abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215939623
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2024 09:05 schreef Poefbank het volgende:
Dit keer geen 'Man met baard rijdt in op mensen en schreeuwt allah hakbar, motief nog onbekend'. Nee, het is een ex-moslim, sympathisant van AfD, arts en psychiater uit Saoedi Arabië. Keurige spin hoor.

Niks te zien hier mensen, er zijn geen problemen.
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat deze man inderdaad gewoon verward/boos was, zonder 'islamitisch motief'. Als je miljoenen import je land binnenhaalt, dan zit daar ook wel eens een 'normale' verwarde man tussen. Het hoeft niet altijd te maken te hebben met zijn afkomst. Hier hadden we ook van die klapmongolen die op Koningsdag een menigte inreden of een winkelcentrum in een bloedbad veranderden.

Ze zullen echt nog wel verder onderzoek doen naar het daadwerkelijke motief. Maar alleen omdat deze man uit een Arabisch land komt, werkt als een rode lap op veel mensen. Dat is natuurlijk wel te verklaren waarom, maar zou niet zo moeten zijn.

De wereld is niet zwart-wit, al lijkt de grote meerderheid dat tegenwoordig wel te denken.
pi_215939624
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2024 08:56 schreef L_auteur het volgende:
Deze man was dus een anti-islamist. Waarom dan een Christelijke kerstmarkt aanvallen met autochtone Duitsers? Waarom geen aanslag op een moskee ofzo? Al dit zandvolk haat het westen en de mensen die er wonen...
Ik gok zodat er uiteindelijk meer mensen op zijn oh zo favoriete partij stemmen?

Is toch uiteindelijk niet gek bedacht en die mensen offeren zichzelf en anderen wel vaker op voor een “hoger doel”.. en als ik dit topic zo doorlees dan werkt het ook nog.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_215939637
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 december 2024 09:14 schreef matthijst het volgende:

[..]
Goh. En ik maar denken dat het Jodendom ook een geloof is :O
Je hebt Joden (volk) en joden (volgers van het jodendom). Het eerste kun je niet veranderen, het tweede wel. Je kunt ook een Joodse moslim zijn :+

In Rusland is nog geen 1/3 van de Joden aanhanger van het jodendom. 1/6 tot 1/5 is Russisch-Orthodoxe bijvoorbeeld :P
pi_215939655
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2024 09:10 schreef Viesdik het volgende:
Het probleem ligt niet aan moslims maar aan het moedwillig islamiseren van Europa
De moslimpaartjes willen echter geen andere talen verstaan, zij zijn dus wel een deel van het probleem.
  zaterdag 21 december 2024 @ 09:18:08 #205
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_215939658
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2024 01:28 schreef Servieskast het volgende:

[..]
Het is onwerkelijk. Jongens, de man is geen islamist. Let it go. Hij is 1 van jullie

The irony
Typisch voorbeeld van een “Nederlander” die zichzelf toch niet als een van ons ziet.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_215939662
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2024 08:47 schreef 111210 het volgende:

[..]
Nee hoor ik wil gewoon het echte verhaal horen

NOS:
[..]
HL.be
[..]
Bijzonder dat de NOS je dan bestempelt als “fan” van Musk
Hoezo dat? Het sluit juist goed aan.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zaterdag 21 december 2024 @ 09:19:16 #207
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_215939684
quote:
Lekker voor Geertje!
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_215939689
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2024 09:17 schreef torentje het volgende:

[..]
De moslimpaartjes willen echter geen andere talen verstaan, zij zijn dus wel een deel van het probleem.
Als je het probleem wil oplossen moet je kijken naar de oorzaak
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
Als je niet kan relativeren, heb je weinig aan kennis.
pi_215939737
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 december 2024 09:15 schreef matthijst het volgende:

[..]
Karst Tates
De uitzondering versus de 45.000 aanslagen wereldwijd sinds 9/11 door moslims.
Maar laten we ze accepteren en omhelzen.
pi_215939758
quote:
Dit keer geen 'Man met baard rijdt in op mensen en schreeuwt allah hakbar, motief nog onbekend'. Nee, het is een ex-moslim, sympathisant van AfD, arts en psychiater uit Saoedi Arabië. Keurige spin hoor.

Het in niet te begrijpen. Waarom zou een fatsoenlijke, intelligente arts dat worden wat hij bestrijdt? De suggestie dat het zou zijn om moslims in een kwaad daglicht te stellen, is niet sterk. Dat doen ze zelf al, zou je vanuit de positie van zo’n activist kunnen stellen. Bovendien zou je verwachten dat hij aandacht voor zijn zaak wil. Je zou een manifest a la Breivik verwachten.

Ben benieuwd wat hier verder over naar buiten gaat komen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_215939782
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2024 09:18 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Hoezo dat? Het sluit juist goed aan.
Dus 1 video van musk plaatsen maakt je een fan? Bijzonder…
  zaterdag 21 december 2024 @ 09:27:06 #212
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_215939783
quote:

Waar lees je dat mensen zeggen dat er geen problemen zijn?
  zaterdag 21 december 2024 @ 09:27:30 #213
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_215939785
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2024 09:23 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
De uitzondering versus de 45.000 aanslagen wereldwijd sinds 9/11 door moslims.
Maar laten we ze accepteren en omhelzen.
Ja laten we dat doen
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_215939804
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2024 08:56 schreef L_auteur het volgende:
Deze man was dus een anti-islamist. Waarom dan een Christelijke kerstmarkt aanvallen met autochtone Duitsers? Waarom geen aanslag op een moskee ofzo? Al dit zandvolk haat het westen en de mensen die er wonen...
Die vraag is toch even zo geldig voor islamisten? Het zijn vaak niet de mentaal stabielste types die vallen voor extreme ideologien.
pi_215939808
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2024 08:12 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]
Waarom zou je als anti-islamist een aanslag plegen op een Christelijke aangelegenheid? Waarom niet op een moskee oid? Ik ben ook benieuwd. De logica op dit moment ontgaat me wel namelijk.
Als die zogenaamde "arts" echt fel anti-moslim zou zijn had 'ie in de voorbije jaren meer dan genoeg pro-Hamasdemo's overhoop kunnen ploegen met een auto.
pi_215939853
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2024 09:29 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Die vraag is toch even zo geldig voor islamisten? Het zijn vaak niet de mentaal stabielste types die vallen voor extreme ideologien.
Nou nee, het is vrij duidelijk waarom moslimextremisten de westerse wereld aanvallen. De denkwijze vind ik abject, maar hij is transparant en coherent.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_215939867
Wel mooi om te lezen dat populistisch politiek Nederland het nu dus blijkbaar wél kan opbrengen om een genuanceerde veroordeling de wereld in te slingeren ipv een hele groep weg te zetten als dader. Hou dit vast zou ik zeggen :+
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_215939870
Dit is zijn X account.
Hij is anti-Saudi Arabië en anti-islam.

@DrTalebJawad
pi_215939885
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2024 09:27 schreef 111210 het volgende:

[..]
Dus 1 video van musk plaatsen maakt je een fan? Bijzonder…
Misschien stond er wel meer dan die video op?

Overigens een opmerkelijke daad maar het lijkt hier toch echt te gaan om iemand die moslims haat.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_215939936
Hij is duidelijk anti-islam en hij was boos op Duitsland. Hij vindt dat Duitsland geislamiseerd wordt. Hier kan je een aantal video's van hem bekijken.

twitter
pi_215939960
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2024 09:37 schreef polderturk het volgende:
Hij is duidelijk anti-islam en hij was boos op Duitsland. Hij vindt dat Duitsland geislamiseerd wordt. Hier kan je een aantal video's van hem bekijken.

[ x ]
heel logisch dan om een kerstmarkt op te rijden idd...
pi_215940011
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 december 2024 09:18 schreef matthijst het volgende:

[..]
Typisch voorbeeld van een “Nederlander” die zichzelf toch niet als een van ons ziet.
En dan?
pi_215940017
Misschien dat we voor het eerst echt te maken hebben met een verwarde man
graag op anoniem
pi_215940022
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2024 08:43 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]
Vraag jezelf eens af, waarom is de haat van deze 'hardcore racisten' gericht jegens Arabieren/Afrikanen en niet richting Japanners of Indonesiërs?
Het is niet dat je maandelijks leest: "Japanner steekt 4 mensen neer in de stad". Of "Indonesiër rijdt in op menigte Koningsdag", of wel?
Want in de geschiedenis van NL is het alleen Arabieren geweest wat ze haten 😆
  Redactie Sport zaterdag 21 december 2024 @ 09:46:47 #225
274204 crew  Mexicanobakker
pi_215940025
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2024 09:45 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Misschien dat we voor het eerst echt te maken hebben met een verwarde man
Nouja, ik vind alle moslimextremisten an sich wel kwalificeren voor het begrip 'verward'.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_215940039
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 december 2024 09:38 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
Wellicht dat zijn boosheid op Duitsland groter is dan zijn anti-Islam. Hij zou Duitsland namelijk verwijten dat ze Europa islamiseren. Als je een aanslag wilt plegen én Duitsland in het hart wilt raken, dan is een Weihnachtsmarkt daarvoor natuurlijk uitermate geschikt.
pi_215940043
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2024 09:46 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Nouja, ik vind alle moslimextremisten an sich wel kwalificeren voor het begrip 'verward'.
Iedere aanslagpleger en vrijwel iedere moordenaar zou ik zo zelfs kwalificeren :P
pi_215940046
quote:

[..]
Alleen moslimextremisten?
  zaterdag 21 december 2024 @ 09:53:39 #229
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_215940094
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2024 09:48 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Wellicht dat zijn boosheid op Duitsland groter is dan zijn anti-Islam. Hij zou Duitsland namelijk verwijten dat ze Europa islamiseren. Als je een aanslag wilt plegen én Duitsland in het hart wilt raken, dan is een Weihnachtsmarkt daarvoor natuurlijk uitermate geschikt.
Dit topic laat zien dat dat waarschijnlijk ook prima gaat werken. AfD gaat vast garen spinnen bij deze aanslag.
pi_215940095
quote:

[..]
Ik vind het eigenlijk ook wel goed.
Nee ventje, je bent geen terrorist, je hebt ze niet op een rijtje.
Terrorist is teveel eer voor dat soort maloten.

Wel gewoon straffen als terrorist natuurlijk.
  Redactie Sport zaterdag 21 december 2024 @ 09:55:28 #231
pi_215940120
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2024 09:49 schreef Servieskast het volgende:

[..]
Alleen moslimextremisten?
Ook andere reli-extremisten wel.
pi_215940129
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2024 09:53 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Dit topic laat zien dat dat waarschijnlijk ook prima gaat werken. AfD gaat vast garen spinnen bij deze aanslag.
Ik denk inderdaad dat het voor de AfD 'gunstig' uitpakt. Ondanks dat deze man - vermoedelijk - lid zou zijn van de AfD, blijft het toch een migrant. En laten we wel wezen: de overgrote meerderheid kijkt tegenwoordig erg zwart-wit naar de wereld. Daar is geen nuance meer mogelijk.

Ik bedoel, je bent een migrant én lid van de AfD, volgens mij kun je dat al bijna als verward kwalificeren :P
pi_215940130
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2024 09:48 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Het is en blijft een volledig gestoord gedachtegoed wat deze terrorist eropna houdt.
pi_215940153
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2024 09:56 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Het is en blijft een volledig gestoord gedachtegoed wat deze terrorist eropna houdt.
Wat is zijn gedachtegoed precies? Ik lees wel diverse berichten over een en ander, maar zou graag eerst het onderzoek nog afwachten. De eerste 24 uur na zo'n aanslag wordt er wel veel de wereld in geslingerd vaak.
pi_215940170
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2024 09:34 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Misschien stond er wel meer dan die video op?

Overigens een opmerkelijke daad maar het lijkt hier toch echt te gaan om iemand die moslims haat.
Er staat vooralsnog overal dat het om een video gaat, niet om meerdere video's. Mijn punt is dat de NOS hier meteen van maakt dat deze vent een fan van Elon Musk is, en Musk wordt al niet zo positief bericht op de NOS.

Dus dit is gewoon framing, terwijl de NOS gewoon feiten moet brengen ipv hun linkse gedachtegoed ventileren.
  Redactie Frontpage / Weblog zaterdag 21 december 2024 @ 09:59:49 #236
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_215940183
zijn er al meer beelden?
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
  zaterdag 21 december 2024 @ 10:01:35 #237
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_215940204
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2024 09:59 schreef 111210 het volgende:

[..]
Er staat vooralsnog overal dat het om een video gaat, niet om meerdere video's. Mijn punt is dat de NOS hier meteen van maakt dat deze vent een fan van Elon Musk is, en Musk wordt al niet zo positief bericht op de NOS.

Dus dit is gewoon framing, terwijl de NOS gewoon feiten moet brengen ipv hun linkse gedachtegoed ventileren.
_O-

De NOS zegt iets dat je niet zint en het is meteen framing. :')
  Redactie Sport zaterdag 21 december 2024 @ 10:01:35 #238
pi_215940205
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2024 09:53 schreef Shotty het volgende:

[..]
Ik vind het eigenlijk ook wel goed.
Nee ventje, je bent geen terrorist, je hebt ze niet op een rijtje.
Terrorist is teveel eer voor dat soort maloten.

Wel gewoon straffen als terrorist natuurlijk.
Een terrorist is in mijn ogen niet meer dan een specifiek soort verward persoon. Namelijk eentje die verward is vanwege religieuze opvattingen, of verward is en daardoor denkt dat politieke redenen een goede reden zijn voor ernstig geweld tegen onschuldige slachtoffers.
pi_215940206
quote:

[..]

Maar wel lekker de NOS van framen betichten.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  Redactie Sport zaterdag 21 december 2024 @ 10:02:19 #240
pi_215940210
Zou het wat uitmaken? Misschien is ie wel fan van Oasis, moeten we dan allemaal maar niet meer naar concerten van Oasis gaan?

Kijk, als hij zegt dat hij de aanslag heeft gepleegd vanwege het gedachtegoed van weetikwie, dan kun je diegene bekritiseren. Voor nu.. tsja.

Al vind ik Musk verder een idioot, maar goed dat staat hier los van.
pi_215940215
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2024 09:19 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Als je het probleem wil oplossen moet je kijken naar de oorzaak
De oorzaak is toch bekend, de religies? Maar men wil gewoon niet de intolerante paartjes aanpakken die geen andere talen willen verstaan.
  Redactie Sport zaterdag 21 december 2024 @ 10:03:43 #242
pi_215940221
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2024 10:03 schreef torentje het volgende:

[..]
De oorzaak is toch bekend, de religies? Maar men wil gewoon niet de intolerante paartjes aanpakken die geen andere talen willen verstaan.
Dat is dus helemaal niet zo duidelijk als je naar meneertje zijn X-berichten kijkt.
  zaterdag 21 december 2024 @ 10:06:06 #243
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_215940238
Gelukkig lijken de eerste berichten van 11 doden nu mee te vallen...
  zaterdag 21 december 2024 @ 10:08:16 #244
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_215940250
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2024 09:56 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Ik denk inderdaad dat het voor de AfD 'gunstig' uitpakt. Ondanks dat deze man - vermoedelijk - lid zou zijn van de AfD, blijft het toch een migrant. En laten we wel wezen: de overgrote meerderheid kijkt tegenwoordig erg zwart-wit naar de wereld. Daar is geen nuance meer mogelijk.

Ik bedoel, je bent een migrant én lid van de AfD, volgens mij kun je dat al bijna als verward kwalificeren :P
Het blijft boeiend hoe velen extremisme met extremisme denken te kunnen bestrijden. Dat het gaat werken om tientallen miljoenen mensen te gaan vervolgen, deporteren of nog erger. Niet omdat ze zelf iets gedaan hebben, maar omdat iemand die hetzelfde sprookjesboek leest iets gedaan heeft. En dan nog verontwaardigd zijn wanneer terechte vergelijkingen met een nog behoorlijk recent verleden worden gemaakt. “Ja maar die moslims hebben wel iets vreselijks gedaan”. Nee vriend 50 miljoen moslims niet, enkele honderden wel of zijn daartoe bereid. Da’s veel minder dan 1 promille. “Ja maar die moslims sympathiseren wel”. Nog even los van de vraag of dat waar is, wordt het nu wel erg bedenkelijk.

Moslims als groep behandelen, want “islamisering van Europa” is niet anders dan joden verwijten dat ze Duitsland de eerste wereldoorlog hebben doen verliezen. Een moderne dolkstoot-legende. Meer niet.
pi_215940254
Kan ook nog steeds geronseld zijn, die man is al niet al te stabiel.
Mag je zijn patiënten ook wel onderzoeken haha.
Vakman pur sang
pi_215940256
quote:

[..]

twitter
  zaterdag 21 december 2024 @ 10:09:40 #247
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_215940261
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 december 2024 10:08 schreef Lospedrosa het volgende:
Kan ook nog steeds geronseld zijn, die man is al niet al te stabiel.
Mag je zijn patiënten ook wel onderzoeken haha.
Hij plaatste 2-3 uur voor de aanslag nog anti Islam berichten.
pi_215940266
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2024 09:46 schreef Servieskast het volgende:

[..]
Want in de geschiedenis van NL is het alleen Arabieren geweest wat ze haten 😆
Ze? Jij was toch zogenaamd een Nederlander?
  zaterdag 21 december 2024 @ 10:11:13 #249
22565 asco
Los in deze tent
pi_215940269
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2024 10:06 schreef Momo het volgende:
Gelukkig lijken de eerste berichten van 11 doden nu mee te vallen...
Ik vond dat wel apart.
Had de hele avond radio geluisterd en keek voor het slapen nog ff TT 101 en zag staan 11 doden.
Verder niet de behoefte om mijn goede zin verder te verspillen aan "de usual".
Kijk ik deze ochtend, zijn er 9 doden tot leven gewekt en is "de usual" een ex moslim en afd-aanhanger die een Kerstmarkt oprijd.

Euh... hoe dan? :')
pi_215940274
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 december 2024 09:38 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
Extremisten zijn per definitie verknipt. En dit levert veel aandacht op voor wat hij zal zijn als zijn “goede zaak”…
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')