Dat komt vooral omdat bepaalde modellen zoals bijvoorbeeld Flux weliswaar vrij strak genereren, maar ook weinig flexibel zijn. Je ziet dat bijvoorbeeld heel sterk als je een foto van een vrouw genereert, dat is bijna altijd een soort van ideaalbeeld van een mooie vrouw met een kuiltje in de kin, echter dit kun je weer corrigeren via de prompt, maar ook via LORA plugins. Een ander nadeel van Flux is dat het ontzettend neigt naar het blurren van de background, in die zin krijgt het al snel dat het allemaal zelfde lijkt, echter met wat meer moeite is het wel degelijk mogelijk om werk te maken dat niet als eenheidsworst overkomt.quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 14:43 schreef Bart2002 het volgende:
Heel veel doet aan Bob Ross denken en aan airbrush uit de jaren 80. Behoorlijk fantasieloos en vooral... zielloos allemaal met alle respect.
Midjourney*.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 09:38 schreef Akathisia het volgende:
Midnightjourney produceerde jaren geleden al echt veel beter (creatiever, minder zielloos) werk.
Idd. Geen idee wat Owen produceert, maar als het de plaatjes hierboven zijn, dan blijf ik bij mijn standpunt, welke over bovenstaande plaatjes ivm MJ ging.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 10:20 schreef Divje het volgende:
[..]
Midjourney*.
Quatsch. Probeer het nieuwe Qwen image-model en kom nog eens terug![]()
De Qwen prompt adherence is wel next-level btw
Jazeker, ik gebruik idd de lightning loras in mijn workflow, echter wel met 6 ipv 4 stappen en geconfigureerd als 4 op high en 2 op low. Ik genereer tot max 7 seconden, daarna begint de boel in herhaling te treden. Met het last image as first ben ik nog aan het experimenteren maar het werkt redelijk goed.quote:Op vrijdag 5 december 2025 18:52 schreef raptorix het volgende:
@:wrapster maak je gebruik van de Lightning loras? Dit versnelt generatie tot 8 maal, hou wel rekening mee dat je max 5 seconden kan doen, de techniek van last image gebruik ik ook, en werkt best aardig, sterker nog ik gebruik ook de first image als last image op die manier kun je redelijk consistent 3 videos achter elkaar zetten.
Overigen nu bezig met kijken of ik mijn eigen Wan2.2 Loras kan maken, heb afgelopen week mijn nieuwe Monster PC binnen met Intel Core Ultra 9, 64GB Ram en NVIDIA Geforce RTX 5090 32GB
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.heeft FOK verlaten
Ik heb ze niet eens echt gecontroleerd, het ging meer of de style over kwam in dit geval.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 17:41 schreef Bart2002 het volgende:
In die laatste loopt de rails onder het perron door. En de trein staat op het perron. Ook die schoorstenen gelijk aan de voorgevel.
Ik vind het echt zonde dat je van die dure hardware hebt aangeschaft om dit soort onzin te genereren. Echt hoor. Is toch volkomen nutteloos.
Ah ok. Succes Maestro. Maar ik heb dus een hekel aan die andere werkelijkheid (cq parallel universum) die de AI creëert. Het doet dit op alle gebieden, vooral op het gebied van de taal. Het verzint dingen in hoge mate. Op zo'n plaatje valt het direct op dat er dingen fout zijn. Maar met taal is dat lastiger. Toch is het precies hetzelfde. En in zulke onzin gaan de wereldwijde beurzen en fondsen. Miljarden verspild geld en vooral energie. En voor wat? Brood en spelen voor het volk, meer is het m.i. niet. Echt een kwalijke en schadelijke foutieve ontwikkeling. Dat zal in retrospectief wel blijken. Maar dan is het leed al aangericht.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 17:56 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik heb ze niet eens echt gecontroleerd, het ging meer of de style over kwam in dit geval.
Daarnaast dat je dat ik mijn hardware alleen kocht om plaatjes te genereren? Ik ben er o.a. een documentaire over aan het maken van een bepaalde verzetsactie tijdens de tweede wereldoorlog.
Het doet slechts wat gelerd is, zoals je zelf al zegt het is een taalmodel, wat vooral een antwoord probeert te geven op basis van alles wat er ingestopt is, soms gaat dat vrij aardig, maar hij is in principe niet slimmer dan de data die er in zit. Als je dan gaat verwachten dat een taalmodel een oplossing gaat verzinnen dan gaat het meestal niet goed, je moet AI dus vooral als werkpaard gebruiken, niet als paradepaard.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 18:02 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ah ok. Succes Maestro. Maar ik heb dus een hekel aan die andere werkelijkheid (cq parallel universum) die de AI creëert. Het doet dit op alle gebieden, vooral op het gebied van de taal. Het verzint dingen in hoge mate. Op zo'n plaatje valt het direct op dat er dingen fout zijn. Maar met taal is dat lastiger. Toch is het precies hetzelfde. En in zulke onzin gaan de wereldwijde beurzen en fondsen. Miljarden verspild geld en vooral energie. En voor wat? Brood en spelen voor het volk, meer is het m.i. niet. Echt een kwalijke en schadelijke foutieve ontwikkeling. Dat zal in retrospectief wel blijken. Maar dan is het leed al aangericht.
Ja of gewoon NIET gebruiken. Dan zijn al die nieuwe datacentra ook niet nodig. Ik vind het onvoorstelbaar wat er gebeurt momenteel op dat gebied. Het lijkt op het Hedonistische Romeinse rijk vlak voor de ondergang.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 18:10 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het doet slechts wat gelerd is, zoals je zelf al zegt het is een taalmodel, wat vooral een antwoord probeert te geven op basis van alles wat er ingestopt is, soms gaat dat vrij aardig, maar hij is in principe niet slimmer dan de data die er in zit. Als je dan gaat verwachten dat een taalmodel een oplossing gaat verzinnen dan gaat het meestal niet goed, je moet AI dus vooral als werkpaard gebruiken, niet als paradepaard.
Wat ik thuis genereerde komt geen datacenter aan te pas beste Bartquote:Op dinsdag 6 januari 2026 18:16 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ja of gewoon NIET gebruiken. Dan zijn al die nieuwe datacentra ook niet nodig. Ik vind het onvoorstelbaar wat er gebeurt momenteel op dat gebied. Het lijkt op het Hedonistische Romeinse rijk vlak voor de ondergang.
AI Datacentra staan bijna allemaal op plekken waar de energie gratis is, met name Hydro en Solar.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 18:16 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ja of gewoon NIET gebruiken. Dan zijn al die nieuwe datacentra ook niet nodig. Ik vind het onvoorstelbaar wat er gebeurt momenteel op dat gebied. Het lijkt op het Hedonistische Romeinse rijk vlak voor de ondergang.
Flauwekul m.i. En ook al zou het "gratis" zijn dan kun je met die energie oneindig veel nuttiger dingen doen dan foutieve plaatjes genereren waar niemand iets aan heeft en lappen tekst waarvan de helft foutief is en de andere helft gelogen.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 18:38 schreef raptorix het volgende:
[..]
AI Datacentra staan bijna allemaal op plekken waar de energie gratis is, met name Hydro en Solar.
Dat kan je niet maken zonder AI? Dan zet je namelijk echt iets moois neerquote:Op dinsdag 6 januari 2026 17:56 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik heb ze niet eens echt gecontroleerd, het ging meer of de style over kwam in dit geval.
Daarnaast dat je dat ik mijn hardware alleen kocht om plaatjes te genereren? Ik ben er o.a. een documentaire over aan het maken van een bepaalde verzetsactie tijdens de tweede wereldoorlog.
Het moet uiteraard zonder enige inspanning. Paar "prompts" en dan heb je zelf iets gemaakt. Zo fucking zinloos en verspillend.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 18:42 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Dat kan je niet maken zonder AI? Dan zet je namelijk echt iets moois neer
Bedankt Hans.quote:
Je hebt kennelijk nooit wat fatsoenlijks met AI gemaakt, je dacht dat AI art even een prompt er tegen aan gooien is? Alleen een model maken is al behoorlijk wat werk, omdat je goed moet weten wat je trainingsdata is, wat je trainingsparameters zijn, het in ongeveer net zoals tegen een Topkok zeggen: Dat is toch niet moeiljk, gewoon naar de wikel spullen kopen, recept volgen, klaaaaaaaaaaar.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 18:43 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Het moet uiteraard zonder enige inspanning. Paar "prompts" en dan heb je zelf iets gemaakt. Zo fucking zinloos en verspillend.
Nee ik gebruik AI als ondersteunend materiaal, ik ben al meer als een jaar research aan het doen.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 18:42 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Dat kan je niet maken zonder AI? Dan zet je namelijk echt iets moois neer
En anders flikker je hier maar op, je gaat ook niet in het F1 topic lopen roepen dat het allemaal bezine verspilling is, daarnaast heb je ook geen enekel kennis hoe datacenters werken, en als je daar echt zo tegen bent, dan gooi je nu lekker je Fok account weg, of dacht je dat dat bij die kale thuis stond?quote:
Ik wist niet dat je kwaad werd. Of Woest.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 18:50 schreef raptorix het volgende:
[..]
En anders flikker je hier maar op, je gaat ook niet in het F1 topic lopen roepen dat het allemaal bezine verspilling is, daarnaast heb je ook geen enekel kennis hoe datacenters werken, en als je daar echt zo tegen bent, dan gooi je nu lekker je Fok account weg, of dacht je dat dat bij die kale thuis stond?
Jij fokt toch ook? Dan maak je ook gewoon gebruik van datacenters, over hypocrisie gesproken.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 18:52 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ik wist niet dat je kwaad werd. Of Woest.Anders had ik het nooit gedaan natuurlijk. Maar oke hoor. Brood en spelen voor raptorix whatever it takes. En waag het niet om er iets van te vinden.
Ik bedoel niet jij persoonlijk maar het fenomeen an sich. Maar let it go. Adem in adem uit. Niets aan de hand.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 18:54 schreef raptorix het volgende:
[..]
Jij fokt toch ook? Dan maak je ook gewoon gebruik van datacenters, over hypocrisie gesproken.
Daarnaast als er iemand wel energie zuinig leeft ben ik het, ik stook nauwelijks, heb geen auto, en ga op zijn hoogst 1 keer per jaar op vakantie. Ik doe dingen met AI vooral omdat ik de techniek interessant vind. Nou poe zeg wat een verspilling.
Ik vind dat je zelf veel te dramatisch doet, ik werk 40 jaar met computers, waarvan 28 jaar professioneel, dit doemdenken hoor ik keer op keer, en ja AI is een erg grote stap, maar dat heb ik vaker gehoord. Daarnaast is AI voor de meeste mensen nieuw, dat is het niet, het is er al heel lange tijd, alleen hoorde je veelal niet dat het al gebruikt werd. Ik schat dat Google AI al 15 jaar heel hard gebruikt, alleen werd dat dat gewoon verkocht als: Slimme Algoritmes.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 19:03 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ik bedoel niet jij persoonlijk maar het fenomeen an sich. Maar let it go. Adem in adem uit. Niets aan de hand.
Fuzzy Logic of wat. Ik zit nu ruim 45 jaar in het metier. AI is niet nieuw maar het is wel voor het eerst dat tegenvallende resultaten een nieuwe depressie kunnen veroorzaken. Zo veel voor zo weinig. En nu maar stoppen weer denk ik.quote:
Je hebt toch geen filmcrew nodig, tegenwoordig heeft iedereen een cameraquote:Op dinsdag 6 januari 2026 18:49 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee ik gebruik AI als ondersteunend materiaal, ik ben al meer als een jaar research aan het doen.
Ik wil juist het verhaal ook met video kunnen uitbeelden, maar goed als jij een filmcrew van 5000 euro per dag wilt financieeringen dan vind ik dat ook prima.
Maar algoritmes zijn niet hetzelfde als aiquote:Op dinsdag 6 januari 2026 19:06 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik vind dat je zelf veel te dramatisch doet, ik werk 40 jaar met computers, waarvan 28 jaar professioneel, dit doemdenken hoor ik keer op keer, en ja AI is een erg grote stap, maar dat heb ik vaker gehoord. Daarnaast is AI voor de meeste mensen nieuw, dat is het niet, het is er al heel lange tijd, alleen hoorde je veelal niet dat het al gebruikt werd. Ik schat dat Google AI al 15 jaar heel hard gebruikt, alleen werd dat dat gewoon verkocht als: Slimme Algoritmes.
Dat is niet het punt, het gaat erom dat ik zo waarheidsgetrouw mogelijk het verhaal wil laten zien, echter dat gaat een beetje lastig met een brug die er niet meer is.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 21:59 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Je hebt toch geen filmcrew nodig, tegenwoordig heeft iedereen een camera
QFTquote:Op woensdag 7 januari 2026 04:25 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat is niet het punt, het gaat erom dat ik zo waarheidsgetrouw mogelijk het verhaal wil laten zien, echter dat gaat een beetje lastig met een brug die er niet meer is.
Daarnaast wat is het probleem? Denk je nou echt dat AI luie mensen werk is?
Dacht je echt even dat het een promptje draaien is? De meeste mensen hebben echt geen idee wat het is om AI gegenereerd werk te maken.
Ja? Want ik.kan ook binnen 5 sec iets genereren.quote:Op woensdag 7 januari 2026 04:25 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat is niet het punt, het gaat erom dat ik zo waarheidsgetrouw mogelijk het verhaal wil laten zien, echter dat gaat een beetje lastig met een brug die er niet meer is.
Daarnaast wat is het probleem? Denk je nou echt dat AI luie mensen werk is?
Dacht je echt even dat het een promptje draaien is? De meeste mensen hebben echt geen idee wat het is om AI gegenereerd werk te maken.
Lokaal op je PC met een degelijke resolutie, plaatje/filmpje? Laat eens wat zienquote:Op woensdag 7 januari 2026 12:53 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Ja? Want ik.kan ook binnen 5 sec iets genereren.
Lokaal? Wat maakt dat nou uitquote:Op woensdag 7 januari 2026 13:09 schreef Divje het volgende:
[..]
Lokaal op je PC met een degelijke resolutie, plaatje/filmpje? Laat eens wat zien
Of praat je uit je kont.
Je kan lokaal iets genereren dat maakt het niet perse beter dan via grok of een andere llmquote:Op woensdag 7 januari 2026 15:49 schreef Divje het volgende:
[..]
Je hebt dus geen idee waar het over gaat.
Maakt wel het verschil tussen 'iets in 5 sec kunnen genereren' met je Grok/ChatGPT/Claude/whatever promptje of een custom ComfyUI setup draaien op je eigen computer, met alle randzaken zoals custom nodes, custom modellen + LORA's, python packages, sage-attention/flash-attention/weet ik veel wat er nieuw is en dat te perfectioneren met alle vrijheden die het biedt zonder opgelegde censuur.quote:Op woensdag 7 januari 2026 15:57 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Je kan lokaal iets genereren dat maakt het niet perse beter dan via grok of een andere llm
Ja dat is waar, maar dat is mij teveel moeitequote:Op woensdag 7 januari 2026 16:02 schreef Divje het volgende:
[..]
Maakt wel het verschil tussen 'iets in 5 sec kunnen genereren' met je Grok/ChatGPT/Claude/whatever promptje of een custom ComfyUI setup draaien op je eigen computer, met alle randzaken zoals custom nodes, custom modellen + LORA's, python packages, sage-attention/flash-attention/weet ik veel wat er nieuw is en dat te perfectioneren met alle vrijheden die het biedt zonder opgelegde censuur.
Wat uiteindelijk na veel tijd en moeite beter je idee interpreteert en genereert dan welk ander online image generator.
Dat zul je toch moeten ervaren voordat je hier ongezouten je mening komt verkondigen.
Fair enoughquote:Op woensdag 7 januari 2026 16:06 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Ja dat is waar, maar dat is mij teveel moeite
Maak dan eens een geheel naakte vrouw met een bord dat FOK! vasthoudquote:Op woensdag 7 januari 2026 15:57 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Je kan lokaal iets genereren dat maakt het niet perse beter dan via grok of een andere llm
Ik bedoel of je het lokaal genereert heeft toch niets met de kwaliteit te maken uiteindelijk
ChatGPTquote:Op woensdag 7 januari 2026 19:06 schreef raptorix het volgende:
Dat lijkt erg op Qwen Model @:Roos94 , waarmee maak je dat?
Edit: Nano Banana bedoelde ik
Het opbouwen van een setup en configureren/finetunen van de software vind ik het leukste aan het proces, als er dan ook nog wat leuks uit voortkomt dan is dat mooi meegenomen. En het schrijven van goede prompts vergt soms wat moeite, AI snapt dingen soms niet goed en dat moet dan anders verwoord worden en ben soms vele mislukkingen verder voordat ik wat heb.quote:Op woensdag 7 januari 2026 16:02 schreef Divje het volgende:
[..]
Maakt wel het verschil tussen 'iets in 5 sec kunnen genereren' met je Grok/ChatGPT/Claude/whatever promptje of een custom ComfyUI setup draaien op je eigen computer, met alle randzaken zoals custom nodes, custom modellen + LORA's, python packages, sage-attention/flash-attention/weet ik veel wat er nieuw is en dat te perfectioneren met alle vrijheden die het biedt zonder opgelegde censuur.
Wat uiteindelijk na veel tijd en moeite beter je idee interpreteert en genereert dan welk ander online image generator.
Dat zul je toch moeten ervaren voordat je hier ongezouten je mening komt verkondigen.
In een spoiler want NSFW. Maar inderdaad, dat is mogelijk als je het lokaal draait.quote:Op woensdag 7 januari 2026 19:13 schreef raptorix het volgende:
[..]
Maak dan eens een geheel naakte vrouw met een bord dat FOK! vasthoud
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.heeft FOK verlaten
quote:Op woensdag 7 januari 2026 20:30 schreef Wrapster het volgende:
[..]
Het opbouwen van een setup en configureren/finetunen van de software vind ik het leukste aan het proces, als er dan ook nog wat leuks uit voortkomt dan is dat mooi meegenomen. En het schrijven van goede prompts vergt soms wat moeite, AI snapt dingen soms niet goed en dat moet dan anders verwoord worden en ben soms vele mislukkingen verder voordat ik wat heb.
[..]
In een spoiler want NSFW. Maar inderdaad, dat is mogelijk als je het lokaal draait.Haha ja nee dat bedoelde ik, naakt lukt je niet zo makkeljik via de Grokken en Chatgtp'sSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
Daar heb ik me ook echt maanden mee vermaaktquote:Op woensdag 7 januari 2026 20:30 schreef Wrapster het volgende:
[..]
Het opbouwen van een setup en configureren/finetunen van de software vind ik het leukste aan het proces, als er dan ook nog wat leuks uit voortkomt dan is dat mooi meegenomen. En het schrijven van goede prompts vergt soms wat moeite, AI snapt dingen soms niet goed en dat moet dan anders verwoord worden en ben soms vele mislukkingen verder voordat ik wat heb.
Koppelen ze leuke dames aan blonde dames of stond het in je prompt?quote:Op maandag 12 januari 2026 21:29 schreef capuchon_jongen het volgende:
Ik vroeg om leuke dames die een sneeuwpop maken
chatgpt:
[ afbeelding ]
Gemini:
[ afbeelding ]
Bohquote:Op dinsdag 10 februari 2026 14:13 schreef raptorix het volgende:
[..]
Bekijk deze YouTube-video
Vooruit maar weer
Ik dacht laat ik eens een leuk filmpje maken door AI:quote:
Kut AIquote:Sorry, dat kan ik niet doen. Ik kan geen video maken die iemand (zeker iemand met een beperking) schade toebrengt of belachelijk maakt.
je mag daar heulemaal niet parkerenquote:Op vrijdag 13 februari 2026 14:25 schreef junkiesietze het volgende:
[ link | afbeelding ]
friday the 13th
alleen ff naar de shop je weet tochquote:Op vrijdag 13 februari 2026 15:12 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
je mag daar heulemaal niet parkeren
quote:Op vrijdag 13 februari 2026 15:12 schreef junkiesietze het volgende:
[..]
alleen ff naar de shop je weet toch
Mooie ND. Van jou?quote:Op vrijdag 13 februari 2026 14:25 schreef junkiesietze het volgende:
[ link | afbeelding ]
friday the 13th
Nice. Ik heb tijdje terug onderstaande MX5 nc3 gekocht.quote:
oeh! mooie bootquote:Op vrijdag 13 februari 2026 19:36 schreef vosss het volgende:
[..]
Nice. Ik heb tijdje terug onderstaande MX5 nc3 gekocht.
En om dan soort van ontopic te blijven, heb ik daar dan ook maar ff een AI filmpje van gemaakt zojuist:
[ afbeelding ]
Ik denk dat het gelukt is.quote:Op zaterdag 14 februari 2026 14:30 schreef junkiesietze het volgende:
[..]
oeh! mooie booten geel
mooie voor op /r/yellowmiata
SPOILER: promptOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lokaal, met Z-Image-turbo. Klik voor grote versie, is 1920x1080.
Heb deze ook met Flux.2-dev turbo en HiDream-dev gemaakt, beide vind ik echter niet zo mooi geworden als bovenstaande. En Z-Image is ook nog eens veel sneller ook...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Staatsondermijnende linkse sneuneus en klimaat mongool
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |