abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216150017
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 18:52 schreef zevenmijlslaars het volgende:
Nog geen acht van mijn twintig uren ingepland, volgende week.
ja wat ze nu allemaal aan het doen klopt geen hout van.
pi_216150268
quote:
Altijd fijn 12 uur cadeau krijgen! Als er verder geen wijken zijn heb jij mooi initiatief genomen. PostNL moet maar zien hoe ze die 12 uur willen vragen aan jou.
pi_216157201
quote:
ja dan komen ze aanzetten met wijken elders,dat doen ze meestal in "overleg" heb zelf het gevoel dat het een grote rommel gaat worden(landelijk)al die folderpakketten droppen ze ook in die drukke wijken,en het worden er steeds meer en dikker.Btw hier ook geen enkele oliebol aangetroffen ook iets heel triests,helemaal niets gekregen deze kerst.
pi_216162513
Bij ons ook geen oliebol gezien. Maar dat kwam ook waarschijnlijk door het feit dat zowel de TC als PC beiden vrij hebben genomen de week voor kerst tot volgende week aan toe. Ik dacht dat het "verboden" was om in de maand december vrij te nemen? Belachelijk. Laat toch weer zien dat je die coaches absoluut niet nodig hebt om te boel hier te laten draaien. We verzinnen zelf wel een oplossing voor de problemen. Gaat nog sneller ook.

Iedereen hier heeft gewoon hetzelfde rooster als altijd voor volgende week.
Het enige verschil is dat er natuurlijk zo'n 2 tot 3 uur tijd is afgehaald per week voor excact dezelfde wijken.
pi_216163333
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2025 18:07 schreef YBouncer het volgende:
Bij ons ook geen oliebol gezien. Maar dat kwam ook waarschijnlijk door het feit dat zowel de TC als PC beiden vrij hebben genomen de week voor kerst tot volgende week aan toe. Ik dacht dat het "verboden" was om in de maand december vrij te nemen? Belachelijk. Laat toch weer zien dat je die coaches absoluut niet nodig hebt om te boel hier te laten draaien. We verzinnen zelf wel een oplossing voor de problemen. Gaat nog sneller ook.

Iedereen hier heeft gewoon hetzelfde rooster als altijd voor volgende week.
Het enige verschil is dat er natuurlijk zo'n 2 tot 3 uur tijd is afgehaald per week voor excact dezelfde wijken.
Er komt nog veel post aan volgende week van deze week hoor. DPG geeft aan dat uiterlijk woensdag de tijdschriften van deze week nog bezorgd worden vanwege achterstand bij PostNL. Wat 1 feestdag al niet doet.. gelukkig tot Koningsdag geen last meer van ;) ben ook benieuwd of straks inderdaad alle zakelijke post op donderdag en zaterdag gaat zijn en de daldagen alleen postzegelpost.

[ Bericht 15% gewijzigd door IsItMeOrYou op 03-01-2025 19:58:49 ]
pi_216171244
quote:
Hoe krijg je dat dan weer voor elkaar?
pi_216198090
quote:
Denk dat deze week ook nog druk gaat worden. Er is zoveel blijven liggen vorige weken.
pi_216198440
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2025 23:11 schreef IsItMeOrYou het volgende:

[..]
Denk dat deze week ook nog druk gaat worden. Er is zoveel blijven liggen vorige weken.
Dat idee heb ik ook. Het is lang geleden dat het zo'n zooitje was met de kerstpost. Ik heb zelf mijn kerstkaarten de 16e op de post gedaan, en twee zijn er tot op heden nog steeds niet aangekomen. En omgekeerd zit ik ook nog op diverse stukken te wachten die volgens de app ook al 2 tot 3 weken onderweg zijn. In de tijd van de postkoets en de trekschuit ging dat nog sneller. }:|
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_216199147
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 00:12 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Dat idee heb ik ook. Het is lang geleden dat het zo'n zooitje was met de kerstpost. Ik heb zelf mijn kerstkaarten de 16e op de post gedaan, en twee zijn er tot op heden nog steeds niet aangekomen. En omgekeerd zit ik ook nog op diverse stukken te wachten die volgens de app ook al 2 tot 3 weken onderweg zijn. In de tijd van de postkoets en de trekschuit ging dat nog sneller. }:|
de Or heeft weer een nieuw verslag geplaatst.
pi_216199177
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 00:12 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
toen had het bedrijf nog eer! nu laten ze binnen alles al staan (of raken het kwijt), in the old days werd je als bezorger ontslagen als je een postzegel liet liggen en niet terug kwam om m alsnog te bezorgen....
pi_216199978
quote:
"Bijna alle kerstkaarten zijn bezorgd, maar in sommige gebieden heeft een zeer klein deel helaas vertraging opgelopen"
Het is altijd maar een heel klein deel van een uiterst lokaal probleem, he? Wel gek dan dat de klachten vanuit het hele land komen.
  dinsdag 7 januari 2025 @ 10:25:38 #89
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_216200356
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 08:09 schreef liedetector het volgende:

[..]
toen had het bedrijf nog eer! nu laten ze binnen alles al staan (of raken het kwijt), in the old days werd je als bezorger ontslagen als je een postzegel liet liggen en niet terug kwam om m alsnog te bezorgen....
De tijd dat je gewoon nog post herstelde aan het einde van je loop ipv naar de brievenbus te gaan en het er weer in te gooien bedoel je... Zooo idioot dit. Snap niet hoe je in de dienstverlening kan zitten, maar geen dienst wil verlenen.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_216203573
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 december 2024 00:28 schreef wbwb het volgende:

[..]
Ik zou best dagelijks 40 km (20 km heen en 20 km terug dan) extra willen fietsen als ik daarvoor gewoon de minuten betaald krijg, anders mogen ze het zeker vergeten. Je hebt dan alleen niet superveel tijd meer om te bezorgen. Ze komen er dan vanzelf wel achter hoe onhandig dat is. Ach ja, ik werk toch niet meer bij PostNL. Hier in het dorp zoeken ze overigens nog meerdere mensen
Ik ken een flexwerker die vaker in andere dorpen bezorgd, die mag dan ook de reistijd vanuit huis bijplussen. Maar ja of ze dat bij een vaste wijk 20 km verderop ook willen doen..
pi_216205725
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 08:02 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
de Or heeft weer een nieuw verslag geplaatst.
Ik heb het gelezen, maar het is wel een beetje vaag. De OR is akkoord met de looptijdkorting ivm de volumeverschuiving, mits de basistijden reëel zijn. Maar ze zijn niet akkoord met de looptijdkorting ivm de volumedaling, omdat de basistijden niet reëel zijn (zie ook nieuwsbrief OR van week 50). En dat de basistijden niet reëel zijn, daar is iedereen nou wel van doordrongen, uitgezonderd een paar stijfkoppige hoge managers.

Die 42% is hier in elk geval wel meteen doorgevoerd deze week. Het zal mij benieuwen hoeveel post ik morgen nu ECHT in mijn x-wijken heb. Want afgelopen zaterdag had ik ook weer folderpakketten er tussen, hoewel die toch echt naar de dinsdag zouden gaan (voor de x-wijken).

Vandaag in elk geval weer veel machinepost, en ook nog steeds veel achterstallige kerstpost. Voor 1 adres had ik zelfs 7 kerstkaarten, allemaal afgestempeld tussen 12 en 23 december. :N
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
pi_216206566
Hier ook nog veel kerstkaarten bezorgd. De Y-wijken die vandaag dus prio wijken zouden moeten zijn en waar 20-30 minuten tijd vanaf is gehaald, hadden allemaal 2 tot 3 tassen. Vooral pakjes, maar toch bij elke "prio wijk" gewoon 20 minuten uitloop. Dus de tijd die ze eraf halen kan je gelijk er weer bij plussen. Wat een onzin dit zeg.
pi_216207456
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 18:48 schreef YBouncer het volgende:
Hier ook nog veel kerstkaarten bezorgd. De Y-wijken die vandaag dus prio wijken zouden moeten zijn en waar 20-30 minuten tijd vanaf is gehaald, hadden allemaal 2 tot 3 tassen. Vooral pakjes, maar toch bij elke "prio wijk" gewoon 20 minuten uitloop. Dus de tijd die ze eraf halen kan je gelijk er weer bij plussen. Wat een onzin dit zeg.
In feite zijn ze dan niks extra's kwijt toch? PostNL logica ;)
pi_216208658
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 17:32 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Ik heb het gelezen, maar het is wel een beetje vaag. De OR is akkoord met de looptijdkorting ivm de volumeverschuiving, mits de basistijden reëel zijn. Maar ze zijn niet akkoord met de looptijdkorting ivm de volumedaling, omdat de basistijden niet reëel zijn (zie ook nieuwsbrief OR van week 50). En dat de basistijden niet reëel zijn, daar is iedereen nou wel van doordrongen, uitgezonderd een paar stijfkoppige hoge managers.

Die 42% is hier in elk geval wel meteen doorgevoerd deze week. Het zal mij benieuwen hoeveel post ik morgen nu ECHT in mijn x-wijken heb. Want afgelopen zaterdag had ik ook weer folderpakketten er tussen, hoewel die toch echt naar de dinsdag zouden gaan (voor de x-wijken).

Vandaag in elk geval weer veel machinepost, en ook nog steeds veel achterstallige kerstpost. Voor 1 adres had ik zelfs 7 kerstkaarten, allemaal afgestempeld tussen 12 en 23 december. :N
ja erg professioneel vind ik het niet,wat ze allemaal weer erin zetten.
pi_216210781
Alsof ze meelezen met wat ik hier eerder zei..

quote:
PostNL gaat de meeste brievenbussen in Nederland vanaf februari eerder op de dag al legen, in plaats van alle post op te halen na 17.00 uur. Hiermee hoopt het bedrijf de kosten te drukken.

Met de ingreep denkt PostNL miljoenen euro's te besparen. Dat is nodig, omdat het bedrijf dit jaar verlieslatend wordt. Het overdag legen van brievenbussen zou efficiënter zijn. Dan kunnen chauffeurs die bijvoorbeeld ook pakketten bezorgen, in de loop van de dag (vanaf 9.00 uur) al post meenemen.

Op drukbezochte locaties, zoals in winkelcentra en stations, worden de bussen straks nog wel na 17.00 uur geleegd. Ook voor brievenbussen waar rouwpost en medische post in kan, verandert er niets, verzekert PostNL. 75 procent van de tienduizend brievenbussen moet vanaf volgende maand overdag geleegd worden.
https://www.nu.nl/economi(...)verdag-te-legen.html
pi_216211097
quote:
1s.gif Op woensdag 8 januari 2025 07:03 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Alsof ze meelezen met wat ik hier eerder zei..
[..]
https://www.nu.nl/economi(...)verdag-te-legen.html
ja ze zijn "goed" bezig,zie de kerstresultaten.
pi_216211275
hier ook weer fraaie reactie's eronder.

https://www.nu.nl/economi(...)dag-legen.html#nujij
pi_216212961
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2025 08:43 schreef ophaling10 het volgende:
hier ook weer fraaie reactie's eronder.

https://www.nu.nl/economi(...)dag-legen.html#nujij
Precies wat ik voorheen al zei, is het nog wel 24 uur dan? Als de lichting nu om 10:00 uur is en jij post het om 10:30 uur dan heb je dus al meteen 1 dag vertraging en wat als de pakketbezorger de posttas vergeet en in zijn wagen laat staan? Sowieso weer raar dat 25% nog wel om 17:00 uur blijft dus het is een russische roulette zo en de lichtingsdag wordt toch niet overal goed doorgeschoven op de brievenbus dus verjaardagspost kan je beter een paar dagen eerder al gaan sturen.

Nogmaals de vraag: kan PostNL de bezorgopdracht teruggeven aan de overheid? Ze hebben nu al een paar maanden zlde strategie om onder elk persbericht te zeuren over dat ze langere bezorgtijd willen hebben en de politiek aan zet is.

Tijdige bezorging is cruciaal. Ben benieuwd of het nu weer sneller gaat gezien de feestdagen voorbij zijn. Laatste kwartaal was alle post standaard een ruime week te laat. Leuk voor lezers van de Elsevier of Prive of de tv-gidsen. Nu ook weer dat de helft van de post pas na 2 dagen komt. Kwestie van tijd tot ze stoppen met het tonen van foto's in de app zodat je geen weet meer hebt van de vertraging en niet weet wat onderweg is (en dan zeggen dat het al die jaren een extra service was).
pi_216216211
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2025 11:18 schreef IsItMeOrYou het volgende:

[..]
Precies wat ik voorheen al zei, is het nog wel 24 uur dan? Als de lichting nu om 10:00 uur is en jij post het om 10:30 uur dan heb je dus al meteen 1 dag vertraging en wat als de pakketbezorger de posttas vergeet en in zijn wagen laat staan? Sowieso weer raar dat 25% nog wel om 17:00 uur blijft dus het is een russische roulette zo en de lichtingsdag wordt toch niet overal goed doorgeschoven op de brievenbus dus verjaardagspost kan je beter een paar dagen eerder al gaan sturen.
Ik denk dat PostNL een maas in de postwet heeft gevonden. Want wanneer gaat de teller lopen bij bezorging de eerstvolgende werkdag? Is dat als de brief wordt gepost of als de bus wordt gelicht?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')