Jij moet met de eerste nog beginnen geloof ikquote:Op zondag 12 januari 2025 14:16 schreef Ludachrist het volgende:
Phomystyle heeft weer een boekje gelezen en snapt hoe de wereld werkt hoor.
Bij Europa?quote:Op zondag 12 januari 2025 14:32 schreef Nyamuk het volgende:
Toch wel mooi dat alles wat men zei dat de Chinezen gingen doen bij Rusland nou bij Europa gebeurt maar door de VS.
Wat voor geloofwaardigheid heeft deze zogenaamde westerse ''rules based international order'' nou eigenlijk nog in de ogen van niet westerse landen?
20 Januari gaan we hier ongetwijfeld achterkomen.
Hij heeft wel een punt. Tenzij we als EU flink van ons afbijten maakt Trump Europa zijn bitch, en die rulebased order is een links-liberaal idee. Met onderontwikkeld rechts aan de macht is die Wilsoniaanse wereldorde direct bij het grofvuil gezet en gaan we 100 jaar terug in de tijd.quote:
Dat gaan we zeker doen ja, en ik kijk ook uit naar je tranen van geluk als je erachter gaat komen wat de positie van jou als Nederland in het hele 'America first' verhaal gaat worden.quote:Op zondag 12 januari 2025 14:32 schreef Nyamuk het volgende:
Toch wel mooi dat alles wat men zei dat de Chinezen gingen doen bij Rusland nou bij Europa gebeurt maar door de VS.
Wat voor geloofwaardigheid heeft deze zogenaamde westerse ''rules based international order'' nou eigenlijk nog in de ogen van niet westerse landen?
Of ben jij nou zo dom dat je dit zo toe zit te juichen? Iedereen weet wel dat VS ook hun belangen heeft en dat wij daar ook in mee zijn gegaan en bijvoorbeeld Nederlandse jongens de dood in hebben gejaagd in het Midden Oosten voor niks. Geven en nemen. Weinig mensen zien VS als een engeltje, behalve dan de mensen in de VS zelf. Volgens mij woon je niet in de VS, dus ik weet niet waarom je zo blij bent met deze ontwikkelingen.quote:Op zondag 12 januari 2025 14:08 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Doe je nu dom of ben jij dom?
Geopolitiek beleid gaat eigenlijk nooit om vrijheid of democratie, maar altijd over macht en invloedssferen. Binnenlandse democratie en individuele vrijheid is juist iets waar conservatieve golf pal voor staat.
Jij gekkie: jij dacht altijd dat USA met al haar interventies bezig was om vrijheid, democratie, en orde te brengen. Deze naïviteit vind ik bijna erotisch
Lol kinderlijk naïef macht invloedssferen realisme open je ogenquote:Op zondag 12 januari 2025 14:51 schreef Momo het volgende:
[..]
Of ben jij nou zo dom dat je dit zo toe zit te juichen? Iedereen weet wel dat VS ook hun belangen heeft en dat wij daar ook in mee zijn gegaan en bijvoorbeeld Nederlandse jongens de dood in hebben gejaagd in het Midden Oosten voor niks. Geven en nemen. Weinig mensen zien VS als een engeltje, behalve dan de mensen in de VS zelf. Volgens mij woon je niet in de VS, dus ik weet niet waarom je zo blij bent met deze ontwikkelingen.
Ga je nog van schrikken denk ikquote:Op zondag 12 januari 2025 14:41 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Dat gaan we zeker doen ja, en ik kijk ook uit naar je tranen van geluk als je erachter gaat komen wat de positie van jou als Nederland in het hele 'America first' verhaal gaat worden.
En jij ook lieve schattebout, of denk je dat jij de dans zult ontspringen? Het maakt voor Trump niet uit of jij een linkse rakker als Pedro Sanchez bent of net als Orban in de boreale voorhoede mee hobbelt, je krijgt met precies dezelfde sancties en dreigementen te maken.quote:
Maar ook in onze ogen.quote:Op zondag 12 januari 2025 14:32 schreef Nyamuk het volgende:
Juich ik het toe? Ik heb net nog gezegd dat Groenland wmb bij ons blijft.quote:Op zondag 12 januari 2025 14:51 schreef Momo het volgende:
[..]
Of ben jij nou zo dom dat je dit zo toe zit te juichen? Iedereen weet wel dat VS ook hun belangen heeft en dat wij daar ook in mee zijn gegaan en bijvoorbeeld Nederlandse jongens de dood in hebben gejaagd in het Midden Oosten voor niks. Geven en nemen. Weinig mensen zien VS als een engeltje, behalve dan de mensen in de VS zelf. Volgens mij woon je niet in de VS, dus ik weet niet waarom je zo blij bent met deze ontwikkelingen.
True. Hopelijk kan hij uitzonderingen maken als wij onze oren naar hem laten hangen en bereid zijn om zelfs nog zijn kont te kussen.quote:Op zondag 12 januari 2025 14:55 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
En jij ook lieve schattebout, of denk je dat jij de dans zult ontspringen? Het maakt voor Trump niet uit of jij een linkse rakker als Pedro Sanchez bent of net als Orban in de boreale voorhoede mee hobbelt, je krijgt met precies dezelfde sancties en dreigementen te maken.
Tribunalen voor de liberalen, niet Trump en Putin of bv Baudet die in de invloedsfeer van Putin zit hmmmmmquote:Op zondag 12 januari 2025 14:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Juich ik het toe? Ik heb net nog gezegd dat Groenland wmb bij ons blijft.
Maar de kans dat wij verkracht worden is groot gezien de vele fouten door de liberale elite. Hopelijk ooit tribunalen voor hen.m
We gaan zien welke kant de wijzer op zal gaan.quote:Op zondag 12 januari 2025 14:59 schreef Momo het volgende:
[..]
Tribunalen voor de liberalen, niet Trump en Putin of bv Baudet die in de invloedsfeer van Putin zit hmmmmm
Ah maar collaborateur worden van de tiran.quote:Op zondag 12 januari 2025 14:58 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
True. Hopelijk kan hij uitzonderingen maken als wij onze oren naar hem laten hangen en bereid zijn om zelfs nog zijn kont te kussen.
Dus de glorieuze rechtse/conservatieve toekomst is om sidderend en bevend Trump's bruine sterretje te kussen en te hopen dat het allemaal wel mee valt? Zijn dat nou de sterke leiders die we nodig hebben om een krachtig en soeverein land op te zetten?quote:Op zondag 12 januari 2025 14:58 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
True. Hopelijk kan hij uitzonderingen maken als wij onze oren naar hem laten hangen en bereid zijn om zelfs nog zijn kont te kussen.
Het Gesundes Volksempfinden wordt weer helemaal hip.quote:Op zondag 12 januari 2025 14:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Juich ik het toe? Ik heb net nog gezegd dat Groenland wmb bij ons blijft.
Maar de kans dat wij verkracht worden is groot gezien de vele fouten door de liberale elite. Hopelijk ooit tribunalen voor hen.m
Groenland is een Noord Amerikaans eiland. Een voormalige Deense kolonie, die tegenwoordig autonoom is, maar nog wel Deens territorium.quote:Op zondag 12 januari 2025 14:38 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Hij heeft wel een punt. Tenzij we als EU flink van ons afbijten maakt Trump Europa zijn bitch, en die rulebased order is een links-liberaal idee. Met onderontwikkeld rechts aan de macht is die Wilsoniaanse wereldorde direct bij het grofvuil gezet en gaan we 100 jaar terug in de tijd.
Huh, waar gaat dit over?quote:Op zondag 12 januari 2025 15:02 schreef Wantie het volgende:
[..]
Groenland is een Noord Amerikaans eiland. Een voormalige Deense kolonie, die tegenwoordig autonoom is, maar nog wel Deens territorium.
Groenland is geen lid van de EU en kan eenzijdig de onafhankelijkheid uitroepen.
Europa doet in feite niets met Groenland..
Europa heeft ook geen recht op Groenland, net zo min als de VS dat heeft.
Als Groenland er voor kiest om onafhankelijk te worden van Denemarken en zich vervolgens aan sluit bij de VS, dan is dat zo.
Maar wat er nu zien is dat Trump Groenland wil inlijven en zijn zon er naar toe stuurt om wat mensen om te kopen zodat er zogenaamd steun is voor Amerikaanse inlijving.
En dat maakt het allemaal merkwaardig.
Als Groenland bij de VS komt, is Europa dan de bitch van de VS?
Nope.
Bij elke uitbreiding van de EU is de VS ook niet opeens de bitch van de EU.
Waarom ga je dan in op Nyamuk.quote:Op zondag 12 januari 2025 15:04 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Huh, waar gaat dit over?
Ik heb een president-elect gehoord die heeft zitten dreigen met (handels)oorlogen.
Dat groenland alle recht heeft om zelfstandig de VS te joinen (al is het schofterig om bij een bondgenoot te gaan zitten wroeten en wikken en is dan al het onderlinge vertrouwen verdwenen), dat heb ik hier meerdere keren betoogd.
Omdat hij wel een punt heeft. Trump dreigt met voorbij-diplomatieke middelen en als Europa inschikt dan zijn we inderdaad het schoothondje, en de liberale wereldorde is morsdood.quote:
Dat zijn wel al sinds het Marshallplan alleen nu met Trump en Musk is het erg zichtbaar.quote:Op zondag 12 januari 2025 15:11 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Omdat hij wel een punt heeft. Trump dreigt met voorbij-diplomatieke middelen en als Europa inschikt dan zijn we inderdaad het schoothondje, en de liberale wereldorde is morsdood.
Het is geen Europese kwestie.quote:Op zondag 12 januari 2025 15:11 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Omdat hij wel een punt heeft. Trump dreigt met voorbij-diplomatieke middelen en als Europa inschikt dan zijn we inderdaad het schoothondje, en de liberale wereldorde is morsdood.
Vooralsnog valt Groenland nog onder het koninkrijk Denemarken dus dat maakt het wel degelijk een Europese kwestie. Daarnaast lijkt het me sowieso al onze verantwoordelijkheid om te zorgen dat de Groenlanders de keuze over hun toekomst vrij kunnen maken (dus zonder dat Trump ze het mes op de keel zet).quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |