Bivakmutsen... zou ook verboden moeten worden.quote:
Mompelt iets met Darwin awardquote:Op dinsdag 31 december 2024 22:51 schreef Zipportal het volgende:
‘Overleden jongen (14) in Rotterdam wilde cobra voor tweede maal aansteken’
https://www.telegraaf.nl/(...)weede-maal-aansteken
Goh nog zo'n fantastische straatquote:
quote:Woning opnieuw doelwit van aanslag Meidoornstraat ...
12 nov 2024 — Bij een woning aan de Meidoornstraat in Rotterdam heeft dinsdagavond rond 23:20 uur opnieuw een explosie plaatsgevonden.
Ja dat op heterdaad gaat echt top als je naar die stream van de dam kijktquote:Op dinsdag 31 december 2024 23:06 schreef Hoppahop het volgende:
Afgelopen dagen hoor ik veel argumenten over een algeheel vuurwerkverbod. Dat zou het handhaven makkelijker maken. Tot vanavond 18:00 was er een geheel afsteekverbod. Vanaf oktober hoor ik al zwaar vuurwerk.
Handhaving kan alleen op heterdaad. Preventief fouilleren dan? Dat gaat niet lukken.
Al die "aanslagen" en "explosies" in 2024 is in 9 van de 10 gevallen ook een cobra of dat soort kneuzenkermis.quote:Op dinsdag 31 december 2024 23:06 schreef Hoppahop het volgende:
Afgelopen dagen hoor ik veel argumenten over een algeheel vuurwerkverbod. Dat zou het handhaven makkelijker maken. Tot vanavond 18:00 was er een geheel afsteekverbod. Vanaf oktober hoor ik al zwaar vuurwerk.
Handhaving kan alleen op heterdaad. Preventief fouilleren dan? Dat gaat niet lukken.
'quote:Op dinsdag 31 december 2024 23:04 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Waarom? Je denkt dat een vuurwerkverbod helpt tegen illegaal vuurwerk ofzo?
Precies dit. De politie is erbij daar maar er is geen beginnen aan als er een menigte collectief besluit om zich als een idioot te gedragen.quote:Op dinsdag 31 december 2024 23:12 schreef XLVNB het volgende:
[..]
Ja dat op heterdaad gaat echt top als je naar die stream van de dam kijkt.
Het moet nog 00:00 worden... voor mijn idee wordt de balans meestal pas de dag erna opgemaakt. Heb zelfs de indruk dat het aantal ernstige incidenten voor middernacht nu hoger is dan in voorgaande jardn.quote:Op dinsdag 31 december 2024 23:14 schreef MichaelScott het volgende:
Lijkt dit jaar mee te vallen met de gewonden, voor mijn gevoel zijn er andere jaren veel meer gastjes die een hand kwijtraken.
Dat kan ook bijna niet anders als dat vuurwerk steeds zwaarder wordt.quote:Op dinsdag 31 december 2024 23:17 schreef Repentless het volgende:
[..]
Het moet nog 00:00 worden... voor mijn idee wordt de balans meestal pas de dag erna opgemaakt. Heb zelfs de indruk dat het aantal ernstige incidenten voor middernacht nu hoger is dan in voorgaande jardn.
De roep om een verbod wordt luider, het geweld in de oudjaarsnacht wordt soms heftiger in de grotere steden... dus de media zit er ook steeds meer bovenop... hoe meer aandacht, des te erger het lijkt en wellicht ook wordt.quote:Op dinsdag 31 december 2024 23:17 schreef Repentless het volgende:
[..]
Het moet nog 00:00 worden... voor mijn idee wordt de balans meestal pas de dag erna opgemaakt. Heb zelfs de indruk dat het aantal ernstige incidenten voor middernacht nu hoger is dan in voorgaande jardn.
Dat gelul met zwaarder ook altijd. Elk incident is altijd met hetzelfde soort vuurwerk.quote:Op dinsdag 31 december 2024 23:18 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat kan ook bijna niet anders als dat vuurwerk steeds zwaarder wordt.
In Duitsland wordt de roep om een verbod ook elk jaar groter hoor.quote:Op dinsdag 31 december 2024 23:19 schreef Dutch_view het volgende:
Zappende langs tv zenders in Duitsland (Berlijn) en Frankrijk (Parijs), lijkt het alsof ze daar wel een normaal oud/nieuw kunnen organiseren. Zonder relschoppers op pleinen
Want op NOS zie jij rellende Rotterdams met nitraten?quote:Op dinsdag 31 december 2024 23:19 schreef Dutch_view het volgende:
Zappende langs tv zenders in Duitsland (Berlijn) en Frankrijk (Parijs), lijkt het alsof ze daar wel een normaal oud/nieuw kunnen organiseren. Zonder relschoppers op pleinen
Nou, als iemand om het leven komt door een Cobra dan vind ik dat persoonlijk zwaar vuurwerk.quote:Op dinsdag 31 december 2024 23:19 schreef CR7 het volgende:
[..]
Dat gelul met zwaarder ook altijd. Elk incident is altijd met hetzelfde soort vuurwerk.
Doorgaans vallen de doden op 31 december overdag of vroeg in de avond. Althans dat is wat ik me van voorgaande jaarwisselingen kan herinneren.quote:Op dinsdag 31 december 2024 23:17 schreef Repentless het volgende:
[..]
De meeste zwaar gewonden en doden vallen door zwaar (illegaal) vuurwerkquote:Op dinsdag 31 december 2024 23:21 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nou, als iemand om het leven komt door een Cobra dan vind ik dat persoonlijk zwaar vuurwerk.
19 doden sinds 2003/2004quote:Op dinsdag 31 december 2024 23:22 schreef tja77 het volgende:
[..]
Doorgaans vallen de doden op 31 december overdag of vroeg in de avond. Althans dat is wat ik me van voorgaande jaarwisselingen kan herinneren.
Ja want incidenten met cobra's is alleen iets van de laatste jaren.quote:Op dinsdag 31 december 2024 23:21 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nou, als iemand om het leven komt door een Cobra dan vind ik dat persoonlijk zwaar vuurwerk.
Ja doden is gelukkig wel zeldzaam. Handjes en oogjes kapot helaas wat populairder.quote:Op dinsdag 31 december 2024 23:23 schreef Frutsel het volgende:
[..]
19 doden sinds 2003/2004
Gemiddeld elk jaar één.
Ik gok allemaal met illegaal vuurwerk en/of carbid
Ik dacht dat die steeds zwaarder werdenquote:Op dinsdag 31 december 2024 23:23 schreef CR7 het volgende:
[..]
Ja want incidenten met cobra's is alleen iets van de laatste jaren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |