, ik maak me gewoon niet druk om dit soort dingen
Nou, nee. België komt met slechts een advies om zo'n kapje te dragen en dat is blijkbaar voor jou al voldoende om aan te geven dat mondkapjes volgens jou onzin zijn.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_216262322
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 23:17 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Nou, nee. België komt met slechts een advies om zo'n kapje te dragen en dat is blijkbaar voor jou al voldoende om aan te geven dat mondkapjes volgens jou onzin zijn.
Ik geef slechts mijn mening over mondkapjes,
  zondag 12 januari 2025 @ 00:20:09 #109
117098 Hathor
Effe niet
pi_216262383
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 11:56 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Ik herhaal mezelf weer even: jij bent liever egoïstisch omtrent het o zo invasieve mondkapje dan dat je voorkomt dat een epidemie om zich heen slaat waar duizenden slachtoffer van worden. Een hele simpele maatregel als een mondkapje kan al dat gezeik voorkomen, maar meneer papagaait liever zijn held Trump na.
Ehm...nee...een mondkapje kan dat ook niet voorkomen. Als je dat echt gelooft ben ben je nogal simpel.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  zondag 12 januari 2025 @ 11:15:30 #110
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_216264306
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 11:59 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]
Niet echt lekker om speeksel en bloed van een ander in je mond te krijgen lijkt me.
Maar andermans virussen en ziektekiemen in je luchtwegen is prima?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')