abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Admin maandag 16 december 2024 @ 18:29:48 #1
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_215889571
Aangezien deze week de trailer uitkomt is het wel leuk om een topic te starten over Superman, de film die James Gunn aan het maken is (opnames zijn klaar, film is in postproductie) en die in juli verschijnt.

We kregen natuurlijk in mei al een eerste officiële blik op David Corenswet, die onlangs nog te zien was in Lady in the Lake, Twisters en Pearl, als Superman:

240507_725_superman-corenswet_800_1000.jpg

Maar er zijn natuurlijk ook foto's die pottenkijkers op/bij/naast de set hebben genomen:

De film, die oorspronkelijk was aangekondigd als Superman: Legacy, voordat Gunn bekend maakte te hebben besloten de titel te versimpelen, is het officiële begin van het nieuwe DC Universe van DC Studios, ook al is de deze maand verschenen tv-serie Creature Commando's eigenlijk het echte begin én zijn sommige DCEU-titels, zoals The Suicide Squad en Peacemaker grotendeels canon in het nieuwe universum. Maar Superman is wel helemaal nieuw; Henry Cavill zal voorlopig niet te zien zijn als Kal-El/Clark Kent.

Wie we wel zien? Rachel Brosnahan als Lois Lane, Nicholas Hoult als Lex Luthor, Frank Grillo als Rick Flag Sr., Nathan Fillion als Guy Gardner (Green Lantern), Milly Alcock als Kara Zor-El (Supergirl), Wendell Pierce als Perry White, Sean Gunn als Maxwell Lord, Isabela Merced als Kendra Saunders (Hawkgirl) en nog vele anderen. Ook heeft Will Reeve, de zoon van Christopher, een rol als een tv-reporter.

De releasedatum is 11 juli (dat zal in Nederland wel 10 juli worden), de trailer komt donderdag en hier is alvast een teaser poster:

(En hier een bewegende versie met een alternatieve uitvoering van John William's Superman-thema.)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Forum Admin maandag 16 december 2024 @ 18:31:37 #2
35723 crew  GGMM
pi_215889589
Ik ben een beetje klaar met Marvel, maar wie weet als het goed beoordeeld wordt.
Maar ik heb Superman eigenlijk altijd stom gevonden. Iemand die gewoon alles kan heeft geen problemen en daar hebben ze toen maar dat kryptonite bij verzonnen.

Doe mij Spider-man maar ofzo
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  maandag 16 december 2024 @ 18:33:09 #3
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_215889610
Alweer een nieuwe superman?
Tevens troll poging in de post hierboven.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
  Admin maandag 16 december 2024 @ 18:33:56 #4
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_215889619
quote:
Op maandag 16 december 2024 @ 18:31 schreef GGMM het volgende:
Ik ben een beetje klaar met Marvel, maar wie weet als het goed beoordeeld wordt.
Ik hoop wel dat Gunn erin slaagt om dit anders te laten voelen dan de films van Marvel. Anders zou het inderdaad alleen maar meer van hetzelfde zijn.
quote:
Maar ik heb Superman eigenlijk altijd stom gevonden. Iemand die gewoon alles kan heeft geen problemen en daar hebben ze toen maar dat kryptonite bij verzonnen.
Veel mensen hebben dat. Komt wellicht doordat sommigen alleen kijken naar zijn fysieke kracht en denken dat dat zijn hele personage is. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_215889625
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2024 18:31 schreef GGMM het volgende:
Maar goed dan dat het geen Marvel is :P
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_215889697
Ik wacht de reviews wel af. Naar de bios voor dit soort films zonder eerst reviews te kijken doe ik niet meer.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_215892794
quote:
Als dát nou eens de reden is geweest voor het verzinnen van Kryptonite, maar helaas zit die vork net iets anders in de steel :')

Tip: probeer Superman & Lois eens. Superman krijgt daar genoeg problemen van allerlei kanten voor zijn voeten geworpen die niet zomaar opgelost zijn.
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
  maandag 16 december 2024 @ 22:23:57 #8
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_215893225
Zo hallo
  Forum Admin maandag 16 december 2024 @ 22:36:58 #9
35723 crew  GGMM
pi_215893436
Dan zat ik fout. Ik voel me niet te groot om dat te ontkennen. Ik kreeg dat gevoel er gewoon heel erg bij.

Het was ook zeker niet als trolletje bedoeld, ik ga deze film zeker kijken als hij goed beoordeeld wordt. Ik heb nog nooit een goede Superman film gezien (toegegeven, ik heb ook alleen die film met Kevin Spacey gezien), dus ik laat mij graag verrassen. :)
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  Admin dinsdag 17 december 2024 @ 07:24:56 #10
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_215894639
quote:
Op maandag 16 december 2024 @ 22:01 schreef PeterKelder het volgende:

[..]

Als dát nou eens de reden is geweest voor het verzinnen van Kryptonite, maar helaas zit die vork net iets anders in de steel :')
Was dat niet de ziekte/vakantie/afwezigheid van de stemacteur?

quote:
Tip: probeer Superman & Lois eens. Superman krijgt daar genoeg problemen van allerlei kanten voor zijn voeten geworpen die niet zomaar opgelost zijn.
Ja, en de benadering van Superman in die serie is ook veel menselijker dan je in veel andere versies (zelfs de comics) ziet. Hij is hier geen perfect personage die altijd geduld heeft, niet gefrustreerd raakt, et cetera. Je zou bijna denken dat-ie een normaal mens is. :P

(Serie is overigens afgelopen, dus wie wil kan 't meteen in één keer afkijken, op HBO Max.)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin dinsdag 17 december 2024 @ 07:25:58 #11
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_215894641
quote:
Op maandag 16 december 2024 @ 22:36 schreef GGMM het volgende:

Het was ook zeker niet als trolletje bedoeld, ik ga deze film zeker kijken als hij goed beoordeeld wordt. Ik heb nog nooit een goede Superman film gezien (toegegeven, ik heb ook alleen die film met Kevin Spacey gezien), dus ik laat mij graag verrassen. :)
Heb je de eerste film met Christopher Reeve ook nooit gezien?

Die is natuurlijk alweer uit 1978, maar nog steeds de moeite waard. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Forum Admin dinsdag 17 december 2024 @ 10:07:36 #12
35723 crew  GGMM
pi_215895776
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 december 2024 07:25 schreef Breuls het volgende:

[..]
Heb je de eerste film met Christopher Reeve ook nooit gezien?

Die is natuurlijk alweer uit 1978, maar nog steeds de moeite waard. :)
Nee dat was voor mijn tijd. En toen ik wat ouder was en die films op m'n radar kwamen zag ik vooral een vent in een soort pyjama toen was het eigenlijk al iets te oudbollig voor me.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  Admin dinsdag 17 december 2024 @ 11:46:54 #13
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_215896468
Zijn outfit is inderdaad niet meer van deze tijd. :P

Maar het verhaal staat nog wel, natuurlijk wel met een terugkijkende blik, en Christopher Reeve is, terecht, nog steeds de Superman waar andere acteurs mee worden vergeleken omdat hij het onderscheid tussen Clark en Superman zo goed wist neer te zetten (hij beantwoordt in 1 scène de eeuwenoude vraag waarom niemand ziet dat Clark Kent Superman is), maar ook de houding, het karakter van Superman zo goed heeft gevangen.

De vraag zal ook straks bij Corenswet weer zijn in hoeverre hij Reeve benadert, en slechts in beperkte mate in hoeverre hij aansluit bij Henry Cavill of Tyler Hoechlin.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_215903155
De tamtam begint op gang te komen, nu er artikelen verschijnen van verschillende outlets die eerder dit jaar een kijkje mochten nemen op de set in Cleeveland met aanvullend een interview met James Gunn:

https://collider.com/james-gunn-superman-set-visit/
https://www.thewrap.com/j(...)ding-action-casting/

Bekijk deze YouTube-video

Het klinkt vooralsnog zeker hoopvol. Al moet de film ijzersterk zijn wil het 't niveau van Superman & Lois kunnen evenaren in mijn ogen, maar vooralsnog heb ik het gevoel dat James Gunn voor deze film de juiste man op de juiste plek is.
pi_215903581
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 december 2024 07:24 schreef Breuls het volgende:

[..]
Was dat niet de ziekte/vakantie/afwezigheid van de stemacteur?
Klopt! De stemacteur wilde eens met vakantie kunnen, dus werd er een radioactieve meteoriet van het verwoeste Krypton verzonnen om de afwezigheid van Superman in zijn eigen radioshow te verklaren. Dat was 1943, pas in 1949 werd het door editors van DC Comics ingevoerd in de stripreeks.

quote:
[..]
Ja, en de benadering van Superman in die serie is ook veel menselijker dan je in veel andere versies (zelfs de comics) ziet. Hij is hier geen perfect personage die altijd geduld heeft, niet gefrustreerd raakt, et cetera. Je zou bijna denken dat-ie een normaal mens is. :P
Zoals hij in één van de laatste afleveringen terecht zei: "I'm just a regular guy." :P
Maar ik denk ook dat deze serie goed is geweest om het beeld van Superman voor het brede publiek weer wat recht te zetten, nadat de DCEU/Snyderverse ditzelfde publiek erg polariseerde (en die franchise daarmee geen steek verder kwam). Juist nu de serie gestopt is zie ik meer mensen op de socials die de serie zijn beginnen kijken en positief verrast zijn over de (inhoudelijke) kwaliteit ervan en hoe de personages van Clark/Superman en Lois Lane worden vertolkt.
  Admin woensdag 18 december 2024 @ 07:02:44 #16
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_215905127
quote:
Op dinsdag 17 december 2024 @ 22:11 schreef PeterKelder het volgende:
De tamtam begint op gang te komen, nu er artikelen verschijnen van verschillende outlets die eerder dit jaar een kijkje mochten nemen op de set in Cleeveland met aanvullend een interview met James Gunn:

https://collider.com/james-gunn-superman-set-visit/
https://www.thewrap.com/j(...)ding-action-casting/

Leuk om te lezen/zien! Het is wel merkbaar dat deze verslaggevers niet allemaal privégesprekjes hebben gehad, maar gewoon allemaal aan dezelfde tafel of in dezelfde zaal zaten, want ze hebben dezelfde quotes. :P
quote:
Het klinkt vooralsnog zeker hoopvol. Al moet de film ijzersterk zijn wil het 't niveau van Superman & Lois kunnen evenaren in mijn ogen, maar vooralsnog heb ik het gevoel dat James Gunn voor deze film de juiste man op de juiste plek is.
Ik denk dat het wel goed zit. Hij heeft met Guardians bewezen goed te begrijpen dat de personages het belangrijkste zijn, en dat is een goede basis voor elke filmmaker.

Superman & Lois is naar mijn idee overigens erg goed, maar niet perfect, dus hij kan daar wel bovenuit komen. :)
quote:
Op dinsdag 17 december 2024 @ 22:34 schreef PeterKelder het volgende:

Zoals hij in één van de laatste afleveringen terecht zei: "I'm just a regular guy." :P
Maar ik denk ook dat deze serie goed is geweest om het beeld van Superman voor het brede publiek weer wat recht te zetten, nadat de DCEU/Snyderverse ditzelfde publiek erg polariseerde (en die franchise daarmee geen steek verder kwam). Juist nu de serie gestopt is zie ik meer mensen op de socials die de serie zijn beginnen kijken en positief verrast zijn over de (inhoudelijke) kwaliteit ervan en hoe de personages van Clark/Superman en Lois Lane worden vertolkt.
Synder's Superman was meer iemand om naar op te kijken. Hij liet dat in meerdere scènes ook zo zien. Vond ik een leuke benadering en ik vind Man of Steel ook nog steeds erg gaaf (en de vervolgfilms ook), maar ik verwacht nu een warmere Superman en daar ben ik ook wel aan toe, merk ik. Komt misschien ook door Hoechlin's versie. Die was soms té menselijk (naar mijn smaak; ik zie Superman ook een beetje als iemand om licht naar op te kijken), maar dat is een keuze en die is niet fout. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_215905285
quote:

Doe mij Spider-man maar ofzo
Doomsday disagrees.
pi_215908864
Het is nog niet de teaser trailer, maar de teaser voor de teaser trailer:

twitter

En nog een aanvullende promo met James zelf. De nieuwe versie van de John Williams-score op de achtergrond is wel een cadeautje :9

twitter
  Admin donderdag 19 december 2024 @ 06:51:36 #19
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_215916118
quote:
Op woensdag 18 december 2024 @ 15:08 schreef PeterKelder het volgende:
Het is nog niet de teaser trailer, maar de teaser voor de teaser trailer:

Ja, het is een beetje belachelijk: twee teasers (en die aankondiging van Gunn) voor een teaser. :D
quote:
En nog een aanvullende promo met James zelf. De nieuwe versie van de John Williams-score op de achtergrond is wel een cadeautje :9
Ja, die belooft veel goeds.

Trailer komt vanavond om 6 uur.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin donderdag 19 december 2024 @ 08:36:49 #20
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_215916533
quote:
Op donderdag 19 december 2024 @ 06:51 schreef Breuls het volgende:

Trailer komt vanavond om 6 uur.
Oh, dat zeg ik wel, maar misschien klopt het niet; de omscrijving van deze video zegt "6am PT" en dat is vanmiddag om 3 uur:

(Eerder deze week werd 9am PST gecommuniceerd.)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin donderdag 19 december 2024 @ 14:59:02 #21
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_215919788
De video hierboven is ook waar nu de teaser trailer te zien is.

Look up! zegt de eerste teaser trailer voor Superman
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin donderdag 19 december 2024 @ 15:05:04 #22
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_215919844
Wow, ik vind 't echt een goede teaser. _O_

- Krypto-introductie door het gefluit: leuk!
- Muziek: kippenvel.
- Guy Gardner, Mr. Terrific, Hawkgirl al in beeld
- Mooie scènes met Superman in actie, reacties van het publiek, dat jongetje dat hoopt dat hij komt.
- Lois en Superman zijn/worden een setje? (niets nieuws natuurlijk, maar ik wist niet hoe ver Gunn al wilde gaan)
- edit: pas bij de vijfde keer kijken viel me het Fortress of Solitude op. :P

Het ademt de hoop en positiviteit van Superman en laat zien dat hij niet onschendbaar is, en geeft de indruk dat hij desondanks voor 'ons' blijft vechten.

[ Bericht 87% gewijzigd door Breuls op 19-12-2024 15:25:22 ]
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_215920094
Wow. Dit ziet er echt heel goed uit. _O_
Na Superman Returns (teveel romance-drama en weinig actie) en Man of Steel (een overdaad aan actie en weinig emotionele connectie) oogt dit op basis van de trailer als de perfecte mix - in art-direction (de redactievloer van de Daily Planet doet mij echt denken aan die uit Returns), in visuals (daar was MoS zeker goed in), in spel (David Corenswet spat van het scherm alsof hij uit een strip komt gelopen). De muziek is weergaloos - de John Williams theme is simpelweg dé muziek voor Superman, and if it ain't broke, don't fix it - en het oogt in alles zo levendig door het kleurenpalet.

Als de film net zo goed is als deze trailer en hetzelfde gevoel oproept, dan zit het wel snor met de DCU denk ik. Is het al juli 2025? :D
  Admin donderdag 19 december 2024 @ 15:34:33 #24
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_215920127
Ja, helemaal mee eens. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_215921059
quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2024 08:36 schreef Breuls het volgende:

[..]
Oh, dat zeg ik wel, maar misschien klopt het niet; de omscrijving van deze video zegt "6am PT" en dat is vanmiddag om 3 uur:

Bekijk deze YouTube-video

(Eerder deze week werd 9am PST gecommuniceerd.)
Hondje O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')