abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217065823
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 22:37 schreef Momo het volgende:
De studio versie vind ik toch wel echt mooi zo
Dat is het ook. Het is in de studioversie een kruising van N’oubliez Jamais en Voilà. Twee bijzonder mooie liedjes, waarbij de eerste 4 punten kreeg en de tweede 499 punten. En misschien komt deze dan op het gemiddelde uit.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 15 maart 2025 @ 23:26:02 #177
163650 Greys
pi_217065830
Ja ik denk echt dat we het nog niet kunnen wegstrepen als winnaar, want ik denk zelf dat dit lied met een intiemere staging dan dit bombastische gebeuren van vanavond véél beter uit de verf gaat komen.

En ze hadden al gezegd dat ze staging op het ESF héél anders gaat zijn dan vanavond. Dit was echt even voor in dat stadion.

Tis voor mij alleen geen Sobralletje, waarvan ik na één keer ademloos luisteren met kippenvel dacht 'als Portugal dit kiest wint het het hele Eurovisie'. Dat heb ik nu nog niet, die betovering en overtuiging.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_217065878
Het is mooi en waarschijnlijk komt het beter tot z'n recht op het esf podium dan in zo'n stadion, maar ik ben niet van m'n sokken geblazen. Misschien komt dat doordat Frankrijk zelf nogal hoog inzette qua verwachtingen en het eigenlijk alleen maar tegen kon vallen in die zin. Ben benieuwd of het in Bazel wel ineens klikt voor mij.
pi_217065887
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 23:26 schreef Greys het volgende:
Ja ik denk echt dat we het nog niet kunnen wegstrepen als winnaar, want ik denk zelf dat dit lied met een intiemere staging dan dit bombastische gebeuren van vanavond véél beter uit de verf gaat komen.

En ze hadden al gezegd dat ze staging op het ESF héél anders gaat zijn dan vanavond. Dit was echt even voor in daf stadion.
Het nummer is bombastisch, dat leent zich niet voor een erg intieme staging. Net als bij meer liedjes dit jaar begint het goed en gaat het in het refrein rap de verkeerde kant op. Alsof de inspiratie dan op is. En dan gooien ze er dus zo'n bombastische productie overheen.
  zaterdag 15 maart 2025 @ 23:35:51 #180
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_217065905
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 23:25 schreef Fred_B het volgende:
N’oubliez Jamais
Dit is niet helemaal gelukt :@
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
pi_217065941
Mooi lied hoor. Dit doet mij meer dan Voila en Mon Amour in ieder geval.

Ik had wel de studio versie nodig om de impact te voelen. Dus persoonlijk vind ik het ook geen goede keuze om het lied in zo'n groot kil stadion te zingen. De emotie kwam gewoon niet zo over, op mij dan. En tof en knap dat ze op zo'n hangend platform durft te staan, maar het voegde voor mij niks toe.

Als het optreden in Bazel sterk is, zou dit best kunnen winnen denk ik :Y
All we got is this moment - Joost Klein, 9 mei 2024
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 15 maart 2025 @ 23:51:14 #182
163650 Greys
pi_217066017
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 23:33 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Het nummer is bombastisch, dat leent zich niet voor een erg intieme staging.
Intiemere setting als in zonder al die slagwerkers en in de lucht staan poespas in een luidruchtig stadion enzo. Kleiner/intiemer dan dit vanavond wordt het sowieso gelukkig natuurlijk, bedoelde ik. Ik denk wel echt dat het zonder al dat afleidende gedoe beter over gaat komen, zoals de studioversie ook al beter overkomt.

Maar dan voel ik er idd nog steeds geen winnaar in. (Al had ik dat bij Nemo ook niet meteen. :@ )
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zaterdag 15 maart 2025 @ 23:54:31 #183
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_217067934
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 23:25 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Dat is het ook. Het is in de studioversie een kruising van N’oubliez Jamais en Voilà. Twee bijzonder mooie liedjes, waarbij de eerste 4 punten kreeg en de tweede 499 punten. En misschien komt deze dan op het gemiddelde uit.
Ja, daar moest ik ook aan denken. Al werd Lisa Angell wel keihard genaaid met haar startplek. Het nummer was gewoon top 10-waardig in principe. Het was een vocale powerhouse met prima act, alleen het viel volledig weg in de running order.
pi_217067975
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 23:26 schreef Greys het volgende:

En ze hadden al gezegd dat ze staging op het ESF héél anders gaat zijn dan vanavond. Dit was echt even voor in dat stadion.

Tis voor mij alleen geen Sobralletje, waarvan ik na één keer ademloos luisteren met kippenvel dacht 'als Portugal dit kiest wint het het hele Eurovisie'. Dat heb ik nu nog niet, die betovering en overtuiging.
Wat Salvador natuurlijk ook had was dat het heel puur was. Geen enkele act, geen kleding, geen dansers alleen Salvador met een microfoon en zijn liedje. Daarnaast had hij ook iets heel ontwapenends, bijna aandoenlijks over zich. Daardoor had hij een enorme gunfactor.
pi_217068877
Bookies overreageren, dit gaat gewoon winnen
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 16 maart 2025 @ 09:28:11 #187
163650 Greys
pi_217069041
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 06:56 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Wat Salvador natuurlijk ook had was dat het heel puur was. Geen enkele act, geen kleding, geen dansers alleen Salvador met een microfoon en zijn liedje. Daarnaast had hij ook iets heel ontwapenends, bijna aandoenlijks over zich. Daardoor had hij een enorme gunfactor.
Ja helemaal eens. Hij wás het lied op dat moment en beleefde ook echt elke toon. Prachtig. En dan die mooie melodie en de strijkers erbij en ik was verkocht.

Hier heb ik dat (nog) niet.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_217069161
quote:
1s.gif Op zondag 16 maart 2025 09:28 schreef Greys het volgende:

[..]
Ja helemaal eens. Hij wás het lied op dat moment en beleefde ook echt elke toon. Prachtig. En dan die mooie melodie en de strijkers erbij en ik was verkocht.

Hier heb ik dat (nog) niet.
Amor Pelos Dois was in de eerste plaats een heel goed liedje. Dat is dit niet. Mensen willen het graag kwaliteiten toebedelen die het niet heeft, want Frankrijk, want Louane, etc. Het is veel te veel herhaling, te zeurderig, bijna jengelen om je maman. Zoals ik zei, het is gewoon Burning Daylight qua refrein en dat vonden we met z’n allen ook een vreselijk nummer.

In de categorie Frans chanson is Zwitserland veel, maar dan ook veel beter dit jaar. Stuurt Louane dat in dan wint ze ermee.
  zondag 16 maart 2025 @ 09:44:53 #189
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_217069191
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 09:41 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Amor Pelos Dois was in de eerste plaats een heel goed liedje. Dat is dit niet. Mensen willen het graag kwaliteiten toebedelen die het niet heeft, want Frankrijk, want Louane, etc. Het is veel te veel herhaling, te zeurderig, bijna jengelen om je maman. Zoals ik zei, het is gewoon Burning Daylight qua refrein en dat vonden we met z'n allen ook een vreselijk nummer.

In de categorie Frans chanson is Zwitserland veel, maar dan ook veel beter dit jaar. Stuurt Louane dat in dan wint ze ermee.
Idd. Goede zangeres, ziet er ook leuk uit, maar van dat liedje blijft nogal weinig hangen. Het mist de 'x-factor'.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 16 maart 2025 @ 10:02:44 #190
163650 Greys
pi_217069369
quote:

[..]
Amor Pelos Dois was in de eerste plaats een heel goed liedje. Dat is dit niet. Mensen willen het graag kwaliteiten toebedelen die het niet heeft, want Frankrijk, want Louane, etc. Het is veel te veel herhaling, te zeurderig, bijna jengelen om je maman. Zoals ik zei, het is gewoon Burning Daylight qua refrein en dat vonden we met z’n allen ook een vreselijk nummer.

Ja ik had er ook meer van verwacht.

(En stiekem ook wel fijn dat we nu dus niet echt één hele duidelijke DIT WORDT DE WINNAAR hebben.)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 16 maart 2025 @ 10:54:20 #191
506077 silverevlis
zilver palindroom
pi_217069880
Precies wat ik gisteravond al zei dus. Haar stem vind ik niet fijn, er zit geen emotie in. Het komt niet over.
  Moderator zondag 16 maart 2025 @ 11:05:02 #192
375570 crew  Cyan9
pi_217069962
quote:

[..]

Als ik het een mooi en goed nummer vind, dan komt dat omdat ik het een goed en mooi nummer vind. Als ik het van een hoge kwaliteit vind, idem. Beetje kort door de bocht om het voor iedereen op een soort van gunfactor te gooien.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_217069978
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 09:44 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Idd. Goede zangeres, ziet er ook leuk uit, maar van dat liedje blijft nogal weinig hangen. Het mist de 'x-factor'.
Als je kijkt naar wat ze de afgelopen 10 jaar hebben gestuurd dan waren het op zich kwalitatief allemaal prima nummers, hoewel sommige wat zeurderig (Madame Monsieur), matig gezongen (Requiem) of het kwam live niet uit de verf (La Zarra, Bilal Hassani). En ze zijn een aantal keer genaaid met een 2e of 3e startplek. De enige die echt meedeed om de winst wat Barbara Pravi. De rest gewoon niet. Vind ik :P
pi_217070112
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 11:05 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Als ik het een mooi en goed nummer vind, dan komt dat omdat ik het een goed en mooi nummer vind. Als ik het van een hoge kwaliteit vind, idem. Beetje kort door de bocht om het voor iedereen op een soort van gunfactor te gooien.
Natuurlijk, maar jouw smaak is wel vrij idiosyncratisch, geloof ik. Je vindt eigenlijk alle nummers kut behalve deze :)

Bij Eurovisie gaat het er natuurlijk om zoveel mogelijk mensen aan te spreken, en dan denk ik dat dit liedje wel wat tekort komt. Dan kun jij het alsnog wel heel goed vinden natuurlijk, zoals ik Litouwen heel goed vind.
pi_217070136
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 11:20 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Natuurlijk, maar jouw smaak is wel vrij idiosyncratisch, geloof ik. Je vindt eigenlijk alle nummers kut behalve deze :)

Bij Eurovisie gaat het er natuurlijk om zoveel mogelijk mensen aan te spreken, en dan denk ik dat dit liedje wel wat tekort komt. Dan kun jij het alsnog wel heel goed vinden natuurlijk, zoals ik Litouwen heel goed vind.
Nou ja er zit dit jaar ook wel veel meuk tussen. Al twijfel ik wel hoeveel mensen de telefoon pakken voor dit nummer ja.
  Moderator zondag 16 maart 2025 @ 11:35:25 #196
375570 crew  Cyan9
pi_217070228
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 11:20 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

Ik heb best een redelijk brede muzieksmaak, maar dit jaar is het voor mij persoonlijk bijzonder matig. Ik denk dat ik drie nummers leuk vind, met twee waar ik nog over twijfel. :+

Maar los daarvan, denk ik dat dit nummer juist wel de kwaliteiten heeft om veel punten te krijgen. Jury's houden hier sowieso van, en de televoter die houdt van ballads/emotie zie ik hier wel massaal voor gaan. Het is vocaal sterk, ik voelde de emotie wel meteen, en met een staging die beter aansluit op het nummer zelf kan het denk ik heel ver komen. Misschien zelfs winnen.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_217070348
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 11:35 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Ik heb best een redelijk brede muzieksmaak, maar dit jaar is het voor mij persoonlijk bijzonder matig. Ik denk dat ik drie nummers leuk vind, met twee waar ik nog over twijfel. :+

Maar los daarvan, denk ik dat dit nummer juist wel de kwaliteiten heeft om veel punten te krijgen. Jury's houden hier sowieso van, en de televoter die houdt van ballads/emotie zie ik hier wel massaal voor gaan. Het is vocaal sterk, ik voelde de emotie wel meteen, en met een staging die beter aansluit op het nummer zelf kan het denk ik heel ver komen. Misschien zelfs winnen.
We zullen de Spotify charts in de gaten houden. Een winnend nummer moeten mensen opnieuw willen horen. Als dit na een paar dagen nog bovenin de charts staat in Frankrijk is dat blijkbaar zo. Ik verwacht het alleen niet. Dit is geen potentiële hit. Dat is het nummer van Oostenrijk bv. ook niet, maar daar kun je dan nog van zeggen dat het vocale acrobatiek is die indruk maakt op de avond zelf.

Ze trekken wel alles uit de kast qua promo trouwens.

Bekijk deze YouTube-video
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 16 maart 2025 @ 11:56:31 #198
163650 Greys
pi_217070411
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 11:52 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
We zullen de Spotify charts in de gaten houden. Een winnend nummer moeten mensen opnieuw willen horen. Als dit na een paar dagen nog bovenin de charts staat in Frankrijk is dat blijkbaar zo. Ik verwacht het alleen niet. Dit is geen potentiële hit. Dat is het nummer van Oostenrijk bv. ook niet, maar daar kun je dan nog van zeggen dat het vocale acrobatiek is die indruk maakt op de avond zelf.
Ik hou dat nooit zo heel goed bij die Spotify charts, toegegeven, maar werd Nemo zo veel gestreamd bv? Ik had echt geen behoefte dat veel vaker te horen bv en toch won het. Hoe deed dat het in de hitlijsten?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_217070498
quote:
1s.gif Op zondag 16 maart 2025 11:56 schreef Greys het volgende:

[..]
Ik hou dat nooit zo heel goed bij die Spotify charts, toegegeven, maar werd Nemo zo veel gestreamd bv? Ik had echt geen behoefte dat veel vaker te horen bv en toch won het. Hoe deed dat het in de hitlijsten?
Ook niet zo geweldig, maar dat is een nummer uit de categorie van Oostenrijk, indruk maken op de avond zelf. Er moet in elk geval iets zijn waar mensen op aanslaan, en ik hoor dat gewoon niet in dit nummer. Ik probeer het dan zo te zien: stel dit was Slovenië, zou er dan een haan naar kraaien? Nee, dat zouden ze niet.
pi_217070992
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 12:05 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Ook niet zo geweldig, maar dat is een nummer uit de categorie van Oostenrijk, indruk maken op de avond zelf. Er moet in elk geval iets zijn waar mensen op aanslaan, en ik hoor dat gewoon niet in dit nummer. Ik probeer het dan zo te zien: stel dit was Slovenië, zou er dan een haan naar kraaien? Nee, dat zouden ze niet.
Dat is ook zo. En uiteindelijk deed het merendeel van de recente winnaars weinig tot niets in de hitlijsten. Loreen komt regelmatig voorbij op de radio verder niks eigenlijk. Je wil vooral op de avond zelf opvallen in de line-up.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')