Musk krijgt geen bonus van 50 miljard, dat is wat te simpel gesteld.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 12:39 schreef Wantie het volgende:
[..]
Die een bonus krijgt van 50 miljard?
Oke dan is hij meer dan een gewone aandeelhouder. Dan nog zie ik niet in waarom je je zou moeten schamen voor het rijden in een product omdat je het niet eens bent met hoe iemand over politiek denkt. of over wat dan ook denkt eigenlijk.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 12:39 schreef Wantie het volgende:
[..]
Die een bonus krijgt van 50 miljard?
Lijkt mij toch meer dan gewoon een aandeelhouder.
Als Tim Cook morgen dat soort armbewegingen gaat maken en Afd gaat steunen, dan is het met Apple ook snel gedaan.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 13:00 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Oke dan is hij meer dan een gewone aandeelhouder. Dan nog zie ik niet in waarom je je zou moeten schamen voor het rijden in een product omdat je het niet eens bent met hoe iemand over politiek denkt. of over wat dan ook denkt eigenlijk.
En dan moet iedereen die allang een iphone of mac had zich gaan schamen? Vind het echt onzin.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 13:08 schreef TheFreshPrince het volgende:
Als Tim Cook morgen dat soort armbewegingen gaat maken en Afd gaat steunen, dan is het met Apple ook snel gedaan.
Niets moet.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 13:10 schreef over_hedge het volgende:
[..]
En dan moet iedereen die allang een iphone of mac had zich gaan schamen? Vind het echt onzin.
Die het allang had? Nee uiteraard niet, hoe kom je daar bij?!quote:Op dinsdag 4 februari 2025 13:10 schreef over_hedge het volgende:
[..]
En dan moet iedereen die allang een iphone of mac had zich gaan schamen? Vind het echt onzin.
Omdat jij dit zegt: "Waar je vroeger een trotse Teslarijder was zou je nu de oren van je kop schamen."quote:Op dinsdag 4 februari 2025 13:28 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Die het allang had? Nee uiteraard niet, hoe kom je daar bij?!
Wie heeft dat gezegd hier? Auto's zijn duur dus ik snap dat je hem niet weggooit, maar bij een nieuwe weegt het voor mij mee dat Tesla van Musk is.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 13:10 schreef over_hedge het volgende:
[..]
En dan moet iedereen die allang een iphone of mac had zich gaan schamen? Vind het echt onzin.
Aha, daar staat of bedoelde ik niet dat mensen zich moeten schamen (en al helemaal niet mensen die allang een tesla hebben) ook al heb ik zelf daar een mening bij, maar dat ik wel denk dat een dergelijk sentiment voor een aanzienlijke groep mensen geldt.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 13:32 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Omdat jij dit zegt: "Waar je vroeger een trotse Teslarijder was zou je nu de oren van je kop schamen."
Dat lees ik als iedereen die in een telsa rijdt moet zich schamen. Dus ook mensen die al jaren er 1tje hebben.
Dat zou bij het voorbeeld van Apple en de AFD toch het zelfde zijn.
Denk dat dit gewoon zoiets is waar we het niet eens over gaan worden wat helemaal prima is![]()
Maar nee ik persoonlijk zou me totaal niet schamen om in een Tesla te rijden, als ik überhaupt het geld er voor had
I stand correctedquote:Op dinsdag 4 februari 2025 12:06 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Tesla investeert natuurlijk heel veel in uitbreiding en research, dus de winst zegt niet zoveel. Maar de regulatory credits maken niet zoveel uit op de totale omzet en uiteindelijk ook maar ~25% van de winst.
Dus zeker niet "met name".
In 2023 was de winst fors hoger, dus toen was het nog een stuk minder in verhouding.
Jaarcijfers 2024 en 2023:
https://digitalassets.tesla.com/tesla-contents/image/upload/IR/TSLA-Q4-2024-Update.pdf
https://digitalassets.tesla.com/tesla-contents/image/upload/IR/TSLA-Q4-2023-Update.pdf
Ga in een shirt met het logo van het bedrijf waarvoor je werkt openlijk en heel zichtbaar siegheilen en je werkgever ontslaat je gegarandeerd.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 13:10 schreef over_hedge het volgende:
[..]
En dan moet iedereen die allang een iphone of mac had zich gaan schamen? Vind het echt onzin.
Tesla maakt winst op hun autos, de meeste traditionele autobouwers maken nog verlies op hun EV's. Elke auto meer die Tesla verkoopt is groei, maar als VW een id.3 verkoopt (waar ze verlies op maken), dan verkopen ze ook een golf, t-roc of taigo (waar ze wel winst op maken) minder, dus en verlies, en niet meer autos verkocht. Als alle subsidies voor EV's worden weggehaald krijgen ze het allemaal moeilijker, maar Tesla kan dan nog steeds wel zijn hoofd boven water houden, anderen waarschijnlijk niet. Dus op de langere duur minder concurrentie voor Tesla. Tenzij men zich massaal van Tesla afkeert, maar dat zal meer regionaal spelen dan wereldwijd denk ik, en het is ook maar de vraag hoe lang dat duurt als het gebeurt. En wiens beleid is het eigenlijk? Trump's of Musk's?quote:Op dinsdag 4 februari 2025 10:50 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hij heeft zelf net het EV-beleid van zijn voorgangers in de prullenbak gemieterd, dus in de VS gaan ze ook niet meer zo hard, behalve wellicht bij figuren die met hun swasticar een statement willen maken.
Zelfde reden waarom je niet rondloopt met een Nazi-vlag.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 11:53 schreef over_hedge het volgende:
[..]
hoezo dat? Waarom zou je je moeten schamen voor het rijden in een tesla? Omdat je het niet eens bent met 1 van de aandeelhouders?
Klopt, maar het punt is dat hij niet enkel een aandeelhouder is van Tesla.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 12:47 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Musk krijgt geen bonus van 50 miljard, dat is wat te simpel gesteld.
Hij krijgt een pakket van ongeveer 303 miljoen aandelenopties, dus hij kan de aandelen kopen tegen de koers die ze in 2018 waard waren.
De huidige waarde daarvan is niet vast en gaat mee met de koers, momenteel zit dat op 116 miljard Dollar.
Daar moet dan nog wel het bedrag af van de koers uit 2018, dat zal zo'n 7 miljard zijn, aangezien de koers toen $23,34 was (na split).
Die aandelen mag hij 5 jaar na het uitoefenen van de opties pas verkopen, dus wat de uiteindelijke waarde is weten we pas 5 jaar daarna.
Hij mag wel eerder voor $7 miljard dollar aan aandelen verkopen om bijvoorbeeld eventuele leningen daarvoor af te lossen.
Tesla's zijn in Europa al dure auto's, in China maken ze zelf EV's en in de VS noemt de president ze marxistische manipulatie. Misschien dat ik een hele grote markt voor elektrische auto's mis, maar een regionaal probleem in Europa komt volgens mij niet op een geweldig moment. Temeer omdat de groene consument in de VS waarschijnlijk ook niet vaak Trump fans zijnquote:Op dinsdag 4 februari 2025 16:09 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Tesla maakt winst op hun autos, de meeste traditionele autobouwers maken nog verlies op hun EV's. Elke auto meer die Tesla verkoopt is groei, maar als VW een id.3 verkoopt (waar ze verlies op maken), dan verkopen ze ook een golf, t-roc of taigo (waar ze wel winst op maken) minder, dus en verlies, en niet meer autos verkocht. Als alle subsidies voor EV's worden weggehaald krijgen ze het allemaal moeilijker, maar Tesla kan dan nog steeds wel zijn hoofd boven water houden, anderen waarschijnlijk niet. Dus op de langere duur minder concurrentie voor Tesla. Tenzij men zich massaal van Tesla afkeert, maar dat zal meer regionaal spelen dan wereldwijd denk ik, en het is ook maar de vraag hoe lang dat duurt als het gebeurt. En wiens beleid is het eigenlijk? Trump's of Musk's?
Schijnbaar liepen de verkopen van Tesla in de VS vorig jaar al aardig terug met zo'n 11% over modellen verkocht in 2023 en 2024: https://www.notateslaapp.com/news/2491/tesla-suffers-sharp-decline-in-us-sales-a-look-at-the-numbersquote:Op dinsdag 4 februari 2025 16:34 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Tesla's zijn in Europa al dure auto's, in China maken ze zelf EV's en in de VS noemt de president ze marxistische manipulatie. Misschien dat ik een hele grote markt voor elektrische auto's mis, maar een regionaal probleem in Europa komt volgens mij niet op een geweldig moment. Temeer omdat de groene consument in de VS waarschijnlijk ook niet vaak Trump fans zijn
quote:Japanse autofusie van de baan: noodlijdende Nissan zet mes in organisatie
Gert van Harskamp
23 min geledenin Financieel
Amsterdam - Honda en Nissan staken hun fusiegesprekken. De twee wilden met de fusie een vuist maken tegen Tesla en Chinese autobouwers in de markt voor elektrische voertuigen.
Daarnaast moet Nissan naarstig op zoek naar een nieuwe broodheer, want Renault wil zijn belang in het noodlijdende Japanse merk afbouwen.
Nissan kondigde na het afblazen van de fusiebesprekingen direct een miljarden besparing aan.
Nissan en Honda zijn al sinds december met elkaar in overleg om gezamenlijk de op twee na grootste autofabrikant te vormen.
De twee werkten al samen in een partnerschap voor de ontwikkeling van elektrische auto’s, maar kondigden in december aan helemaal samen te willen gaan.
Honda en Nissan zouden deze maand meer duidelijkheid willen geven over voortgang van die gesprekken, maar zeggen nu dus de gesprekken te hebben beëindigd.
Ik was in de markt voor zo'n nieuwe Model Y voor dit jaar maar ben afgehaakt.quote:Op donderdag 13 februari 2025 17:41 schreef epicbeardman het volgende:
Het is niet gek dat er eerste maand weinig wordt verkocht aan nieuwe Tesla's, dat komt voornamelijk omdat niemand de oudere model Y wil kopen nu.
De nieuwe model Y zal in Maart geleverd worden en als je op tweakers kijkt zijn er veel geïnteresseerden ook.
Nieuwe model Y gaat echt wel populair worden. Beste e-SUV die je kan kopen.
Er speelt wel meer dan dat. Vele Europeanen hoeven geen Tesla meer omdat Musk zich als een totaalmongool gedraagd en zich bemoeit met onze politiek.quote:Op donderdag 13 februari 2025 17:41 schreef epicbeardman het volgende:
Het is niet gek dat er eerste maand weinig wordt verkocht aan nieuwe Tesla's, dat komt voornamelijk omdat niemand de oudere model Y wil kopen nu.
De nieuwe model Y zal in Maart geleverd worden en als je op tweakers kijkt zijn er veel geïnteresseerden ook.
Nieuwe model Y gaat echt wel populair worden. Beste e-SUV die je kan kopen.
Tja die ene hypothetische verkoop van jou zou er niet om doen, net zoals in Nederland zijn ze in EU in veel landen gestopt met elektrische subsidie (SEPP)quote:Op donderdag 13 februari 2025 18:53 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik was in de markt voor zo'n nieuwe Model Y voor dit jaar maar ben afgehaakt.
Er zullen er meer zijn.
Daarnaast is ook de verkoop van de Model 3 fors ingekakt.
Dat is wat je denkt omdat je vermoedelijk op Reddit zit. Er is onderzoek geweest onder daadwerkelijke Tesla rijders en nog geen 80/90% heeft Tesla schaamte. Dit is wishful thinking omdat jij boos bent op Elon.quote:Op donderdag 13 februari 2025 19:02 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Er speelt wel meer dan dat. Vele Europeanen hoeven geen Tesla meer omdat Musk zich als een totaalmongool gedraagd en zich bemoeit met onze politiek.
Ik vind 79% Tesla schaamte anders best hoog.quote:Op donderdag 13 februari 2025 19:09 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Dat is wat je denkt omdat je vermoedelijk op Reddit zit. Er is onderzoek geweest onder daadwerkelijke Tesla rijders en nog geen 80/90% heeft Tesla schaamte.
Mensen kopen ook wel eens wat anders ja en de autobranche is wel sinds de Tesla dominatie veranderd, Tesla heeft er voor gezorgd dat bedrijven moeten concurreren. Tesla is nog steeds diegene die de lat omhoog krikt. Alle bedrijven kijken naar Tesla als ze bezig zijn met ontwerp en elke auto wordt een "Tesla killer" genoemd. Tesla is de maatstaf.quote:Op donderdag 13 februari 2025 19:09 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik vind 79% Tesla schaamte anders best hoog.
Ik denk eerder dat je het zelf onderschat omdat je groot fan bent van Trump, MAGA en Musk.
Veel Europeanen moeten daar niets van hebben. Helemaal niet nu hij die Hitlergroet deed en zo met AfD flirt.
Tesla schaamte cijfers zeggen mij niets. Ik kijk naar de approval ratings van Musk in Europa. Dit zijn in een jaar tijd enorm gekelderd en hijs alleen nog populair bij stemmers van rechts populistische. Niet bepaald de doelgroep voor elektrische auto's.quote:Op donderdag 13 februari 2025 19:09 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Dat is wat je denkt omdat je vermoedelijk op Reddit zit. Er is onderzoek geweest onder daadwerkelijke Tesla rijders en nog geen 80/90% heeft Tesla schaamte. Dit is wishful thinking omdat jij boos bent op Elon.
Elon heeft ook maar 12.8% van alle Tesla aandelen.
Als Tesla straks met een hatchback zou komen die daadwerkelijk zelf bestuurbaar is voor 25k of 30k zal iedereen hem kopen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |