abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † maandag 23 december 2024 @ 16:07:15 #201
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_215971674
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2024 16:01 schreef ZarB het volgende:

[..]
Maar je zegt dat je psycholoog niet doorvraagt over zelfmoord. Heb je er dan zelf wel iets over genoemd?
Paar keer benoemd in de context van dat ik snel hulp nodig heb. Dat ik een gevaar voor mezelf ben heb ik geloof ik zelfs gezegd.
:')
pi_215972266
Ik denk dat je met twee dingen rekening moet houden:

Een goede behandelaar stuurt je pas in het uiterste geval naar de crisisdienst. Niet om jou te pesten, ook al ervaar je het misschien wel zo. De bedoeling is namelijk dat je leert zelf uit jouw depressie te kunnen komen en helemaal niet van een crisisdienst afhankelijk bent. Want hoe wil jij dat jouw leven er bijvoorbeeld over 5 jaar uitziet? Wil je dan graag sterk en autonoom jouw leven kunnen leiden op de manier zoals je dat zelf wilt? Of vind je het leuker om over 5 jaar nog steeds afhankelijk te zijn van een crisisdienst bij elke keer dat je een moeilijke periode doormaakt in jouw leven?

Een behandelaar kan jou beter helpen als jij probeert duidelijk te maken wat er vanbinnen in jou gebeurt. Hoe voel jij je nu waarom jij denkt dat je een gevaar bent voor jezelf? Waar ben je precies bang voor wat er gaat gebeuren? Is dat ook weleens gebeurd of is het vooral de angst dat het zou kunnen gebeuren, hetgeen waardoor jij nu zo lijdt?

Als jij je miskend en in de steek gelaten voelt, moet je dat zeker aangeven! Probeer wel alert te zijn dat je ook dat vanuit jouw eigen beleving aankaart. Als je daarentegen gaat beschuldigen en de strijd aangaat met hen, verlies je dat bij voorbaat. Immers hoe 'lastiger' hun clienten hoe minder bereidwillend ze zijn om naar hen te luisteren.
  † In Memoriam † maandag 23 december 2024 @ 17:08:00 #203
pi_215972507
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2024 16:44 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Ik denk dat je met twee dingen rekening moet houden:

Een goede behandelaar stuurt je pas in het uiterste geval naar de crisisdienst. Niet om jou te pesten, ook al ervaar je het misschien wel zo. De bedoeling is namelijk dat je leert zelf uit jouw depressie te kunnen komen en helemaal niet van een crisisdienst afhankelijk bent. Want hoe wil jij dat jouw leven er bijvoorbeeld over 5 jaar uitziet? Wil je dan graag sterk en autonoom jouw leven kunnen leiden op de manier zoals je dat zelf wilt? Of vind je het leuker om over 5 jaar nog steeds afhankelijk te zijn van een crisisdienst bij elke keer dat je een moeilijke periode doormaakt in jouw leven?

Een behandelaar kan jou beter helpen als jij probeert duidelijk te maken wat er vanbinnen in jou gebeurt. Hoe voel jij je nu waarom jij denkt dat je een gevaar bent voor jezelf? Waar ben je precies bang voor wat er gaat gebeuren? Is dat ook weleens gebeurd of is het vooral de angst dat het zou kunnen gebeuren, hetgeen waardoor jij nu zo lijdt?

Als jij je miskend en in de steek gelaten voelt, moet je dat zeker aangeven! Probeer wel alert te zijn dat je ook dat vanuit jouw eigen beleving aankaart. Als je daarentegen gaat beschuldigen en de strijd aangaat met hen, verlies je dat bij voorbaat. Immers hoe 'lastiger' hun clienten hoe minder bereidwillend ze zijn om naar hen te luisteren.
Ik wil over 5 jaar weer net zo autonoom leven als dat ik deed voor al deze ellende. Heb jaren als freelance journalist gewerkt en zo mijn eigen autonomie gehouden. Die ben ik nu volledig kwijt. Mijn behandelaar zei al: Je zegt bij alles MOET. Ik MOET de afwas doen, MOET opgenomen worden.

De behandelaren zeggen ook dat ik weer zin in het leven moet vinden. Ik vind het nl. belangrijk iets toe te voegen aan de maatschappij. Van nut zijn voor anderen. Iets bijdragen. Maar bij de kringloop, in elk geval op de afdeling waar ik nu zit, ben ik misbaar. Dat is vervelend. Ik verdien er ook geen geld mee, wat een motivatie had kunnen zijn.

Ik ga morgen proberen niet te beschuldigen (ook al voel ik me aangevallen) en het bij mezelf te houden. Ik wil dat er iets gebeurt, snel.
  maandag 23 december 2024 @ 17:46:40 #204
338319 ZarB
Piña colada
pi_215972997
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2024 16:07 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]
Paar keer benoemd in de context van dat ik snel hulp nodig heb. Dat ik een gevaar voor mezelf ben heb ik geloof ik zelfs gezegd.
Ik kan niet beoordelen of je psycholoog iets nalaat in de communicatie, maar als je merkt dat je vastloopt dan kan het soms goed zijn om ook te kijken naar hoe je zelf communiceert. Soms kan het voor jou nog zo helder zijn wat je wilt overbrengen, maar is het de vraag of je dat ook zo verwoord. Ze kunnen niet in jouw hoofd kijken. En als jij iets mist, dan kun je dat ook zeggen.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_215977820
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2024 17:08 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

Mijn behandelaar zei al: Je zegt bij alles MOET. Ik MOET de afwas doen, MOET opgenomen worden.
Dit herken ik wel. En dan zeggen veel mensen "Wees niet zo streng voor jezelf :% " Dat "moeten" kan ik mezelf ook niet afleren.

Ik lees dat je ADD hebt, waarmee het een stuk lastiger is om je aan routine te houden en de dingen te doen op de manier zoals iedereen. Maar AD(H)D of niet, als je iets in het leven wilt bereiken, zit er niets anders op dat je daar wat voor MOET doen. Als het voor de meeste mensen een stuk makkelijker is dan voor jou, is dat leuk voor hen en pech voor jou. Tenminste, zo ervaar ik het zelf. Ik ga er verder niet zielig over doen: als ik graag X wil hebben, MOET ik daar Y voor doen. Zo is het toch?

Dus ik kan er persoonlijk echt helemaal niet tegen als een willekeurige flapdrol met zo'n mierzoet geveinsd empathisch stemmetje al meteen begint met "Wees niet zo streng voor jezelf!" Want ik ervaar het dat hij mij helemaal niet helpt, maar juist tegenwerkt. En dan MOET ik hem nog dankbaar zijn ook?

Jij komt pas verder denk ik als de manier van communiceren anders wordt.
Een behandelaar kan zeker openlijk opmerken dat jij nogal vaak het woord "moeten" gebruikt. Dan is het wel interessant en waarschijnlijk ook belangrijk om te onderzoeken wat daar achterzit.

Maar al zou iedereen tegen je zeggen "Hou daarmee op en ga het voortaan doen op de manier zoals ik jou opleg!"

Dan zou het stoer zijn als jij daarop kan reageren met: "Weet jij wat jij eens zou MOETen doen?! Lekker de schijt krijgen! Ik ga jou toch ook niet zeggen hoe jij jouw leven behoort te leiden? Laat mij mijn leven dan ook op mijn eigen manier leiden. Ga voor mijn part weer plee-papier hamsteren zoals je dat in 2020 net als al die andere schapen waarschijnlijk ook hebt gedaan. I don't care! Maar laat mij verder met rust als je mij alleen maar dat achterlijke geblaat van jou lastigvalt!"
  † In Memoriam † dinsdag 24 december 2024 @ 17:25:53 #206
pi_215987464
Goed nieuws, ik kan binnen 4-6 weken worden opgenomen. Een enorme opluchting. Dat ik geen drie maanden hoef te wachten.
  dinsdag 24 december 2024 @ 17:28:42 #207
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_215987482
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2024 17:25 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Goed nieuws, ik kan binnen 4-6 weken worden opgenomen. Een enorme opluchting. Dat ik geen drie maanden hoef te wachten.
Fijn om het te horen dat er wat vaart achter komt, en fijn om te horen dat je er positief over bent.
Sterkte, en succes.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_215989647
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2024 17:25 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Fijn om te horen maat, hele fijne feestdagen.
Hell To The Liars
  † In Memoriam † dinsdag 24 december 2024 @ 22:23:01 #209
pi_215989834
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2024 17:28 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]
Fijn om het te horen dat er wat vaart achter komt, en fijn om te horen dat je er positief over bent.
Sterkte, en succes.
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2024 21:57 schreef Droopie het volgende:

[..]
Fijn om te horen maat, hele fijne feestdagen.
Ik zal jullie up to date houden
  dinsdag 24 december 2024 @ 23:06:13 #210
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_215990269
quote:
Dat is geweldig nieuws. Ik hoop dat je iets meer tot rust komt en de resterende weken goed doorkomt.
  † In Memoriam † vrijdag 27 december 2024 @ 16:16:42 #211
pi_216027959
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 december 2024 23:06 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Dat is geweldig nieuws. Ik hoop dat je iets meer tot rust komt en de resterende weken goed doorkomt.
Ik kom niet goed tot rust, kan me slecht concentreren. Heb niet zo het idee dat het geen alcohol drinken nou zoveel oplevert maar ik doe wel wat me wordt opgedragen
  Admin vrijdag 27 december 2024 @ 16:20:02 #212
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_216028014
quote:
Fijn! Hopelijk brengt het je iets.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  † In Memoriam † vrijdag 27 december 2024 @ 16:51:22 #213
pi_216028637
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2024 16:20 schreef yvonne het volgende:

[..]
Fijn! Hopelijk brengt het je iets.
Ik hoop het ook.
Mijn eerdere opnames hebben eigenlijk niets opgeleverd
  vrijdag 27 december 2024 @ 18:31:28 #214
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_216030378
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2024 16:51 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]
Ik hoop het ook.
Mijn eerdere opnames hebben eigenlijk niets opgeleverd
Weet je hoe dat komt…?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')