Bekijk deze YouTube-videoquote:Inhoud van een noodpakket
Zorg dat in je noodpakket in ieder geval de volgende items zitten:
Dichte flessen water (drie liter per persoon, voor drie dagen)
Lang houdbaar eten
Hygiëneproducten zoals toiletpapier, zeep, tandpasta en tandenborstel
Lijst met belangrijkste telefoonnummers
Kopieën van je paspoort, ID-kaart of rijbewijs en je verzekeringspas
Warmhouddekens
Een EHBO-kit
Zakmes met gereedschap (multitool)
Waterdicht verpakte lucifers
Waxinelichtjes of kaars
Een fluitje
Een zaklamp op batterijen, met extra batterijen
Een radio op batterijen, met extra batterijen
Spullen die in jouw situatie noodzakelijk zijn, bijvoorbeeld medicijnen of babyvoeding
Eventueel kun je dit aanvullen met:
Reservesleutels van je huis en auto
Opvouwbare jerrycan om water op te slaan
Contant geld
Powerbank
Extra gereedschap, zoals een hamer en een zaag
hoe weet je dat zo zekerquote:
Waarom zou ik moeten betalen voor andermans eten en drinken, regel het lekker zelf als je het nodig vind.quote:Op zaterdag 14 december 2024 09:01 schreef Akathisia het volgende:
Waarom deelt de staat deze niet uit als ze zo overtuigd is van de noodzaak?
Omdat je ook betaalt voor de proxy-oorlog die dit gevaar vergroot. Neem dan gewoon volledig de verantwoordelijkheid op je. Sterker nog, de staat is daartoe verplicht.quote:Op zaterdag 14 december 2024 09:04 schreef 111210 het volgende:
[..]
Waarom zou ik moeten betalen voor andermans eten en drinken, regel het lekker zelf als je het nodig vind.
Dont come knocking on my door when shit hits the fan.quote:
Ja tegen wil en dankquote:Op zaterdag 14 december 2024 09:05 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Omdat je ook betaalt voor de proxy-oorlog die dit gevaar vergroot.
Dan ga je ook dit maar tegen wil en dank betalen.quote:
En dan komt er iemand met een wapen en die neemt alles van je af…wat is het moraal van dit verhaal?quote:Op zaterdag 14 december 2024 09:02 schreef Tjoent het volgende:
Ja, al jaar en dag.
Kan zelfs lekker warm blijven eten bij nood met een dubbel campinggasstel en een petroleumstel. Alleen binnenkort nog een gietijzeren handpomp in de tuin maken. Niet om het water te drinken maar om te wassen etc.
En dan komt er een olifant met een lange snuit en die blaast het verhaaltje uitquote:Op zaterdag 14 december 2024 09:09 schreef Hoppahop het volgende:
[..]
En dan komt er iemand met een wapen en die neemt alles van je af…wat is het moraal van dit verhaal?
Dat sommige mensen aan zelfoverschatting doen zodra ze een wapen hebben.quote:Op zaterdag 14 december 2024 09:09 schreef Hoppahop het volgende:
[..]
En dan komt er iemand met een wapen en die neemt alles van je af…wat is het moraal van dit verhaal?
Dat idd. Klinkt leuk, "enige wat je nodig hebt is een wapen", maar zo werkt het natuurlijk niet.quote:Op zaterdag 14 december 2024 09:20 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Dat sommige mensen aan zelfoverschatting doen zodra ze een wapen hebben.
Eerst linkje dat ik post is al niet meer leverbaar.quote:Op zaterdag 14 december 2024 09:10 schreef Mikeytt het volgende:
- Genoeg water op voorraad
- ik houd niet van boodschappen doen, dus toevallig zit onze pantry echt propvol met ingeblikte bonen en groenten
Zaklamp, kaarsen, EHBO-kit standaard in huis, gereedschap, sleutels
Heb alleen geen radio, contant geld of een lijstje telefoonnummers van dat plaatje in de OP.
Een radio met een slinger en zonnecellen kwam twee jaar terug al in huis. Met dab+ erin, zodat 'ie ook nog bruikbaar is als 'ie pas nodig is nadat de fm-band uitgeschakeld is.quote:Op woensdag 11 december 2024 18:31 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik heb best veel blikvoer, flessen water, batterijen etc in huis. Niet omdat ik een prepper ben, maar omdat mijn vriendin altijd enorm veel non-food dingen (als batterijen) koopt zodra het ergens in de aanbieding is dus hebben we een voorraad. Ook heeft ze graag blikvoedsel in huis "voor het geval we een keer makkelijk moeten eten als we allebei laat klaar zijn met werken ofzo". En zodra er een keer zo'n blik soep open gaat, koopt ze direct een nieuwe.
Daarbij zijn we ook van die mensen die altijd pasta/rijst en dat soort dingen kopen als we dat gaan eten, terwijl er eigenlijk nog gewoon een pak in de kast staat dus daar hebben we ook veel van.
Heb hier een radio die je ook als powerbank kan gebruiken.quote:Op zaterdag 14 december 2024 09:26 schreef Eightyone het volgende:
Lang houdbaar eten, medicijnen en drogisterij-spul waren al grotendeels in huis. Kruidvat-aanbiedingen helpen nogal mee, gaan in een 'hamsterkrat' voor wanneer ze ooit nodig zijn.
De vriendin hieronder lijkt qua koopgedrag op mezelf:
[..]
Een radio met een slinger en zonnecellen kwam twee jaar terug al in huis. Met dab+ erin, zodat 'ie ook nog bruikbaar is als 'ie pas nodig is nadat de fm-band uitgeschakeld is.
Ik heb verleden week wat contant geld gepind, en aan een ehbo-doos denk ik nog.
De powerbank vind ik een lastige. Ergens ligt 'ie nog, maar daar heb je uiteindelijk ook stroom voor nodig.
Maar goed, in het geval van oorlog is het toch snel voorbij, mede vanwege afhankelijkheid van bepaalde medicijnen die dan waarschijnlijk helemaal niet meer aan te komen zijn. Dan is het een kwestie van het opmaken van de voorraden. Maar dat eten en drogisterij-spul kan ook naar familie en buren doorgeschoven worden.
Ik zal eens kijken of dat bij mijn radio ook zo is. Hij zit nog ongebruikt in het doosje en is ook zo'n veel-in-één-ding.quote:Op zaterdag 14 december 2024 09:31 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Heb hier een radio die je ook als powerbank kan gebruiken.
Zo'n alles in één radio.
Solar, led lamp en powerbank
Als hij usb heeft kun je hem opladen de eerste keer.quote:Op zaterdag 14 december 2024 09:32 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Ik zal eens kijken of dat bij mijn radio ook zo is. Hij zit nog ongebruikt in het doosje en is ook zo'n veel-in-één-ding.
https://www.amazon.nl/gp/(...)n_title?ie=UTF8&th=1
Edit: ja, er blijkt een powerbank in te zitten.
Nope…overleven is zorgen dat je bewapend bent. Geen 3 flessen water, 2 kaarsen en een chloortablet.quote:Op zaterdag 14 december 2024 09:20 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Dat sommige mensen aan zelfoverschatting doen zodra ze een wapen hebben.
De deur barricaderen om gewapende primaten buiten te houden.quote:Op zaterdag 14 december 2024 11:38 schreef Hoppahop het volgende:
[..]
Nope…overleven is zorgen dat je bewapend bent. Geen 3 flessen water, 2 kaarsen en een chloortablet.
Wanneer jouw noodpakketje op is ( na 2 dagen) wat doe je?
Deze reactie geeft wel weer aan dat je geen idee hebt wat een goed noodpakket is.quote:Op zaterdag 14 december 2024 11:38 schreef Hoppahop het volgende:
[..]
Nope…overleven is zorgen dat je bewapend bent. Geen 3 flessen water, 2 kaarsen en een chloortablet.
Dat doet me ook wel twijfelen om daar wat verder mee te gaan, in combinatie met het fysieke deel (gevolgen van 'grote K' + nog meer).quote:Op zaterdag 14 december 2024 11:38 schreef Hoppahop het volgende:
Uitdrogen of water uit een beekje of zo zuipen. Van tevoren zuiveringsspul regelen scheelt wat.quote:Op zaterdag 14 december 2024 13:10 schreef Harvest89 het volgende:
Voor drie dagen water..... En dan?
Het idee is dat bij een verstoring van bv de watervoorziening het binnen 72 uur opgelost zou moeten zijn. Dus als je 3 dagen water in huis hebt, kun je die tijd overbruggen.quote:Op zaterdag 14 december 2024 13:10 schreef Harvest89 het volgende:
Ja, dat hebben we hier dus ook. Geen specifiek "noodpakket", maar wel gewoon wat dingetjes op voorraad, waaronder water en ingeblikt eten. Ook hebben we een radio op batterijen en een powerbank, dus als het allemaal niet te lang duurt komen we de tijd wel door. En anders stappen we maar in de auto en rijden we ergens heen waar dingen wel op orde zijnquote:Op zaterdag 14 december 2024 09:50 schreef BlackLining het volgende:
Ik denk dat ik onbewust toch een heel eind kom.
Ik heb in mijn werk auto zo'n tray drinkflesjes staan, een hoop droogvoer, flinke EHBO kit en een berg gereedschap.
In huis veel blikken bonen, zo'n knijplamp voor bij het kamperen, stuk of vier opgeladen powerbanks en er ligt ook altijd een flinke voorraad wiet.
Water is helemaal niet zo lang houdbaar.quote:Op zaterdag 14 december 2024 13:57 schreef Tjoent het volgende:
Je kunt toch gerust wat meer flessen water opslaan en bijv. houdbare melk. Water is lang houdbaar en melk kun je rouleren bij dagelijks gebruik i.p.v. verse melk.
Gekocht in een fles redelijk lang, zolang je er niet van drinkt.quote:Op zaterdag 14 december 2024 15:36 schreef Nismo1991 het volgende:
[..]
Water is helemaal niet zo lang houdbaar.
quote:Op zaterdag 14 december 2024 15:39 schreef MissHobje het volgende:
@:Paul ik kom wel bij jouw schuilen
Bijna twee jaar. Even een flesje uit de voorraad gepakt, gekocht september jl.quote:Op zaterdag 14 december 2024 15:36 schreef Nismo1991 het volgende:
[..]
Water is helemaal niet zo lang houdbaar.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 14 december 2024 15:50 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Bijna twee jaar. Even een flesje uit de voorraad gepakt, gekocht september jl.En waarschijnlijk nog vijf jaar langer.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
Dan denken ze de schade weer te hebben hersteld.quote:Op zaterdag 14 december 2024 13:10 schreef Harvest89 het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |