abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215954089
Ik heb een ouwerwetse piek in rood/zilver. Past mooi bij mn hysterische boom :P

Mijn vriezer zit zoo vol, dat ik er geen eens meer kerstijs in kwijt kan. Dus maar panancotta toetjes besteld, die kunnen in de koelkast:+

En ik ben heel vergeten om onze namen in de kerstkaart voor de boekhouder te schrijven :') Stuur er wel een mailtje achteraan.
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  zondag 22 december 2024 @ 12:13:43 #102
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_215954589
quote:
1s.gif Op zondag 22 december 2024 11:24 schreef Mushanga71 het volgende:
Ik heb een ouwerwetse piek in rood/zilver. Past mooi bij mn hysterische boom :P

Mijn vriezer zit zoo vol, dat ik er geen eens meer kerstijs in kwijt kan. Dus maar panancotta toetjes besteld, die kunnen in de koelkast:+

En ik ben heel vergeten om onze namen in de kerstkaart voor de boekhouder te schrijven :') Stuur er wel een mailtje achteraan.
Ik krijg 20 mensen te eten op 1e kerstdag. Ik ben nu alleen nog maar bezig om te zorgen dat mijn huis toonbaar is. Het hielp niet dat ik geen vrij kon krijgen. Ik heb nu in ieder geval een lieve collega zover gekregen dat ze 24 december voor mij gaat invallen zodat ik in ieder geval die dag vrij heb. Eten is besteld en kunnen we 24 december ophalen. Ik ga niet voor een toetje zorgen; het is wat het is hoor. Als mijn huis en tuin een beetje opgeruimd zijn en mensen hebben wat te eten en te drinken zijn mijn doelen voor kerst wel bereikt en daar moet ik nog heel veel voor doen :o
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_215954686
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2024 12:13 schreef livelink het volgende:

[..]
Ik krijg 20 mensen te eten op 1e kerstdag. Ik ben nu alleen nog maar bezig om te zorgen dat mijn huis toonbaar is. Het hielp niet dat ik geen vrij kon krijgen. Ik heb nu in ieder geval een lieve collega zover gekregen dat ze 24 december voor mij gaat invallen zodat ik in ieder geval die dag vrij heb. Eten is besteld en kunnen we 24 december ophalen. Ik ga niet voor een toetje zorgen; het is wat het is hoor. Als mijn huis en tuin een beetje opgeruimd zijn en mensen hebben wat te eten en te drinken zijn mijn doelen voor kerst wel bereikt en daar moet ik nog heel veel voor doen :o
Wow, 20 mensen te eten met kerst :o Ik maar 2,5 :@ Vriezer zit hier standaard vol, zit amper wat kersterigs in.
Wel lief van je collega dat ze de 24e kan invallen O+ Wat een geregel allemaal toch? Hoop ik wél dat je een beetje kunt genieten van de kerstdagen :*
If they say
  zondag 22 december 2024 @ 12:32:18 #104
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_215954741
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2024 12:25 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Wow, 20 mensen te eten met kerst :o Ik maar 2,5 :@ Vriezer zit hier standaard vol, zit amper wat kersterigs in.
Wel lief van je collega dat ze de 24e kan invallen O+ Wat een geregel allemaal toch? Hoop ik wél dat je een beetje kunt genieten van de kerstdagen :*
Ik hoop het ook. Ik heb niet eens een vriezer trouwens. Heel bewust ook; ik ben geen planner, dus ik kook nooit meer dan ik nodig heb om restje in te kunnen vriezen. En als ik wel iets in zou vriezen vergeet ik dat zeker weten om vooraf uit de vriezer te halen. Ik doe zelfs boodschappen per dag. Deze kerst is voor mij echt al een enorme klus geweest om tijdig het eten te bestellen. Ik heb 3 vriesladen en daar zit alleen pizza in en snacks en in de zomer ijs. Van die zaken die verder geen planning vergen en die je op het moment dat je daar behoefte aan hebt kunt gebruiken, maar waarvan je ook niet teveel moet hebben vanwege het feit dat het ongezond is.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_215954859
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2024 12:32 schreef livelink het volgende:

[..]
Ik hoop het ook. Ik heb niet eens een vriezer trouwens. Heel bewust ook; ik ben geen planner, dus ik kook nooit meer dan ik nodig heb om restje in te kunnen vriezen. En als ik wel iets in zou vriezen vergeet ik dat zeker weten om vooraf uit de vriezer te halen. Ik doe zelfs boodschappen per dag. Deze kerst is voor mij echt al een enorme klus geweest om tijdig het eten te bestellen. Ik heb 3 vriesladen en daar zit alleen pizza in en snacks en in de zomer ijs. Van die zaken die verder geen planning vergen en die je op het moment dat je daar behoefte aan hebt kunt gebruiken, maar waarvan je ook niet teveel moet hebben vanwege het feit dat het ongezond is.
Ik heb ook maar drie vrieslades en die zitten altijd vol :') Wil er een extra vriezer bij want, vriezer O+
Ik plan altijd vooruit, bestel 1x per week bij appie en dan valt een planning nogal es in het water en verdwijnt het in de vriezer. Of ik maak een huge pan met pastasaus en vries ik dat in.
En ja, ik ben dan weer wél van het gemaksvoedsel. Even in de magnetron en klaar :')
Nouja, als je eten besteld hebt voor kerst, scheelt je dat iig weer véél keukentijd ;)
Ik haal de 24e de visschotel op en dan maak ik de 25e kip met mosterdblad voor de 26e. Ach, zo blijven we bezig.

Moet nog: kadootjes inpakken, mosterdblad halen, de buurtkerstkaarten schrijven, pakje wegbrengen, sleutelmaker...en er komt weer geen moer uit mn handen :') Misschien vlucht ik wel.
If they say
pi_215955129
Ik ga morgenvroeg boodschappen doen, hopelijk hebben ze alles.
Na de kerst gaan we de vriezer leeg maken om hem schoon te maken en te verplaatsen. En dan ga ik hem weer langzaamaan vullen in aanloop naar de verbouwing... zodat ik gewoon pastasaus, soep e.d. kan opwarmen als we in de verbouwing zitten. Moeten wel dingen zijn die niet in de magnetron hoeven, want ook die heb ik dan ff niet waarschijnlijk.

De week na kerst gaan we de garage opruimen...
Fake it till you make it...
  zondag 22 december 2024 @ 14:43:33 #107
35189 Troel
scherp en bot
pi_215956542
Ik hoef alleen nog maar verse slagroom en kip in huis te halen, voor de rest hebben we alles in huis voor eerste kerstdag :)

Net even flink uit mijn slof geschoten omdat de pubers aan het zeuren waren over klusjes. Ja, ik ben een zeur, ik wil het gedaan hebben en kan nog niet alles zelf. Maar een groot gedeelte heb ik zelf al overgenomen. Maar als ik zeg dat er iets moet gebeuren, dan moet het ook echt gebeuren en niet pas drie dagen later. Aan de ene kant vind ik dat ze echt mee kunnen helpen, ook als ik weer helemaal alles kan. Aan de andere kant ben ik dat gezeur zo ongelooflijk zat.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_215957203
Ik hoef ook niet veel meer te halen. Alleen zijn jongste en ik met samen met de fiets gevallen en ben ik nu al blauw. Dus weet niet hoe het er morgen uitziet
  zondag 22 december 2024 @ 15:37:50 #109
35189 Troel
scherp en bot
pi_215957542
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2024 15:20 schreef F_r het volgende:
Ik hoef ook niet veel meer te halen. Alleen zijn jongste en ik met samen met de fiets gevallen en ben ik nu al blauw. Dus weet niet hoe het er morgen uitziet
Oef, dat is altijd schrikken.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_215966239
:W vanuit de ziekenboeg, ik was het virus dat hier al ruim anderhalf week heerst toch niet de baas.
Perfecte timing weer......
pi_215966308
Beterschap @TolstoiFan
pi_215966333
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2024 15:20 schreef F_r het volgende:
En... hopelijk niet al te veel last :* Jongste ook heel gebleven?

@TolstoiFan, beterschap :*.
Fake it till you make it...
pi_215966627
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2024 09:22 schreef Nijna het volgende:

[..]
En... hopelijk niet al te veel last :* Jongste ook heel gebleven?

@:TolstoiFan, beterschap :*.
Jongste is nog heel die had wat last van haar schouder en mijn stuur had haar bovenbeen geraakt. Mijn onderbeen is 2x zo dik lopen doet daarom pijn en mijn toch al kapotte schouder is wat stijf.
pi_215966822
Ik haal altijd mijn weekboodschappen op maandag of dinsdag dus ik doe het vandaag maar alvast.
Heb niet zoveel nodig maar wel lekkere ontbijtbroodjes enzo.
Nog even naar Scapino want ik heb een superleuke jumpsuit die ik in 3 jaar nog nooit gedragen heb omdat ik geen goeie schoenen voor eronder heb.
Wil hm toch met kerst dragen en dan heb ik hakken nodig of iets wat er op lijkt. :P
Iets nets dus.

Nog 1 cadeau halen. :+

En overhemden strijken. }:|
pi_215967111
Oh wat schrikken @F_r, en beiden dus ook letsel opgelopen :{ Hopelijk valt de pijn mee en zijn jullie de schrik wel weer te boven gekomen :*

@TolstoiFan, beterschap, wat een ellendige timing om ziek te worden, hopelijk is het een kortstondig virus en ben je tijdens de kerst wel weer fit!

Wij hebben als het goed is alle boodschappen in huis. Zo spannend was dat ook niet want 1e kerstdag gaan we bakplaten met de schoonfamilie en hoefden we alleen een financiële bijdrage te geven. En 2e kerstdag vieren we met alleen het gezin en gaan we pizzaretten. Maar je zult toch zien dat we iets vergeten zijn :+

Over vriezers gesproken, wij hebben hier een vriezer van 1.80m hoog en ik zou niet meer zonder kunnen. Nu is het met vriezers wel net zo als met opslagruimte, hoe meer ruimte je hebt hoe meer je opslaat :') Dat geldt overigens ook voor koelkasten denk ik, wat die is ook 1.80m hoog zonder vriesvakken en zit ook altijd vol. Ik vind het ideaal.

En over ziekte gesproken, mijn schoonzus was hier zaterdag en die vertelde dat ons neefje ziek was toen zij en onze schoonmoeder op hem paste. Dus we zaten een beetje te speculeren dat dat virus nu dus de hele familie rondwaart en wie er aan de beurt zou zijn tijdens kerst. En dat wij een paar weken geleden als heel gezin al buikgriep hebben gehad dus nu immuun zijn. Maar ik werd vannacht beroerd wakker en voel mij nu niet ziek maar ook niet fit, last van diarree en mijn buik voelt wiebelig. En vrouwlief voelt zich ook niet fit. Dus blijkbaar zijn wij toch ook nog wel in de running om het virus (opnieuw) op te pikken :')

On a brighter note, ik ben nu aan het werk maar sluit eerder af om met mijn collega's naar een voorstelling door Hans Zimmer te gaan (zonder hem erbij, maar wel zijn muziek zeg maar). En dat lijkt mij echt onwijs gaaf, dus daar heb ik zin in O+
pi_215967374
En ik heb net de huisarts gebeld voor een afspraak om een doorverwijzing te vragen voor een autisme onderzoek voor mijzelf. Die praktijk had al minimaal vanaf vorige zomer een aanmeldstop maar ze nemen eindelijk weer cliënten aan. En ik vind het heel spannend maar ergens voelt het ook als een opluchting dat ik deze stap eindelijk (weer) heb durven zetten.
  maandag 23 december 2024 @ 11:17:40 #117
35189 Troel
scherp en bot
pi_215967469
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2024 10:47 schreef Schanu het volgende:
mijn schoonzus was hier zaterdag en die vertelde dat ons neefje ziek was toen zij en onze schoonmoeder op hem paste

Ik snap n iet waarom men dan langs komt, maar dat zal wel aan mij liggen :@
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_215967479
quote:
2s.gif Op maandag 23 december 2024 11:17 schreef Troel het volgende:

[..]
Ik snap n iet waarom men dan langs komt, maar dat zal wel aan mij liggen :@
Nee hoor ben ik met je eens, maar het is mij niet helemaal duidelijk of hij al ziek was of ter plekke ziek is geworden. Dat laatste kan evengoed het geval zijn geweest.
  maandag 23 december 2024 @ 11:35:28 #119
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_215967670
Ik ben vandaag en morgen gewoon aan het werk, zaterdag ook gewerkt, dus kerst zijn gewoon mijn vrije dagen.
Er komt niemand, ik doe niks.
Mijn zus komt ook niet dit jaar, ook niet naar mijn ouders, maar mijn vader ligt sinds gisteren weer eens in het ziekenhuis, hij had een epileptische aanval zondag.
10 januari krijgen ze de sleutel van hun aanleunflat, als hij nu omkiept kan mijn moeder daar niet alleen gaan wonen dus hij moet nog even volhouden. Als ze binnen zijn kan zij doorschuiven naar een afdeling voor dementen binnen de instelling waar de flat van is.
Gedoe.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_215967675
Auw @F_r Sterkte voor jullie :*

Tolstoi en Schanu, beterschap :*

Net mosterdblad gehaald, gelukkig was het niet uitverkocht want dat gebeurde een keer. Toen was ik nog op tijd om te bestellen maar daar wast nu te laat voor geweest. Vanavond komt Albert en als die alles heeft, heb ik de boodschappen in huis.
Net de plee gepoetst, zoon is de stad in, ik moest een retourpakketje afgeven maar uiteraard het pakketje vergeten :')
Moet nog steeds de buurtkerstkaarten schrijven, kadootjes inpakken en nog heel veel meer maar heb gewoon de puf niet. Laat alles maar op me afkomen.
If they say
pi_215968053
Ik had vorig jaar, net na de kerstdagen, kerstkaarten in de aanbieding gekocht: 2 + 1 gratis doosjes.

En dit jaar niks verstuurd. :')
  maandag 23 december 2024 @ 12:15:46 #122
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_215968083
:D Ik heb hier een doosje van 10 liggen maar ik heb geen kracht :')
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_215968118
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2024 12:15 schreef oh-oh het volgende:
:D Ik heb hier een doosje van 10 liggen maar ik heb geen kracht :')
Ik heb ook alleen van collega’s en buren ontvangen.
Vroeg me gisteren hardop af of ik nu een kaart van mijn ouders heb gehad.
Maar goed, die zie ik zo vaak. Die wensen komen toch wel over. :')
pi_215968290
Ik ga hier het straatje af. Tot nog toe ontving ik 2 kaarten :D Ik stuurde er 3 met postzegel, de andere doet zoon in de bussen. Als ik ze schrijf dan :')

Oh, ik stuurde mn dochter ook geen kaart. Die zie ik toch 2e kerstdag.
If they say
pi_215968461
Heel veel sterkte @oh-oh, klinkt als een heftige situatie waar je in zit.

Hier hebben de meiden kerstkaarten geknutseld voor de hele buurt, we hebben er een heel aantal terug ontvangen. Per post heeft vrouwlief nog een heel aantal kerstkaarten verstuurd hoorde ik dit weekend, gelukkig want ik had er de puf niet voor en heb het volledig aan mij voorbij laten gaan.

Vandaag en morgen nog werken, dan tot en met maandag vrij dus een mini-vakantie *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')