Lees verderquote:Slachtoffer mishandeling met één klap bewusteloos: vier mannen gezocht
LEIDEN - Een breuk in zijn schedel en jukbeen en veel hoofdpijn: een 21-jarige man is na een avondje stappen in Leiden flink mishandeld. De twee mannen die hem hebben geslagen en geschopt zijn duidelijk gefilmd. Twee anderen die erbij waren worden nu nog onherkenbaar getoond.
Het slachtoffer is in de nacht van zaterdag 9 op zondag 10 november met vrienden in een club aan de Lammermarkt. Rond 2.15 uur besluit hij alleen naar huis te gaan. Buiten komt hij iemand tegen en maakt daar nog even een praatje mee.
Intussen pakken ook vier andere mannen hun jassen en verlaten de club. Op camerabeelden is te zien dat ze de 21-jarige man passeren en daarbij geen contact met hem hebben. Er is op dat moment dus nog niets aan de hand.
Onenigheid met groepje
Even later loopt het slachtoffer dezelfde kant op als het groepje van vier. Hij komt ze tegen op de hoek met de Lange Scheistraat. Vermoedelijk spreekt hij hier een van de mannen aan, omdat hij hem denkt te kennen. Dat gesprek loopt om onduidelijke reden uit de hand en er ontstaat onenigheid. Er wordt wat geduwd en getrokken, het slachtoffer wordt vastgepakt en achteruit gedreven door de groep mannen. Hij probeert weg te komen, maar wordt dan in de Lange Scheistraat mishandeld.
Vuistslag en schop
Een van de mannen geeft hem een vuistslag in zijn gezicht, waardoor hij hard achterover op de grond valt en meteen bewusteloos raakt. Een ander geeft dan nog een trap tegen het lichaam van het slachtoffer. Omstanders grijpen in en proberen het geweld stoppen. Dat lukt, en de groep van vier rent er vandoor in de richting van de Oude Singel.
Waar haal je die vandaan? Ik kon de uitzending zo snel niet vinden. Wel die van een week eerder.quote:Op donderdag 12 december 2024 20:43 schreef Mikeytt het volgende:
Mocht iemand ze kennen...
[ afbeelding ]
https://centraalplus.nl/2(...)ndeling-lammermarkt/quote:Op donderdag 12 december 2024 20:44 schreef recursief het volgende:
[..]
Waar haal je die vandaan? Ik kon de uitzending zo snel niet vinden. Wel die van een week eerder.
Goh, eens een keer niet ligtgetint.quote:Op donderdag 12 december 2024 20:43 schreef Mikeytt het volgende:
Mocht iemand ze kennen...
[ afbeelding ]
Is het daarom zo stil hier?quote:Op donderdag 12 december 2024 23:09 schreef YoopY het volgende:
[..]
Goh, eens een keer niet ligtgetint.
quote:Op donderdag 12 december 2024 23:31 schreef yessie234 het volgende:
Waarom niet IMSI catchers in uitgaansgebieden?
O wacht...dan hebben de daders de volgende dag in combinatie met bewakingsbeelden al in zicht, en kunnen deze rot van dit type gewelddadigheid niet meer op politieke agenda krijgen.
dit is gelukkig de enige redenquote:Plus een en ander privacy gerelateerd waarschijnlijk.
Sssst. Dat mag je niet zeggen over ingenieurs met een moeilijke jeugd...quote:Op donderdag 12 december 2024 20:40 schreef recursief het volgende:
[..]
Lees verder
Dus iemand eerst bewusteloos slaan, en als ie dan buiten westen is moet er door omstanders ingegrepen worden omdat de mishandeling doorgaat? Wat mij betreft is dat poging tot doodslag.
quote:Op vrijdag 13 december 2024 06:19 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Het is midden in de nacht, wij rechtse mensen moeten gewoon werken en leven niet van subsidies en uitkeringen waardoor we de hele nacht kunnen opblijven en daarna de hele dag kunnen meuren in je bed..
Wat mag ik niet zeggen over wie?quote:Op vrijdag 13 december 2024 06:51 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Sssst. Dat mag je niet zeggen over ingenieurs met een moeilijke jeugd...
Post om 3 uur s'nachts met 2 likes in de nachtelijke uren. Wat genant. Dit bevestigt een hoopquote:
Topic werd om 20.40 uur geopend, niet midden in de nacht. Ik vind net als @KillemWieft het gebrek aan verontwaardiging inderdaad pijnlijk veelzeggend.quote:Op vrijdag 13 december 2024 08:41 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Post om 3 uur s'nachts met 2 likes in de nachtelijke uren. Wat genant. Dit bevestigt een hoop
De daders zijn overigens al gepakt. In onze cultuur worden die namelijk niet de hand boven het hoofd gehouden.
De meeste mensen verwachten ook niet dat hun nieuwe apotheker uit een bootje komt aanvaren.quote:Op vrijdag 13 december 2024 07:41 schreef recursief het volgende:
[..]
Wat mag ik niet zeggen over wie?
Ingenieurs vind je trouwens eerder in Delft. In Leiden verwacht ik misschien rechtenstudenten of iets van geneeskunde. Alsof dat eigenlijk iets uitmaakt.
Het zal de klap tegen de grond zijn geweest die hem de das om deed.quote:Op donderdag 12 december 2024 23:17 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
Dan heb je slecht incasseringsvermogen
Niet iedereen is z'n halve jeugd in elkaar getimmerd.quote:Op donderdag 12 december 2024 23:17 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
Dan heb je slecht incasseringsvermogen
Topic is al om 20:40 gepost en zelfs nu nog maar een paar reacties.quote:Op vrijdag 13 december 2024 06:19 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Het is midden in de nacht, wij rechtse mensen moeten gewoon werken en leven niet van subsidies en uitkeringen waardoor we de hele nacht kunnen opblijven en daarna de hele dag kunnen meuren in je bed..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |