abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 12 juli 2026 @ 13:30:21 #201
277627 Seven.
We are Borg.
pi_221314361
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2026 07:00 schreef archito het volgende:

[..]
Welke hebben jullie?
Volgens mij Torsboda.
Resistance is futile.
  maandag 13 juli 2026 @ 16:39:46 #202
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_221324033
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 21:56 schreef archito het volgende:
En een tweede vraag:

Heeft iemand ervaring met het slopen van een 2cm dik composiet aanrechtblad? Het bestaande eiland is 1,2 bij 3 meter dus mijn plan was dat ding lomp met een moker in stukken slaan.

Maar breekt dat wel door? In mijn krappe planning past niet om op het laatste moment een sloper te zoeken als het niet lukt.
Slijptol of boor en dan verzwakken?

Ikea = Whirlpool en dat is niet perse topspul. Al heb ik al wel bijna 10 jaar een lossen combimagnetron ervan en dat is een top ding.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_221325446
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2026 16:39 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Slijptol of boor en dan verzwakken?

Ikea = Whirlpool en dat is niet perse topspul. Al heb ik al wel bijna 10 jaar een lossen combimagnetron ervan en dat is een top ding.
Schijnt dat de duurdere varianten ook bij Bosch worden geproduceerd zoals de torsboda of kallboda.
  maandag 13 juli 2026 @ 22:05:08 #204
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_221326454
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2026 19:57 schreef archito het volgende:

[..]
Schijnt dat de duurdere varianten ook bij Bosch worden geproduceerd zoals de torsboda of kallboda.
Dat is iets nieuws.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_221358171
😭😭

Een maand na het bestellen van het keukenblad krijgen we te horen dat het blad uit de collectie gaat en niet meer leverbaar is vanuit de leverancier.

Twee problemen:

In de kastenwand ligt al een nieuwe keukenblad van 650 euro van dit type. Ik wil op het eiland écht geen afwijkend blad.

Ik vond dit veruit het mooiste blad en nu moeten we op korte termijn een alternatief kiezen dat ook nog eens half september leverbaar is.

Ik baal echt enorm.😤
  donderdag 16 juli 2026 @ 22:46:36 #206
277627 Seven.
We are Borg.
pi_221358305
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2026 22:18 schreef archito het volgende:
😭😭

Een maand na het bestellen van het keukenblad krijgen we te horen dat het blad uit de collectie gaat en niet meer leverbaar is vanuit de leverancier.

Twee problemen:

In de kastenwand ligt al een nieuwe keukenblad van 650 euro van dit type. Ik wil op het eiland écht geen afwijkend blad.

Ik vond dit veruit het mooiste blad en nu moeten we op korte termijn een alternatief kiezen dat ook nog eens half september leverbaar is.

Ik baal echt enorm.😤
Ahh nee, dat is echt zuur. Hoe lang ligt het blad in de kastenwand nu?
Resistance is futile.
pi_221358946
quote:
15s.gif Op donderdag 16 juli 2026 22:46 schreef Seven. het volgende:

[..]
Ahh nee, dat is echt zuur. Hoe lang ligt het blad in de kastenwand nu?
Sinds november, deze kleur zat al 5 jaar in de collectie dus gokte dat het wel een blijvertje was.
  vrijdag 17 juli 2026 @ 08:44:19 #208
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_221359139
Shit zeg. Dat is echt balen -O-
Spoilers!
pi_221361611
Heb nu een partij gevonden die zou kunnen leveren wellicht. Maar 5 weken levertijd tussen meten en plaatsen. Dat was bij die andere een week.

Dus dat wordt dan 5 weken koken op campingpitjes en water in flessen bewaren.
Maar als het zou lukken is het dat waard.
pi_221362240
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2026 13:58 schreef archito het volgende:
Heb nu een partij gevonden die zou kunnen leveren wellicht. Maar 5 weken levertijd tussen meten en plaatsen. Dat was bij die andere een week.

Heh, hebben wij ook gehad. Keuken van Bruynzeel, blad uitgezocht en daar de rest op afgestemd. Toen de keuken geleverd kon worden omdat de renovatie van de benedenverdieping klaar was, oja, blad is uit assortiment :') Zat 4 maanden tussen uitzoeken en leveren. Gelukkig wist ik de naam van het blad en de leverancier nog. Dus mijn man bellen, nee hoor, dat blad hebben we nog. Staan hier zeker 6 platen op voorraad.... weer contact met Bruynzeel, ja, wel op eigen risico dan blablabla.

We kregen gelukkig wel een noodblad van triplex ofzoiets, dus koken en kraan werkte gelukkig gewoon. Maar de stress oO<
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  zaterdag 18 juli 2026 @ 06:57:52 #211
277627 Seven.
We are Borg.
pi_221366619
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2026 13:58 schreef archito het volgende:

Je kan ook losse inductieplaten kopen bij Ikea bijvoorbeeld. En je zou ook nog een heel goedkoop blad kunnen regelen voor die 5 weken (dat hebben wij gedaan, was in ons geval 200 euro, maar wel veel kleiner aanrecht).
Resistance is futile.
pi_221367747
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 juli 2026 06:57 schreef Seven. het volgende:

[..]
Je kan ook losse inductieplaten kopen bij Ikea bijvoorbeeld. En je zou ook nog een heel goedkoop blad kunnen regelen voor die 5 weken (dat hebben wij gedaan, was in ons geval 200 euro, maar wel veel kleiner aanrecht).
Ja inderdaad, even kijken wat we dan met water doen ook. Koud water zou wel fijn zijn.

Voordeel van langere levertijd is wel dat ik de zijpanelen op maat kan laten maken en plaatsen voordat het blad komt.

Eerst het blad maar eens regelen, gisteren waren de 2 bedrijven die nog kunnen leveren niet bereikbaar. Hopelijk maandag duidelijkheid.
pi_221367756
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2026 15:06 schreef Syrena het volgende:

[..]
Heh, hebben wij ook gehad. Keuken van Bruynzeel, blad uitgezocht en daar de rest op afgestemd. Toen de keuken geleverd kon worden omdat de renovatie van de benedenverdieping klaar was, oja, blad is uit assortiment :') Zat 4 maanden tussen uitzoeken en leveren. Gelukkig wist ik de naam van het blad en de leverancier nog. Dus mijn man bellen, nee hoor, dat blad hebben we nog. Staan hier zeker 6 platen op voorraad.... weer contact met Bruynzeel, ja, wel op eigen risico dan blablabla.

We kregen gelukkig wel een noodblad van triplex ofzoiets, dus koken en kraan werkte gelukkig gewoon. Maar de stress oO<
Ja joh, die bouwstress van onze laatste verbouwing was ik al weer vergeten.
In dit huis klus ik veel zelf en dat is lekker rustgevend, maar zodra je afhankelijk bent van anderen wordt het een ander verhaal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')