Omdat het één gepaard gaat met een winstgevende activiteit waardoor de activiteit netto >0% oplevert.quote:Op maandag 16 december 2024 21:05 schreef Wantie het volgende:
[..]
Hoe dan?
[..]
Juist niet, een erfenis is inkomen waar geen arbeid tegenover staat.
Waarom zou je voor inkomen uit arbeid wel belasting moeten betalen en geld waar je niets voor hoeft te doen niet?
Maakbare wereld denken heeft altijd meer neveneffecten dan het goed doet.quote:Op maandag 16 december 2024 21:17 schreef Straatcommando. het volgende:
In een gezonde woningmarkt zou dit niet zo uit maken.
Nu is het echter een katalysator voor toch al absurde prijzen.
Dat is inflatie.quote:Op maandag 16 december 2024 21:23 schreef capricia het volgende:
[..]
Huh.. welke serieuze belasting is er betaald over de overwaarde van de woning van je ouders dan?
quote:
Dit dit dit. En dat dan ook nog eens naar verdomme zaken waar 80% van de bevolking mee te maken heeft. Zoals erven van een woning.quote:Op maandag 16 december 2024 21:47 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
Erfbelasting en schenkbelasting zijn beide afgunstbelastingen.
Maar ja, nivelleren is een feestje!
Jouw ouders zitten hun hele leven op een klapstoel in een betegelde voortuin met een blik Schultenbrau en daarom ben jij boos op de wereld?quote:Op maandag 16 december 2024 20:10 schreef Starhopper het volgende:
Omg, belastingvrij schenken is zo oneerlijk! Niet iedereen heeft rijke ouders die zomaar tienduizenden euro's kunnen weggeven. Hoe moet iemand zonder rijke ouders ooit een huis kopen? Het voelt alsof alleen mensen met rijke ouders een kans krijgen, en de rest kan het gewoon vergeten. Dit is keiharde ongelijkheid. Iedereen zou een gelijke start moeten hebben, maar met dit soort regels maak je het alleen maar moeilijker voor mensen die al minder hebben. Daarom vind ik het ook helemaal terecht dat rijke mensen extra belast worden. Ze hebben al zo’n enorme voorsprong in het leven. Waarom zouden zij nog meer voordelen krijgen? Laat ze wat meer bijdragen, zodat er een eerlijker systeem komt en iedereen een kans krijgt, niet alleen de mensen die al alles hebben.
2 ouders, huis 7 ton, belasting 150k? Ofzo?quote:Op maandag 16 december 2024 23:40 schreef monkyyy het volgende:
Ik heb nog steeds shell shock van de bedragen die ik over heb staan maken naar de fiscus over de erfenis van mijn veel te vroeg gestorven ouders. Betaald door halsoverkop het ouderlijk huis te moeten verkopen, want de hele nalatenschap zat in stenen
Dat zou krap an 20% belasting aftikken zijn. Voor helemaal niks doen.quote:Op maandag 16 december 2024 23:51 schreef ludovico het volgende:
[..]
2 ouders, huis 7 ton, belasting 150k? Ofzo?
Die waardetoename in het huis.quote:
Het idee van bitcoin was dat het begon met minen. Het idee dat het via de blockchain of exchange gekocht of verkocht werd kwam later.quote:Op maandag 16 december 2024 21:01 schreef capricia het volgende:
[..]
Of mensen die voor 1,50 per stuk een paar Bitcoins kochten. En nu hemeltje rijk zijn. Allemaal heel oneerlijk.
Zo is het leven soms...
Niks bevreemdends aan. Denk je ook zo over andere vermogenscomponenten?quote:Op maandag 16 december 2024 23:53 schreef ludovico het volgende:
[..]
Die waardetoename in het huis.
Is als het huis hetzelfde is gebleven, genomineerd in reële waarde gemeten in steen. 0% waardestijging.
Same house. En dan doen alsof die meer waard is geworden. Bevreemdend.
Ik zal het er even bijzoeken, momentquote:Op maandag 16 december 2024 23:51 schreef ludovico het volgende:
[..]
Het is geld wat al van je familie is en al tig x belasting over is betaald.quote:Op maandag 16 december 2024 23:53 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Dat zou krap an 20% belasting aftikken zijn. Voor helemaal niks doen.
Zeg.quote:Op maandag 16 december 2024 23:53 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Dat zou krap an 20% belasting aftikken zijn. Voor helemaal niks doen.
Ja en de wetgever ook,enigszins, zie herwaarderingsreserve.quote:Op maandag 16 december 2024 23:54 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Niks bevreemdends aan. Denk je ook zo over andere vermogenscomponenten?
Je ouders hebben belasting betaald erover. Jij hebt geen enkele belasting betaald erover.quote:Op maandag 16 december 2024 23:55 schreef SugeLucky het volgende:
[..]
Het is geld wat al van je familie is en al tig x belasting over is betaald.
Erfbelasting is pure diefstal imo.
Bijna 4 ton belasting.quote:Op maandag 16 december 2024 23:51 schreef ludovico het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
Inflatie is echt een rot belasting. Mensen die sparen worden er het meest mee belast. Maar de onzekerheid ook mbt financieringen en lenen... Werpt onnodig risico op.quote:Op maandag 16 december 2024 23:54 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Niks bevreemdends aan. Denk je ook zo over andere vermogenscomponenten?
Waarom moet ik dat er nog een x over betalen dan terwijl mijn ouders dat al hebben gedaan?quote:Op maandag 16 december 2024 23:57 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Je ouders hebben belasting betaald erover. Jij hebt geen enkele belasting betaald erover.
Waarom ben je niet zo tegen de BTW die je (of je ouders) betaalt over een aankoop met geld waar je al inkomstenbelasting over betaald hebt?
Herwaarderingsreserve? Leuk als je een boekhouding van je bedrijf bijhoudt wellicht.quote:Op maandag 16 december 2024 23:57 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ja en de wetgever ook,enigszins, zie herwaarderingsreserve.
We creëeren hiermee een fiscale claim die winstgevende transacties tegengaat. Dat is een vrij duidelijke welvaartsaantaster.
quote:Op maandag 16 december 2024 23:57 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Bijna 4 ton belasting.Jezus...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik leef wel een beetje met je mee, niet ok gewoon."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
Omdat jij je ouders niet bent. Waarom ben je niet verontwaardigd over de BTW?quote:Op maandag 16 december 2024 23:59 schreef SugeLucky het volgende:
[..]
Waarom moet ik dat er nog een x over betalen dan terwijl mijn ouders dat al hebben gedaan?
Dankjequote:Op dinsdag 17 december 2024 00:00 schreef ludovico het volgende:
[..]
Jezus...
Ik leef wel een beetje met je mee, niet ok gewoon.
Fiscale claim bij een woning.quote:Op maandag 16 december 2024 23:59 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Herwaarderingsreserve? Leuk als je een boekhouding van je bedrijf bijhoudt wellicht.
Wat heeft het te maken bij de toename van de vermogen op je woning of je aandelenmandje?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |