Dat is niet helemaal waar. Cat 1 vuurwerk mag je het hele jaar afsteken mits dit geen overlast veroorzaakt.quote:Op dinsdag 17 december 2024 14:25 schreef Elan het volgende:
Cat 1 is gewoon legaal om af te steken het hele jaar dus daar kun je letterlijk niks mee juridisch. En als je toch aangeeft over een paar maanden gaat verhuizen zou ik me er al helemaal niet druk om maken.
Heb jij een baby ofzo? Kun je het dan voorstellen dat het vervelend is als deze slaapt en je problemen krijgt omdat iemand per se altijd het vuurwerk als in het youtube filmpje moet afsteken?quote:Op dinsdag 17 december 2024 14:27 schreef Mikeytt het volgende:
Wa'n gezeik. Neem aan dat dat legaal vuurwerk is, dus tenzij hij het midden in de nacht doet, zie ik het probleem niet.
Isoleer je huis beter. Er zijn vaste tijden in alle gemeenten in Nederland waarop je geen herrie mag maken. Daarbuiten zou dit geen probleem moeten zijn.quote:Op dinsdag 17 december 2024 14:30 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Heb jij een baby ofzo? Kun je het dan voorstellen dat het vervelend is als deze slaapt en je problemen krijgt omdat iemand per se altijd het vuurwerk als in het youtube filmpje moet afsteken?
Of vind je dat ik loop te zeiken?
Ik ben wel benieuwd. Want letterlijk iedereen die ik gesproken heb vind het gedrag onacceptabel. Sowieso heb ik dit soort gedrag bijna nergens anders meegemaakt/gezien.
Je hebt dus niks vervelends meegemaakt, ik ben oprecht blij voor je.quote:Op dinsdag 17 december 2024 14:33 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Isoleer je huis beter. Er zijn vaste tijden in alle gemeenten in Nederland waarop je geen herrie mag maken. Daarbuiten zou dit geen probleem moeten zijn.
Zou me kapotschamen als ik naar de buurman toe zou gaan om te vragen of de muziek wat zachter mag... heb je uberhaupt met de buurman gesproken?
Is er automatisch sprake van een dossieropbouw als de politie komt buurten? Cat 1 staat op de verpakking en kun je het hele jaar kopen. Ik zou dat spul op het gebruikelijke sterretje na misschien niet per se binnen willen afsteken.quote:Op dinsdag 17 december 2024 14:28 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar. Cat 1 vuurwerk mag je het hele jaar afsteken mits dit geen overlast veroorzaakt.
Ondertussen is er een heel dossier wat wel degelijk aantoont dat er sprake is van overlast.
Trouwens, wat is cat 1? Volgens de definitie is het iets wat je ook prima in huis kan afsteken.
Maar als je kijkt naar het cat 1 vuurwerk als in het youtube filmpje, dan raad ik het af dit soort vuurwerk in je huis af te steken hoor.
PS: Heb niks tegen vuurwerk an sigh.
Been there done that.quote:Op dinsdag 17 december 2024 14:35 schreef Puzzie het volgende:
Dat is wel klote !
Misschien een idee om het met ze bespreken , situatie uitleggen en proberen uit te leggen dat je een baby hebt die daar niet van kan slapen.
Of aangeven wanneer het wel kan?
Heeft dat ooit iets opgelost?quote:Op dinsdag 17 december 2024 14:37 schreef Puzzie het volgende:
En anders toch buurtbemiddeling inschakelen ?
Die indruk heb ik helemaal niet.quote:Op dinsdag 17 december 2024 14:39 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Been there done that.
Het interesseerd hem niks.
Daarom dat ik ook ga verhuizen, want ik zie in dat de situatie niet in mijn voordeel gaat veranderen.
Als hier een indruk is dat ik aan het overdrijven ben stelt mij dat gek genoeg ergens ook wel gerust.
Hoef ik mij ook niet druk te maken om wat de nieuwe bewoners te wachten staat na de verkoop.
Er wordt best veel van buurtbemiddeling gebruik gemaakt en het werkt in sommige gevallen ook prima.quote:
Jij bent sws zo een aso.quote:Op dinsdag 17 december 2024 14:33 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Isoleer je huis beter. Er zijn vaste tijden in alle gemeenten in Nederland waarop je geen herrie mag maken. Daarbuiten zou dit geen probleem moeten zijn.
Zou me kapotschamen als ik naar de buurman toe zou gaan om te vragen of de muziek wat zachter mag... heb je uberhaupt met de buurman gesproken?
Ik zou me kapotschamen als mijn buren zoveel last van me hebben dat ze moeten komen vragen of het iets zachter kan.quote:Op dinsdag 17 december 2024 14:33 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Het dossier is een combinatie van verschillende zaken waar het initiatief bij mij ligt.quote:Op dinsdag 17 december 2024 14:39 schreef Elan het volgende:
[..]
Is er automatisch sprake van een dossieropbouw als de politie komt buurten? Cat 1 staat op de verpakking en kun je het hele jaar kopen. Ik zou dat spul op het gebruikelijke sterretje na misschien niet per se binnen willen afsteken.
Oplossing heb ik niet lijkt me vooral vervelend net als een buurman of vrouw die de hele dag harde muziek op heeft staan. Wetgeving is niet heel concreet en handhaving is er al helemaal niet overdag. Wat je in elk geval nooit moet doen is fysiek worden in zo'n situatie. Je weet op voorhand nooit precies hoe zo'n gevecht afloopt en je zoontje heeft papa hard nodig.
Helemaal niet met de gedachte dat je toch over een paar maanden pleite bent. Is het niet waard.
Wat je zou kunnen doen als het echt heel extreem is en je zoontje er last van heeft met zijn dutje is hem tot die tijd aan de andere kant van het huis zijn dutje laten doen.
Onzin. Je hoort buiten de decembermaanden (en dan eigenlijk niet eens de hele maand) geen vuurwerk af te steken, punt uit. Huisideren worden er bang van, de herrie is irritant en die zooi wordt vaak niet opgeruimd ook. Dan hebben we hier nog de types die er ook meteen allerlei andere soorten vandalisme aan vastkleven, zoals het opblazen van deelscooters en/of de brievenbus van de jehova kerk.quote:Op dinsdag 17 december 2024 14:33 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Volgens mij bestaan er buurtbemiddelaars, al weet ik niet of dit in elke wijk zo is. De vraag is of je in een verhitte situatie nog genuanceerd uit je woorden kunt komen + het kan een type zijn dat sowieso voor elk gesprek aanleiding ziet om te matten, dan heb je misschien meer aan iemand die erin getraind is.quote:Op dinsdag 17 december 2024 14:49 schreef Joppiez het volgende:
Dit topic heb ik aangemaakt omdat ik ook nieuwschierig ben naar soortgelijke ervaringen.
Het is een soort psychopaat, gelukkig niet agressief (maar wel intimiderend uiterlijk) wat laks aan alles en iedereen heeft als het niet past in zijn beeld zeg maar.quote:Op dinsdag 17 december 2024 14:52 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Volgens mij bestaan er buurtbemiddelaars, al weet ik niet of dit in elke wijk zo is. De vraag is of je in een verhitte situatie nog genuanceerd uit je woorden kunt komen + het kan een type zijn dat sowieso voor elk gesprek aanleiding ziet om te matten, dan heb je misschien meer aan iemand die erin getraind is.
Tja dan is de enige andere optie verhuizen :/quote:Op dinsdag 17 december 2024 14:57 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Het is een soort psychopaat, gelukkig niet agressief (maar wel intimiderend uiterlijk) wat laks aan alles en iedereen heeft als het niet past in zijn beeld zeg maar.
Bemiddeling met zo'n figuur heeft geen zin.
Heb je ook een tip rond het verhuizen toevallig? Gewoon je mond houden over hoe hij is?quote:Op dinsdag 17 december 2024 14:58 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Tja dan is de enige andere optie verhuizen :/
Nou ja dit dus.quote:Op dinsdag 17 december 2024 14:58 schreef Aberkullie het volgende:
Ik zou die paar maanden overigens uitzitten, hoe kut het ook is. Met zulk tokkievolk valt niet te praten
Ik denk dat je het juiste doet door te verhuizen en er verder niet zoveel mee kan.quote:Op dinsdag 17 december 2024 14:49 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Het dossier is een combinatie van verschillende zaken waar het initiatief bij mij ligt.
Maar zo ga ik er ook mee om ja.
Met hem vechten ga ik waarschijnlijk verliezen. Als het er op aan komt moet iemand als ik natuurlijk een hulpmiddel gebruiken. Ik heb er wel alle vertrouwen in dat ik mijzelf kan verdedigen hoor. Maar in tegenstelling tot hem heb ik wel een reputatie en alles om te verliezen.
Dit topic heb ik aangemaakt omdat ik ook nieuwschierig ben naar soortgelijke ervaringen.
Ik zou vooral hopen/zorgen dat ie die troep niet tijdens bezichtigingen staat af te steken. En verder als mensen naar de buren vragen, kun je wellicht zeggen dat je natuurlijk de buren wel hoort als ze buiten aan het spelen zijn met de kinderen. Waarmee ze spelen wellicht weglatenquote:Op dinsdag 17 december 2024 15:01 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Heb je ook een tip rond het verhuizen toevallig? Gewoon je mond houden over hoe hij is?
Ik probeer bij de verkoop van het huis wel te selecteren op tokkieniveau zeg maar.
Een jong ambitieus stel zie ik hier niet wonen, bijvoorbeeld.
Ik vond dat zo rot om niks te zeggen. Want aan de ene kant wil je vanuit eigen belang natuurlijk zo snel mogelijk verkopen aan de andere kant gun je een ander ook echt al die overlast nietquote:Op dinsdag 17 december 2024 15:09 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik zou vooral hopen/zorgen dat ie die troep niet tijdens bezichtigingen staat af te steken. En verder als mensen naar de buren vragen, kun je wellicht zeggen dat je natuurlijk de buren wel hoort als ze buiten aan het spelen zijn met de kinderen. Waarmee ze spelen wellicht weglaten
Wat een verhaal en vreselijk dat je daar doorheen moest, dat doet me erg denken aan place2bu in Nieuwegein (vlak er naast worden nu trouwens ook dure appartementen/studios gebouwd...). Dat kwam ik tegen tijdens mijn zoektocht en de haren gingen toen ook overeind staan.quote:Op dinsdag 17 december 2024 15:07 schreef Elan het volgende:
[..]
...
Naar mijn idee kan of doet de politie nauwelijks is en ben je in Nederland echt overgeleverd aan het fatsoen en begrip van je buren.
Probeer het voor nu los te laten, zit je tijd uit, slaap met je mannetje ff aan de andere kant desnoods en doe geen domme dingen.
Isoleer je huis beter omdat je buurman vuurwerk afsteekt. Tering wat ben jij domquote:Op dinsdag 17 december 2024 14:33 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Jezus wat een verhaalquote:Op dinsdag 17 december 2024 15:07 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik denk dat je het juiste doet door te verhuizen en er verder niet zoveel mee kan.
Waar ik vroeger woonde (appartement) was op een gegeven moment letterlijk een oorlogsgebied. Elke buur rondom mij had een absurde stereo, wedstrijdjes deuren hard dichtrammen. De deuren vlogen bijkans uit de sponningen zo hard. Begon om half 6 soms al in de ochtend. Gevolgd door heel hard heb je dat k#ankerwijf weer hoor. Deur dichtgeslagen. Muziek aan de hele ochtend.
Gestamp, geren van kinderen, zware voorwerpen die door huizen vlogen. Bonkende muziek van 2 of 3 kanten. Elke zondag boormachines en harde muziek vanaf 06:00 omdat de ander dan kennelijk weer een feestje had gehad. Wat weer resulteerde in harde muziek tot laat in de avond/nacht als tegenreactie. Politie kwam regelmatig maar kon niet zoveel. Er is geloof ik wel eens apparatuur in beslag genomen en wat waarschuwingen uitgedeeld maar dat was het wel.
Op een gegeven moment begon om 07:00 een enorm dof gedreun. Had de buurman schuin boven mij een metalen emmer met daarin een accutol op zijn vloer gelegd met tiewrap vastgebonden aan de centrale verwarming. Die had kennelijk nog een rekening openstaan met zijn onderburen of zo. Ik was ziek (deels door alle stress en overlast) en heb de politie gebeld om 02:00. Die hebben zijn deur opengebroken en er is verbaal opgemaakt. Heeft een andere aso dat blijkbaar aan hem doorgegeven aan hem stond hij de volgende dag met vroeg een katana voor deur en probeerde die in te trappen. Gelukkig woonde ik 1 hoog en kon via balkon achterom ontsnappen. Had een groot vleesmes in de aanslag mocht hij me voor zijn geweest. Wie weet hoe dat had afgelopen als hij binnen was gekomen voor ik weg was. Kwam ik terug lagen alle ramen er uit aan de voorkant. Ben bij mijn ouders gaan slapen heb de boel te koop gezet en nooit langer dan een uur daar geweest. Nu wonen we superleuk en hebben lieve buren maar ik heb wel echt een trauma er aan overgehouden. Vooral als mensen een feestje hebben of gaan klussen ben ik direct on edge.
Naar mijn idee kan of doet de politie nauwelijks is en ben je in Nederland echt overgeleverd aan het fatsoen en begrip van je buren.
Probeer het voor nu los te laten, zit je tijd uit, slaap met je mannetje ff aan de andere kant desnoods en doe geen domme dingen.
Ja en het meest bizarre is dat als je straks eindelijk weg bent bij die freak je nog steeds bepaalde schrikreacties hebt die direct terug te leiden zijn naar deze tijd. Ik denk dat je de klachten die je hebt gerust kunt zien als PTSS en wellicht ook als zodanig moet behandelen. Kun je bijvoorbeeld kijken naar EMDR. Heeft voor mij wel geholpen want bij elk geluid dat anders was dan anders schoot ik direct in de stress. Mooi verbeeld hoe onze luifel een keer tijdens een storm tegen de gevel tikte. Kon niet direct plaatsen waar het vandaan kwam maar was er wel direct van overtuigd dat de buren iets deden. Laat staan als je een klein mannetje hebt dat moet slapen waar je je verantwoordelijk voor voelt en moet beschermen. Dan snap ik helemaal dat je moordneigingen krijgt als zo'n gek weer met vuurwerk in de weer is. Maar doe in hemelsnaam niets met die gevoelens en besef dat de overlast (zeker in jullie situatie) eindig is.quote:Op dinsdag 17 december 2024 15:23 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Wat een verhaal en vreselijk dat je daar doorheen moest, dat doet me erg denken aan place2bu in Nieuwegein (vlak er naast worden nu trouwens ook dure appartementen/studios gebouwd...). Dat kwam ik tegen tijdens mijn zoektocht en de haren gingen toen ook overeind staan.
Mijn situatie klinkt veel minder erg maar wat betreft een trauma merk ik zelf dat ik snel in de stress schiet bij onverklaarbare (snachts) geluiden bij mijn buurman (in het verleden had hij een drugslab in de kruipruimte), of als het begint te regenen en het geluid van de druppels op het dak erg lijkt op zijn vuurwerk.
Dat de politie niks kan, helemaal mee eens. Vooral als je een gezinnetje hebt (wat hij in zijn voordeel gebruikt wanneer er gezeik is met de instanties). Daarom dat ik mij goed kan voorstellen wanneer je compleet doordraait, vooral wanneer je geen kant op kan.
Waarom kan de politie of gemeente hier niets aan doen?quote:Categorie 1 (F1) vuurwerk (fop- en schertsvuurwerk zoals sterretjes, fonteintjes en knalerwten) mag u het hele jaar door kopen en afsteken (maar u mag geen overlast veroorzaken).
Sorry wat..?quote:Op dinsdag 17 december 2024 15:23 schreef Joppiez het volgende:
(in het verleden had hij een drugslab in de kruipruimte),
Kom je ook, je bent gek voor jet het weet dus ik snap TS helemaal.quote:Op dinsdag 17 december 2024 15:31 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Jezus wat een verhaalJe zou bij de psycholoog terecht komen.
@:Mikeytt zou zeggen: heb je al gesproken met de buren? En was je woning wel goed geïsoleerd?
Daarom zou ik het een beetje in het midden laten en zeker niet zeggen dat erg rustig wonen is. Maar vertellen dat je de buren hoort als ze buiten in de tuin bezig zijn mag natuurlijk ook geen verrassing zijn voor een koper die naar een rijtjeshuis komt kijken.quote:Op dinsdag 17 december 2024 15:11 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik vond dat zo rot om niks te zeggen. Want aan de ene kant wil je vanuit eigen belang natuurlijk zo snel mogelijk verkopen aan de andere kant gun je een ander ook echt al die overlast niet.
Nee maar goed je buren horen dekt de lading natuurlijk totaal niet in dit geval. En dat weet je dan ook best. Als jij dat hoort bij een bezichtiging verwacht je misschien mensen die praten of kinderen maar niet een debiel die elke dag met vuurwerk in de weer is.quote:Op dinsdag 17 december 2024 15:39 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Daarom zou ik het een beetje in het midden laten en zeker niet zeggen dat erg rustig wonen is. Maar vertellen dat je de buren hoort als ze buiten in de tuin bezig zijn mag natuurlijk ook geen verrassing zijn voor een koper die naar een rijtjeshuis komt kijken.
Hou vol, ik ken het gevoel, en je kan er echt helemaal niks aan doen (behalve verhuizen).quote:Op dinsdag 17 december 2024 14:39 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Been there done that.
Het interesseerd hem niks.
Daarom dat ik ook ga verhuizen, want ik zie in dat de situatie niet in mijn voordeel gaat veranderen.
Als hier een indruk is dat ik aan het overdrijven ben stelt mij dat gek genoeg ergens ook wel gerust.
Hoef ik mij ook niet druk te maken om wat de nieuwe bewoners te wachten staat na de verkoop.
Als je weet dat je weggaat, politie niet meer bellen. Een van de vragen bij verkoop is of je ruzie met de buren hebtquote:Op dinsdag 17 december 2024 14:49 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Het dossier is een combinatie van verschillende zaken waar het initiatief bij mij ligt.
Niet praten over de buren, de hoogste prijs pakken en wegwezen.quote:Op dinsdag 17 december 2024 15:01 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Heb je ook een tip rond het verhuizen toevallig? Gewoon je mond houden over hoe hij is?
Ik probeer bij de verkoop van het huis wel te selecteren op tokkieniveau zeg maar.
Een jong ambitieus stel zie ik hier niet wonen, bijvoorbeeld.
Ik denk dat een hoop mensen mogelijk PTSS klachten hebben en ze daar niet bij stil staan inderdaad.quote:Op dinsdag 17 december 2024 15:32 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja en het meest bizarre is dat als je straks eindelijk weg bent bij die freak je nog steeds bepaalde schrikreacties hebt die direct terug te leiden zijn naar deze tijd. Ik denk dat je de klachten die je hebt gerust kunt zien als PTSS en wellicht ook als zodanig moet behandelen. Kun je bijvoorbeeld kijken naar EMDR. Heeft voor mij wel geholpen want bij elk geluid dat anders was dan anders schoot ik direct in de stress. Mooi verbeeld hoe onze luifel een keer tijdens een storm tegen de gevel tikte. Kon niet direct plaatsen waar het vandaan kwam maar was er wel direct van overtuigd dat de buren iets deden. Laat staan als je een klein mannetje hebt dat moet slapen waar je je verantwoordelijk voor voelt en moet beschermen. Dan snap ik helemaal dat je moordneigingen krijgt als zo'n gek weer met vuurwerk in de weer is. Maar doe in hemelsnaam niets met die gevoelens en besef dat de overlast (zeker in jullie situatie) eindig is.
Andere buren zijn te bang. Zeggen geen last te hebben terwijl je duidelijk kunt zien dat ze simpelweg niets durven. De tuinen aan de andere kant zijn ook echt altijd leeg, nooit iemand te zien die lekker zit ofzo. Logisch ook. Buren verderop zeggen wel last te hebben van hem maar doen maar beperkt iets, of niks.quote:Op dinsdag 17 december 2024 15:34 schreef Droopie het volgende:
Hoe staan de andere buren er tegenover?
Die zullen toch ook wel knettergek ervan worden.
[..]
Waarom kan de politie of gemeente hier niets aan doen?
Toch van de zotte.
Wat ik eerder schreef, hij heeft een geschiedenis (bij Politie) met drugs en vuurwerk. Een werkschuwe tokkie wat makkelijk zijn geld wil verdienen en (bijna) altijd thuis is.quote:
Goed verhaal, maar zoek geen ruzie, ga je nooit wat bij winnen. Wat je al schreef jij hebt voor je gevoel meer te verliezen dan de buurman. Heb je wel eens gevochten? Dat uitschakelen lijkt mogelijk makkelijker dan het isquote:Op dinsdag 17 december 2024 15:53 schreef Joppiez het volgende:
Ik laat daarentegen niet (meer) over mij heen lopen en zal hem (vriendelijk en beleefd) vragen te stoppen wanneer ik weer last heb van zijn vuurwerk. Ondertussen houd ik er rekening mee dat hij op mij kan afstormen, maar in dat geval heb ik iets in de aanslag om hem hopelijk uit te schakelen voor hij mij bereikt (niet dood, maar op de grond kermen van de pijn).
Reageer niet op die troll joh. Die heeft hier de boel bedondert en er mag onder geen beding over kankerverhaal verteld worden.quote:Op dinsdag 17 december 2024 14:30 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Heb jij een baby ofzo? Kun je het dan voorstellen dat het vervelend is als deze slaapt en je problemen krijgt omdat iemand per se altijd het vuurwerk als in het youtube filmpje moet afsteken?
Of vind je dat ik loop te zeiken?
Ik ben wel benieuwd. Want letterlijk iedereen die ik gesproken heb vindt het gedrag onacceptabel. Sowieso heb ik dit soort gedrag bijna nergens anders meegemaakt/gezien.
Dit soort dingen moet je zeker niet doen als je toch gaat verhuizen, niets zeggen verkopen en klaar. Hebben de vorige bewoners ook gedaan.quote:Op dinsdag 17 december 2024 16:01 schreef Droopie het volgende:
Behalve de politie bellen, heb je andere opties geprobeerd?
Een brief naar de burgemeester ofzo.
Ik snap oprecht dat de overheid er niets aan doet. T staat op de site, categorie 1 mag, mits je geen overlast veroorzaakt.
Maar dat gevoel zal je zelf ook wel hebben.
Met uitschakelen bedoel ik, ik spuit "gewoon" een halve bus pepperspray op hem leeg als hij in mijn buurt komt. Dat zal dan ook ergens gebeuren waar het waarschijnlijk op tape staat, en ik gooi het op zelfverdediging (mss met het risico op een boete omdat het spul illegaal is). Mentaal heb ik mij er al helemaal op voorbereid dat dit eens gaat gebeuren, dus het komt niet als een verassing zeg maar.quote:Op dinsdag 17 december 2024 16:00 schreef pmponer het volgende:
[..]
Goed verhaal, maar zoek geen ruzie, ga je nooit wat bij winnen. Wat je al schreef jij hebt voor je gevoel meer te verliezen dan de buurman. Heb je wel eens gevochten? Dat uitschakelen lijkt mogelijk makkelijker dan het is
Gemeente en politie doen zeker wel wat maar de vraag is of het genoeg is. In principe, hoe meer mensen klagen hoe beter. Omdat ik (bijna) de enige ben die klaagt valt het niet mee. Het is ook een kwestie van een zeer lange adem, ik heb daar ook niet meer de energie voor. Eerder heb ik hem trouwens wel eens kunnen laten oppakken. Maar dat soort figuren staan weer na 2 a 3 maanden op straat en dan kunnen ze weer door met hun business.quote:Op dinsdag 17 december 2024 16:01 schreef Droopie het volgende:
Behalve de politie bellen, heb je andere opties geprobeerd?
Een brief naar de burgemeester ofzo.
Ik snap oprecht dat de overheid er niets aan doet. T staat op de site, categorie 1 mag, mits je geen overlast veroorzaakt.
Maar dat gevoel zal je zelf ook wel hebben.
Klopt, maar als je dat vertelt krijg je je huis niet verkocht.quote:Op dinsdag 17 december 2024 15:44 schreef Elan het volgende:
[..]
Nee maar goed je buren horen dekt de lading natuurlijk totaal niet in dit geval. En dat weet je dan ook best. Als jij dat hoort bij een bezichtiging verwacht je misschien mensen die praten of kinderen maar niet een debiel die elke dag met vuurwerk in de weer is.
Die boete is dan je minste zorg. Als jij met voorbedachte rade een verboden wapen inzet, zou het er wel heel erg anders uit kunnen gaan zien. Zet het uit je hoofd, zorg voor je gezin en ga voor de toekomst. Nog een paar maanden volhouden that's it.quote:Op dinsdag 17 december 2024 16:05 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Met uitschakelen bedoel ik, ik spuit "gewoon" een halve bus pepperspray op hem leeg als hij in mijn buurt komt. Dat zal dan ook ergens gebeuren waar het waarschijnlijk op tape staat, en ik gooi het op zelfverdediging (mss met het risico op een boete omdat het spul illegaal is). Mentaal heb ik mij er al helemaal op voorbereid dat dit eens gaat gebeuren, dus het komt niet als een verassing zeg maar.
[..]
Pepperspray alleen al in bezit hebben is strafbaar, laat staan het gebruik ervan. En als je het 's nachts bij je had als eventuele zelfverdediging en aannemelijk kunt maken dat je echt niet wist dat het illegaal was (in duitsland wordt het bijvoorbeeld gewoon bij de kassa in bouwmarkten verkocht), kom je er misschien nog redelijk vanaf. Maar als je het thuis gebruikt tegen een buurman waar je al een heel dossier tegen hebt opgebouwd..quote:Op dinsdag 17 december 2024 16:05 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Met uitschakelen bedoel ik, ik spuit "gewoon" een halve bus pepperspray op hem leeg als hij in mijn buurt komt. Dat zal dan ook ergens gebeuren waar het waarschijnlijk op tape staat, en ik gooi het op zelfverdediging (mss met het risico op een boete omdat het spul illegaal is). Mentaal heb ik mij er al helemaal op voorbereid dat dit eens gaat gebeuren, dus het komt niet als een verassing zeg maar.
[..]
Tja, wat is voorbedachte rade. Zoals ik zei, ik probeer altijd vriendelijk en beleefd te zijn en heb ook geen ruzie. Maar mocht iemand halsoverkop op mij afstormen en mij het ziekenhuis in willen slaan, dan heb ik het recht mij te kunnen verdedigen. Dat de regelgeving in Nederland het hier niet mee eens is, so be it. Liever dat probleem dan dat ik met lichamelijk letsel/trauma zit. Maar dit is echt een worst case scenario en ik verwacht niet dat dit gebeurd, en zal er ook alles aan doen om dat te voorkomen. Maar je weet het nooit zeker.quote:Op dinsdag 17 december 2024 16:11 schreef pmponer het volgende:
[..]
Die boete is dan je minste zorg. Als jij met voorbedachte rade een verboden wapen inzet, zou het er wel heel erg anders uit kunnen gaan zien. Zet het uit je hoofd, zorg voor je gezin en ga voor de toekomst. Nog een paar maanden volhouden that's it.
Ik heb na meerdere gesprekken met mijn oud buurman ook de politie gebeld, de volgende dag bij hem op bezoek geweest om er over te praten en gezegd dat ik 's nachts niet meer langs kwam maar dat onze vrienden in het blauw dat doen. Dit hielp voor mij ca 3 weken, uiteindelijk hielp alleen vertrekken.
Burenruzie verzwijgen bij verkoop kan ook tot problemen leiden, dus nog een reden om de confrontatie niet aan te gaan.
Als jij al meerdere meldingen hebt gemaakt en met een verboden wapen losgaat op je buurman, dan is voorbedachte rade denk ik wel aannemelijk te maken. Ik zou zeggen maak je niet druk, concentreer op de verkoop en lach er volgend jaar om (En uit ervaring, dat ga je doen).quote:Op dinsdag 17 december 2024 16:18 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Tja, wat is voorbedachte rade.
Uiteindelijk helpt alleen vertrekken inderdaad.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |