abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216669126
quote:
14s.gif Op donderdag 13 februari 2025 19:13 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Mensen kopen ook wel eens wat anders ja en de autobranche is wel sinds de Tesla dominatie veranderd, Tesla heeft er voor gezorgd dat bedrijven moeten concurreren. Tesla is nog steeds diegene die de lat omhoog krikt. Alle bedrijven kijken naar Tesla als ze bezig zijn met ontwerp en elke auto wordt een "Tesla killer" genoemd. Tesla is de maatstaf.
Hahaha. Tesla is allang ingehaald door Chinese auto's. Die zijn beter en goedkoper.
pi_216669212
quote:
14s.gif Op donderdag 13 februari 2025 19:13 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Mensen kopen ook wel eens wat anders ja en de autobranche is wel sinds de Tesla dominatie veranderd, Tesla heeft er voor gezorgd dat bedrijven moeten concurreren. Tesla is nog steeds diegene die de lat omhoog krikt. Alle bedrijven kijken naar Tesla als ze bezig zijn met ontwerp en elke auto wordt een "Tesla killer" genoemd. Tesla is de maatstaf.

En wat je laatste toevoeging betreft; niemand geeft een fuck om wat Elon uitspookt. Niet iedereen zit 24/7 op Reddit of FOK forum waar het populair is om Elon te haten. Kijk anders in het tweakers topic.
De reden dat er in het Tweakers topic niet over het gedrag van Musk gepraat word, is omdat dat niet toegestaan is volgens de policy van dat topic. Het mag daar alleen over de auto's gaan.

Ik ben daar al jaren user, dus mij hou je niet voor de gek ;)
pi_216669316
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2025 19:15 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Hahaha. Tesla is allang ingehaald door Chinese auto's. Die zijn beter en goedkoper.
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2025 19:15 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Tesla schaamte cijfers zeggen mij niets. Ik kijk naar de approval ratings van Musk in Europa. Dit zijn in een jaar tijd enorm gekelderd en hijs alleen nog populair bij stemmers van rechts populistische. Niet bepaald de doelgroep voor elektrische auto's.
Geen enkele projectleider,consultant of hogere functie gaat met zelfrespect in zo'n aliexpress auto rijden. Het is echt een waanidee dat iemand een koop afdoet omdat de CEO/eigenaar of aandeelhouder een beetje rare vogel is. Als je in de circlejerk van Reddit zit dan snap ik wel dat je praat over "approval ratings" van Elon want je wordt op die site doodgegooid met om de 2 posts iets over Elon.

Maar jullie snappen ook niet dat veel auto's budgettair worden uitgespendeerd aan leaserijders, in het bedrijf waar ik werk zitten velen te wachten op de nieuwe Model Y. Bij elke groen ICT bedrijf is dit het geval. Wanneer de huidige leasecontracten aflopen zullen velen weer gaan shoppen voor Tesla's.

Mensen boeit het allemaal niet zo veel en wat boeit het uberhaupt? denk je dat je Elon er mee hebt als ze "minder" verkopen? krijg je dan innerlijk geluk? wanneer Elon dit jaar SpaceX naar de beurs brengt is hij biljonair.

Zoals eerder gezegd is zijn 12.8% in aandelen van Tesla ook weer niet zo extreem veel. Als Elon straks de eerste Mars missie start is iedereen weer vergeten dat hij een Teslagroet deed.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_216669332
Ik denk dat Elon het nog wel bonter gaat maken dit jaar.

Zolang hij CEO is bij Tesla ga ik iig niet meer terug in de aandelen Tesla.
Tijd om de bezem er doorheen te halen.
pi_216669360
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2025 19:20 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
De reden dat er in het Tweakers topic niet over het gedrag van Musk gepraat word, is omdat dat niet toegestaan is volgens de policy van dat topic. Het mag daar alleen over de auto's gaan.

Ik ben daar al jaren user, dus mij hou je niet voor de gek ;)
Goh hoe zou dat nou komen? Misschien ook voor dit topic goed dat dit wordt ingesteld? Snap dat jullie Elon misgunnen maar denk niet dat hij daar zelf persoonlijk om wakker ligt.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_216669364
quote:
10s.gif Op donderdag 13 februari 2025 19:25 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
[..]
Geen enkele projectleider,consultant of hogere functie gaat met zelfrespect in zo'n aliexpress auto rijden. Het is echt een waanidee dat iemand een koop afdoet omdat de CEO/eigenaar of aandeelhouder een beetje rare vogel is. Als je in de circlejerk van Reddit zit dan snap ik wel dat je praat over "approval ratings" van Elon want je wordt op die site doodgegooid met om de 2 posts iets over Elon.

Maar jullie snappen ook niet dat veel auto's budgettair worden uitgespendeerd aan leaserijders, in het bedrijf waar ik werk zitten velen te wachten op de nieuwe Model Y. Bij elke groen ICT bedrijf is dit het geval. Wanneer de huidige leasecontracten aflopen zullen velen weer gaan shoppen voor Tesla's.

Mensen boeit het allemaal niet zo veel en wat boeit het uberhaupt? denk je dat je Elon er mee hebt als ze "minder" verkopen? krijg je dan innerlijk geluk? wanneer Elon dit jaar SpaceX naar de beurs brengt is hij biljonair.

Zoals eerder gezegd is zijn 12.8% in aandelen van Tesla ook weer niet zo extreem veel. Als Elon straks de eerste Mars missie start is iedereen weer vergeten dat hij een Teslagroet deed.
We gaan het zien over een jaar. Ik durf te wedden dat het verlies van markt aandeel van Tesla in Europa een blijvende trend is.
pi_216669405
quote:
14s.gif Op donderdag 13 februari 2025 19:28 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Goh hoe zou dat nou komen? Misschien ook voor dit topic goed dat dit wordt ingesteld? Snap dat jullie Elon misgunnen maar denk niet dat hij daar zelf persoonlijk om wakker ligt.
De reden op Tweakers is om dat het een topic in "mobiliteit" is, ofwel een soort "PTA". Onderwerpen worden daar veel strenger gescheiden. Een negatieve opmerking over een Panasonic warmtepomp door een Mitsubishi fanboy wordt daar ook direct weggegooid.

Dit topic is hier in "NWS" en daarnaast zijn we hier niet zo streng.
  donderdag 13 februari 2025 @ 19:31:50 #183
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216669433
quote:

[..]
Dus we mogen alleen nog over mensen praten als ze er persoonlijk van wakker liggen?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_216669437
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2025 19:28 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
We gaan het zien over een jaar. Ik durf te wedden dat het verlies van markt aandeel van Tesla in Europa een blijvende trend is.
Nogmaals, elektrische subsidie is eruit gegaan. Tesla's zijn niet de goedkoopste en de lagere lease klasse zal natuurlijk hiervan profiteren. Je zal veel bedrijven zien die een budget voor lease voor de schoonmakers en administratieve mensen hebben voor 20-40k aan leasebudget. Dan krijg je Renault 5'jes en Peugeot E-206 of MG's.

Ook is het zo ver dat eindelijk de duitsers een beetje competitievere auto's uitbrengen op dit moment. Denk aan BMW i4 en iX1 oa. Is normale marktwerking wat je nu ziet.

Maar veel van de early Tesla adopters zullen in Tesla's blijven rijden, alleen al omdat ze die auto's de afgelopen 5-6 jaar als daily hebben gehad.
pi_216669486
quote:
14s.gif Op donderdag 13 februari 2025 19:31 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Nogmaals, elektrische subsidie is eruit gegaan. Tesla's zijn niet de goedkoopste en de lagere lease klasse zal natuurlijk hiervan profiteren. Je zal veel bedrijven zien die een budget voor lease voor de schoonmakers en administratieve mensen hebben voor 20-40k aan leasebudget. Dan krijg je Renault 5'jes en Peugeot E-206 of MG's.

Ook is het zo ver dat eindelijk de duitsers een beetje competitievere auto's uitbrengen op dit moment. Denk aan BMW i4 en iX1 oa. Is normale marktwerking wat je nu ziet.

Maar veel van de early Tesla adopters zullen in Tesla's blijven rijden, alleen al omdat ze die auto's de afgelopen 5-6 jaar als daily hebben gehad.
Niet in elk land en in elk Europees land zijn de verkopen van Tesla's enorm gedaald. Dus het ligt ook niet alleen daaraan.
pi_216669503
quote:
10s.gif Op donderdag 13 februari 2025 19:25 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
[..]

Het is een kwestie van tijd tot China Tesla technologisch inhaalt.
De snelheid van de Chinese ontwikkeling is adembenemend, terwijl Tesla met verouderde modellen op de markt zit.

Je ziet daarnaast ook dat bedrijven geen Tesla's meer willen leasen vanwege het gedrag van Musk.
Hij richt wat dat betreft schade aan op het merk.
pi_216669578
Daarnaast, Elon kan makkelijk afstand doen van Tesla, hij heeft bereikt wat hij heeft willen bereiken en dat bedrijf onmogelijk succesvol gemaakt. Het is een game-changer gebleken onder Elon.

Ook om de "X" boycot ligt niemand wakker, net zoals de "Tesla" boycot onder mensen die toch nooit een nieuwe auto zouden kopen voor +50k. Vrijwel geen enkele Nederlander koopt nieuwe auto's en als je dat al doet dan is het ook vast geen Tesla.

Na het uitrijden van de dealer ben je op elke auto al 10-15k kwijt aan euro's. Als Tesla straks met een 30k hatchback komt die op een huidig model lijkt of de Cybertruck dan zal het een hot item worden. Tot die tijd zijn het lease rijders die Tesla's nemen en altijd al geweest.
pi_216669662
quote:

[..]
Tot zover de vrijheid van meningsuiting absolutisten.
pi_216669688
quote:
1s.gif Op donderdag 13 februari 2025 19:34 schreef Wantie het volgende:

[..]
Het is een kwestie van tijd tot China Tesla technologisch inhaalt.
De snelheid van de Chinese ontwikkeling is adembenemend, terwijl Tesla met verouderde modellen op de markt zit.

Je ziet daarnaast ook dat bedrijven geen Tesla's meer willen leasen vanwege het gedrag van Musk.
Hij richt wat dat betreft schade aan op het merk.
Grappig hoe nu in eens sinds Trump en Elon bezig zijn in de USA dat Chyna wordt verheerlijkt. Even achter de oren krabben hoor. Geen enkel respectabel land zou zijn/haar diplomaten in een Chinese spyware auto laten rondrijden. Denk je echt dat ASML medewerkers in dat soort auto's mogen rijden? of mensen met bepaalde bedrijfsgevoelige informatie.

De kans alleen al dat elk gesprek wordt opgenomen door Chyna. De livetracking, camera's die alles opnemen op defensieterreinen of bij bedrijven. No thanks.

Oh wacht, bij VW groep van letterlijk Hilter kunnen ze er ook wat van.
Unprotected VW Data Exposed Locations Of 800,000 EVs
  donderdag 13 februari 2025 @ 19:47:37 #190
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216669779
Chyna?

FF googelen

...

?

Ach ja, baardmans, ieder zijn ding zullen we maar zeggen, we leven in een vrij land.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_216669818
Linkse klimaat mensen zijn zo mad op Elon dat ze tegenwoordig weer liever diesel rijden dan een earth-saving green Teslamachine. :P

Save Elon, Save the World.
pi_216669910
Bekijk deze YouTube-video

Tesla is veel meer dan auto cijfertjes
pi_216669917
quote:
10s.gif Op donderdag 13 februari 2025 19:49 schreef epicbeardman het volgende:
Linkse klimaat mensen zijn zo mad op Elon dat ze tegenwoordig weer liever diesel rijden dan een earth-saving green Teslamachine. :P

Jouw hele identiteit is Elon Musk zie ik aan je signature enzo?
pi_216669933
quote:
14s.gif Op donderdag 13 februari 2025 19:43 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Grappig hoe nu in eens sinds Trump en Elon bezig zijn in de USA dat Chyna wordt verheerlijkt. Even achter de oren krabben hoor. Geen enkel respectabel land zou zijn/haar diplomaten in een Chinese spyware auto laten rondrijden. Denk je echt dat ASML medewerkers in dat soort auto's mogen rijden? of mensen met bepaalde bedrijfsgevoelige informatie.

De kans alleen al dat elk gesprek wordt opgenomen door Chyna. De livetracking, camera's die alles opnemen op defensieterreinen of bij bedrijven. No thanks.

Oh wacht, bij VW groep van letterlijk Hilter kunnen ze er ook wat van.
Unprotected VW Data Exposed Locations Of 800,000 EVs

Als Adolf... eh... Elon opstapt bij Tesla wil ik best weer een Tesla overwegen.
pi_216669940
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2025 19:53 schreef HardeFeiten het volgende:

[..]
Jouw hele identiteit is Elon Musk zie ik aan je signature enzo?
Klopt, stiekem hoop ik dat hij mij adopteert.
pi_216670299
quote:
16s.gif Op donderdag 13 februari 2025 19:54 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Klopt, stiekem hoop ik dat hij mij adopteert.
Mag :)
pi_216671297
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2025 19:53 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Als Adolf... eh... Elon opstapt bij Tesla wil ik best weer een Tesla overwegen.
De wereld is hard; door vast te houden aan je idealistische wereldbeeld zul je daar geen windeieren mee leggen.. Ga je ook uit Apple stock of de bedrijven die Foxxcon gebruiken in de productielijn? Die letterlijk netten om hen bedrijven hebben zodat de medewerkers geen zelfmoord kunnen plegen?

Of hoeveel kinderen hebben moeten sterven voor je mobieltje dan wel gamepc/laptop waar je nu op internet. Je investeringen doen naar aanleiding van emoties is sowieso niet goed. Kijk maar alleen naar pensioenfonds APB die zijn ook miljoenen kwijtgeraakt door uit Tesla stock te gaan omdat ze geėmotioneerd zijn.

Of investeer je niet in Palantir/Boeing/Lockheed of de andere bedrijven die de wapenlobby en voor dood en verderf zorgen, de politici rijk maken. Of de farmaceutische handel.

Als je echt zou uitzoeken wat dat soort bedrijven op hen kerfstok hebben dan zou je eigenlijk helemaal niet meer moeten investeren, dan wel een bankrekening hebben bij ING/Rabobank/ABN of welke bank die ook speculeert met oorlogen en investeert in de warlobby.

Als Musk dit allemaal zou hebben gedaan onder Biden was het allemaal weer heel goed geweest en prezen jullie hem, is beetje hypocriet. Dan was de groet niet een Hitlergroet maar een uitspatting van vreugde. Simpel hoe dat werkt.

En na 10 jaar Trump als "Adolf/Hilter" te benoemen hebben jullie nog steeds niet door dat dit alleen maar averechts werkt? Hele naam van Adolf Hilter wordt zo genormaliseerd tot een koosnaampje.
Iemand Hilter noemen is tegenwoordig eerste wat gedaan wordt als je iemand zijn/haar mening niet aanstaat of als je 5 jaar bent. Lol.
  donderdag 13 februari 2025 @ 20:56:23 #198
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_216671325
quote:
10s.gif Op donderdag 13 februari 2025 19:49 schreef epicbeardman het volgende:

Hij wil je niet neuken, dude... geef het op.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_216671504
Als ie nou gewoon eventjes 5 hele seconden de tijd had genomen om "dat gewapper met m'n arm was geen hitlergroet, sorry enzo" te posten, had je al dit gezeik niet gehad natuurlijk.

Maarja, dan raak je je wappiefans op het internet kwijt.. en geld heeft ie toch zat.
pi_216671912
Altijd wel veel vervangende schaamte, die berichten van @epicbeardman, maar hij kan het zelf niet helpen, dus ik moet er altijd om lachen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')