Oei, nu zitten we toch voor het eerst echt wat verder uit elkaar qua smaak
@Mexicanobakker . De tweede plaat uit mijn top 1000 is genoemd, en ditmaal echt wel een serieus hoge; na David's Song die nog blijft hangen op #468 is het nu bijltjesdag voor City to City, die met The Road Ahead tot plek 88 komen bij mij. Ik begrijp ergens de vergelijking met Everybody Hurts wel, maar The Road Ahead heeft een veel fijner crescendo richting het refrein waar Everybody Hurts wat zeurderiger en eentoniger blijft. Daarnaast heeft de tekst me altijd wel aangesproken en is het ook gewoon jeugdsentiment.
Er staat met Head Held High ook een nummer tussen dat zomaar mijn favorietenlijst volgend jaar zou kunnen halen, al komt die beslist niet tot plek 88 of hoger, daarvoor vind ik hem niet bijzonder genoeg. Eerder iets simpels en catchys dat zomaar ergens in de 800/900-range zou kunnen belanden. Overigens wist ik niet dat ze ook vanuit DBZ komt, en dat is maar goed ook, anders was ik denk ik meteen bevooroordeeld geweest. Nog een reden om dat niet te gaan volgen.
My Heart Will Go On is nogal over de top en pathetisch, maar kan ik stiekem best waarderen op zijn tijd en zou ik ook zeker niet zo laag zetten. In de oertijd heb ik er zelfs nog wel eens op gestemd voor de Top 2000, als ik me niet vergis, maar toen was én de voorkeuzelijst, én mijn eigen smaak nog een heel stuk beperkter. Die van Racoon vind ik op zich ook nog wel aardig, wel een beetje gezemel, maar ver verwijderd van hun Nederlandstalige rommel. Zoals
@Fred_B aangaf is het natuurlijk een gotspe om 'hee joh Jip, kijk niet zo sip' hoger te waarderen dan dit

Wél goed om te zien dat Bruno Mars eindelijk langs komt, wat een tenenkrommend irritante muziek maakt die vent toch, en ook mee eens dat The Lazy Song waarschijnlijk zijn slechtste is. De zwakste van Imagine Dragons staat hier ook wel terecht, en Proosten van Guus Meeuwis is ook echt een parodie op muziek. Verder weer veel Nederlanstalige meuk die we met zijn allen liever kwijt dan rijk zijn. Trijntje trek ik ook niet goed dus opnieuw geen commentaar op de vermelding van Marco B in deze batch.