abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216216394
quote:
Sommige figuren maken het wel héél bont, en de Utrechtse islamitische geschiedenisleraar Ibrahim Sbaa is er zo eentje. In een tirade op Facebook roept hij zijn 18.000 volgers op om vooral niet te integreren in de Nederlandse samenleving. De aanleiding? De nieuwe ranglijst van populaire voornamen, waaruit blijkt dat namen als Mohammed en Musa aan populariteit verliezen en plaatsmaken voor universele opties zoals Sara, Liam of Sofia. Volgens Sbaa is dit een vorm van “kruiperigheid” tegenover ongelovigen en een bedreiging voor de islamitische identiteit schrijft De Telegraaf. Laten we één ding duidelijk maken: dit soort oproepen horen niet thuis in Nederland.

Voor Sbaa is het kiezen van een neutrale of universele naam een teken van zwakte en zelfs verraad aan de islamitische identiteit. Volgens hem creëren moslimouders met deze keuze kinderen die “niet trots zijn op hun religie en identiteit.” Hij insinueert dat het aanpassen aan de Nederlandse samenleving een gevaarlijke stap is richting “normalisering van ongeloof.” Dit soort retoriek zet moslims niet alleen tegen de rest van de samenleving op, maar voedt ook een wij-tegen-zij mentaliteit die schadelijk is voor de sociale cohesie.

Sbaa’s woorden passen in een bredere trend binnen salafistische kringen, waar segregatie wordt gepromoot als oplossing voor “toenemende islamofobie” en zogenaamd racistische systemen. Deze kringen roepen moslims niet alleen op om afstand te nemen van de Nederlandse maatschappij, maar zelfs om Nederland te verlaten en hun heil te zoeken in landen zoals Marokko. Theoloog Hamza Akkar, die eerder moslims aanmoedigde om hun toekomst in het herkomstland van hun ouders op te bouwen, draagt bij aan deze hoopgevende beweging. DDS ziet deze salafisten liever nog vandaag dan morgen vertrekken uit ons land.

Hier trekken we een grens: Nederland biedt vrijheid van religie en meningsuiting, maar geen vrijbrief om deze rechten te misbruiken om segregatie en afwijzing van de samenleving te promoten. Als men dit doet dan moet men worden aangepakt en indien men over een dubbele nationaliteit beschikt het land worden uitgezet.

Laten we eerlijk zijn: dit soort salafistische oproepen is een gif voor Nederland. We hebben een samenleving gebouwd op wederzijds respect en tolerantie, niet op het promoten van een parallelle samenleving waar moslimkinderen worden geïndoctrineerd om afstand te houden van “de ongelovigen.” Wat Sbaa doet, is niet alleen gevaarlijk, het ondermijnt ook de inspanningen van duizenden moslims die wél deel uitmaken van deze samenleving en bijdragen aan Nederland.

Hier ligt een taak voor politici, en met name voor Geert Wilders. Als iemand de mond vol heeft over de dreiging van salafisme, dan is hij het wel. Maar nu is het tijd voor daden. Roep op tot een verbod op salafistische organisaties en pak figuren als Sbaa aan die haat en verdeeldheid zaaien. Het salafisme hoort hier niet, punt uit.
https://www.dagelijksesta(...)se-voornaam-is-taboe

Zoveelste bewijs dat Islam is totalitair is en niet past binnen de normen en rechtskaders die wij hier nastreven.
twitter

Link naar het oorspronkelijke artikel (Premium) https://www.telegraaf.nl/(...)p%20om%20niet,%3A%20'Nederlandse%20voornaam%20is%20taboe'&text=Nederlandse%20moslimouders%20die%20hun%20baby,nieuwe%20ranglijst%20van%20populairste%20voornamen.
blablablabla
pi_216216424
Ibrahim klinkt een beetje zoals de gemiddelde fokker als Mohammed weer bovenaan de lijst staat: Butthurt
  woensdag 8 januari 2025 @ 16:17:53 #3
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_216216438
Meer Islam, meer diversiteit. Verrassend patroon en the usual suspects gaan het weer downplayen. @Mutant01 heb je al een SGP gezin uit Staphorst op het oog?
  woensdag 8 januari 2025 @ 16:23:26 #4
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_216216497
Ik roep ook op tot segregatie.
pi_216216525
Ik heb de speech niet opgezocht, maar het benoemen dat een andere voornaam kiezen een vorm van 'ongeloof' is, is niet perse verkeerd toch?

Maar deze man zal wel iets meer gezegd hebben dan dat. :')
pi_216216537
Als je je kind Mohammed noemt weet je toch ook al bij voorbaat dat die enkel een kans krijgt om de wajong in te komen? Er is geen werkgever die dat soort mensen aanneemt
pi_216216578
Nouja, goed teken toch dat universele voornamen populairder worden. Balen voor wappie Sbaa, maar ga dan ergens anders wonen.
Incelfrikandel
pi_216216599
Klopt, Nederlanders moeten zich maar aanpassen 🤭
  woensdag 8 januari 2025 @ 16:33:26 #9
396550 Richestorags
pi_216216609
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2025 16:30 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Nouja, goed teken toch dat universele voornamen populairder worden. Balen voor wappie Sbaa, maar ga dan ergens anders wonen.
Dit soort wappies heeft een behoorlijk grote aanhang.
  woensdag 8 januari 2025 @ 16:33:57 #10
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_216216617
Vreselijke man.
  woensdag 8 januari 2025 @ 16:35:35 #11
201761 phpmystyle
De weg vooruit is de weg terug
pi_216216631
Dit is wat het is.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_216216707
Verwarde salafist. Rot lekker op naar Afghanistan ofzo
Sicker than your average.
  woensdag 8 januari 2025 @ 16:45:40 #13
418613 Loverboii
God's will be done.
pi_216216760
als ze voor de keuze stonden: christen worden of de dood, dan kiezen ze de dood

[ Bericht 7% gewijzigd door Loverboii op 08-01-2025 16:51:08 ]
pi_216216796
quote:
Sbaa
pi_216216817
Lekker niet integreren in het land waar je woont, zo kom je er wel
  woensdag 8 januari 2025 @ 16:51:16 #16
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_216216842
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2025 16:27 schreef Jahr00n het volgende:
Als je je kind Mohammed noemt weet je toch ook al bij voorbaat dat die enkel een kans krijgt om de wajong in te komen? Er is geen werkgever die dat soort mensen aanneemt
Doe ff normaal.
Dit soort uitingen zijn misschien wel een reden dat mensen hun kind geen namen als Mohammed meer durven geven aan hun kind.

Die Ibrahim Sbaa is een fluim overigens die het allemaal nog even verder op scherp zet.
  woensdag 8 januari 2025 @ 16:52:58 #17
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216216859
quote:
Soerah 5, 51 O believers! Take neither Jews nor Christians as guardians—they are guardians of each other. Whoever does so will be counted as one of them. Surely Allah does not guide the wrongdoing people.
Kun je alleen maar respect voor hebben toch? :7
  woensdag 8 januari 2025 @ 16:53:01 #18
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_216216862
DDS als bron gebruiken :')
:')
pi_216216904
Hier moeten we respect voor hebben toch? Dit is de schitterende diversiteit en culturele verrijking die de Islam brengt. En niet alleen in Nederland trouwens maar in de meeste Westerse landen helaas.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_216216917
Op zijn oproep om het land te verlaten kan je het alleen maar mee eens zijn toch?

Verder gebruikt deze man deze vrijheid van meningsuiting. En bovendien, wat hij propageert, zie je toch al in de praktijk.
pi_216216935
quote:
1s.gif Op woensdag 8 januari 2025 16:42 schreef Aberkullie het volgende:
Verwarde salafist. Rot lekker op naar Afghanistan ofzo
Nou, meid toch! Wat racistisch, Islamofoob en xenofoob van je!
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_216216955
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2025 16:27 schreef Jahr00n het volgende:
mag ik hopen!

en nederland verlaten? Dat klinkt als prachtig staaltje muziek in mijn oren! Neem de rest ook even mee wil je? Alles wat mohammed heet, een theedoek draagt of erger. Weg. Niet "minder minder". Nee "weg weg" .
just give a second thought
what if we don't get caught...
  woensdag 8 januari 2025 @ 17:05:27 #23
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_216216981
Wat doet zo iemand hier, lijkt me doodongelukkig leven.
  Redactie Sport woensdag 8 januari 2025 @ 17:08:16 #24
274204 crew  Mexicanobakker
pi_216217003
Nou, als je het hier zo kut vindt, rot dan lekker op en ga ergens anders geschiedenisleraar spelen
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_216217033
Als je deze gast er niet per direct uit pleurt zijn we verloren.
  woensdag 8 januari 2025 @ 17:11:19 #26
402274 Cruzinats
abschiebehauptmeister
pi_216217035
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2025 16:51 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Doe ff normaal.
Dit soort uitingen zijn misschien wel een reden dat mensen hun kind geen namen als Mohammed meer durven geven aan hun kind.

Die Ibrahim Sbaa is een fluim overigens die het allemaal nog even verder op scherp zet.
Ibrahim is gewoon een vrome moslim die de regels van zijn geloof volgt.

De 'goede' moslims zijn de moslims die het niet zo nauw nemen met de regels. Hoe meer moslim iemand is, hoe ongewenster hij wordt geacht door de samenleving. En toch heb je mensen die de islam blijven verdedigen hier.
pi_216217091
Wilders kan wel heel stoer "niet integreren dan wegwezen" roepen maar er is geen enkel gecreëerd beleid vanuit zijn partij dat daar op aansluit. Dat is vooral wat roepen voor de bühne en de achterban.
  woensdag 8 januari 2025 @ 17:21:24 #28
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_216217177
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2025 17:16 schreef TheFreshPrince het volgende:
Wilders kan wel heel stoer "niet integreren dan wegwezen" roepen maar er is geen enkel gecreëerd beleid vanuit zijn partij dat daar op aansluit. Dat is vooral wat roepen voor de bühne en de achterban.
Ironie dat hij nu de macht heeft om er iets aan te doen maar het bijna schrijft als een vraag :D
pi_216217220
De groep fanatieke moslims was dus wel bezig met het krijgen van meer kinderen dan de blanke bevolking en door deze authentiek islamitische namen te geven bezig met een “plan”.
Je kunt daar gewoon niet meer omheen.
Levensgevaarlijk voor de binnenlandse veiligheid.
Vakman pur sang
pi_216217221
Maar dit is wat hij en public op facebook plempt, kun je nagaan wat er daar in die klaslokalen gezegd wordt.
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
pi_216217242
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2025 16:33 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Dit soort wappies heeft een behoorlijk grote aanhang.
Schijnbaar krimpt die groep, althans Sbaa voelt zich bedreigd.
Incelfrikandel
pi_216217263
quote:
1s.gif Op woensdag 8 januari 2025 17:24 schreef Filosoofert het volgende:
Maar dit is wat hij en public op facebook plempt, kun je nagaan wat er daar in die klaslokalen gezegd wordt.
Wilders? Of die salafist?

Ik vind al die extremen maar eng.
pi_216217281
Hoe kan zo’n extreme salafist nou eigenlijk leraar zijn op een Nederlandse school?
Daar mag je de onderwijsdiensten in Nl ook wel voor aanspreken. Moet een leraar geen VOG hebben en dus gescreend worden door de AIVD?
Lijkt me een gevalletje, we weten het niet zeker maar nemen het zekere voor het onzekere.
Vakman pur sang
pi_216217338
Komt zeker ook hierdoor
Bekijk deze YouTube-video
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
pi_216217416
Segregatie van moslims, is dat niet precies wat de PVV-stemmers ook willen?
"Pools are perfect for holding water"
pi_216217428
Maar eh, ja, van mij mag dit soort haatzaaiend volk er uit.
"Pools are perfect for holding water"
pi_216217436
Ik heb liever dat moslimmannen zich segregeren en zich strikt aan de regels van hun geloof houden dan dat ze achter onze vrouwen aan gaan.
  woensdag 8 januari 2025 @ 17:44:40 #38
396550 Richestorags
pi_216217464
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2025 16:52 schreef Tengano het volgende:

[..]
Kun je alleen maar respect voor hebben toch? :7
Daarom zeg ik ook altijd: een "gematigde" of "goede" moslim is dit ondanks de Islam en niet dankzij. Als je de Islam volgt volgens de Koran is het gewoon rubbish. Twee grote kritische denkers ten aanzien van alle religie over de Islam:

Arthur Schopenhauer
quote:
Consider the Koran, for example; this wretched book was sufficient to start a world-religion, to satisfy the metaphysical needs of countless millions for twelve hundred years, to become the basis of their morality and of a remarkable contempt for death, and also to inspire them to bloody wars and the most extensive conquests. Much may be lost in translation, but I have not been able to discover in it one single idea of value.
Osho
quote:
Mohammed was an absolutely illiterate man, and the Koran, in which his sayings are collected, is ninety-nine percent rubbish. You can just open the book anywhere and read it, and you will be convinced of what I am saying. I am not saying on a certain page — anywhere. You just open the book accidentally, read the page and you will be convinced of what I am saying.

Whatsoever one percent truth there is here and there in the Koran is not Mohammed's. It is just ordinary, ancient wisdom that uneducated people collect easily — more easily than the educated people, because educated people have far better sources of information — books, libraries, universities, scholars. The uneducated, simply by hearing the old people, collect a few words of wisdom here and there. And those words are significant, because for thousands of years they have been tested and found somehow true. So it is the wisdom of the ages that is scattered here and there; otherwise, it is the most ordinary book possible in the world.

Muslims have been asking me, "Why don't you speak on the Koran? You have spoken on The Bible, on the Gita, this and that." I could not say to them that it is all rubbish; I simply went on postponing. Even just before I went into silence, a Muslim scholar sent the latest English version of the Koran, praying me to speak on it. But now I have to say that it is all rubbish, that is why I have not spoken on it — because why unnecessarily waste time?
pi_216217477
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2025 16:13 schreef Elan het volgende:
Hier trekken we een grens: Nederland biedt vrijheid van religie en meningsuiting, maar geen vrijbrief om deze rechten te misbruiken om segregatie en afwijzing van de samenleving te promoten.
Wat is dit voor een kolder? VVMU is juist zo belangrijk omdat het de status quo van de samenleving kan doorbreken.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_216217521
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2025 17:41 schreef probeer het volgende:
Segregatie van moslims, is dat niet precies wat de PVV-stemmers ook willen?
Volgens mij niet, ik vermoed dat van de PVV-stemmers de moslims in onze maatschappij mee mogen doen als zij geen kinderen ronselen voor hun heilige zaak en tegen kritiek kunnen.
pi_216217554
quote:
1s.gif Op woensdag 8 januari 2025 17:24 schreef Lospedrosa het volgende:
De groep fanatieke moslims was dus wel bezig met het krijgen van meer kinderen dan de blanke bevolking en door deze authentiek islamitische namen te geven bezig met een “plan”.
Je kunt daar gewoon niet meer omheen.
Levensgevaarlijk voor de binnenlandse veiligheid.
Men heeft natuurlijk inmiddels wel zelf ook wel door dat het geboortecijfer bij moslims (stukken) hoger ligt dan bij autochtonen en andere migrantengroepen. Daar wordt in sommige moskeeën ook openlijk over gefantaseerd wat de langetermijngevolgen hiervan zullen zijn voor de demografieën in het Westen.

twitter
pi_216217650
Moet hij weten.
pi_216217656
Ik ben benieuwd naar de berekening van de paar jaar. Dit hoor ik al 10 jaar.

Begint steeds meer op de 10% pay gap voor vrouwen te lijken die al 35 jaar als een soort natuurlijke constante genoemd wordt.
pi_216217658
Gelukkig hebben ze hun Marokkaanse of Turkse staatsburgerschap nog zodat deporteren geen probleem is.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 8 januari 2025 @ 18:03:38 #45
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_216217682
Zeiken op het westen, maar wel lekker westers geld vangen. De hypocrisie. _O-
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  woensdag 8 januari 2025 @ 18:07:14 #46
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_216217713
quote:
1s.gif Op woensdag 8 januari 2025 17:29 schreef Lospedrosa het volgende:
Hoe kan zo’n extreme salafist nou eigenlijk leraar zijn op een Nederlandse school?
Daar mag je de onderwijsdiensten in Nl ook wel voor aanspreken. Moet een leraar geen VOG hebben en dus gescreend worden door de AIVD?
Lijkt me een gevalletje, we weten het niet zeker maar nemen het zekere voor het onzekere.
Voor een VOG kijkt dienst Justis naar jouw verleden. De AIVD komt in het spel bij een VGB. Klein foutje, kan gebeuren.
Appears.
pi_216217737
En toen werd Mohammed... Sofia.
pi_216217767
Wauw die man heeft een tirade met een extreem standpunt en dan kan de standaard maar een paar lullige quotejes vinden?
pi_216217777
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2025 18:03 schreef thedeedster het volgende:
Zeiken op het westen, maar wel lekker westers geld vangen. De hypocrisie. _O-
Zeiken op links en wel toeslagen of zelfs een uitkering beuren _O-
  woensdag 8 januari 2025 @ 18:15:07 #50
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_216217802
18.000 volgers :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties