We hebben hem wel door.quote:Op woensdag 18 december 2024 12:02 schreef Caland het volgende:
[..]
En er dan wat cyaankali in flikkeren?
https://nos.nl/artikel/25(...)it-het-lood-geslagenquote:Explosie Tarwekamp herdacht in Haagse gemeenteraad: 'Stad uit het lood geslagen'
De slachtoffers van de explosie op de Tarwekamp zijn vanmorgen in de Haagse gemeenteraad herdacht. Burgemeester Jan van Zanen hield een toespraak en er werd een moment van stilte in acht genomen ter nagedachtenis aan de slachtoffers. De ontploffing, waarbij zes mensen omkwamen, heeft volgens Van Zanen "de stad uit het lood geslagen".
"Wat een fijn weekend had moeten zijn, werd een tragedie", begon de burgemeester zijn toespraak over de explosie van 7 december. "Een groene straat, in een rustige woonwijk, deed denken aan een oorlogsgebied. Zes mensen zijn weggerukt uit het leven. In hun eigen huis, waar je je veilig moet voelen. Ondernemers zagen hun zaak in vlammen opgaan. Het is en blijft niet te bevatten."
Volgens de burgemeester heeft de gebeurtenis op veel mensen diepe een indruk gemaakt. De saamhorigheid die de explosie teweegbracht, is iets waar de bewoners volgens hem trots op mogen zijn: "Heel Den Haag leeft mee met iedereen die is getroffen. Uit de wijk Mariahoeve en de rest van Den Haag kwam hulp. Het is alsof een warme deken over de Tarwekamp is uitgespreid. Daar kunnen we troost uit putten en mogen we trots op zijn."
Na de explosie zijn vier aanhoudingen verricht. In zijn toespraak benadrukte de burgemeester dat hij hoopt dat het recht zal zegevieren en de verantwoordelijken worden gestraft. "Hoe groot deze misdaad ook is, met elkaar zijn we sterker. Dat heeft Mariahoeve dubbel en dwars bewezen."
Sloopwerkzaamheden
Gisteren werd duidelijk dat een deel van de panden die grenzen aan de rampplek moet worden gesloopt. De panden zijn door de explosie onherstelbaar beschadigd. Wat met andere delen van het getroffen complex gaat gebeuren, is nog onduidelijk. Daar wordt volgens Omroep West nog onderzoek naar gedaan.
Is haar auto en zaak toch lekker kapot haha!!!quote:Op woensdag 18 december 2024 11:08 schreef KinKiJan het volgende:
[..]
Laatste tenaamstelling: 23-04-2021
3 vermeldingen op MarktpIaats: 20-09-2022 / 20-01-2024 / 10-11-2024
De marktpIaatsfoto's van de auto bij de laatste vermelding, op naam van 'ene MB', zijn hetzelfde als de foto's die 'het bruidsmeisje' op 29/11 zelf op Facebook gezet had.
-
Als het echt om een verbroken relatie gaat, hoe verrot moet je zijn om te denken dat zo'n auto in de fik zetten en een bom in die zaak plaatsen ook maar iets zal veranderen aan die verbroken relatie. Wat een zooitje.
Ik denk niet dat hij deze gevolgen voorzien had, en voor een autobrand en brand in de winkel (zonder slachtoffers) zou hij geen 20 jaar krijgen.quote:Op woensdag 18 december 2024 12:27 schreef Momo het volgende:
[..]
Is haar auto en zaak toch lekker kapot haha!!!
Alleen zit je zelf ook waarschijnlijk tenminste 20 jaar in de bak. Schijnbaar was het hem dat waard....
Nou inderdaad, knettergek.quote:Op woensdag 18 december 2024 12:37 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik denk niet dat hij deze gevolgen voorzien had, en voor een autobrand en brand in de winkel (zonder slachtoffers) zou hij geen 20 jaar krijgen.
Ik hoop overigens dat ze allevier meer dan 20 jaar plus TBS krijgen.
Het kan dan wellicht niet de bedoeling zijn geweest dat de boel explodeerde en het halve blok meenam, maar het risico daarop hebben ze wel genomen.
"Een of twee klontjes polonium?"quote:Op woensdag 18 december 2024 12:02 schreef Caland het volgende:
[..]
En er dan wat cyaankali in flikkeren?
Ik ben heel erg benieuwd wat voor wetsartikelen en strafmaat er zouden horen bij dit scenario waarbij een aanslag zo uit de hand loopt dat er meerdere doden bij vallen en of en hoe de context (relationele sfeer) daarbij werkt als verzwarend.quote:Op woensdag 18 december 2024 12:37 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik denk niet dat hij deze gevolgen voorzien had, en voor een autobrand en brand in de winkel (zonder slachtoffers) zou hij geen 20 jaar krijgen.
Ik hoop overigens dat ze allevier meer dan 20 jaar plus TBS krijgen.
Het kan dan wellicht niet de bedoeling zijn geweest dat de boel explodeerde en het halve blok meenam, maar het risico daarop hebben ze wel genomen.
Gokje, ze vragen aan de dame van de winkel of ze nog mensen in haar omgeving heeft die haar evt kwaad zouden kunnen doen.quote:Op woensdag 18 december 2024 13:40 schreef Document1 het volgende:
Wel bijzonder dat ze deze gasten zo snel vinden en er bij andere explosies nooit een verdachte in beeld komt.
Het maakt nogal verschil of er alleen wat materiële schade is (of geen schade) of zes doden en een heel gebouw ontploft he.quote:Op woensdag 18 december 2024 13:40 schreef Document1 het volgende:
Wel bijzonder dat ze deze gasten zo snel vinden en er bij andere explosies nooit een verdachte in beeld komt.
Misschien ergens vingerafdrukken achtergelaten. En de uitvoerders waren natuurlijk al een keer aangehouden.quote:Op woensdag 18 december 2024 13:40 schreef Document1 het volgende:
Ja, en de benzine heeft ie vast niet betaald maar genoteerd als doorrijder.quote:Op woensdag 18 december 2024 10:31 schreef -river- het volgende:
[..]
Hij had ook een benzine pomp, anders zou hij inderdaad heel ver weg staan van een boem.
Die loodgieter uit Vlaardingen (Ron van Uffelen) hebben ze ook heel rechercheurs op de zaak gezet.quote:Op woensdag 18 december 2024 13:50 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Het maakt nogal verschil of er alleen wat materiële schade is (of geen schade) of zes doden en een heel gebouw ontploft he.![]()
Hier zetten ze dan heel wat rechercheurs op.
Hoe kom je hier nou bij? Volgens mij worden er relatief veel mensen opgepakt voor explosies.quote:Op woensdag 18 december 2024 13:40 schreef Document1 het volgende:
Juist bijna altijd bij dit soort zaken.quote:Op woensdag 18 december 2024 13:40 schreef Document1 het volgende:
Plus dat het waarschijnlijk wel uitmaakt dat er gedoe was met een ex.quote:Op woensdag 18 december 2024 13:50 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Het maakt nogal verschil of er alleen wat materiële schade is (of geen schade) of zes doden en een heel gebouw ontploft he.![]()
Hier zetten ze dan heel wat rechercheurs op.
Zou zomaar kunnen dat deze lui te dom zijn om te poepen en dr eigen auto's gebruikt hebben. Die champagnekleurige Kia ceed is denk ik niet een auto die veel voorkomt in die kleur.quote:Op woensdag 18 december 2024 13:40 schreef Document1 het volgende:
Femicide. Klinkt nog steeds te lief.quote:Op woensdag 18 december 2024 11:06 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Crime passionele is achterhaald. Zo noemen we het tegenwoordig nooit meer.
Stupid games met nog veel stommere prijzen. Weer wat kansloze paupers voor jaren de cel in.quote:Op woensdag 18 december 2024 10:54 schreef mascara-klodder het volgende:
Stomme dingen met desastreuze gevolgen…
Die trekken nu de "ha ik had het je toch gezegd het zijn de cultuurverrijkers!!!"-kaart.quote:Op woensdag 18 december 2024 14:41 schreef stavromulabeta het volgende:
Ik vraag me trouwens af waar al die users zijn die zeker wisten te weten dat die trouwjurkenzaak een witwas-/drugsbusiness was.
Excuses voor zo'n voorbarige beschuldiging lijken me wel op de plaats.
Ook als een motief in de relationele sfeer uiteindelijk bewezen wordt, betekent dat nog niet dat er met die bruidsmodezaak niets mis hoeft te zijn. Het ene sluit het andere niet uit.quote:Op woensdag 18 december 2024 14:41 schreef stavromulabeta het volgende:
Ik vraag me trouwens af waar al die users zijn die zeker wisten te weten dat die trouwjurkenzaak een witwas-/drugsbusiness was.
Excuses voor zo'n voorbarige beschuldiging lijken me wel op de plaats.
Waarom weten ze nog niks bij die loodgieter dan? Het enige wat ze oppakken zijn laag hangend fruit.quote:Op woensdag 18 december 2024 13:58 schreef Caland het volgende:
[..]
Juist bijna altijd bij dit soort zaken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |