Jaren geleden het boek van Anna Politkovskaja gelezen, “Poetins Rusland”. Sindsdien weet ik wel voldoende. Het is gewoon een patroon.quote:Op zaterdag 21 december 2024 11:11 schreef Kukelecucktsju10 het volgende:
Ik kwam nog een Tegenlicht-reportage tegen uit 2007 over Litvinenko, waarin ook de man en familie zelf aan het woord komt. Geeft ook een inkijk in hoe oorlog voor Rusland (Poetin) een middel was/is om op de troon te komen/blijven, en dat het niets met daadwerkelijke conflicten in eigen land/de wereld van doen heeft.
https://npo.nl/start/seri(...)-litvinenko/afspelen
Russisch dagboek is ook interessant; veel artikelen die ze schreef in die oorlogstijd in Tsjetsjeni staan daar in.quote:Op zaterdag 21 december 2024 11:22 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Jaren geleden het boek van Anna Politkovskaja gelezen, “Poetins Rusland”. Sindsdien weet ik wel voldoende. Het is gewoon een patroon.
Nou dan moet Poetin deze dames maar gauw komen “bevrijden”, of nietquote:
Maar oorlog is toch een goede reden boor contractbreuk lijkt me?quote:Op zaterdag 21 december 2024 07:44 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat inderdaad, landen die afhankelijk, zijn van die pijplijn hebben nu tijd genoeg gehad om alternatieven te vinden.
En Oekrane zou contractbreuk plegen als ze de pijplijn hadden dicht gedraaid.
Verder zorgt het voor meer veiligheid in de regio van de pijplijn omdat Rusland andere zijn eigen infrastructuur bombardeert.
Er is helemaal geen contractbreuk. Contract loopt gewoon af en Oekrane heeft dit netjes gerespecteerd.quote:Op zaterdag 21 december 2024 15:18 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Maar oorlog is toch een goede reden boor contractbreuk lijkt me?
Ja nu, maar ik ik bedoel de afgelopen 3 jaarquote:Op zaterdag 21 december 2024 15:24 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
[..]
Er is helemaal geen contractbreuk. Contract loopt gewoon af en Oekrane heeft dit netjes gerespecteerd.
Volgens mij krijgen ze betaald voor de doorvoer. Ik denk daarom dat ze het ook niet hebben afgesloten.quote:Op zaterdag 21 december 2024 15:26 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Ja nu, maar ik ik bedoel de afgelopen 3 jaar
Ik vind het nog schappelijk. Waarom zou je idioten als Fico en Orban berhaupt tegemoet komen, terwijl ze niets anders doen dan de Oekraense zaak frustreren en traineren?quote:Op zaterdag 21 december 2024 15:26 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Ja nu, maar ik ik bedoel de afgelopen 3 jaar
Nee, het is ook de reden waarom de russische reserves in het westen niet geconfisceerd worden.quote:Op zaterdag 21 december 2024 15:18 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Dan geef je figuren als Orban en Fico en alle andere rechtspopulisten een stok om Oekrane mee te slaan. Nu kunnen ze niets zeggen. En doen ze dat wel dan is het antwoord simpel: Je had jaren de tijd een andere oplossing te vinden, en dat heb je niet gedaan. Nu heb jij een probleem.quote:Op zaterdag 21 december 2024 15:18 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Een must voor iedereen die vindt dat Rusland slachtoffer is van het gemene westen en niet anders kon dan Oekrane binnenvallen en annexeren.quote:Op zaterdag 21 december 2024 15:46 schreef oheng het volgende:
Kijktip: het hoe en waarom van NAVO uitbreiding.
Bekijk deze YouTube-video
In het kader van deze video is dit nieuws relevant:
RIA: Abkhazia asked Russia for humanitarian supply of electricity
Sommige mensen zijn nu eenmaal pro Rusland en anti Oekrane.quote:Op zaterdag 21 december 2024 16:34 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Een echte Rus.. Ben er maar trots op
Mooi h. Dat dat hier allemaal kan en mag.quote:Op zaterdag 21 december 2024 16:38 schreef Wantie het volgende:
[..]
Sommige mensen zijn nu eenmaal pro Rusland en anti Oekrane.
Het ene land is een agressieve moorddadige dictatuur, het ander een vrijheidsminnende democratie.quote:Op zaterdag 21 december 2024 16:44 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Mooi h. Dat dat hier allemaal kan en mag.
Als je in Rusland pro-Oekrane bent, ga je 25 jaar naar een strafkamp. Denk daar eens over na.
Al die lieden die pro-Rusland zijn, maken gebruik van rechten die in Rusland helemaal niet bestaan. Vrijheid van meningsuiting, recht op demonstreren, je kent het wel. Hypocriet.quote:Op zaterdag 21 december 2024 16:47 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het ene land is een agressieve moorddadige dictatuur, het ander een vrijheidsminnende democratie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |