abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215934480
Deze is leuk: een kennis heeft een turbulent leven. Een paar kinderen die half hier en half in Spanje wonen, bij hun vader. Verslavingsproblemen, en een regelrechte clusterfuck.

In een goede fase van de verslavingszorg heeft een vriendin financieel bijgestaan, een lelijke schuld bij de staat op dr genomen, met de wetenschap dat ze dat nooit meer terugziet, waarschijnlijk.

Nu heeft die persoon 30 ruggen geïnd bij de belastingdienst, ze zit bij de gedupeerden van de toeslagenaffaire.

Maar, ze is dat niet echt. Ze heeft regelrecht gefraudeerd, toeslagen ontvangen voor 4 kinderen die hier niet eens woonden, grote gedeelte van de tijd, toevallig voor bijna datzelfde bedrag dat ze uitgekeerd kreeg, maar die vriendin heeft dat dus al een keer aan vadertje staat betaald.

Nu heeft ze de nieuwe 30 ruggen alweer opgezopen en verkwanseld, en zit ze weer aan de grond.

Die vriendin heeft geen zin om er wat mee te doen, maar mijn handen jeuken. :+

Zou jij snitchen?

POLL
-nee-
  vrijdag 20 december 2024 @ 20:41:24 #2
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_215934555
30 ruggen in 1x weggeblazen? In fases kan ik me het nog voorstellen. Al met al erg weinig om iets van te kunnen zeggen.
Kun je het volgende meer toelichten?
quote:
een lelijke schuld bij de staat op dr genomen
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
  vrijdag 20 december 2024 @ 20:42:03 #3
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_215934571
Zijn mijn zaken niet.

Vroeg of laat lopen die wel tegen de lamp OF worden verlinkt door iemand anders die geilt op NSB praktijken.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_215934632
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 december 2024 20:41 schreef SebbeSwensje het volgende:
30 ruggen in 1x weggeblazen? In fases kan ik me het nog voorstellen. Al met al erg weinig om iets van te kunnen zeggen.
Kun je het volgende meer toelichten?
[..]

Ze kreeg problemen met de belastingdienst. Kreeg allemaal toeslagen terwijl ze in spanje woonde en de vader alle financien op zich nam. Na een aantal jaar was die schuld opgelopen tot minstens 25 ruggen, exacte bedrag weet ik niet, en kwam de staat verhaal halen. Die vriendin heeft uiteindelijk die schuld overgenomen, die is behoorlijk vermogend en wilde haar uit het slop halen, ze zat volledig aan de grond, bijna overleden door alle verslavingsproblematiek. In ruil ging die junk bij haar werken, maar dat hield ze niet lang vol.

Nu is ze weer dakloos, foute vrienden, dat werk. Hoe ze al dat geld weet te verbranden is mij ook een raadsel hoor.
-nee-
pi_215934720
Ik ken ook een fraudeur.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 20 december 2024 @ 20:51:46 #6
503714 SebbeSwensje
pi_215934751
Als ik het goed begrijp hadden de kennis en de vader dus 4 kinderen en had de vader alle lasten en maar >half de lusten. Zowel de vader als de kennis woon(t/de) in Spanje en de kinderen schipperde tussen NL en ES (hier ga ik waarschijnlijk de mist in). Een vriendin van de vrouwelijke kennis sprong in de bres om de schuld van de kennis op zich te nemen (zal iets met de toeslagenaffaire te maken hebben gehad) en nu heeft de kennis geld gevangen.

Is dit een beetje het verhaal?
Appears.
  vrijdag 20 december 2024 @ 20:52:36 #7
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_215934766
Vaag verhaal.
Je bent een waardeloze agent.
pi_215934838
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 december 2024 20:51 schreef SebbeSwensje het volgende:
Als ik het goed begrijp hadden de kennis en de vader dus 4 kinderen en had de vader alle lasten en maar >half de lusten. Zowel de vader als de kennis woon(t/de) in Spanje en de kinderen schipperden tussen NL en ES (hier ga ik waarschijnlijk de mist in). Een vriendin van de vrouwelijke kennis sprong in de bres om de schuld van de kennis op zich te nemen (zal iets met de toeslagenaffaire te maken hebben gehad) en nu heeft de kennis geld gevangen.

Is dit een beetje het verhaal?
Ja, ze zijn al lang gescheiden overigens, daarom woonde zij regelmatig hier in NL, en zaten die kinderen half daar, half hier, de vader is Spaans. Verdere details weet ik ook niet echt.
-nee-
  vrijdag 20 december 2024 @ 20:58:40 #9
503714 SebbeSwensje
pi_215934871
Hoe staat 'vriendin' verder in dit verhaal?
Appears.
pi_215934935
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 december 2024 20:58 schreef SebbeSwensje het volgende:
Hoe staat 'vriendin' verder in dit verhaal?
Die wil er niks meer over horen. Alleen daarom al zou ik niet snitchen, maar vond het wel een leuke casus
-nee-
  vrijdag 20 december 2024 @ 21:06:49 #11
503714 SebbeSwensje
pi_215934997
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 december 2024 21:02 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Die wil er niks meer over horen. Alleen daarom al zou ik niet snitchen, maar vond het wel een leuke casus
Transacties zijn puur zakelijk gezien rechtgetrokken. Dat 'vriendin' hierin de gebeten hond is zal voor iedereen vaststaan. Hoe dan ook kiest zij ervoor om het hoofd koel te houden. Dat respecteer ik enorm.
Ik verwacht ook niet dat gesnitch haar hetgeen zal geven waar ze recht op heeft, maar ook dat is een gevoelskwestie. Ethisch gezien heb je een plicht, echter benoem ik dat niet voor niets als laatst.
Appears.
pi_215945325
Zijn mijn zaken niet. Mijn zaken niet = niet belangrijk.
Google is your friend, abuse your friends
  zaterdag 21 december 2024 @ 17:05:11 #13
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_215945399
Waar bemoei jij je mee
  zaterdag 21 december 2024 @ 17:42:54 #14
338319 ZarB
Piña colada
pi_215945816
Op 1 of andere manier heb ik het idee dat een deel van die toeslagaffaireslachtoffers fraudeurs zijn. Die lekker een graantje meepikken over de rug van echte slachtoffers. Verspilde tijd om je daar druk om te maken en alle (vermeende) fraudeurs gewoon uit je leven bannen.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_215945880
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 december 2024 20:45 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Ze kreeg problemen met de belastingdienst. Kreeg allemaal toeslagen terwijl ze in spanje woonde en de vader alle financien op zich nam. Na een aantal jaar was die schuld opgelopen tot minstens 25 ruggen, exacte bedrag weet ik niet, en kwam de staat verhaal halen. Die vriendin heeft uiteindelijk die schuld overgenomen, die is behoorlijk vermogend en wilde haar uit het slop halen, ze zat volledig aan de grond, bijna overleden door alle verslavingsproblematiek. In ruil ging die junk bij haar werken, maar dat hield ze niet lang vol.

Nu is ze weer dakloos, foute vrienden, dat werk. Hoe ze al dat geld weet te verbranden is mij ook een raadsel hoor.
Waarom zou je iemand die al dakloos is, waar het sowieso niet goed mee gaat etc, ook nog eens snitchen? Persoon heeft al problemen zat.
pi_215945892
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2024 17:49 schreef Rozenbloem het volgende:

[..]
Waarom zou je iemand die al dakloos is, waar het sowieso niet goed mee gaat etc, ook nog eens snitchen? Persoon heeft al problemen zat.
Ik zou het niet doen, de vraag is of jij het zou doen.
-nee-
pi_215945943
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 december 2024 17:50 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Ik zou het niet doen, de vraag is of jij het zou doen.
Oh zo. Ik dacht dat jij het overwoog. Maar nee dus.
pi_215946055
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 december 2024 17:05 schreef Aberkullie het volgende:
Waar bemoei jij je mee
Staat best duidelijk in OP omschreven, waar ik me mee bemoei. Lees gewoon de OP en dan hoef je geen domme vragen te stellen Aberkullie.
-nee-
pi_215946075
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 december 2024 17:42 schreef ZarB het volgende:
Op 1 of andere manier heb ik het idee dat een deel van die toeslagaffaireslachtoffers fraudeurs zijn. Die lekker een graantje meepikken over de rug van echte slachtoffers. Verspilde tijd om je daar druk om te maken en alle (vermeende) fraudeurs gewoon uit je leven bannen.
Dit, ik denk zelfs dat bij de meeste wel degelijk een "foutje dat toevallig goed uitkwam" de reden was dat ze bij de belastingdienst in beeld kwamen.

Die belastingdienst heeft echter veel te hard en buitenproportioneel gereageerd.
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
pi_215946119
Ik heb eens gehoord dat als je in de VS tipt over belastingontduiking, fraude etc je een percentage krijgt van het verschuldigde bedrag als een soort beloning.

Als ze dat in Nederland invoeren is niemand om mij heen veilig.
pi_215946167
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 december 2024 17:42 schreef ZarB het volgende:
Ik ken persoonlijk meer mensen die bij de toeslagenaffaire hebben gefraudeerd dan daadwerkelijk slachtoffer zijn, dus als je het mij zou vragen... :+
-nee-
pi_215946217
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2024 20:50 schreef Evangelion het volgende:
Ik ken ook een fraudeur.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Yea, she's on crack.
  zaterdag 21 december 2024 @ 22:21:59 #23
338319 ZarB
Piña colada
pi_215950303
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 december 2024 18:14 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Ik ken persoonlijk meer mensen die bij de toeslagenaffaire hebben gefraudeerd dan daadwerkelijk slachtoffer zijn, dus als je het mij zou vragen... :+
Walgelijk. Kan ook moeilijk medeleven opbrengen voor al die blarentrekkende verhalen. Ben geneigd er geen 1 te geloven. Maar goed, heb er gelukkig ook niks mee te maken.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_215952725
Als ik er last van zou hebben dan lap ik ze erbij, bv vuurwerk handel ed.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_215952795
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2024 20:42 schreef Harvest89 het volgende:
Zijn mijn zaken niet.

Maar wel mijn belastinggeld.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  zondag 22 december 2024 @ 12:22:36 #26
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_215954659
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2024 09:15 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
Maar wel mijn belastinggeld.
Ook die van mij.
Maar zolang allerlei bedrijven en rijken massale subsidies opslurpen en belasting ontduiken vind ik dat toch een stuk irritanter dan iemand die een toeslagje aan gaat vragen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_215954769
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2024 12:22 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Ook die van mij.
Maar zolang allerlei bedrijven en rijken massale subsidies opslurpen en belasting ontduiken vind ik dat toch een stuk irritanter dan iemand die een toeslagje aan gaat vragen.
Nou, vind ik niet. Wat publieke middelen betreft, ben ik maar lekker een NSB'er.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')