Ja, binnenkort zal er weer een verpletterende woordenbrij over universele bewustzijnen over ons gestort worden. We hebben geen andere keus dan dit kruis te dragen.quote:Op vrijdag 27 december 2024 18:41 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Ok, ik ga de tijd nemen om even het hele topic door te lezen. Ik was even weg omdat de vrijheid van discussiëren ons werd afgenomen door ene ....., maar die zal binnenkort wel weer verschijnen, dan haak ik weer af. Nu is het weer plezierig bij F&L.
(Voormalige) drugsgebruikers schijnen nog al eens dingen te zien die anderen niet zien.quote:Op vrijdag 27 december 2024 20:27 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Yep, en daarmee wil Rome de zege van het christendom op het heidendom uitbeelden.
Voor Ali is het echter een sinistere verwijzing naar een penis. Of zo.
Het is sowieso heidens om tot een mens te bidden daarom is het zo vreemd dat veel christenen tot Jezus bidden terwijl er nergens 'letterlijk' in de bijbel staat dat Jezus God is.quote:Op zaterdag 28 december 2024 01:51 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dit soort tradties waren inderdaad wijdverspreid.
Verder is het natuurlijk sowieso typisch heidens om tot een mens te bidden voor vruchtbaarheid. Of eigenlijk nog erger, de heidenen baden in ieder geval nog tot een afgod.
Laten we het verder maar niet hebben over de liefde voor de fallus binnen dit instituut, vooral van het kleine formaat.
quote:Op zaterdag 28 december 2024 12:22 schreef Panterjong het volgende:
[..]
Het is sowieso heidens om tot een mens te bidden daarom is het zo vreemd dat veel christenen tot Jezus bidden terwijl er nergens 'letterlijk' in de bijbel staat dat Jezus God is.
Sorry hoor, maar 'snode RK'? Als je je ogen sluit voor de vele mensen die dit instituut heeft verdelgd tijdens kruistochten en andere moordtochten tegen zogenaamde 'ketters', de onmenselijkheid van de inquitie en martelpraktijken, de manier waarop dit instituut slavernij tot maatschappelijke norm maakte voor het overgrote deel van mensen via het feodalisme, de uitbuiterij door middel van de verkoop van aflaten en andere manieren om geld en middelen van mensen af te troggelen, het onderdrukken van kennis van de bijbel door deze niet beschikbaar te stellen aan normale mensen, de buitensporige hoeveelheid kindermisbruik, en alle andere misdaden tegen de menselijkheid die dit instituut heeft gepleegd, dan zou je nog in de illusie kunnen blijven dat dit instituut niet 'snood' is, en dat elk woord wat van de lippen van de vertegenwoordigers ervan pure zuivere woorden zonder enige onwaarheden zijn. Maar ik doe dat niet inderdaad, ik heb namelijk wel een hekel aan dit soort praktijken en geloof niet in de betrouwbaarheid van een instituut dat onmenselijkheid tot een soort goddelijke, nobele daad heeft verheven.quote:Op zaterdag 28 december 2024 01:59 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dit is waarom discussiëren met je zinloos is. Wat men ook ter tafel brengt, je verzint wel weer iets om je narratief van de snode RKK overeind te houden. Waarschijnlijk heb je nog nooit van die inscripties gehoord.
Oh maar dat kan en mag je allemaal stellen hoor. En nog veel meer.quote:Op zondag 29 december 2024 12:26 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar 'snode RK'? Als je je ogen sluit voor de vele mensen die dit instituut heeft verdelgd tijdens kruistochten en andere moordtochten tegen zogenaamde 'ketters', de onmenselijkheid van de inquitie en martelpraktijken, de manier waarop dit instituut slavernij tot maatschappelijke norm maakte voor het overgrote deel van mensen via het feodalisme, de uitbuiterij door middel van de verkoop van aflaten en andere manieren om geld en middelen van mensen af te troggelen, het onderdrukken van kennis van de bijbel door deze niet beschikbaar te stellen aan normale mensen, de buitensporige hoeveelheid kindermisbruik, en alle andere misdaden tegen de menselijkheid die dit instituut heeft gepleegd, dan zou je nog in de illusie kunnen blijven dat dit instituut niet 'snood' is, en dat elk woord wat van de lippen van de vertegenwoordigers ervan pure zuivere woorden zonder enige onwaarheden zijn. Maar ik doe dat niet inderdaad, ik heb namelijk wel een hekel aan dit soort praktijken en geloof niet in de betrouwbaarheid van een instituut dat onmenselijkheid tot een soort goddelijke, nobele daad heeft verheven.
Dat staat in de theorie van de Zevendedags-adventisten. Dat praat hij na. Alles wat hij vertelt komt van de kansel van die sekte heb ik gemerkt (waar de dominees geen echte dominees zijn, want ze hebben geen universitaire opleiding daarvoor). Hij praat anderen na. En dat is zo jammer. Als hij nou echt de bijbel letterlijk volgde, dan was dat nog daaraan toe.quote:Op zondag 29 december 2024 15:40 schreef Panterjong het volgende:
Zelf vind ik Ali's houding tegenover de katholieke kerk walgelijk. Hoe hij eerder de gehele kerk en dat is dus inclusief al haar volgelingen satanisch en hoer van Babylon noemde is kwaadaardig.
mee eens, alleen omdat het een fundamenteel onderdeel van hun geloof is grijpen ze er voor mijn gevoel ook sneller en gemakkelijker op terug.quote:Op zondag 29 december 2024 23:15 schreef RJ124 het volgende:
Het niet open staan, niet voor rede vatbaar zijn en een zondebok nodig hebben heb ik hier in discussies gezien bij fundamentalistische gelovigen tot aan atheïsten/agnosten en hindoes. Het zijn niet alleen fundamentalistische gelovigen die zich hieraan schuldig maken. We hebben allemaal te maken met het ego, gelovig of niet.
Te kort door de bocht, dominee is geen titel die enkel gebruikt mag worden door universitair opgeleide.quote:Op maandag 30 december 2024 00:09 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
(waar de dominees geen echte dominees zijn, want ze hebben geen universitaire opleiding daarvoor). Hij praat anderen na. En dat is zo jammer.
Dat zou dus juist niet helpen.quote:Op maandag 30 december 2024 00:09 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Dat staat in de theorie van de Zevendedags-adventisten. Dat praat hij na. Alles wat hij vertelt komt van de kansel van die sekte heb ik gemerkt (waar de dominees geen echte dominees zijn, want ze hebben geen universitaire opleiding daarvoor). Hij praat anderen na. En dat is zo jammer. Als hij nou echt de bijbel letterlijk volgde, dan was dat nog daaraan toe.
Maar goed, ik heb niets tegen Ali, en ik vind dat hij het zelf moet weten, maar hij gaat wel erg kort door de bocht met de Katholieke kerk. Inderdaad is het de waarheid wat hij vertelt, maar er zijn ook goede priesters. Ok, mijn mening is ook dat het Vaticaan al die bizarre kunst moet verkopen om arme mensen te helpen en die penis terug te geven aan Egypte, maar dat maken katholieke gelovigen nog geen slechte mensen.
Ik heb nooit gezegd dat alle katholieken slechte mensen zijn, keer op keer weer heb ik benadrukt dat het mij vooral om het instituut en zijn leer gaat. Niet om elk individu. Ik heb eerder medelijden met katholieken die door hun eigen kerk voor de gek worden gehouden. Of mensen die in het verleden door een priester misbruikt zijn en daardoor van hun geloof gevallen zijn.quote:Op maandag 30 december 2024 00:09 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Dat staat in de theorie van de Zevendedags-adventisten. Dat praat hij na. Alles wat hij vertelt komt van de kansel van die sekte heb ik gemerkt (waar de dominees geen echte dominees zijn, want ze hebben geen universitaire opleiding daarvoor). Hij praat anderen na. En dat is zo jammer. Als hij nou echt de bijbel letterlijk volgde, dan was dat nog daaraan toe.
Maar goed, ik heb niets tegen Ali, en ik vind dat hij het zelf moet weten, maar hij gaat wel erg kort door de bocht met de Katholieke kerk. Inderdaad is het de waarheid wat hij vertelt, maar er zijn ook goede priesters. Ok, mijn mening is ook dat het Vaticaan al die bizarre kunst moet verkopen om arme mensen te helpen en die penis terug te geven aan Egypte, maar dat maken katholieke gelovigen nog geen slechte mensen.
Aldus alle 77.567.183 kerken die zich baseren op de bijbel en de bijbel alleenquote:Op maandag 30 december 2024 19:01 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ik heb nooit gezegd dat alle katholieken slechte mensen zijn, keer op keer weer heb ik benadrukt dat het mij vooral om het instituut en zijn leer gaat. Niet om elk individu. Ik heb eerder medelijden met katholieken die door hun eigen kerk voor de gek worden gehouden. Of mensen die in het verleden door een priester misbruikt zijn en daardoor van hun geloof gevallen zijn.
Verder praat ik mijn kerk niet na. Het aantal keer dat ik hier iets van een zevendedagsadventist heb geciteerd, is op één hand te tellen. Ik pas nu juist op dat alles wat ik over het geloof zeg gebaseerd is op de bijbel en alleen de bijbel.
Dat maakt niet dat die ene 'kerk' die zijn eigen tradities boven de bijbel stelt gelijk heeft.quote:Op maandag 30 december 2024 19:05 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Aldus alle 77.567.183 kerken die zich baseren op de bijbel en de bijbel alleen
Jij volgt ook tradities, en hoe.quote:Op maandag 30 december 2024 19:05 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dat maakt niet dat die ene 'kerk' die zijn eigen tradities boven de bijbel stelt gelijk heeft.
Je vindt het niet opvallend dat Maria regelmatig in een schelp wordt afgebeeld, zoals Afrodite of Venus?quote:Op maandag 30 december 2024 19:06 schreef EttovanBelgie het volgende:
De sleutel van Petrus als fallussymbool is overigens wel meme-waardig.
Nee, niet echt.quote:Op maandag 30 december 2024 19:07 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Je vindt het niet opvallend dat Maria regelmatig in een schelp wordt afgebeeld, zoals Afrodite of Venus?
Of dat Maria steeds in grotten verschijnt? Waar denk je dat de grot voor staat?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |