Dat is dus precies het gespreksonderwerp. Bijvoorbeeld de veiligheidsgaranties zijn een absolute noodzaak voor Oekraïne.quote:Op zondag 22 december 2024 19:06 schreef Ulx het volgende:
[..]
En welke consessies zijn voor die 52% acceptabel en zijn die goed genoeg voor Poetin? Want tenzij ze allemaal roepen dat alle eisen van Poetin moeten worden ingewilligd zegt het niet heel veel.
Met andere woorden: die 52% is hopeloos verdeeld. Dus het zegt niet veel. Het kan zo dat wanneer er een slecht voorstel op tafel komt dat een groot deel ineens weer voor doorvechten is.quote:Op zondag 22 december 2024 19:10 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat is dus precies het gespreksonderwerp. Bijvoorbeeld de veiligheidsgaranties zijn een absolute noodzaak voor Oekraïne.
Ingaan op alle eisen van Putin is ook pure onzin, het interessante lijkt me om te bekijken waar juist concensus gevonden kan worden.
Zoals de Minskakkoorden?quote:Op zondag 22 december 2024 19:10 schreef BlaZ het volgende:
het interessante lijkt me om te bekijken waar juist concensus gevonden kan worden.
Rusland had eigenlijk vrij weinig te maken met dat akkoord, ze waren puur waarnemer. De Minskakkoorden waren tussen de rebellen en Oekraïne.quote:Op zondag 22 december 2024 19:27 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Zoals de Minskakkoorden?
Als het hem uitkomt, veegt Poetin natuurlijk met elk akkoord zijn reet af.
Rebellen die militair gesteund werden door Rusland.quote:Op zondag 22 december 2024 19:33 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Rusland had eigenlijk vrij weinig te maken met dat akkoord, ze waren puur waarnemer. De Minskakkoorden waren tussen de rebellen en Oekraïne.
Ik zag daar ook een poll over, ja, groot gedeelte wil onderhandelen, en van dat gedeelte is een groot deel keihard tegen grondgebied afstaan.quote:Op zondag 22 december 2024 19:23 schreef Ulx het volgende:
[..]
Met andere woorden: die 52% is hopeloos verdeeld. Dus het zegt niet veel. Het kan zo dat wanneer er een slecht voorstel op tafel komt dat een groot deel ineens weer voor doorvechten is.
Dat is inderdaad de Russische kant van het verhaal.quote:Op zondag 22 december 2024 19:33 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Rusland had eigenlijk vrij weinig te maken met dat akkoord, ze waren puur waarnemer. De Minskakkoorden waren tussen de rebellen en Oekraïne.
Realiteit is dat het geld in kyiv, tegen de plinten klotst.quote:Op zondag 22 december 2024 19:35 schreef Ulx het volgende:
Ik hoop dat Oekraïne met die 1,5 miljard die ze nu per maand krijgen direct een zwik Leopard2A8's en CV90's bestelt.
Dit is ook wel een interessant perspectief https://www.nrc.nl/nieuws(...)moeten-doen-a4877518quote:Op zondag 22 december 2024 19:10 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat is dus precies het gespreksonderwerp. Bijvoorbeeld de veiligheidsgaranties zijn een absolute noodzaak voor Oekraïne.
Ingaan op alle eisen van Putin is ook pure onzin, het interessante lijkt me om te bekijken waar juist concensus gevonden kan worden.
Dat is natuurlijk gelul. Die “rebellen” stonden volledig onder controle van Moskou.quote:Op zondag 22 december 2024 19:33 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ja, Meneer Disco gelooft echt in de fabeltjes vanuit het kremlin, dat je als "rebel" zijnde wel overal russische pantservoertuigen en russische luchtafweer installaties kan kopen.quote:Op zondag 22 december 2024 19:55 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk gelul. Die “rebellen” stonden volledig onder controle van Moskou.
Dan moet Zelenskyy maar tanks gaan bestellen. Ik zie het probleem niet echt. Ze hebben de Leo2A4/A5/A6 al dus het lijkt me niet dat de A8 dan ineens niet zou mogen.quote:Op zondag 22 december 2024 19:53 schreef ExTec het volgende:
[..]
Realiteit is dat het geld in kyiv, tegen de plinten klotst.
Ik zie dagelijks nieuwe commitments van verschillende landen langskomen, weer zoveel miljard naar oekraine over x periode.
En Zelensky had eerder al toegegeven dat het huishoud boekje van de oekrainse overheid voor 2025 al rond was. En dat die wel dankbaar is voor de ducaten, maar liever wapentuig wilde.
Daar is verdere informatie over als je de bron van het onderzoek bekijkt. Bijvoorbeeld 32% van de Oekraïners is bereid tot territoriale concessies.quote:Op zondag 22 december 2024 19:23 schreef Ulx het volgende:
[..]
Met andere woorden: die 52% is hopeloos verdeeld. Dus het zegt niet veel. Het kan zo dat wanneer er een slecht voorstel op tafel komt dat een groot deel ineens weer voor doorvechten is.
Die troffen 's ochtends gewoon een keer een BUK-installatie aan op de oprit.quote:Op zondag 22 december 2024 20:02 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, Meneer Disco gelooft echt in de fabeltjes vanuit het kremlin, dat je als "rebel" zijnde wel overal russische pantservoertuigen en russische luchtafweer installaties kan kopen.
Dat artikel lijkt me bijzonder eenzijdig zoals ik al eerder opmerkte. Eigenlijk komen er vooral pro-Oekraïne of pro-Russische artikelen voorbij terwijl er een gebrek is aan artikelen die het conflict vanuit een neutrale positie benaderen.quote:Op zondag 22 december 2024 19:54 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dit is ook wel een interessant perspectief https://www.nrc.nl/nieuws(...)moeten-doen-a4877518
Als we nog even zo doorgaan is het Rusland wat om vrede moet smeken…
De facto en de jure.quote:Op zondag 22 december 2024 19:55 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk gelul. Die “rebellen” stonden volledig onder controle van Moskou.
Een neutrale positie, is die er praktisch gezien wel zonder Russische bias?quote:Op zondag 22 december 2024 20:06 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat artikel lijkt me bijzonder eenzijdig zoals ik al eerder opmerkte. Eigenlijk komen er vooral pro-Oekraïne of pro-Russische artikelen voorbij terwijl er een gebrek is aan artikelen die het conflict vanuit een neutrale positie benaderen.
KNDS is aan het scrambelen om de mogelijkheid om complete rompen te maken weer terug te krijgen.quote:Op zondag 22 december 2024 20:03 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dan moet Zelenskyy maar tanks gaan bestellen. Ik zie het probleem niet echt. Ze hebben de Leo2A4/A5/A6 al dus het lijkt me niet dat de A8 dan ineens niet zou mogen.
Ja, pcies. Gebeurde mij immers verleden week ook!quote:Op zondag 22 december 2024 20:06 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Die troffen 's ochtends gewoon een keer een BUK-installatie aan op de oprit.
dus 70% is tegen, uitgemaakte zaak.quote:Op zondag 22 december 2024 20:04 schreef BlaZ het volgende:
Daar is verdere informatie over als je de bron van het onderzoek bekijkt. Bijvoorbeeld 32% van de Oekraïners is bereid tot territoriale concessies.
De facto zeker en de jure eigenlijk ook wel. Doen alsof Rusland geen rol had in de Minsk-akkoorden is ofwel waanzinnig ofwel zwakzinnig.quote:
Waarom zou dat niet kunnen? Ik bedoel, zelfs de Oekraïnse media is een stuk neutraler dan meeste hardliners hier.quote:Op zondag 22 december 2024 20:09 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Een neutrale positie, is die er praktisch gezien wel zonder Russische bias?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |