abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216046471

quote:
Twee doden bij brand in woning Vroomshoop: ‘Dit was een gerichte aanslag’

Nog maar 16 uur geleden plaatst Herman Dogger uit Vroomshoop een foto van zijn avondsnack op Facebook. Een broodje ham-kaas, mét uien. Want die zijn gezond en verkleinen de kans op vroegtijdig sterven, schrijft hij. De volgende ochtend zijn Herman en zijn vrouw Jet er allebei niet meer. Een verwoestende brand in hun woning wordt hun fataal. De oorzaak? Daar zijn buren het wel over eens. „Dit was een gerichte aanslag.”

Een stenen adelaar in het tuintje van Herman en Jet houdt de Meidoornlaan ook deze zaterdagochtend scherp in de gaten. Het met algen besmeurde gevaarte staat er zo te zien al lange tijd, om ongenode gasten af te schrikken. Net als een bord met de woorden ‘verboden toegang’ en de waarschuwing dat er camera’s hangen. Maar allemaal hielpen ze niets tegen die laatste bezoeker(s) van vrijdagavond.

De vuurzee moet intens zijn geweest. Daar getuigen de zwartgeblakerde muren, gesprongen ramen en de ravage voor de deur wel van. Het huis is afgezet met bouwhekken. Achter de hekken doen politiemensen hun werk. De onderzoekers maken foto’s en speuren naar details. Want dit was geen gewone brand.

Enorme dreun
Groepjes buren staan bij elkaar en praten na over de avond ervoor. Vooral over die enorme dreun. „Ik dacht dat iemand een melkbus met carbid afschoot in de straat. Echt zo’n diepe knal.” Het ene gerucht over wat er precies gebeurd is, is nog gekker dan de andere. Maar in de kern zijn ze vergelijkbaar.

Enorme dreun
Groepjes buren staan bij elkaar en praten na over de avond ervoor. Vooral over die enorme dreun. „Ik dacht dat iemand een melkbus met carbid afschoot in de straat. Echt zo’n diepe knal.” Het ene gerucht over wat er precies gebeurd is, is nog gekker dan de andere. Maar in de kern zijn ze vergelijkbaar.

Er was vrijdag flinke trammelant tussen bewoner Herman en een bezoeker. Niet lang daarna klonk de knal. Een molotovcocktail of een zeer zwaar stuk vuurwerk, is het vermoeden bij omwonenden. „Daar zit tegenwoordig niet meer zoveel verschil tussen.” Het explosief zorgde er binnen enkele minuten voor dat de woning in lichterlaaie stond.

De brandweer wist de bewoners nog uit het huis te halen, maar kon niet voorkomen dat drie honden de dood vonden in de vlammen. Inmiddels is ook bekend dat het echtpaar uit het huis aan hun verwondingen is overleden.

2.200 vrienden, maar niet in de buurt
Op Facebook heeft Herman Dogger meer dan 2.200 vrienden. Hij post er veel en vaak en niet altijd even vriendelijk. Zo omschrijven buren hem ook. Buren, waarvan het gros niet tot de online vriendenkring van de omgekomen bewoner lijkt te behoren.

Natuurlijk vinden ze het allemaal erg wat er gebeurd is, maar meerdere omwonenden halen hun schouders op. „Dit was geen fijne man. Zeg maar gerust een klootzak”, klinkt het. „Zijn vrouw? Die was aardig. Maar ja, die kwam haast nooit buiten. Hij wel. Helaas.”

Kinderen waren bang
Buurtbewoners vertellen dat er altijd wel wat aan de hand was bij het huis. „Volgens mij had die man met iedereen ruzie. Altijd was er wel gedoe. Op een gegeven moment zag je gewoon dat mensen er met een boogje omheen liepen.”

Onder wie kinderen. Pal tegenover de verbrande woning staat basisschool Willibrordus. „Kinderen waren als de dood voor die honden. Rottweilers had hij. Die hield hij buiten tussen de hekken. Tijdens het speelkwartier werden ze soms helemaal gek.” Waardoor meerdere leerlingen soms niet naar buiten durfden, zegt een buurvrouw. „Ik heb ook gehoord dat het conflict van gisteravond iets met honden te maken had.”

Al snel een aanhouding?
Bekenden van het overleden stel denken allemaal dat er een slepende ruzie aan het drama vooraf moet zijn gegaan. De politie wil echter niets over de toedracht van de brand bevestigen, zolang het onderzoek aan de Meidoornlaan nog niet is afgerond. In het dorp gaat het verhaal rond dat er al snel na het ontstaan van de brand een aanhouding is verricht. Maar ook daar gaat de politie niet op in. „Wij horen ook allerlei speculaties en geruchten”, aldus een woordvoerder. „Maar het onderzoek is nog in volle gang.”

De politie roept getuigen op om zich te melden. Ook camerabeelden uit de buurt zijn welkom.
twitter

Stukje Vroomshoop @Scrummie

Het voor- en nadeel van de vrije verkrijgbaarheid van hele zware explosieven is dat tokkies elkaar ook vaker ermee uit de weg ruimen. Vrij bijzondere buurman ook wel, als je de buurt moet geloven. En een vrij bijzondere woordkeuze van de NOS
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_216046642
quote:
Nog maar 16 uur geleden plaatst Herman Dogger uit Vroomshoop een foto van zijn avondsnack op Facebook. Een broodje ham-kaas, mét uien. Want die zijn gezond en verkleinen de kans op vroegtijdig sterven, schrijft hij. De volgende ochtend zijn Herman en zijn vrouw Jet er allebei niet meer.
Duidelijk, Herman heeft te weinig uien op zijn broodjes gedaan anders was hij er nu nog geweest.
  zaterdag 28 december 2024 @ 13:17:29 #3
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_216046677
Zouden die hekken nu neergezet zijn of zijn dat de hekken waarover gesproken wordt in het artikel?
pi_216046700
quote:
9s.gif Op zaterdag 28 december 2024 13:15 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Duidelijk, Herman heeft te weinig uien op zijn broodjes gedaan anders was hij er nu nog geweest.
Ik zou dit mijn kad niet eens voeren

VBL SC influencer
Left, right, behind
  zaterdag 28 december 2024 @ 13:19:47 #5
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_216046721
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 13:17 schreef the-eye het volgende:
Zouden die hekken nu neergezet zijn of zijn dat de hekken waarover gesproken wordt in het artikel?
Denk dat de hekken op de foto door de politie geplaatst zijn, omdat ze ook deels op het grondstuk van de buren lijken te staan?
  zaterdag 28 december 2024 @ 13:34:38 #6
503118 Bezsen
We Call Them Poor
pi_216047035
Ik vraag me af hoeveel foto s van Kerst prakjes Eten couverts er vandaag weer langskomen , Vaak ook van Bistro s restaurants geserveerd me ja echt waar !! PATTAT!LOL , Of van de voorgerechten waar je nooit een hoofdgerecht bij ziet staan, En wat zijn we er weer trots op dat we buiten de deur gevreten hebben lol
pi_216047037
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 december 2024 13:08 schreef Caland het volgende:
En een vrij bijzondere woordkeuze van de NOS
Die tekst komt van Tubantia, niet van de NOS.
  zaterdag 28 december 2024 @ 13:36:41 #8
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_216047075
quote:
80s.gif Op zaterdag 28 december 2024 13:34 schreef Bezsen het volgende:
Ik vraag me af hoeveel foto s van Kerst prakjes Eten couverts er vandaag weer langskomen , Vaak ook van Bistro s restaurants geserveerd me ja echt waar !! PATTAT!LOL , Of van de voorgerechten waar je nooit een hoofdgerecht bij ziet staan, En wat zijn we er weer trots op dat we buiten de deur gevreten hebben lol
Maar waar zie je dat dan?
pi_216047079
Heel laf. Als iemand een probleem had met die Herman, spreek hem dan persoonlijk aan.
  zaterdag 28 december 2024 @ 13:43:56 #10
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_216047236
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 december 2024 13:18 schreef Caland het volgende:

[..]
Ik zou dit mijn kad niet eens voeren

[ afbeelding ]
Zo te zien is Herman ook meerdere keren geëxplodeerd op de tafel en toetsenbord.
Daarna lekker sjekkie roken.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_216047287
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 13:36 schreef Hiddendoe het volgende:
Heel laf. Als iemand een probleem had met die Herman, spreek hem dan persoonlijk aan.
Tegenwoordig is dit blijkbaar normaal gewoon wat zwaarvuurwerk gebruiken zodat alles en iedereen kapot gaat.

Voor mijn gevoel zijn er dit jaar echt dagelijks dit “bomaanslagen” geweest.
pi_216047359
Klinkt alsof je aan deze figuren niet veel mist. Een opluchting voor de buurt.
pi_216047401
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 13:47 schreef 111210 het volgende:

[..]
Tegenwoordig is dit blijkbaar normaal gewoon wat zwaarvuurwerk gebruiken zodat alles en iedereen kapot gaat.

Voor mijn gevoel zijn er dit jaar echt dagelijks dit “bomaanslagen” geweest.
Vandaag nog 1:

In beeld: één muurtje nog overeind na explosie in Afferden
https://www.rtl.nl/nieuws(...)overeind-na-explosie

En nog 1 vandaag:
Chalet verwoest door explosie in Nieuwerkerk aan den IJssel; hulpdiensten ter plaatse
https://www.ad.nl/112-nie(...)er-plaatse~ae87d67c/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_216047418
quote:
80s.gif Op zaterdag 28 december 2024 13:34 schreef Bezsen het volgende:
De afgunst dat sommige mensen wel budget hebben om lekker naar een restaurant te gaan en hij daar zit met zn kadetje ham kaas ui. :D
pi_216047431
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 13:51 schreef GerryDV het volgende:
Heb je ook geen medelijden met de 3 omgekomen honden?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_216047489
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 13:51 schreef GerryDV het volgende:
Nogal primitief om het zo op te lossen, vind je niet?
Die vrouw deed geen mens kwaad volgens het bericht, en toch is zij ook levend verbrand.
Een van de meest gruwelijke manieren om dood te gaan.
pi_216047558
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 13:55 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Heb je ook geen medelijden met de 3 omgekomen honden?
Ik heb een broertje dood (spreekwoordelijk) aan vechthonden, of anderszins gevaarlijke/onvoorspelbare of vals gemaakte waakhonden die blijkbaar ook veel blaffen als er kinderen voorbij komen.

Dus nee.
pi_216047578
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 13:58 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Nogal primitief om het zo op te lossen, vind je niet?
Die vrouw deed geen mens kwaad volgens het bericht, en toch is zij ook levend verbrand.
Een van de meest gruwelijke manieren om dood te gaan.
Ja, voor die vrouw is het wel sneu ja. Neem aan dat zij het ook niet helemaal eens was met de sociale status en gedrag van haar vent.
pi_216047622
De man runde in zijn vrije tijd een bruidsmodezaak.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_216047649
twitter

Dat was dus wel een bekende van het echtpaar
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_216047652
2200 vrienden op facebook....teringjantje zeg. :')
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_216047673
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 14:03 schreef GerryDV het volgende:

[..]
Ik heb een broertje dood (spreekwoordelijk) aan vechthonden, of anderszins gevaarlijke/onvoorspelbare of vals gemaakte waakhonden die blijkbaar ook veel blaffen als er kinderen voorbij komen.

Dus nee.
Die honden zijn levend verbrand. Als je zo nodig een vechthond wilt afmaken doe het dan snel en pijnloos.
pi_216047695
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 14:04 schreef GerryDV het volgende:

[..]
Ja, voor die vrouw is het wel sneu ja. Neem aan dat zij het ook niet helemaal eens was met de sociale status en gedrag van haar vent.
Degene die deze moorden op zijn geweten heeft, spoort toch ook voor geen meter.
  zaterdag 28 december 2024 @ 14:11:09 #24
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_216047696
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 december 2024 14:08 schreef Caland het volgende:
[ x ]

Dat was dus wel een bekende van het echtpaar
Waar lees je dat het een bekende is? Dacht in eerste instantie aan iemand die ingehuurd was om het te doen, omdat ie helemaal uit Ridderkerk kwam.
pi_216047731
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 14:11 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Degene die deze moorden op zijn geweten heeft, spoort toch ook voor geen meter.
Dat staat buiten kijf. Dit soort aanslagen waarbij mogelijk zelfs ook het huis van de buren in brand gaat of instort zijn gewoon niet goed te praten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')