quote:
Ik had al een vermoeden dat dit een van de mogelijkheden is waardoor je je salaris in het weekeinde of op een feestdag ontvangt. Ik heb ook een vermoeden dat het best wel veel gebeurt dat de werkgever het salaris handmatig overboekt, vooral bij kleine bedrijven.
quote:
Niet alleen bij ING, ook bij andere banken. Maar daarvoor moeten de werkgever en de werknemer dus bij dezelfde bank zitten.
In het bedrijf waar ik werk is het een keer gebeurd dat ik het salaris over april 2023 pas op dinsdag 2 mei kreeg, terwijl vrijdag 28 april de laatste werkdag van april was. Op 1 mei vroeg iemand uit het team rond of we het salaris al hadden ontvangen. De meesten hadden het nog niet ontvangen, maar er was er één die het al wel ontvangen had. Mogelijk zijn ze toen op vrijdag 28 april bij de salarisadministratie een beetje laat geweest met het indienen van de betalingsopdracht, met als gevolg dat het niet meer op die dag verwerkt kon worden, dus werd het dinsdag 2 april (op 1 mei is er voor dit soort betalingen geen betalingsverkeer) pas verwerkt. Die ene collega die het salaris al wel ontvangen had, zat waarschijnlijk bij dezelfde bank als de werkgever en kreeg het dus wel vrijwel direct.