abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215909735
quote:
1s.gif Op woensdag 18 december 2024 15:14 schreef Document1 het volgende:

[..]
Waarom weten ze nog niks bij die loodgieter dan? Het enige wat ze oppakken zijn laag hangend fruit.
Hopen dat dat onderzoek in een stroomversnelling komt.
pi_215909749
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2024 15:34 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]
Je kan me veel vertellen, maar niet dat dat onderzoek is gesloten. Daarvoor is er teveel gebeurd.
Bij een enkele explosie zonder slachtoffers, oke. Maar niet bij een zaak waar er 20 aanslagen zijn geweest en ook panden waar familieleden woonden zijn betrokken.
Inmiddels zijn meerdere mannen veroordeeld vanwege betrokkenheid bij de aanslagen. Dat waren uitvoerders: spotters, chauffeurs en bommenleggers.

Zij gaven geen duidelijkheid over de achtergrond van de aanslagen. Vermoedelijk konden ze dat ook niet: de ervaring leert dat tussen opdrachtgevers en uitvoerders soms wel tien lagen zitten.
Bron: AD

Zoveel kunnen ze ook niet meer, of wat je zegt ze zeggen niets in de hoop dat die ene Marco? nog een keer wat laat vallen.
Hell To The Liars
pi_215909755
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2024 15:46 schreef yessie234 het volgende:

[..]
Bij mishmosh wel, en de zware criminelen van de coffeeshop drugsmobs en hun antecedenten op Gemeentehuizen en in de Tweede Kamer ivm vergunningen en onderzoek naar 'wietpas'. Miljoenenproject voor jongerenhuisvesting in Den Haag.

Pareltje weer dit
  woensdag 18 december 2024 @ 16:19:39 #129
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_215909776
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2024 16:02 schreef Aress020 het volgende:

[..]
Artikel 157 Hij die opzettelijk brand sticht, een ontploffing teweegbrengt of een overstroming veroorzaakt, wordt gestraft:
1°. met gevangenisstraf van ten hoogste twaalf jaren of geldboete van de vijfde categorie, indien daarvan gemeen gevaar voor goederen te duchten is;
2°. met gevangenisstraf van ten hoogste vijftien jaren of geldboete van de vijfde categorie, indien daarvan levensgevaar of gevaar voor zwaar lichamelijk letsel voor een ander te duchten is;
3°. met levenslange gevangenisstraf of tijdelijke van ten hoogste dertig jaren of geldboete van de vijfde categorie, indien daarvan levensgevaar voor een ander te duchten is en het feit iemands dood ten gevolge heeft.
Ik hoop op optie 3 :Y

Weet alleen niet of dat hierboven ook van toepassing is voor de opdrachtgever, gezien deze niet zelf de brand heeft gesticht.

Levensgevaar lijkt me zeer makkelijk te bewijzen gezien de nachtelijke explosie, het waarschijnlijke gebruik van explosieven en de bovengelegen woningen.

Spuitje vind ik ook prima overigens, maar daar zijn we helaas te beschaafd voor.
pi_215909781
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2024 15:30 schreef Droopie het volgende:

[..]
Gisteren een stukje gezien van John vd Heuvel in zijn misdaad jaaroverzicht :').

Volgens mij is het dossier bijna gesloten onder het motto het is nu godzijdank rustig, laat maar.

Echt actief leken ze niet meer, maar misschien zijn het langlopende onderzoeken waar ze idd hun mond maar over dichthouden
Wat een impact is dat geweest voor de buren, die kregen ook onderling spanningen.
Zaken kunnen met elkaar samenhangen. Samenleving is eerder in de geschiedenis ernstig ontwricht geraakt en geschokt geweest door terreuraanvallen om de samenleving te ontwrichten.
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2024 16:05 schreef Leandra het volgende:

[..]
Mooi, ze hebben dus gewoon de mogelijkheid voor 25 jaar plus TBS.
Allevier graag.
Gevangenis in Almere wordt heropend las ik.
pi_215909905
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2024 16:16 schreef Droopie het volgende:

[..]
Inmiddels zijn meerdere mannen veroordeeld vanwege betrokkenheid bij de aanslagen. Dat waren uitvoerders: spotters, chauffeurs en bommenleggers.

Zij gaven geen duidelijkheid over de achtergrond van de aanslagen. Vermoedelijk konden ze dat ook niet: de ervaring leert dat tussen opdrachtgevers en uitvoerders soms wel tien lagen zitten.
Bron: AD

Zoveel kunnen ze ook niet meer, of wat je zegt ze zeggen niets in de hoop dat die ene Marco? nog een keer wat laat vallen.
Dat is vaak het lastige bij dit type geweld, bij het brein achter de aanslagen te geraken, en die op een strafbaar feit kunnen gaan vervolgen.

Vergelijkbaar met de drugshandel: tussen producent en afnemer zit een keten handelaren waar zowel de producent, als eindafnemer geen zicht op hebben. Interesseert ze ook niet, als ze maar kunnen gebruiken, dan wel hun product kunnen leveren.

Als twee groepen ruzie hebben, is het voor degene die baat heeft bij die ruzie, zaak buiten beeld te blijven, en het onderlinge vuurtje op te poken, want dat zijn de handenbindertjes waar het opsporingsapparaat net bij kan, en heel veel manuren in moet steken.
pi_215910019
quote:
Artikel 157 Hij die opzettelijk brand sticht, een ontploffing teweegbrengt of een overstroming veroorzaakt, wordt gestraft:
1°. met gevangenisstraf van ten hoogste twaalf jaren of geldboete van de vijfde categorie, indien daarvan gemeen gevaar voor goederen te duchten is;
2°. met gevangenisstraf van ten hoogste vijftien jaren of geldboete van de vijfde categorie, indien daarvan levensgevaar of gevaar voor zwaar lichamelijk letsel voor een ander te duchten is;
3°. met levenslange gevangenisstraf of tijdelijke van ten hoogste dertig jaren of geldboete van de vijfde categorie, indien daarvan levensgevaar voor een ander te duchten is en het feit iemands dood ten gevolge heeft.
Laat je de kraan openstaan en dan ga je gewoon tientallen jaren de cel in. :o
pi_215910030
Als ik lees hoe de voorbereidingen en de uitvoering waren krijg ik ontzettend veel laag IQ en amateurisme vibes.

Aangehouden worden met 14 verdachte jerrycans in je auto en diezelfde auto doodleuk twee weken later gebruiken bij een aanslag waarbij 5 onschuldige mensen worden omgebracht. Als je dan denkt dat de politie niet bij jou uitkomt heb je niet bepaald het buskruit uitgevonden.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  woensdag 18 december 2024 @ 16:39:32 #134
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_215910063
quote:
1s.gif Op woensdag 18 december 2024 16:36 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Als ik lees hoe de voorbereidingen en de uitvoering waren krijg ik ontzettend veel laag IQ en amateurisme vibes.

Aangehouden worden met 14 verdachte jerrycans in je auto en diezelfde auto doodleuk twee weken later gebruiken bij een aanslag waarbij 5 onschuldige mensen worden omgebracht. Als je dan denkt dat de politie niet bij jou uitkomt heb je niet bepaald het buskruit uitgevonden.
Niet uitgevonden, wel een iets te grote hoeveelheid ervan gebruikt.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_215910143
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2024 16:16 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Pareltje weer dit
Dank voor het compliment.

Ik ken de neurologen en de onderzoekers die mensen onderzochten wat ze fascineert bij het kijken naar het schilderij van Het Meisje met de Parel. Heb jij je webcamcamera afgeplakt? Of wel eens overwogen dat te doen?

https://www.tnnonline.nl/(...)rel-zo-fascineert-2/
pi_215910164
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2024 16:19 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]
Ik hoop op optie 3 :Y

Weet alleen niet of dat hierboven ook van toepassing is voor de opdrachtgever, gezien deze niet zelf de brand heeft gesticht.

Levensgevaar lijkt me zeer makkelijk te bewijzen gezien de nachtelijke explosie, het waarschijnlijke gebruik van explosieven en de bovengelegen woningen.

Spuitje vind ik ook prima overigens, maar daar zijn we helaas te beschaafd voor.
Als de opdrachtgever gezien wordt als medepleger dan kan hij zeker dezelfde straf krijgen
pi_215910182
quote:
1s.gif Op woensdag 18 december 2024 16:36 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

Daar worden ze door de opdrachtgever speciaal op geselecteerd, denk je ook niet?
pi_215910203
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2024 14:41 schreef stavromulabeta het volgende:
Ik vraag me trouwens af waar al die users zijn die zeker wisten te weten dat die trouwjurkenzaak een witwas-/drugsbusiness was.
Excuses voor zo'n voorbarige beschuldiging lijken me wel op de plaats.
Ben je gek? Hahahahaha waarom zou je op een forum een excuus moeten maken. Het is trouwens nog steeds duidelijk dat mevrouw haar zaakjes niet kloppen en ook dat zal het OM aanpakken.
  woensdag 18 december 2024 @ 16:55:31 #139
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_215910221
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2024 16:54 schreef -river- het volgende:
Het is trouwens nog steeds duidelijk dat mevrouw haar zaakjes niet kloppen
Vertel
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 18 december 2024 @ 16:55:57 #140
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_215910225
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2024 14:41 schreef stavromulabeta het volgende:
Ik vraag me trouwens af waar al die users zijn die zeker wisten te weten dat die trouwjurkenzaak een witwas-/drugsbusiness was.
Excuses voor zo'n voorbarige beschuldiging lijken me wel op de plaats.
Lijkt mij ook weer voorbarig om dat uit te sluiten gezien andere verhalen.
pi_215910237
Jezus dit topic is gewoon niet door te komen door een paar users die iedere hersenscheet neerplempen niet gehinderd door enige kennis
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
pi_215910254
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2024 16:51 schreef yessie234 het volgende:

[..]
Daar worden ze door de opdrachtgever speciaal op geselecteerd, denk je ook niet?
Ik denk eigenlijk de opdrachtgever in dit geval ook nogal dommig is. Auto en zaak van je ex laten vernielen, wie gaat de politie sowieso als verdachte overwegen?
  woensdag 18 december 2024 @ 17:03:28 #143
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_215910296
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2024 16:36 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Opzettelijk staat er toch in het begin van de zin?
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_215910298
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2024 15:17 schreef Caland het volgende:

[..]
Heb het over zaken die gaan over relatie/familieproblemen, eerwraak, whatever. Dat zijn meestal wel abc-tjes. Hooguit hebben ze hier net iets meer moeite moeten doen om de handlangers erbij te vinden, alhoewel die blijkbaar een paar weken ervoor al met een busje vol explosief spul zijn aangehouden. _O-
Niet een paar weken ervoor maar bijna een week ervoor, namelijk op zondag 1 december rond 02:15 uur.
pi_215910314
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2024 16:55 schreef Caland het volgende:

[..]
Vertel
:') Google is je beste vriend.
pi_215910352
quote:
1s.gif Op woensdag 18 december 2024 17:03 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Opzettelijk staat er toch in het begin van de zin?
Dan zullen de Wet Bandits uit Home Alone nu zo onderhand wel vrijkomen. :o
pi_215910353
https://www.omroepbrabant(...)g-was-rustige-jongen

Hoofdverdachte Moshtag B. van aanslag in Den Haag was 'rustige jongen'

Moshtag B., de mogelijke opdrachtgever van de dodelijke explosies in Den Haag, groeide op in een rustig gezin in Roosendaal. Hij woonde hier tot enkele jaren geleden in zijn ouderlijk huis in de wijk Kortendijk. Buurtbewoners reageren geschokt en met ongeloof op zijn mogelijke betrokkenheid bij de vernietigende aanslag.

B. verbleef zijn hele jeugd met zijn ouders, twee broers en twee zussen in een keurige rijtjeswoning in Roosendaal. Volgens buurtbewoners staat het gezin, dat afkomstig is uit Afghanistan, bekend als ‘vriendelijk en hulpvaardig’. “Ze zijn wat op zichzelf gericht, maar ze groeten ons altijd netjes. Moshtag was een stille jongen die veel binnen zat en hield van studeren”, aldus een buurtbewoner die liever niet met naam genoemd wil worden.

De 33-jarige verdachte woont inmiddels in Rotterdam waar hij meerdere bedrijven bezit, waaronder een tankstation. In zijn jeugd was hij lid van schaakvereniging De Pion in Roosendaal. “Uit een oud clubblad blijkt dat hij hier tot zijn dertiende gespeeld heeft. Ik heb persoonlijk geen bijzondere herinneringen aan de jongen. In algemene zin kan ik wel zeggen dat in bepaalde culturen het beoefenen van de schaaksport een bepaalde status heeft”, aldus de voorzitter.

Volgens buurtbewoners werd B. binnen het gezin streng opgevoed: "Ik hoorde dat hij thuis ook veel klusjes moest doen, maar daar is verder niks mis mee, toch? Ik vind het zo verschrikkelijk wat er is gebeurd, ik sta gewoon te trillen op mijn benen. Alles komt plotseling zo dichtbij."

Moshtag B. is volgens het AD de ex-partner van de eigenaresse van de bruidsmodezaak waar de aanslag volgens de politie zeer waarschijnlijk op was gericht. De drie medeverdachten uit Roosendaal en Oosterhout zou hij hebben benaderd om de klus te klaren. Alle vier verdachten zitten vast. Op 24 december wordt besloten of hun voorarrest wordt verlengd.

Ondertussen zit de schrik er in de omgeving van het ouderlijk huis van B. goed in. “Ik hoop dat de gemeente en de politie de komende tijd een extra oogje in het zeil houden. Ik ben er allemaal niet gerust op”, aldus een anonieme wijkbewoner.

Volgens burgemeester Mark Buijs van Roosendaal wordt de situatie al vanaf het begin goed in de gaten gehouden: "Ik heb hierover veel contact met de politie en het Openbaar Ministerie. Op dit moment is er, zover wij weten, geen dreiging voor Roosendaal. Maar we blijven dit de komende tijd nauwgezet volgen. Als mensen zich toch zorgen maken, kunnen zij de politie of de gemeente bellen voor hulp."
  woensdag 18 december 2024 @ 17:15:14 #148
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_215910398
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2024 16:55 schreef Caland het volgende:

[..]
Vertel
Aanpappen met een homo?
  woensdag 18 december 2024 @ 17:17:51 #149
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_215910410
quote:
10s.gif Op woensdag 18 december 2024 16:58 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Ik denk eigenlijk de opdrachtgever in dit geval ook nogal dommig is. Auto en zaak van je ex laten vernielen, wie gaat de politie sowieso als verdachte overwegen?
Het moet wel allemaal aangetoond worden he?
Als ie zwijgt als het graf, alles ontkent, en.. en.. of met succes twijfel weet te zaaien zou je dr in principe mee weg kunnen komen.
pi_215910411
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2024 16:36 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Net doen of er een overstroming in het huis van je buren heeft plaatsgevonden ook, zeker als je onbevoegd gebruik maakt van een valse sleutel, om verzekeringspremie op te strijken, en hiermee dubieuze politieke doelen nastreeft.

Ik ken zo'n gevalletje. Mevrouw doet net of ze dood en onvindbaar is. Om te janken, die mentaliteit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')