Veel problemen met vliegtuigen zo in korte tijdquote:KLM haalt passagiers op van vliegtuig dat noodlanding maakte in Noorwegen
De KLM stuurt vanmiddag een toestel naar Oslo om passagiers op te halen van het vliegtuig dat gisteren een noodlanding maakte in het zuiden van Noorwegen, bevestigt een woordvoerder van de luchtvaartmaatschappij. Gisteravond zijn ze per bus naar Oslo gebracht. De reizigers worden zowel op het vliegveld in Noorwegen als op Schiphol begeleid door KLM.
De Boeing 737 was gisterenavond onderweg van Oslo naar Amsterdam en maakte twintig minuten na het opstijgen een noodlanding in het zuiden van Noorwegen vanwege een storing. Volgens Noorse media zagen piloten dat er rook uit de linkermotor kwam en konden ze het vliegtuig, nadat het geland was, niet meer besturen. Het toestel gleed na de landing door en kwam in het gras naast de landingsbaan terecht. Niemand raakte hierbij gewond.
Hard geluid
KLM zegt dat er "een hard geluid te horen was", waarop de piloten besloten uit te wijken naar de luchthaven Torp Sandefjord. Een passagier van de vlucht hoorde dit geluid bij de start ook. "Alsof er tegen iets aangereden werd", zegt hij.
Het technische team van KLM komt vandaag aan in Sandjefort om samen met de lokale autoriteiten en het vliegveld onderzoek te doen naar het incident. Zodra het mogelijk is, haalt de luchtvaartmaatschappij het toestel weg, zegt de woordvoerder.
Mis je niks aan.quote:Op zondag 29 december 2024 12:22 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
je zou haast hierdoor niet meer de vliegtuig nemen
Nee waarom?quote:Op zondag 29 december 2024 12:26 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Gij bent een lid van de deugpolitie?
De vliegtuig, die kamp. Wat heb jij gesnoven?quote:Op zondag 29 december 2024 12:30 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Zo'n argument zou je van die kamp ook kunnen verwachten
het wietquote:Op zondag 29 december 2024 12:31 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
De vliegtuig, die kamp. Wat heb jij gesnoven?
Ik verdenk putin hiervanquote:Op zondag 29 december 2024 13:23 schreef Werkperd het volgende:
Wat gebeurt er met al die vliegtuigen joh? Het kan geen toeval meer zijn. Begint steeds meer op een sabotageactie te lijken dit.
https://en.wikipedia.org/(...)0_family?wprov=sfla1quote:Op zondag 29 december 2024 12:53 schreef kurk_droog het volgende:
Daarom mogen we trots zijn op onze Europese Airbus.
Nee, wil graag weer eens naar Curaçao of Indonesie maar ik ga liever zwemmend als ik dit zo lees.quote:Op zondag 29 december 2024 12:22 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
je zou haast hierdoor niet meer de vliegtuig nemen
quote:Op zondag 29 december 2024 13:23 schreef Werkperd het volgende:
Wat gebeurt er met al die vliegtuigen joh? Het kan geen toeval meer zijn. Begint steeds meer op een sabotageactie te lijken dit.
quote:
Ook een Airbus gaat stuk als hij over een stuk metaal rijdt tijdens de take-off run. Heeft helemaal niets met het type te maken. Maar gelukkig tonen jullie hiermee aan dat jullie er nul verstand van hebben.quote:Op zondag 29 december 2024 12:53 schreef kurk_droog het volgende:
Daarom mogen we trots zijn op onze Europese Airbus.
Overigens is jouw TT een aanname. Er is nergens gepubliceerd dat ze brand hadden in een motor. Wel hadden ze schade aan een motor, hoogstwaarschijnlijk doordat er rubber van een band door de motor is gegaan. Wat wel bekend is, is dat ze hydraulische druk kwijtraakten op allebei de (afzonderlijke) systemen. Daardoor konden ze bij lage snelheid niet sturen en zijn ze van de runway geraakt.quote:Op zondag 29 december 2024 12:20 schreef Mikeytt het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)-maakte-in-noorwegen
[..]
Veel problemen met vliegtuigen zo in korte tijd
Ik heb de 2020 incidenten eens doorgenomen en daar zitten geen crashes bij nee. Op 1 incident na hadden ze ook niks meer het vliegtuig te maken.quote:Op zondag 29 december 2024 13:53 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
https://en.wikipedia.org/(...)0_family?wprov=sfla1
https://en.wikipedia.org/(...)bus_A330?wprov=sfla1
Die crashen inderdaad nooit nee.
Precies wat de klimaatdram- en dwangers proberen te bewerkstelligen.quote:Op zondag 29 december 2024 12:22 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
je zou haast hierdoor niet meer de vliegtuig nemen
Dan heb je deze even gemist zeker.quote:Op zondag 29 december 2024 17:00 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik heb de 2020 incidenten eens doorgenomen en daar zitten geen crashes bij nee. Op 1 incident na hadden ze ook niks meer het vliegtuig te maken.
Overigens heeft dit incident ook niets met het vliegtuig zelf te maken.quote:On 22 May 2020, Pakistan International Airlines Flight 8303, an Airbus A320-214 registered as AP-BLD, landed at Jinnah International Airport gear-up and executed a go-around. A few minutes later, both engines had shut down. The plane crashed into Model Colony near Karachi on final approach to Jinnah International Airport for an attempted emergency landing, killing 97 of 99 on board, as well as killing 1 on the ground.
quote:Op zondag 29 december 2024 13:23 schreef Werkperd het volgende:
Wat gebeurt er met al die vliegtuigen joh? Het kan geen toeval meer zijn. Begint steeds meer op een sabotageactie te lijken dit.
quote:Op zondag 29 december 2024 15:05 schreef Origami94 het volgende:
Ik heb een hele oude theorie die kampt uit de tijden van de corona lockdowns waarin vliegtuigmaatschappijen wereldwijd zware verliezen maakten en dus gingen besparen op bijvoorbeeld onderhoud. Wat dus jaren later resultaat heeft.
Er was sprake van foreign object damage. Dat heeft dus helemaal niks met onderhoud te maken. Dus jouw 'hele oude theorie' is al heel lang kul.quote:
Het punt was natuurlijk dat een Boeing echt niet significant onveiliger is dan een Airbus (of een Embraer of een ATR of een DeHaviland). Je had de MAX-crashes die uitgebreid in de media zijn geweest waarna bij elk Boeing-incident daarna iedereen zonder interesse in/verstand van luchtvaart direct riep WAT EEN KUTHOKKEN DIE BOEINGS terwijl de waarheid natuurlijk enorm veel genuanceerder is.quote:Op zondag 29 december 2024 17:00 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik heb de 2020 incidenten eens doorgenomen en daar zitten geen crashes bij nee. Op 1 incident na hadden ze ook niks meer het vliegtuig te maken.
Zo werkt de het medialandschap tegenwoordig, hebben zich helemaal aangepast aan de clickbait-generatie.quote:Op zondag 29 december 2024 17:54 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Het punt was natuurlijk dat een Boeing echt niet significant onveiliger is dan een Airbus (of een Embraer of een ATR of een DeHaviland). Je had de MAX-crashes die uitgebreid in de media zijn geweest waarna bij elk Boeing-incident daarna iedereen zonder interesse in/verstand van luchtvaart direct riep WAT EEN KUTHOKKEN DIE BOEINGS terwijl de waarheid natuurlijk enorm veel genuanceerder is.
En waarom hoor je dit dan nooit over een Airbus?quote:Op zondag 29 december 2024 16:15 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
[..]
Ook een Airbus gaat stuk als hij over een stuk metaal rijdt tijdens de take-off run. Heeft helemaal niets met het type te maken. Maar gelukkig tonen jullie hiermee aan dat jullie er nul verstand van hebben.
Voorbeeld 1quote:Op zondag 29 december 2024 18:19 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
En waarom hoor je dit dan nooit over een Airbus?
En waarom kwamen al die gevallen van 2024 dan niet in het nieuws?quote:Op zondag 29 december 2024 18:25 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Voorbeeld 1
Voorbeeld 2
Voorbeeld 3
En dit is allemaal in 2024.
En dan uiteraard de bekende ramp met dit Europese vliegtuig:
https://en.wikipedia.org/wiki/Air_France_Flight_4590
Je stelt de verkeerde vraag. Had moeten zijn 'Waarom komt dit incident dan in het nieuws?'. Omdat het KLM is en dichtbij. De andere incidenten zijn 'ver van mijn bed' en daar scoort de NOS of NU.nl geen hits mee.quote:Op zondag 29 december 2024 18:58 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
En waarom kwamen al die gevallen van 2024 dan niet in het nieuws?
Met 'obsessief' bedoel je 'met goede argumenten'?quote:Op zondag 29 december 2024 19:14 schreef kurk_droog het volgende:
Heb je aandelen van Boeing dat je ze zo obsessief zit te verdedigen?
Bij een 737 wel. Je moet wat naar voren leunen. Bij bv een 747 kun je de motoren niet zien vanuit de cockpit.quote:Op zondag 29 december 2024 19:44 schreef Fer het volgende:
Ik dacht dat piloten de motoren niet konden zien.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |