Paar keer benoemd in de context van dat ik snel hulp nodig heb. Dat ik een gevaar voor mezelf ben heb ik geloof ik zelfs gezegd.quote:Op maandag 23 december 2024 16:01 schreef ZarB het volgende:
[..]
Maar je zegt dat je psycholoog niet doorvraagt over zelfmoord. Heb je er dan zelf wel iets over genoemd?
Ik wil over 5 jaar weer net zo autonoom leven als dat ik deed voor al deze ellende. Heb jaren als freelance journalist gewerkt en zo mijn eigen autonomie gehouden. Die ben ik nu volledig kwijt. Mijn behandelaar zei al: Je zegt bij alles MOET. Ik MOET de afwas doen, MOET opgenomen worden.quote:Op maandag 23 december 2024 16:44 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Ik denk dat je met twee dingen rekening moet houden:
Een goede behandelaar stuurt je pas in het uiterste geval naar de crisisdienst. Niet om jou te pesten, ook al ervaar je het misschien wel zo. De bedoeling is namelijk dat je leert zelf uit jouw depressie te kunnen komen en helemaal niet van een crisisdienst afhankelijk bent. Want hoe wil jij dat jouw leven er bijvoorbeeld over 5 jaar uitziet? Wil je dan graag sterk en autonoom jouw leven kunnen leiden op de manier zoals je dat zelf wilt? Of vind je het leuker om over 5 jaar nog steeds afhankelijk te zijn van een crisisdienst bij elke keer dat je een moeilijke periode doormaakt in jouw leven?
Een behandelaar kan jou beter helpen als jij probeert duidelijk te maken wat er vanbinnen in jou gebeurt. Hoe voel jij je nu waarom jij denkt dat je een gevaar bent voor jezelf? Waar ben je precies bang voor wat er gaat gebeuren? Is dat ook weleens gebeurd of is het vooral de angst dat het zou kunnen gebeuren, hetgeen waardoor jij nu zo lijdt?
Als jij je miskend en in de steek gelaten voelt, moet je dat zeker aangeven! Probeer wel alert te zijn dat je ook dat vanuit jouw eigen beleving aankaart. Als je daarentegen gaat beschuldigen en de strijd aangaat met hen, verlies je dat bij voorbaat. Immers hoe 'lastiger' hun clienten hoe minder bereidwillend ze zijn om naar hen te luisteren.
Ik kan niet beoordelen of je psycholoog iets nalaat in de communicatie, maar als je merkt dat je vastloopt dan kan het soms goed zijn om ook te kijken naar hoe je zelf communiceert. Soms kan het voor jou nog zo helder zijn wat je wilt overbrengen, maar is het de vraag of je dat ook zo verwoord. Ze kunnen niet in jouw hoofd kijken. En als jij iets mist, dan kun je dat ook zeggen.quote:Op maandag 23 december 2024 16:07 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Paar keer benoemd in de context van dat ik snel hulp nodig heb. Dat ik een gevaar voor mezelf ben heb ik geloof ik zelfs gezegd.
Dit herken ik wel. En dan zeggen veel mensen "Wees niet zo streng voor jezelfquote:Op maandag 23 december 2024 17:08 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Mijn behandelaar zei al: Je zegt bij alles MOET. Ik MOET de afwas doen, MOET opgenomen worden.
Fijn om het te horen dat er wat vaart achter komt, en fijn om te horen dat je er positief over bent.quote:Op dinsdag 24 december 2024 17:25 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Goed nieuws, ik kan binnen 4-6 weken worden opgenomen. Een enorme opluchting. Dat ik geen drie maanden hoef te wachten.
Fijn om te horen maat, hele fijne feestdagen.quote:Op dinsdag 24 december 2024 17:25 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Goed nieuws, ik kan binnen 4-6 weken worden opgenomen. Een enorme opluchting. Dat ik geen drie maanden hoef te wachten.
quote:Op dinsdag 24 december 2024 17:28 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Fijn om het te horen dat er wat vaart achter komt, en fijn om te horen dat je er positief over bent.
Sterkte, en succes.
Thanksquote:Op dinsdag 24 december 2024 21:57 schreef Droopie het volgende:
[..]
Fijn om te horen maat, hele fijne feestdagen.
Dat is geweldig nieuws. Ik hoop dat je iets meer tot rust komt en de resterende weken goed doorkomt.quote:Op dinsdag 24 december 2024 17:25 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Ik kom niet goed tot rust, kan me slecht concentreren. Heb niet zo het idee dat het geen alcohol drinken nou zoveel oplevert maar ik doe wel wat me wordt opgedragenquote:Op dinsdag 24 december 2024 23:06 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dat is geweldig nieuws. Ik hoop dat je iets meer tot rust komt en de resterende weken goed doorkomt.
Fijn! Hopelijk brengt het je iets.quote:Op dinsdag 24 december 2024 17:25 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Ik hoop het ook.quote:Op vrijdag 27 december 2024 16:20 schreef yvonne het volgende:
[..]
Fijn! Hopelijk brengt het je iets.
Weet je hoe dat komt…?quote:Op vrijdag 27 december 2024 16:51 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Ik hoop het ook.
Mijn eerdere opnames hebben eigenlijk niets opgeleverd
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |