Het kan natuurlijk ook zo zijn dat deze man inderdaad gewoon verward/boos was, zonder 'islamitisch motief'. Als je miljoenen import je land binnenhaalt, dan zit daar ook wel eens een 'normale' verwarde man tussen. Het hoeft niet altijd te maken te hebben met zijn afkomst. Hier hadden we ook van die klapmongolen die op Koningsdag een menigte inreden of een winkelcentrum in een bloedbad veranderden.quote:Op zaterdag 21 december 2024 09:05 schreef Poefbank het volgende:
Dit keer geen 'Man met baard rijdt in op mensen en schreeuwt allah hakbar, motief nog onbekend'. Nee, het is een ex-moslim, sympathisant van AfD, arts en psychiater uit Saoedi Arabië. Keurige spin hoor.
Niks te zien hier mensen, er zijn geen problemen.
Ik gok zodat er uiteindelijk meer mensen op zijn oh zo favoriete partij stemmen?quote:Op zaterdag 21 december 2024 08:56 schreef L_auteur het volgende:
Deze man was dus een anti-islamist. Waarom dan een Christelijke kerstmarkt aanvallen met autochtone Duitsers? Waarom geen aanslag op een moskee ofzo? Al dit zandvolk haat het westen en de mensen die er wonen...
Je hebt Joden (volk) en joden (volgers van het jodendom). Het eerste kun je niet veranderen, het tweede wel. Je kunt ook een Joodse moslim zijnquote:Op zaterdag 21 december 2024 09:14 schreef matthijst het volgende:
[..]
Goh. En ik maar denken dat het Jodendom ook een geloof is
De moslimpaartjes willen echter geen andere talen verstaan, zij zijn dus wel een deel van het probleem.quote:Op zaterdag 21 december 2024 09:10 schreef Viesdik het volgende:
Het probleem ligt niet aan moslims maar aan het moedwillig islamiseren van Europa
Typisch voorbeeld van een “Nederlander” die zichzelf toch niet als een van ons ziet.quote:Op zaterdag 21 december 2024 01:28 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Het is onwerkelijk. Jongens, de man is geen islamist. Let it go. Hij is 1 van jullie
The irony
Hoezo dat? Het sluit juist goed aan.quote:Op zaterdag 21 december 2024 08:47 schreef 111210 het volgende:
[..]
Nee hoor ik wil gewoon het echte verhaal horen
NOS:
[..]
HL.be
[..]
Bijzonder dat de NOS je dan bestempelt als “fan” van Musk
Lekker voor Geertje!quote:
Als je het probleem wil oplossen moet je kijken naar de oorzaakquote:Op zaterdag 21 december 2024 09:17 schreef torentje het volgende:
[..]
De moslimpaartjes willen echter geen andere talen verstaan, zij zijn dus wel een deel van het probleem.
De uitzondering versus de 45.000 aanslagen wereldwijd sinds 9/11 door moslims.quote:
Het in niet te begrijpen. Waarom zou een fatsoenlijke, intelligente arts dat worden wat hij bestrijdt? De suggestie dat het zou zijn om moslims in een kwaad daglicht te stellen, is niet sterk. Dat doen ze zelf al, zou je vanuit de positie van zo’n activist kunnen stellen. Bovendien zou je verwachten dat hij aandacht voor zijn zaak wil. Je zou een manifest a la Breivik verwachten.quote:Op zaterdag 21 december 2024 09:05 schreef Poefbank het volgende:
Dit keer geen 'Man met baard rijdt in op mensen en schreeuwt allah hakbar, motief nog onbekend'. Nee, het is een ex-moslim, sympathisant van AfD, arts en psychiater uit Saoedi Arabië. Keurige spin hoor.
Dus 1 video van musk plaatsen maakt je een fan? Bijzonder…quote:Op zaterdag 21 december 2024 09:18 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Hoezo dat? Het sluit juist goed aan.
Waar lees je dat mensen zeggen dat er geen problemen zijn?quote:Op zaterdag 21 december 2024 09:05 schreef Poefbank het volgende:
Ja laten we dat doenquote:Op zaterdag 21 december 2024 09:23 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
De uitzondering versus de 45.000 aanslagen wereldwijd sinds 9/11 door moslims.
Maar laten we ze accepteren en omhelzen.
Die vraag is toch even zo geldig voor islamisten? Het zijn vaak niet de mentaal stabielste types die vallen voor extreme ideologien.quote:Op zaterdag 21 december 2024 08:56 schreef L_auteur het volgende:
Deze man was dus een anti-islamist. Waarom dan een Christelijke kerstmarkt aanvallen met autochtone Duitsers? Waarom geen aanslag op een moskee ofzo? Al dit zandvolk haat het westen en de mensen die er wonen...
Als die zogenaamde "arts" echt fel anti-moslim zou zijn had 'ie in de voorbije jaren meer dan genoeg pro-Hamasdemo's overhoop kunnen ploegen met een auto.quote:Op zaterdag 21 december 2024 08:12 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
Waarom zou je als anti-islamist een aanslag plegen op een Christelijke aangelegenheid? Waarom niet op een moskee oid? Ik ben ook benieuwd. De logica op dit moment ontgaat me wel namelijk.
Nou nee, het is vrij duidelijk waarom moslimextremisten de westerse wereld aanvallen. De denkwijze vind ik abject, maar hij is transparant en coherent.quote:Op zaterdag 21 december 2024 09:29 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Die vraag is toch even zo geldig voor islamisten? Het zijn vaak niet de mentaal stabielste types die vallen voor extreme ideologien.
Misschien stond er wel meer dan die video op?quote:Op zaterdag 21 december 2024 09:27 schreef 111210 het volgende:
[..]
Dus 1 video van musk plaatsen maakt je een fan? Bijzonder…
heel logisch dan om een kerstmarkt op te rijden idd...quote:Op zaterdag 21 december 2024 09:37 schreef polderturk het volgende:
Hij is duidelijk anti-islam en hij was boos op Duitsland. Hij vindt dat Duitsland geislamiseerd wordt. Hier kan je een aantal video's van hem bekijken.
[ x ]
En dan?quote:Op zaterdag 21 december 2024 09:18 schreef matthijst het volgende:
[..]
Typisch voorbeeld van een “Nederlander” die zichzelf toch niet als een van ons ziet.
Want in de geschiedenis van NL is het alleen Arabieren geweest wat ze haten 😆quote:Op zaterdag 21 december 2024 08:43 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
Vraag jezelf eens af, waarom is de haat van deze 'hardcore racisten' gericht jegens Arabieren/Afrikanen en niet richting Japanners of Indonesiërs?
Het is niet dat je maandelijks leest: "Japanner steekt 4 mensen neer in de stad". Of "Indonesiër rijdt in op menigte Koningsdag", of wel?
Nouja, ik vind alle moslimextremisten an sich wel kwalificeren voor het begrip 'verward'.quote:Op zaterdag 21 december 2024 09:45 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Misschien dat we voor het eerst echt te maken hebben met een verwarde man
Wellicht dat zijn boosheid op Duitsland groter is dan zijn anti-Islam. Hij zou Duitsland namelijk verwijten dat ze Europa islamiseren. Als je een aanslag wilt plegen én Duitsland in het hart wilt raken, dan is een Weihnachtsmarkt daarvoor natuurlijk uitermate geschikt.quote:Op zaterdag 21 december 2024 09:38 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
heel logisch dan om een kerstmarkt op te rijden idd...
Iedere aanslagpleger en vrijwel iedere moordenaar zou ik zo zelfs kwalificerenquote:Op zaterdag 21 december 2024 09:46 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Nouja, ik vind alle moslimextremisten an sich wel kwalificeren voor het begrip 'verward'.
Alleen moslimextremisten?quote:Op zaterdag 21 december 2024 09:46 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Nouja, ik vind alle moslimextremisten an sich wel kwalificeren voor het begrip 'verward'.
Dit topic laat zien dat dat waarschijnlijk ook prima gaat werken. AfD gaat vast garen spinnen bij deze aanslag.quote:Op zaterdag 21 december 2024 09:48 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Wellicht dat zijn boosheid op Duitsland groter is dan zijn anti-Islam. Hij zou Duitsland namelijk verwijten dat ze Europa islamiseren. Als je een aanslag wilt plegen én Duitsland in het hart wilt raken, dan is een Weihnachtsmarkt daarvoor natuurlijk uitermate geschikt.
Ik vind het eigenlijk ook wel goed.quote:Op zaterdag 21 december 2024 09:46 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ook andere reli-extremisten wel.quote:
Ik denk inderdaad dat het voor de AfD 'gunstig' uitpakt. Ondanks dat deze man - vermoedelijk - lid zou zijn van de AfD, blijft het toch een migrant. En laten we wel wezen: de overgrote meerderheid kijkt tegenwoordig erg zwart-wit naar de wereld. Daar is geen nuance meer mogelijk.quote:Op zaterdag 21 december 2024 09:53 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Dit topic laat zien dat dat waarschijnlijk ook prima gaat werken. AfD gaat vast garen spinnen bij deze aanslag.
Het is en blijft een volledig gestoord gedachtegoed wat deze terrorist eropna houdt.quote:Op zaterdag 21 december 2024 09:48 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Wellicht dat zijn boosheid op Duitsland groter is dan zijn anti-Islam. Hij zou Duitsland namelijk verwijten dat ze Europa islamiseren. Als je een aanslag wilt plegen én Duitsland in het hart wilt raken, dan is een Weihnachtsmarkt daarvoor natuurlijk uitermate geschikt.
Wat is zijn gedachtegoed precies? Ik lees wel diverse berichten over een en ander, maar zou graag eerst het onderzoek nog afwachten. De eerste 24 uur na zo'n aanslag wordt er wel veel de wereld in geslingerd vaak.quote:Op zaterdag 21 december 2024 09:56 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het is en blijft een volledig gestoord gedachtegoed wat deze terrorist eropna houdt.
Er staat vooralsnog overal dat het om een video gaat, niet om meerdere video's. Mijn punt is dat de NOS hier meteen van maakt dat deze vent een fan van Elon Musk is, en Musk wordt al niet zo positief bericht op de NOS.quote:Op zaterdag 21 december 2024 09:34 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Misschien stond er wel meer dan die video op?
Overigens een opmerkelijke daad maar het lijkt hier toch echt te gaan om iemand die moslims haat.
quote:Op zaterdag 21 december 2024 09:59 schreef 111210 het volgende:
[..]
Er staat vooralsnog overal dat het om een video gaat, niet om meerdere video's. Mijn punt is dat de NOS hier meteen van maakt dat deze vent een fan van Elon Musk is, en Musk wordt al niet zo positief bericht op de NOS.
Dus dit is gewoon framing, terwijl de NOS gewoon feiten moet brengen ipv hun linkse gedachtegoed ventileren.
Een terrorist is in mijn ogen niet meer dan een specifiek soort verward persoon. Namelijk eentje die verward is vanwege religieuze opvattingen, of verward is en daardoor denkt dat politieke redenen een goede reden zijn voor ernstig geweld tegen onschuldige slachtoffers.quote:Op zaterdag 21 december 2024 09:53 schreef Shotty het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk ook wel goed.
Nee ventje, je bent geen terrorist, je hebt ze niet op een rijtje.
Terrorist is teveel eer voor dat soort maloten.
Wel gewoon straffen als terrorist natuurlijk.
Maar wel lekker de NOS van framen betichten.quote:Op zaterdag 21 december 2024 09:59 schreef 111210 het volgende:
[..]
Er staat vooralsnog overal dat het om een video gaat, niet om meerdere video's. Mijn punt is dat de NOS hier meteen van maakt dat deze vent een fan van Elon Musk is, en Musk wordt al niet zo positief bericht op de NOS.
Dus dit is gewoon framing, terwijl de NOS gewoon feiten moet brengen ipv hun linkse gedachtegoed ventileren.
De oorzaak is toch bekend, de religies? Maar men wil gewoon niet de intolerante paartjes aanpakken die geen andere talen willen verstaan.quote:Op zaterdag 21 december 2024 09:19 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Als je het probleem wil oplossen moet je kijken naar de oorzaak
Dat is dus helemaal niet zo duidelijk als je naar meneertje zijn X-berichten kijkt.quote:Op zaterdag 21 december 2024 10:03 schreef torentje het volgende:
[..]
De oorzaak is toch bekend, de religies? Maar men wil gewoon niet de intolerante paartjes aanpakken die geen andere talen willen verstaan.
Het blijft boeiend hoe velen extremisme met extremisme denken te kunnen bestrijden. Dat het gaat werken om tientallen miljoenen mensen te gaan vervolgen, deporteren of nog erger. Niet omdat ze zelf iets gedaan hebben, maar omdat iemand die hetzelfde sprookjesboek leest iets gedaan heeft. En dan nog verontwaardigd zijn wanneer terechte vergelijkingen met een nog behoorlijk recent verleden worden gemaakt. “Ja maar die moslims hebben wel iets vreselijks gedaan”. Nee vriend 50 miljoen moslims niet, enkele honderden wel of zijn daartoe bereid. Da’s veel minder dan 1 promille. “Ja maar die moslims sympathiseren wel”. Nog even los van de vraag of dat waar is, wordt het nu wel erg bedenkelijk.quote:Op zaterdag 21 december 2024 09:56 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ik denk inderdaad dat het voor de AfD 'gunstig' uitpakt. Ondanks dat deze man - vermoedelijk - lid zou zijn van de AfD, blijft het toch een migrant. En laten we wel wezen: de overgrote meerderheid kijkt tegenwoordig erg zwart-wit naar de wereld. Daar is geen nuance meer mogelijk.
Ik bedoel, je bent een migrant én lid van de AfD, volgens mij kun je dat al bijna als verward kwalificeren
quote:Op zaterdag 21 december 2024 09:59 schreef 111210 het volgende:
[..]
Hij plaatste 2-3 uur voor de aanslag nog anti Islam berichten.quote:Op zaterdag 21 december 2024 10:08 schreef Lospedrosa het volgende:
Kan ook nog steeds geronseld zijn, die man is al niet al te stabiel.
Mag je zijn patiënten ook wel onderzoeken haha.
Ze? Jij was toch zogenaamd een Nederlander?quote:Op zaterdag 21 december 2024 09:46 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Want in de geschiedenis van NL is het alleen Arabieren geweest wat ze haten 😆
Ik vond dat wel apart.quote:Op zaterdag 21 december 2024 10:06 schreef Momo het volgende:
Gelukkig lijken de eerste berichten van 11 doden nu mee te vallen...
Extremisten zijn per definitie verknipt. En dit levert veel aandacht op voor wat hij zal zijn als zijn “goede zaak”…quote:Op zaterdag 21 december 2024 09:38 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
heel logisch dan om een kerstmarkt op te rijden idd...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |