Alsof er ook maar 1 iemand in de verantwoordelijke rangen zo’n order gaat uitvoeren. Leuk zo’n presidentiële overwinning, maar dat wil niet zeggen dat de mensen met daadwerkelijk een hersenpan in de hoogste militaire rangen zoiets gaat uitvoeren.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 15:05 schreef Cruzinats het volgende:
Trump kan Groenland innemen en de wereld zal precies niets doen.
Tsja, geen idee. De VS is wel vaker oorlogen begonnen omdat er iets te halen viel. Of omdat ze in hun macht werden bedreigd.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 15:30 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Alsof er ook maar 1 iemand in de verantwoordelijke rangen zo’n order gaat uitvoeren. Leuk zo’n presidentiële overwinning, maar dat wil niet zeggen dat de mensen met daadwerkelijk een hersenpan in de hoogste militaire rangen zoiets gaat uitvoeren.
Op welk paard had precies gewed moeten worden?quote:Op zaterdag 25 januari 2025 15:21 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Als Trump een deal met Rusland sluit om de Donbass over te nemen en vervolgens zelf Groenland inneemt kan je als Europa alleen maar concluderen dat er gebruik gemaakt is van je en je zelf de grote verliezer bent.
Vier jaar lang op het verkeerde paard gegokt denkende dat Trump niet herkozen zou worden.
De VS wat een NAVO-land gaat aanvallen voor grondgebied.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 16:00 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Tsja, geen idee. De VS is wel vaker oorlogen begonnen omdat er iets te halen viel. Of omdat ze in hun macht werden bedreigd.
Of er komen ook sancties zoals tegen Rusland.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 15:05 schreef Cruzinats het volgende:
Trump kan Groenland innemen en de wereld zal precies niets doen.
Ja, ik zou het ook Koekkoek vinden maar ik zou er niet heel vreemd van op kijken.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 16:03 schreef Buitendam het volgende:
[..]
De VS wat een NAVO-land gaat aanvallen voor grondgebied.
Koekoek.
Gaat echt nooit, maar dan ook nooit gebeuren. Dat mensen als Trump er een circus van willen maken wil niet zeggen dat de gevestigde internationale betrekkingen er ook onder lijden he? Er zijn nog wel een soort van spelregels waar hij niet omheen kan.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 16:05 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ja, ik zou het ook Koekkoek vinden maar ik zou er niet heel vreemd van op kijken.
Zelfde geldt voor het Panama kanaal.
Zo blij is hij niet met NAVO. Een Molotov-Ribbentropje doen sluit ik niet uit. Poetin krijgt Oekraïne en de Baltische staten, Trump pikt Groenland en het kanaal in.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 16:03 schreef Buitendam het volgende:
[..]
De VS wat een NAVO-land gaat aanvallen voor grondgebied.
Koekoek.
Zoals?quote:Op zaterdag 25 januari 2025 16:08 schreef Buitendam het volgende:
Er zijn nog wel een soort van spelregels waar hij niet omheen kan.
Misschien gaat die Brussel wel nukenquote:Op zaterdag 25 januari 2025 16:09 schreef Ulx het volgende:
[..]
Zo blij is hij niet met NAVO. Een Molotov-Ribbentropje doen sluit ik niet uit. Poetin krijgt Oekraïne en de Baltische staten, Trump pikt Groenland en het kanaal in.
Ja ok, maar zo werkt het niet in het leger. Je voert orders uit en anders wordt je vervangen door de volgende in rang die het wel doet. En met een beetje pech sta je daarna voor de krijgsraad. Maar het gaat niet gebeuren want het met geweld/dwang innemen van Groenland zou zelfs voor de cucks in Brussel het einde van enige illusies over Amerika als bondgenoot betekenen. En een volgzaam Europa is voor Washington vooralsnog meer waard dan Groenland.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 15:30 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Alsof er ook maar 1 iemand in de verantwoordelijke rangen zo’n order gaat uitvoeren.
Indianen zijn pas sinds 1924 Amerikanen. 'Wij' waren dus eerder plus dat hebben we ook op schriftquote:
Het is geen James Bond film, Henk. Er wordt nog geen brug van een kanaal ingenomen.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 16:09 schreef Ulx het volgende:
[..]
Zo blij is hij niet met NAVO. Een Molotov-Ribbentropje doen sluit ik niet uit. Poetin krijgt Oekraïne en de Baltische staten, Trump pikt Groenland en het kanaal in.
Als de VS Groenland inneemt, dan schept dat een precedent voor verschillende landen in de wereld om aanspraak te doen op gebieden buiten hun landsgrenzen.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 15:21 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Als Trump een deal met Rusland sluit om de Donbass over te nemen en vervolgens zelf Groenland inneemt kan je als Europa alleen maar concluderen dat er gebruik gemaakt is van je en je zelf de grote verliezer bent.
Vier jaar lang op het verkeerde paard gegokt denkende dat Trump niet herkozen zou worden.
De kans het NPT verdrag naar de prullenbak gaat is dan enorm groot.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 16:38 schreef pokkerdepok het volgende:
we zullen zien hoe ver die gek gaat, maar zou me niks verbazen als hij gewoon een vlootje darheen stuurt en praktisch gezien de macht overneemt in groenland.
en inderdaad, helemaal niemand zal hem stoppen, maar het zal wel de gehele navo splitsen en europa op zichzelf werpen.
ben wel benieuwd wat er dan gaat gebeuren. zal GB voor europa kiezen of gewoon toekijken? grote kans dan dat europa ook maar gaat doen wat trump wil. we wisten altijd al dat de VS oppermachtig is. alleen gebruikten ze dat nooit tegen ons.
Dat precedent heet oorlog/annexatie en bestaat al sinds mensenheugenis Einstein.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 16:40 schreef Wantie het volgende:
[..]
Als de VS Groenland inneemt, dan schept dat een precedent voor verschillende landen in de wereld om aanspraak te doen op gebieden buiten hun landsgrenzen.
Niet als het gaat om een invasie van nota bene een navo-land. Dan heb je wel een impeachment aan je broek hangen.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 16:18 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Ja ok, maar zo werkt het niet in het leger. Je voert orders uit en anders wordt je vervangen door de volgende in rang die het wel doet.
Maar als Groenland kiest voor onafhankelijkheid maar Denemarken wil het niet en Amerika valt dan binnen om democratie te brengen dan heet het bevrijden.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 16:46 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Niet als het gaat om een invasie van nota bene een navo-land. Dan heb je wel een impeachment aan je broek hangen.
Ja, het is mij al duidelijk dat jij dat de norm vindt..quote:Op zaterdag 25 januari 2025 16:44 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Dat precedent heet oorlog/annexatie en bestaat al sinds mensenheugenis Einstein.
Ja, zoietsquote:Op zaterdag 25 januari 2025 16:49 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Maar als Groenland kiest voor onafhankelijkheid maar Denemarken wil het niet en Amerika valt dan binnen om democratie te brengen dan heet het bevrijden.
Groenland en Denemarken zijn allang overeengekomen dat Groenland eenzijdig de onafhankelijkheid kan uitroepen.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 16:49 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Maar als Groenland kiest voor onafhankelijkheid maar Denemarken wil het niet en Amerika valt dan binnen om democratie te brengen dan heet het bevrijden.
Tja, Als Amerika Groenland binnenvalt of China land in Taiwan dan wens ik je veel succes met "hey dat mag niet" roepen meneer Chamberlainquote:Op zaterdag 25 januari 2025 16:49 schreef Wantie het volgende:
Trump mag met geweld Groenland afpakken van Denemarken want dat gebeurt al sinds mensenheugenis..
Met jouw instelling zouden we nu allemaal Duits spreken.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 16:53 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Tja, Als Amerika Groenland binnenvalt of China land in Taiwan dan wens ik je veel succes met "hey dat mag niet" roepen meneer Chamberlain
Met Trump weet je het natuurlijk nooit maar het inruilen van de europese bondgenoten die militair, politiek en economisch in hetzelfde kamp zitten is niet erg profijtelijk.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 15:21 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 25 januari 2025 16:57 schreef Wantie het volgende:
[..]
Met jouw instelling zouden we nu allemaal Duits spreken.
Maar dat verbaast me niet.
Gewoon geen Tesla's meer, maar BYD.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 17:00 schreef quo_ het volgende:
[..]
Met Trump weet je het natuurlijk nooit maar het inruilen van de europese bondgenoten die militair, politiek en economisch in hetzelfde kamp zitten is niet erg profijtelijk.
De europese markt is dusdanig groot dat het niet aantrekkelijk is om deze te verliezen.
Bovendien is de dollar toch al wankel als wereldmunt, als europa gaat meeduwen valt deze om.
Ik denk dat wij en de wereld het beste af zijn met de VS als leidende macht. Maar niet tegen elke prijs, als de totale gekte daar de overhand krijgt laten we dan maar een stukje opschuiven naar China.
Kosovo ligt gewoon in Serviëquote:Op zaterdag 25 januari 2025 16:40 schreef Wantie het volgende:
[..]
Als de VS Groenland inneemt, dan schept dat een precedent voor verschillende landen in de wereld om aanspraak te doen op gebieden buiten hun landsgrenzen.
Bijvoorbeeld China vs Taiwan.
Rusland vs een hele reeks buurlanden.
Servië vs Kosovo
En noem maar op.
Kiek, Trump heeft Groenland nogeens ingenomen en het begint al.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 17:20 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Kosovo ligt gewoon in Servië
Wegens wat? Als het een officiële daad van de POTUS was is het legaal. Dat heeft het SC al besloten.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 16:46 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Niet als het gaat om een invasie van nota bene een navo-land. Dan heb je wel een impeachment aan je broek hangen.
Danzig en Köningsberg in Duitsland.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 17:20 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Kosovo ligt gewoon in Servië
Dat verdrag hoort sowieso al lang op de vuilstort te liggen; nu Europa gedwongen wordt om voor "Europe first" te kiezen dan kan dat niet zonder een groot kernwapenarsenaal. Landen als Duitsland, Nederland, Spanje, Italië, de Scandinavische landen enz. dienen als de wiedeweerga een eigen kernwapenarsenaal op te bouwen om Europese argumenten kracht bij te kunnen zetten in de geopolitieke arena.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 16:43 schreef Ulx het volgende:
[..]
De kans het NPT verdrag naar de prullenbak gaat is dan enorm groot.
Denk nou eens na. Als de president een missie bedenkt om een navo-land aan te vallen zal ie uit z’n functie zijn gezet voordat ie ook maar een schets op papier kan zetten. Dit soort scenario’s doen het leuk in Hollywood, maar laten we alsjeblieft een beetje realistisch blijven.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 17:26 schreef Ulx het volgende:
[..]
Wegens wat? Als het een officiële daad van de POTUS was is het legaal. Dat heeft het SC al besloten.
Ja, een nieuwe wapenwedloop is wat we nodig hebben. Laatste keer ging dat om duizenden miljarden wat zo verdampt is.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 17:42 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Dat verdrag hoort sowieso al lang op de vuilstort te liggen; nu Europa gedwongen wordt om voor "Europe first" te kiezen dan kan dat niet zonder een groot kernwapenarsenaal. Landen als Duitsland, Nederland, Spanje, Italië, de Scandinavische landen enz. dienen als de wiedeweerga een eigen kernwapenarsenaal op te bouwen om Europese argumenten kracht bij te kunnen zetten in de geopolitieke arena.
Door wie? De GOP was te laf om Hegseth niet naar huis te sturen. Denk je dat die echt wat tegen Trump gaan doen als hij het land wil verdedigen?quote:Op zaterdag 25 januari 2025 17:50 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Denk nou eens na. Als de president een missie bedenkt om een navo-land aan te vallen zal ie uit z’n functie zijn gezet voordat ie ook maar een schets op papier kan zetten. Dit soort scenario’s doen het leuk in Hollywood, maar laten we alsjeblieft een beetje realistisch blijven.
Trump, Xi en Poetin willen een multipolaire wereld, dan kunnen ze die krijgen ook.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 17:42 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Dat verdrag hoort sowieso al lang op de vuilstort te liggen; nu Europa gedwongen wordt om voor "Europe first" te kiezen dan kan dat niet zonder een groot kernwapenarsenaal. Landen als Duitsland, Nederland, Spanje, Italië, de Scandinavische landen enz. dienen als de wiedeweerga een eigen kernwapenarsenaal op te bouwen om Europese argumenten kracht bij te kunnen zetten in de geopolitieke arena.
Als hij voorstelt een navo-land aan te vallen? Ja, dan gaat ie eraf.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 18:25 schreef Ulx het volgende:
[..]
Door wie? De GOP was te laf om Hegseth niet naar huis te sturen. Denk je dat die echt wat tegen Trump gaan doen als hij het land wil verdedigen?
Hij dreigt er nu al mee.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 18:28 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Als hij voorstelt een navo-land aan te vallen? Ja, dan gaat ie eraf.
Hij heeft het ook over vlaggen op Marsquote:
Ik help het je hopen. Zelf ben ik er niet zo gerust op.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 18:30 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Hij heeft het ook over vlaggen op Mars
De man is een fantast. Hij gaat echt niks tegen een NAVO-land ondernemen.
Ja, op de Amerikaanse basis.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 19:37 schreef 3rr0r het volgende:
Er liggen geheid weapons of mass destruction in Groenland...
Ik ook niet.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 19:47 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik help het je hopen. Zelf ben ik er niet zo gerust op.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |