abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216023542
Dit jaar staat Sri Lanka op de planning. De plaatsen die we aan doen zijn beetje het standaard rondje: Negombo - Wilpattu safari - Sigirya - Nuwara Elia - trein naar Ella - Yala NP safari - kustplaats zuiden en terug naar Negombo.

We hebben 2 safari’s op de planning staan nu.
Wat is aan te bevelen om te bekijken/doen in Negombo, Nuwara Elia, Ella?

Een korte wandeling is leuk, maar ik zoek geen dagvullend hikes. Theeplantage in Nuwara staat ook genoteerd en de high teain Grand Hotel. Maar verder in die omgeving?
In Ella zoek ik ook nog wat tips. Ik zoek dus geen klim-/klautertochten naar rocks of watervallen. Eenvoudig te bereiken mooie watervallen wel.

Is een dag met een gids ergens leuk ? en wie dan?

Dus heb je ideeën voor wat er nog meer leuk is om te zien-doen in Sri Lanka hoor ik het graag!
We sluiten af op de Malediven trouwens.
pi_216024046
Succes met Sigiriya wanneer je niet wil klimmen. :P

Maar je gaat wel naar Horton Plains wanneer je in Nuwara Elia bent? Dat vond ik echt heel mooi.
Uitvinder van de biersmiley.
  Moderator vrijdag 27 december 2024 @ 13:15:21 #3
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_216024363
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2024 12:21 schreef Holiday76 het volgende:
Dit jaar staat Sri Lanka op de planning. De plaatsen die we aan doen zijn beetje het standaard rondje: Negombo - Wilpattu safari - Sigirya - Nuwara Elia - trein naar Ella - Yala NP safari - kustplaats zuiden en terug naar Negombo.

We hebben 2 safari’s op de planning staan nu.
Wat is aan te bevelen om te bekijken/doen in Negombo, Nuwara Elia, Ella?

Een korte wandeling is leuk, maar ik zoek geen dagvullend hikes. Theeplantage in Nuwara staat ook genoteerd en de high teain Grand Hotel. Maar verder in die omgeving?
In Ella zoek ik ook nog wat tips. Ik zoek dus geen klim-/klautertochten naar rocks of watervallen. Eenvoudig te bereiken mooie watervallen wel.

Is een dag met een gids ergens leuk ? en wie dan?

Dus heb je ideeën voor wat er nog meer leuk is om te zien-doen in Sri Lanka hoor ik het graag!
We sluiten af op de Malediven trouwens.
Tip 1: Lees mijn reisverslag: TRV / [Reisverslag] Pré-huwelijksreis naar Sri Lanka (veel foto's). Daar staan meer dan genoeg tips in van mij. Inclusief toptips. B-).
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_216025492
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2024 12:48 schreef dimmak het volgende:
Succes met Sigiriya wanneer je niet wil klimmen. :P

Maar je gaat wel naar Horton Plains wanneer je in Nuwara Elia bent? Dat vond ik echt heel mooi.
In Sigirya twijfel ik echt of ik Lion Rock ga doen. Die andere rots in elk geval niet, dat is me teveel klauteren en dat lukt me fysiek niet.

Horton Plains, ook twijfel over. Ik begrijp dat het zo’n 4 uur durende wandeling is. Is dat goed te doen (zonder conditie)? Er is, neem ik aan, weinig gelegenheid om even een pauze te nemen onderweg, even zitten ergens?
pi_216025495
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 december 2024 13:15 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]
Tip 1: Lees mijn reisverslag: TRV / [Reisverslag] Pré-huwelijksreis naar Sri Lanka (veel foto's). Daar staan meer dan genoeg tips in van mij. Inclusief toptips. B-).
Ga ik lezen, dank!
pi_216025692
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 december 2024 13:15 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]
Wat een geweldig verslag O+

Genoten van de verhalen en de foto’s.

Moest wel lachen om het begin, was toen ik naar Suriname ging ook vergeten mijn bankpas om te zetten.
Simkaart had ik al in NL besteld :7 En vergeten mee te nemen :')
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_216175638
Leuk verslag !

E Sim hadden we dit jaar ook, dus die zullen we wel weer opnieuw doen via Airalo.
Onze bankpassen staan altijd op wereld, en een Revolut kaart hebben we ook, dus dat soort dingen zijn al geregeld.
pi_216242137
Wij zijn in december 3 weken naar Sri Lanka en de Malediven (24 - 28 dec) geweest en hebben er intens van genoten, een klein verslagje.

Begonnen in Negombo (1 nacht) en vervolgens naar Sigiriya gegaan (2 nachten). Daar het complex rondom the Lion Rock bewandeld en bekeken en de Pidurangala Rock beklommen (3 euro pp) met prachtig uitzicht op de omgeving en Lion Rock. Wij vonden Sigiriya erg leuk met veel leuke restaurantjes. Vanuit Sigiriya zijn we ook nog naar Hurulu Eco Park geweest met een prive chauffeur en hebben we tientallen olifanten gezien, een prachtige ervaring en niet super druk gelukkig.

Na Sigiriya zijn we langzaam zuidelijk getrokken. Eerste stop was Kandy. Dit viel ons tegen: het was er giga druk en hectisch en de afstanden zijn vrij massaal dus is het zeker een must om alles met tuk tuk of taxi te doen. Hier zijn we één nacht gebleven en hebben we met name het centrum in een halve dag aangedaan met een bezoek aan de tempel van de heilige tand.

Vervolgens zijn we verder gegaan richting Nuwara Eliya, wat ons aardig verraste met een mooie omgeving vol Britse invloeden, thee plantages en uitkijkpunten vanaf met name het noorden (Lover's Leap Waterfall). Helaas was het weer minder en hebben we 's middags en in de avond veel regen gehad.

Daarna door naar Ella, wat ons fantastisch is bevallen voor 2 nachten. Toeristisch ja, maar de mix van alles vonden wij geweldig. Klein centrum met leuke tentjes en vanuit onze homestay (met uitzicht op Ella Rock en de watervallen) tegen de heuvels moesten we langs de spoorlijn lopen richting centrum. In de omgeving Little Adam's Peak beklommen en uiteraard naar Nine Arches Bridge geweest (met trein die langs kwam). Erg leuke en gemoedelijke omgeving.

Vanuit Ella zijn we naar de zuidkust getrokken omdat we het regenachtige weer wat beu waren. Via Tangalle, Mirissa, Weligama, Unawatuna en Hikkaduwa hebben we in pak 'm beet 15 dagen ons rondje Sri Lanka volgemaakt voor we naar de Malediven vertrokken. De kustplaatsen hebben ons zeer verrast (muv Tangalle waar ons verblijf een scam bleek te zijn) met prachtige stranden en heerlijk weer. Daar prachtig kunnen snorkelen, surfen, eten en gedronken zonder echt heel veel avontuurlijks te ondernemen.

Algemene indrukken:
* Fantastisch lieve mensen overal, vriendelijk, geduldig en echt bereid heel ver voor je te gaan bij de meest simpele vragen.
* Sri Lanka is prachtig groen, goed bereisbaar en echt op weg om een goede tegenhanger te worden van de hotspots Thailand en Bali bijvoorbeeld.
* Overal geweldig gegeten tegen zeer schappelijke prijzen. Afhankelijk van wat je wenst kun je ontbijten en lunchen voor 3-10 euro per persoon. Diner was vaak (inclusief alcohol) zo'n 15 euro pp.
* Bereid je voor op een enorme hoeveelheid muggenbeten. Wij zijn allebei minstens 30-40x gestoken. Neem sprays/deet mee.
* Alcohol, sigaretten en koffie overal behoorlijk duur. Sigaretten op het vliegveld zijn dan weer spotgoedkoop.
* Openbaar vervoer is leuk voor korte stukjes (lokale bussen van 10-20 min bijvoorbeeld), maar wij hebben met name Ubers gebruikt (en dus fors meer betaald) voor de lange afstanden. 150km kost je snel 3-4 uur van je tijd met een taxi. Met een bus/trein al snel 6-8 uur. Daar hadden wij geen zin in, ook qua comfort.
* Heel veel mogelijkheden voor betalen met je creditcard. Niet heel veel hoeven pinnen daardoor, wat prettig is.
* Afdingen is normaal, zeker bij korte taxi ritjes en souvenir winkels. Als ze kunnen verkopen, zijn ze bereid flink te zakken met de prijs. Aan de andere kant is het soms onnodig om af te dingen om bijvoorbeeld ¤ 0,50.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_216242144
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2024 14:19 schreef Holiday76 het volgende:
In Sigirya twijfel ik echt of ik Lion Rock ga doen. Die andere rots in elk geval niet, dat is me teveel klauteren en dat lukt me fysiek niet.
Dat valt best mee, is alleen het laatste stukje (2-3 min) echt uitdagend.
pi_216277217
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 16:57 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Dat valt best mee, is alleen het laatste stukje (2-3 min) echt uitdagend.
Wat is die andere rots dan waar je op kan? Ik heb alleen Lion Rock gezien?

Ik ga in later dit jaar weer 2 weken. Voor zaken, maar waarschijnlijk ga ik ook wel weer wat zien. Dus ik volg het topic ik verder ook nog even. :)
pi_216277280
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 09:46 schreef dimmak het volgende:

[..]
Wat is die andere rots dan waar je op kan? Ik heb alleen Lion Rock gezien?

Ik ga in later dit jaar weer 2 weken. Voor zaken, maar waarschijnlijk ga ik ook wel weer wat zien. Dus ik volg het topic ik verder ook nog even. :)
Pidurangala Rock.
pi_216277291
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 09:50 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Pidurangala Rock.
Ah bon. Zal ik onthouden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: