Sowieso niet eerder dan 3 januari na haar sterilisatie.quote:Op zondag 29 december 2024 00:44 schreef maily het volgende:
Misschien nog een paar dagen wachten ivm vuurwerk
Ik weet niet veel van katten dus misschien heb je gelijk.quote:Op zondag 29 december 2024 01:17 schreef SnodeSnuiter het volgende:
Waarom je katten überhaupt buiten laten? Die zwerver weet niet beter dus die moet wel, maar dat jonkie hoeft toch helemaal niet naar buiten?
Na de sterilisatie moet ze ook nog 2 weken binnenblijven.quote:Op zondag 29 december 2024 00:58 schreef Majoraan het volgende:
[..]
Sowieso niet eerder dan 3 januari na haar sterilisatie.
Maar wat je zegt, wat een ellende voor dieren, dat vuurwerk.
Als het nog slechts 4 dagen per jaar was, maar hier is het minstens 4 maanden.
Als mijn Jack Russels nog leefden, zouden ze een derde van hun leven in doodsangst verkeren.
Bij ons is het dit jaar rustiger, toch zag ik Toto meermaals naar de deur sprinten en is vandaag al niet meer buiten geweest.
Waarom zou je 'm binnen houden? Hier in het dorp stikt het van de katten die buiten lopen en ze lijken zich prima te vermaken. Lopen dag en nacht het hele dorp door, zitten onder de bomen naar vogels te kijken, proberen muizen te vangen, en af en toe kom je er eentje slapend tegen op je tuinstoelquote:Op zondag 29 december 2024 01:17 schreef SnodeSnuiter het volgende:
Waarom je katten überhaupt buiten laten? Die zwerver weet niet beter dus die moet wel, maar dat jonkie hoeft toch helemaal niet naar buiten?
Ze is bij de eerste enting al gechipt.quote:Op zondag 29 december 2024 05:12 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Na de sterilisatie moet ze ook nog 2 weken binnenblijven.
Laat haar dan ook meteen chippen. Ben je meteen met dat geklooi van het bandje af.
Ik hou haar zo lang mogelijk binnen en hoop dat ze van mama leert. Toto is nooit lang weg en blijft meestal bij huis in de voor of achter tuin.quote:Op zondag 29 december 2024 09:45 schreef valentijn101 het volgende:
Ik zou even het vuurwerk en sterilisatie gedoe uit zitten en haar dan samen met mama naar buiten laten gaan. Ex zwerver mama weet hoe verkeer en zo werkt en zal dat aan haar dochter leren.
En dat is precies waarom je ze binnen moet houden: het hele dorp stikt er van en ze pissen en schijten in de tuinen.quote:Op zondag 29 december 2024 06:16 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Waarom zou je 'm binnen houden? Hier in het dorp stikt het van de katten die buiten lopen en ze lijken zich prima te vermaken. Lopen dag en nacht het hele dorp door, zitten onder de bomen naar vogels te kijken, proberen muizen te vangen, en af en toe kom je er eentje slapend tegen op je tuinstoelVolgens mij zijn het gewoon erg nieuwsgierige beestjes die graag veel rondlopen.
Ja wij hebben geen katten en de buurkatten gebruiken onze tuin inderdaad als wc. Maar ze vangen ook muizen en zijn grappig om naar te kijken, dus ik ruim het gewoon op en zit er niet zo meequote:Op zondag 29 december 2024 11:22 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
En dat is precies waarom je ze binnen moet houden: het hele dorp stikt er van en ze pissen en schijten in de tuinen.
Onze katten blijven binnen, komen nooit buiten en dat vinden ze prima
Omdat het asociaal is.quote:Op zondag 29 december 2024 06:16 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Waarom zou je 'm binnen houden? Hier in het dorp stikt het van de katten die buiten lopen en ze lijken zich prima te vermaken. Lopen dag en nacht het hele dorp door, zitten onder de bomen naar vogels te kijken, proberen muizen te vangen, en af en toe kom je er eentje slapend tegen op je tuinstoelVolgens mij zijn het gewoon erg nieuwsgierige beestjes die graag veel rondlopen.
Dit 👆🏼quote:Op zondag 29 december 2024 12:36 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Omdat het asociaal is.
Een kat is een huisdier en geen lekkerbuitenrondlopendier. Die gedomesticeerde haarballen zorgen voor overlast en zijn schadelijk voor de inheemse fauna.
En vergeet het verstoren van vogels tijdens het broedseizoen niet. De meeste mensen die hun kat buiten laten lopen vinden het ook in die periode teveel moeite om hun kat binnen te houden.quote:Op zondag 29 december 2024 11:22 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
En dat is precies waarom je ze binnen moet houden: het hele dorp stikt er van en ze pissen en schijten in de tuinen.
Onze katten blijven binnen, komen nooit buiten en dat vinden ze prima
Wij wonen in een dorpje met een ooievaarsdorp in de omgeving. De afgelopen jaren zijn de kleine tuinvogeltjes en de weidevogels hier uitgemoord door de eksters en de kraaien. Eksters roven de nestjes van de thuisvogels leeg. De kraaien zijn beschermd en mag je niets tegen doen en de ooievaars roven hier de nesten van de weidevogels leeg.quote:Op zondag 29 december 2024 12:56 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
En vergeet het verstoren van vogels tijdens het broedseizoen niet. De meeste mensen die hun kat buiten laten lopen vinden het ook in die periode teveel moeite om hun kat binnen te houden.
Gewoon een kat binnen houden of in een afgezette tuin komt de biodiversiteit in ons land ten goede, omdat er minder vogels worden uitgemoord.
De aanwezigheid van inheemse predatoren is natuurlijk een bijzonder slecht argument om de introductie van een exotisch roofdier te vergoelijken.quote:Op zondag 29 december 2024 17:15 schreef Verida het volgende:
[..]
Wij wonen in een dorpje met een ooievaarsdorp in de omgeving. De afgelopen jaren zijn de kleine tuinvogeltjes en de weidevogels hier uitgemoord door de eksters en de kraaien. Eksters roven de nestjes van de thuisvogels leeg. De kraaien zijn beschermd en mag je niets tegen doen en de ooievaars roven hier de nesten van de weidevogels leeg.
En mijn kat is binnen tijdens het broedseizoen.
tjongequote:Op zondag 29 december 2024 17:50 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
De aanwezigheid van inheemse predatoren is natuurlijk een bijzonder slecht argument om de introductie van een exotisch roofdier te vergoelijken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |