abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215941031
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2024 11:04 schreef freak1 het volgende:
inflatie + marktwerking. dat is eventueel nog te compenseren door verkoopprijs minus inflatie minus aankoopprijs = belastbaar inkomen. dat zijn allemaal openbare cijfers.
Maar dan heb je nog steeds een fiscale claim, maar dan op basis van relatief inflatiecijfer van huizen t.o.v. het mindere deel op de algehele inflatie.

Van mij mag die hele inflatiedoelstelling wel weg van de ECB, het is alleen maar kut.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zaterdag 21 december 2024 @ 11:12:06 #127
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_215941040
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2024 11:02 schreef ludovico het volgende:

[..]
Hij maakt erven in zijn comment gerelateerd aan inkomen. Dat had je kunnen weten natuurlijk als je de comment had gelezen die je had gequote.
Met je verkeerde been uit bed gestapt?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_215941043
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 december 2024 11:10 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ik vind het krom inderdaad dat als ik ¤ 1.600.000 erf ik meer erfbelasting betaal dan mijn buurman die op precies hetzelfde moment een bedrijf van ¤ 10.000.000 erft. Ik vind dat krom ja.

Is mijn erfenis nog groter, bijvoorbeeld ook ¤ 10.000.000 dan betaal ik geen ¤ 300.000 successierecht maar bijna ¤ 2.000.000. Dat is 6 keer meer. Zes!

Iedereen begrijpt dat dit scheef is. Jij bent het er vast en zeker weet mee oneens, goed voor jou
Ik ga in die comment er veel dieper op in en stel de vraag hoe jij het voortbestaan van dat bedrijf gaat garanderen.

Moet de belastingdienst dan (preferente) aandelen verkrijgen in het bedrijf?

Zonder overige oplossingen is de algehele erfbelasting juist op het punt dat jij maakt echt een gedrocht van een belasting. Omdat het oneerlijk zou zijn, om er selectief mee om te gaan, doch is dat selectieve wel nodig als je geen verrotte dingen wilt creëren voor de continuïteit van familiebedrijven.

Er is natuurlijk wel een reden dat die BOR bestaat.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_215941101
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2024 11:10 schreef ludovico het volgende:

[..]
Beetje van beide dan toch.
ja hoor. maar ik ben het simpelweg niet eens dat investeren in huizen en aandelen altijd maar gestaafd is op slimheid. daar zit een factor geluk/gokken bij.
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
pi_215941130
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 december 2024 11:10 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ik vind het krom inderdaad dat als ik ¤ 1.600.000 erf ik meer erfbelasting betaal dan mijn buurman die op precies hetzelfde moment een bedrijf van ¤ 10.000.000 erft. Ik vind dat krom ja.

Is mijn erfenis nog groter, bijvoorbeeld ook ¤ 10.000.000 dan betaal ik geen ¤ 300.000 successierecht maar bijna ¤ 2.000.000. Dat is 6 keer meer. Zes!

Iedereen begrijpt dat dit scheef is. Jij bent het er vast en zeker weet mee oneens, goed voor jou
dat is niet krom.
persoon A erft een bedrijf wat op moment van erven 10 miljoen euro waard kan zijn. mits het terstond verkocht wordt aan diegene die er 10 miljoen voor bied.

de ander erft 10 miljoen wat 10 miljoen is.
dat zijn 2 significant verschillende scenarios

verder vind ik sowieso dat alle vormen van erfbelasting weg mogen.
dan zou jij die 10 miljoen cash mogen houden.
en als dat bedrijf ooit ten gelde gemaakt wordt, zijn het inkomsten. en moet er belasting over betaald wordne.
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
pi_215941139
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2024 11:16 schreef freak1 het volgende:

[..]
ja hoor. maar ik ben het simpelweg niet eens dat investeren in huizen en aandelen altijd maar gestaafd is op slimheid. daar zit een factor geluk/gokken bij.
Mensen maken de uitkomst van het gokken weleens contingent aan de uitkomst van het gokken.

Maar 100 euro investeren met een miljardste kans op 1 miljoen, (gemiddelde baat 10 cent).
is natuurlijk minder verstandig dan investeren in 95% kans 100 euro investeren 800 eruit na 30 jaar.

Ik vind het wel slim, maar ja er zit een factor geluk bij.
pi_215941148
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2024 11:19 schreef freak1 het volgende:
en als dat bedrijf ooit ten gelde gemaakt wordt, zijn het inkomsten. en moet er belasting over betaald wordne.
Werkt dat nu wel zo overigens? Ik denk dat die claim via de BOR wel verdwijnt na voortzetting bedrijf x jaar?
Maar ook dan heb je weer een situatie met een fiscale claim.
pi_215941199
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2024 11:12 schreef ludovico het volgende:

[..]
Ik ga in die comment er veel dieper op in en stel de vraag hoe jij het voortbestaan van dat bedrijf gaat garanderen.

Moet de belastingdienst dan (preferente) aandelen verkrijgen in het bedrijf?

Zonder overige oplossingen is de algehele erfbelasting juist op het punt dat jij maakt echt een gedrocht van een belasting. Omdat het oneerlijk zou zijn, om er selectief mee om te gaan, doch is dat selectieve wel nodig als je geen verrotte dingen wilt creëren voor de continuïteit van familiebedrijven.

Er is natuurlijk wel een reden dat die BOR bestaat.
Ik weet niet wat de oplossing is, jij? Als in 75% van de gevallen er na het overlijden toch voldoende financiële middelen beschikbaar is, dan vraag ik mij oprecht af hoeveel toegevoegde waarde er is om het huidige systeem in stand te houden. Misschien is zoiets wat jij zegt, een belastingclaim van enkele jaren, zoals die corona steun, een goed idee. Zoals ik al zei, ik weet het niet, ik vind het nogmaals oneerlijk dat de een veel meer betaalt dan de ander.
pi_215941322
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 december 2024 11:25 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ik weet niet wat de oplossing is, jij? Als in 75% van de gevallen er na het overlijden toch voldoende financiële middelen beschikbaar is, dan vraag ik mij oprecht af hoeveel toegevoegde waarde er is om het huidige systeem in stand te houden. Misschien is zoiets wat jij zegt, een belastingclaim van enkele jaren, zoals die corona steun, een goed idee. Zoals ik al zei, ik weet het niet, ik vind het nogmaals oneerlijk dat de een veel meer betaalt dan de ander.
Voor mij is dat meer een reden om de belasting dan maar helemaal niet te heffen tot bedragen die aannemelijk en reeel benodigd zijn voor een normale gang van zaken bij een familiebedrijf.
Via BOR vinden we dat 10 mio, tjah, dan maar geen erfbelasting over de eerste 10 mio, maar dan is het zo goed als helemaal afgeschaft.

Stel je vindt het echt een ongelijkheid waar je af moet, dan ga je met fiscale claims werken... Of een belastingdienst die aandelen van bedrijven bezit, ook wat vaag... En welke rentes spreek je dan af? Er komt allemaal gezeik bij kijken.

De beste optie is dan nog een belastingclaim, maar maken we die dan renteloos? En boven welk bedrag gaan we die aflossen? Want de ondernemer heeft ook wat geld nodig voor zijn/haar leven.

Het kán, de BOR versoberen, renteloze belasting claim, terug te betalen over winsten boven 150k, bijvoorbeeld... De belastingdienst zal aardig wat te claimen hebben en bij faillissement zullen ze wat moeten afboeken.
pi_215941480
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2024 11:04 schreef freak1 het volgende:

exactly my point. @:blomke beweerde dat investeren gestoeld is op slimheid, ik noem het gefundeerd gokken.
[..]

:N nergens. Investeren is een middel om vermogen te vergaren. Slim is een karaktereigenschap.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_215941496
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2024 11:46 schreef blomke het volgende:

[..]
:N nergens. Investeren is een middel om vermogen te vergaren. Slim is een karaktereigenschap.
Om vermogen te behouden.
Met de bizarre ontwaarding van ons fiat-geld.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_215941706
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 december 2024 11:48 schreef capricia het volgende:

[..]
Om vermogen te behouden.
Miss bitcoin :p

Je huis 100% meer waard geworden in je 50% in waarde gedevalueerde fiat munteenheid? Én u wenst te verhuizen? --> BETALEN PANNEKOEK. Met je "keiharde vermogenswinst" ~O>

[ Bericht 21% gewijzigd door ludovico op 21-12-2024 12:16:42 ]
pi_215941890
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 december 2024 11:48 schreef capricia het volgende:

:?

Heb nergens last van:

1) Beleggingen gaan prima,

2) De huiswaarde eveneens.

Dat laatste heb ik overigens niet veel aan en ik kan er ook niet veel mee doen. Wel beïnvloeden.

[ Bericht 1% gewijzigd door blomke op 21-12-2024 12:51:58 ]
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_215942352
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2024 12:27 schreef blomke het volgende:

[..]
:?

Heb nergens last van:

1) Beleggingen gaan prima,

2) De huiswaarde eveneens.

Dat laatste heb ik overigens niet veel aan en ik kan er ook niet veel mee doen. Wel beïnvloeden.
Ik kan geen uitspraak over je beleggingen doen. Want ik weet je rendement niet.

Maar in een jaar met bijv 10% inflatie moet je meer dan 10% (want er zijn ook kosten, VRH etc) op je beleggingen maken, om op 0 uit te komen.

Ik vind het een groot drama.

Het enige wat je kunt doen is diversifiëren. En hopen dat je de inflatie en alle andere kosten eruit haalt.

En belasting betalen over ongerealiseerde winsten. :')
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_215942709
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 december 2024 13:16 schreef capricia het volgende:

Ik vind het een groot drama.

Het enige wat je kunt doen is diversifiëren. En hopen dat je de inflatie en alle andere kosten eruit haalt.

En belasting betalen over ongerealiseerde winsten. :')
Snap niet waar je je druk over maakt. Heb allang in de gaten dat je met "out-of-the-box" en kritisch denken, voor de meute uitloopt.

[ Bericht 0% gewijzigd door blomke op 21-12-2024 16:12:20 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')