Je kan ook de verzekering de kwestie laten afhandelen en dan het bedrag aan de verzekering terugbetalen.quote:Op donderdag 26 december 2024 07:48 schreef -Hakuna- het volgende:
Bedankt voor de eerste reactie, daar hadden we ook al aan gedacht. Mocht de schade onder de 400/500 euro blijven dan zijn we bereid buiten de verzekering om het te betalen . Wel pas als we een specificatie van de garage hebben gezien wat de kosten uiteindelijk gaan worden als hij het laat maken.
Dit ja. Mijn verzekering rekende het zelfs voor me uit.quote:Op donderdag 26 december 2024 08:26 schreef lipje het volgende:
[..]
Je kan ook de verzekering de kwestie laten afhandelen en dan het bedrag aan de verzekering terugbetalen.
quote:Op donderdag 26 december 2024 07:23 schreef -Hakuna- het volgende:
(mijn auto staat door ziekte monteur en personeelsgebrek al ruim 3 maanden op brug garage)
Ej, jullie moeten sowieso de schade (op basis van zo'n specificatie) betalen.quote:Op donderdag 26 december 2024 07:48 schreef -Hakuna- het volgende:
Bedankt voor de eerste reactie, daar hadden we ook al aan gedacht. Mocht de schade onder de 400/500 euro blijven dan zijn we bereid buiten de verzekering om het te betalen . Wel pas als we een specificatie van de garage hebben gezien wat de kosten uiteindelijk gaan worden als hij het laat maken.
Daar is inderdaad de WA voor en je loopt dat risico niet, het is gewoon 100% dat je geen ER hebt en het wel ten koste van je no-claim gaat tenzij je terugbetaalt aan de WA-verzekering.quote:Op donderdag 26 december 2024 07:23 schreef -Hakuna- het volgende:
Volgens wat eerste onderzoeken die ik gedaan heb zou het wel vergoed worden binnen WA , alleen je loopt wel het risico je no claim korting of een eigen risico te moeten betalen.
Dan betaal jij de schade, hoop ik.quote:Mocht de schade onder de 400/500 euro blijven dan zijn we bereid buiten de verzekering om het te betalen
Onder de ¤ 500 euro gaat dit niet worden. Sterker nog, alleen al aan arbeidsloon ben je een paar honderd euro kwijt.quote:Op donderdag 26 december 2024 07:48 schreef -Hakuna- het volgende:
Hoezo "zijn we bereid"????? Jij hebt het toch gedaan????quote:Op donderdag 26 december 2024 07:48 schreef -Hakuna- het volgende:
Ik ben afgelopen jaar al filerijdend op een rotonde tegen iemand aangereden. We reden echt rond de 10km per uur, maar de persoon voor me stopte plotseling om iemand voor te laten en ik had dat gewoon te laat door (moe na al een half uur filerijden, denk ik, maar mijn fout). Kosten mijn auto: 1200 euro. Kosten zijn auto: 2200 euro. Er zit tegenwoordig zoveel electronica in of vlak achter de bumpers dat even uitdeuken niet meer voldoet.quote:Op donderdag 26 december 2024 12:43 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Onder de ¤ 500 euro gaat dit niet worden. Sterker nog, alleen al aan arbeidsloon ben je een paar honderd euro kwijt.
Ik denk dat je rekening moet houden met zo'n ¤ 1.500,- aan kosten. Met een beetje pech is er onder die deuk ook nog iets van de koplampunit afgebroken en komt er zomaar nog een paar honderd euro bij.
Ik zou daar iets anders mee omgaan. Als die Toyota met vier of vijfhonderd akkoord gaat dan zou ik helemaal niet aan verzekering denken maar hard in de handjes knijpen. Ik vrees dat de rekening voor een dergelijke schade (veel) hoger uit komt.quote:Op donderdag 26 december 2024 07:48 schreef -Hakuna- het volgende:
Wel pas als we een specificatie van de garage hebben gezien wat de kosten uiteindelijk gaan worden als hij het laat maken.
Helaas is dat vaak ook weer niet zo.. Meestal krijg je een paar jaar no-claim mee die je dan nu kwijt bent of moet je meer dan 100% gaan betalen. Als je echt pech hebt wordt de verzekering opgezegd en wordt het lastig een andere verzekering te krijgen. Nou zal dat bij een eerste schade nog wel meevallen maar pas op.quote:Op vrijdag 27 december 2024 12:34 schreef -Hakuna- het volgende:
Mijn vriendin heeft minder dan een jaar haar ANWB wa verzekering afgesloten, dus zij loopt geen no claim korting oid mis.
Als ze nu geen no claim korting heeft dan kan haar verzekering ook duurder worden door de claim.quote:Op vrijdag 27 december 2024 12:34 schreef -Hakuna- het volgende:
We hebben besloten ongeacht wat de rekening ook gaat worden dat het een verzekeringskwestie gaat worden, tenslotte valt het onder schade toegebracht aan derden. Mijn vriendin heeft minder dan een jaar haar ANWB wa verzekering afgesloten, dus zij loopt geen no claim korting oid mis. Wij rijden zelf twee eenvoudige Deawoo auto''s. En we repareren veel kleine dingen en lichte schade herstellen aan onze auto's we zelf. Maar nu staat mijn eigen auto al maanden op een brug bij de garage omdat er iets gelast moet worden wat ik helaas uit moest besteden. En uiteraard APK komt eraan. Mijn auto heb ik hierdoor maar laten schorsen bij de RDW omdat ik niet weet wanneer hij weer terug gaat komen.
Heb van mijn vriendin begrepen dat de andere partij erover wilde praten, schijnbaar wilt hij toch iets buiten de verzekering om geregeld hebben.
Wordt nog vervolgd.
Haha, was het maar zo'n feest.quote:Op vrijdag 27 december 2024 12:34 schreef -Hakuna- het volgende:
Mijn vriendin heeft minder dan een jaar haar ANWB wa verzekering afgesloten, dus zij loopt geen no claim korting oid mis.
Daar gaat ze spijt van krijgen.quote:Op vrijdag 27 december 2024 12:34 schreef -Hakuna- het volgende:
We hebben besloten ongeacht wat de rekening ook gaat worden dat het een verzekeringskwestie gaat worden, tenslotte valt het onder schade toegebracht aan derden.
Met "op de brug" bedoel je letterlijk op de brug? Of figuurlijk? Als dat bedrijf de auto overdag langs de kant van de weg parkeert om ruimte te maken dan loop je risico op een forse boete namelijk. Dat zou zonde zijn.quote:Op vrijdag 27 december 2024 12:34 schreef -Hakuna- het volgende:
Maar nu staat mijn eigen auto al maanden op een brug bij de garage omdat er iets gelast moet worden wat ik helaas uit moest besteden. En uiteraard APK komt eraan. Mijn auto heb ik hierdoor maar laten schorsen bij de RDW omdat ik niet weet wanneer hij weer terug gaat komen.
Letterlijk op de brug, ben afgelopen week voor de kerst nog bij de garage geweest en zag de auto nog steeds op een van hun drie bruggen staan. Eigenaar gaf mij het advies om de auto tijdelijk te schorsen., De collega die eraan bezig was heeft een tijd in het ziekenhuis gelegen en is met revalidatie bezig. Aldus de eigenaar. Maar intussen wordt er maar niks gemaakt aan mijn auto, de reserve onderdelen zijn wel besteld en liggen al klaar. Zoals kokerbalk en dorpels. Volgens mij is alleen het rubber van de fusekogel van een vooras vervangenquote:Op vrijdag 27 december 2024 18:42 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Met "op de brug" bedoel je letterlijk op de brug? Of figuurlijk? Als dat bedrijf de auto overdag langs de kant van de weg parkeert om ruimte te maken dan loop je risico op een forse boete namelijk. Dat zou zonde zijn.
Lekkere garage als t met t wegvallen van 1 kracht al gelijk in t honderd loopt. Waarom heb je je auto daar dan niet gelijk weggehaald?quote:Op vrijdag 27 december 2024 19:26 schreef -Hakuna- het volgende:
[..]
Letterlijk op de brug, ben afgelopen week voor de kerst nog bij de garage geweest en zag de auto nog steeds op een van hun drie bruggen staan. Eigenaar gaf mij het advies om de auto tijdelijk te schorsen., De collega die eraan bezig was heeft een tijd in het ziekenhuis gelegen en is met revalidatie bezig. Aldus de eigenaar. Maar intussen wordt er maar niks gemaakt aan mijn auto, de reserve onderdelen zijn wel besteld en liggen al klaar. Zoals kokerbalk en dorpels. Volgens mij is alleen het rubber van de fusekogel van een vooras vervangen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |