abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216138486
We gaan de hele benedenverdieping verbouwen. De hele vloer gaat eruit, komt vloerverwarming in.
We hebben een pvc vloer uitgezocht voor de benedenverdieping, maar twijfelen nog over het toilet.
Ik lees dat een pvc vloer prima in het toilet kan, maar ik vraag me af of dat mooi blijft als er onverhoopt een keer een gast over de rand van de pot piest bijvoorbeeld en het niet gelijk wordt opgedweild...

Ervaringen, meningen, tips... kom maar door.
Mama van 2 lieve meiden :)
  woensdag 1 januari 2025 @ 18:55:01 #2
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_216138602
Kan prima zolang je douche niet in dezelfde ruimte staat.

Ik zou overigens aanraden om de PVC vloer op de vloer van de toiletruimte te leggen en niét in het toilet te stoppen.
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  Spellchecker woensdag 1 januari 2025 @ 18:56:01 #3
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_216138612
Ik lees dat urine een bijtende vloeistof is en dat je dat op tijd moet opruimen.

Kun je niet een speciale beschermingslaag over je pvc heen doen?
pi_216139359
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2025 18:55 schreef Mikeytt het volgende:
Kan prima zolang je douche niet in dezelfde ruimte staat.

Ik zou overigens aanraden om de PVC vloer op de vloer van de toiletruimte te leggen en niét in het toilet te stoppen.
Goed punt ^O^

@maily, ik ga het aan de vloerenman vragen of daar nog beschermingslaagjes oid voor zijn.
Op zich wordt hier zittend geplast, dus ik verwacht niet zoveel naast de pot.
Misschien visite die niet kan richten...
Ik had van de zomer de schilder hier over de vloer en die kon echt niet goed mikken. Lag echt een plasje naast de pot :r
pi_216141057
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2025 20:00 schreef Nijna het volgende:

[..]
Goed punt ^O^

@:maily, ik ga het aan de vloerenman vragen of daar nog beschermingslaagjes oid voor zijn.
Op zich wordt hier zittend geplast, dus ik verwacht niet zoveel naast de pot.
Misschien visite die niet kan richten...
Ik had van de zomer de schilder hier over de vloer en die kon echt niet goed mikken. Lag echt een plasje naast de pot :r
Tja, klussers en bouwvakkers.....

Overigens hebben wij laminaat (van de beste kwaliteit) in toilet beneden en in de badkamer; al >15 jaar probleemloos.

Toilet boven heb ik later geplaatst op een laminaat van dubieuze (van onze vorige eigenaar) Lenie Bakkerkwaliteit; dat was na 5 maanden goor en heb ik vervangen.

Wat ik wil zeggen: veel hangt, naast het soort materiaal, af van de kwaliteit van je materiaal.

[ Bericht 1% gewijzigd door blomke op 01-01-2025 22:19:50 ]
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_216146958
Mn wc beneden heb ik ooit met een restantje laminaat voorzien (de vloer dan). Nou pis ik niet dagelijks naast de pot maar er zal best wel eens met te grote haast of te veel alcohol iets op de grond komen. Als ik dat door heb veeg ik het wel weg maar ga net echt poetsen tussendoor. De vloer ziet er na jaren gebruik nog als nieuw uit eigenlijk. En anders heb ik nog wel ergens een restantje.

Het is nu ook weer niet zo dat een druppel urine gelijk zoutzuur door de vloer richting kruipruimte brandt. Het zou me niet verbazen als schoonmaakmiddelen agressiever zijn voor je vloer dan urine. Zeker als er bleekwater in de wc gaat zou ik daar veel meer gevaar in zien voor je vloer (en je gezondheid en milieu). Zelfs keukenazijn is al vele malen sterker dan urine laat staan schoonmaakazijn. Daarnaast zitten er nog wat zouten in urine maar ook dat zijn geen schrikbarende hoeveelheden.

Niet dat ik er voor pleit om het plafond te bestuderen tijdens het pissen maar dat urine een bedreiging voor je vloer is lijkt me nogal overdreven, anders dan stank en een onfris idee natuurlijk. De slijtage van te agressief schoonmaken is meer bedreiging voor je vloer.
Verstand is eerlijk verdeeld, iedereen heeft er zat van.
pi_216165774
Wij hebben op het werk klik pvc van quickstep in de toiletten liggen en dat ziet er na jaren nog steeds prima uit. Geen rare vlekken die er niet meer uitgaan in ieder geval.
pi_216169459
De vloerenman zei dat het prima kan, dan lakken ze het zodat de naden niet zo snel vocht doorlaten als ik het goed begreep. Hoe dan ook, we gaan het maar gewoon doen.
pi_216179908
Zelf traditioneel ingesteld en sanitair altijd volledig voorzien van tegels. Al was het maar vanwege de schoonmaak middelen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_216181373
Ze schijnen zelfs pcv in badkamers te leggen, dan niet bij het douche gedeelte, maar verder schijnt het echt goed te kunnen.
pi_216191267
Wij hebben een jaar geleden huis gekocht met beneden slaap- en badkamer. Alles geheel dorpelvrij met plavuizen erin die zeg maar niet geheel onze smaak waren. We hebben PVC vloer eroverheen laten leggen. In overleg met vloerenboer ook geheel laten doorlopen, dus ook in het toilet beneden en de badkamer. Douche is in een douchebak met een lage rand. Natte ruimtes hebben ze watervast verlijmd.

In de praktijk wordt de vloer van de badkamer wel eens wat nat door douchen en niet meteen opgeruimd. Of heeft jongste wat gespetterd met handen wassen o.i.d. Vloer ziet er overal nog prima uit. Maar is dus minder dan jaar in gebruik.
pi_216191282
Ik heb een bijgebouw met gevlinderde vloer waar ik ook PVC ga laten (doorleggen) in het toilet.
Maar dat toilet gebruik ik wss maar zo'n 20% ten opzichte van die in de woning, daar zou ik wel tegels/plavuizen leggen.
  maandag 6 januari 2025 @ 14:57:54 #13
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_216191315
Heb ik ook. Geen enkel issue.

Tenminste, bij normaal gebruik dan. Vloer ziet er nog als nieuw uit.
Huilen dan.
  woensdag 8 januari 2025 @ 12:52:40 #14
35189 Troel
scherp en bot
pi_216213978
Als er normaal zittend geplast wordt, zou ik er rustig PVC inleggen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_216215373
quote:
2s.gif Op woensdag 8 januari 2025 12:52 schreef Troel het volgende:
Als er normaal zittend geplast wordt, zou ik er rustig PVC inleggen.
Nogmaals, schoonmaakmiddelen zijn veel slechter voor je vloer dan eens een gemiste druppel.
  woensdag 8 januari 2025 @ 14:57:21 #16
35189 Troel
scherp en bot
pi_216215542
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2025 14:40 schreef 215 het volgende:

[..]
Nogmaals, schoonmaakmiddelen zijn veel slechter voor je vloer dan eens een gemiste druppel.
Maar schoonmaakmiddelen heb je zelf in de hand he ;)

Maar wel grappig om te zien dat je zo snel zekerheid hebt. Overigens denk ik dat er tegenwoordig vrij weinig mensen zijn die bleekmiddel nog gebruiken bij een toilet ;) En ook dat bleekmiddel hoort IN het toilet en niet er buiten.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_216215683
quote:
2s.gif Op woensdag 8 januari 2025 14:57 schreef Troel het volgende:
En ook dat bleekmiddel hoort IN het toilet en niet er buiten.
Pis hoort ook niet naast de wc.

Maar dan nog, schoonmaakazijn of zeep kan stoffen ook meer aantasten dan urine. Nee, ik ben niet zo bang voor mn wc vloer. Ik heb dus een restje laminaat er gelegd met het idee dat vervangen altijd nog kan als het nodig is. Tis eigenlijk nog steeds het netste stukje laminaat in huis.
  woensdag 8 januari 2025 @ 15:12:57 #18
35189 Troel
scherp en bot
pi_216215716
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2025 15:09 schreef 215 het volgende:

[..]
Pis hoort ook niet naast de wc.

Maar dan nog, schoonmaakazijn of zeep kan stoffen ook meer aantasten dan urine. Nee, ik ben niet zo bang voor mn wc vloer. Ik heb dus een restje laminaat er gelegd met het idee dat vervangen altijd nog kan als het nodig is. Tis eigenlijk nog steeds het netste stukje laminaat in huis.
Klopt.

Bekijk deze YouTube-video
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')