abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215857021
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 12:20 schreef Gia het volgende:

[..]
Dat is een persoonlijke, eigen keuze waar niet lichtvaardig aan begonnen wordt.

Besnijdenis van jongetjes gebeurt vaak al voor de 7 jaar en het joch heeft er zelf niets over te zeggen.
Verander de wet op dit punt. Besnijdenis niet voor de 16de verjaardag en het kind kiest er zelf voor.
Tegen die tijd heeft de jongen al ervaren waar de voorhuid voor dient en kan hij een goede keuze maken.
Ik zeg vanaf 21... Hopelijk zijn ze dan ook af van de druk die ouders en andere familieleden op ze leggen
pi_215857031
quote:
1s.gif Op donderdag 12 december 2024 20:40 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Lees je gewoon eens in
En haal jij de kop even uit het zand en zet je oogkleppen af.
Met wegkijken en ontkennen inzake achterlijke religies help je niet echt mee in de bestrijding van een dergelijke barbaarse praktijk.
Gezanik om een "bron" beschouw ik als een gebrek aan eigen algemene ontwikkeling.
pi_215857058
@Mikeytt

Zowaar een topic waar ik het mee eens ben. Jij bent het vast ook met mij eens dat andere vormen van genitale verminking (transities bij kinderen die van jongs af aan al geïndoctrineerd worden door ouders/omgeving ) hier ook niet thuis horen?
  vrijdag 13 december 2024 @ 13:43:14 #79
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_215857213
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 13:28 schreef Solispolar het volgende:
@:Mikeytt

Zowaar een topic waar ik het mee eens ben. Jij bent het vast ook met mij eens dat andere vormen van genitale verminking (transities bij kinderen die van jongs af aan al geïndoctrineerd worden door ouders/omgeving ) hier ook niet thuis horen?
Kan me geen reet schelen wat volwassenen zelf willen doen.
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_215857250
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 december 2024 13:17 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Tja, als je mij dit soort dingen in de mond gaat leggen, dan kan ik mij voorstellen dat je tot zulke rare conclusies komt. Maar nergens heb ik zulke dingen beweerd.
Nota bene in de post die ik daar quote heb je je uitgesproken tegen het verminken van meisjes en vond je het geen probleem om jongens te verminken.
pi_215857418
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 12:12 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Vreemd, want besnijden is geen christelijk ritueel.
Het komt in geen enkele denominatie voor als ritueel?
pi_215857474
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 19:13 schreef Mikeytt het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)-meisjes-slachtoffer
[..]

Waarom is het overigens anno 2024 nog legaal om jongens te besnijden?? Barbaarse praktijken. En dat noemt zichzelf een 'vrij land'
Tegen besnijdenis bij jongens zijn is antisemitisch en dat is verboden
PWBF
pi_215857569
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 19:13 schreef Mikeytt het volgende:
Waarom is het overigens anno 2024 nog legaal om jongens te besnijden?? Barbaarse praktijken. En dat noemt zichzelf een 'vrij land'
Ik zal nooit snappen waarom de vrijheid van religie van de ouders het recht op lichamlijke integriteit van het kind overruled.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_215857580
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 10:41 schreef Gia het volgende:
De voorhuid heeft namelijk ook een functie: Het beschermt de gevoelige eikel tegen wrijving en irritatie.
Klopt. Het is ook bekend dat de eikel van besneden mannen minder gevoelig is, wat ten koste gaat van het genot. Veel mannen die om medische redenen op later leeftijd besneden zijn, zeggen dat het genot met wel 80% minder wordt.

Ook is bekend dat masturbatie door de besnijdenis moeilijker wordt. In deze tijd waarin veel mannen sexloos door het leven moeten lijkt me dat wel een belangrijke overweging.
pi_215857600
quote:
6s.gif Op vrijdag 13 december 2024 14:09 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Tegen besnijdenis bij jongens zijn is antisemitisch en dat is verboden
Over antichamitisch of antijafethitsch hebben we het dan weer nooit.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_215857603
I de
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 12:12 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Vreemd, want besnijden is geen christelijk ritueel.
Want ze allemaal bekeerd tot het jodendom of islam in de Verenigde Staten.
pi_215857643
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 14:04 schreef RJ124 het volgende:
Het komt in geen enkele denominatie voor als ritueel?
Voor zover ik weet is besnijdenis in geen enkele christelijke denominatie een voorschrift. Maar tegenwoordig zijn de christenen nogal pro-joods, vandaar dat ze het opnemen voor de joden als het gaat om het recht om je zoontje te mogen besnijden.
pi_215857645
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 14:22 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Klopt. Het is ook bekend dat de eikel van besneden mannen minder gevoelig is, wat ten koste gaat van het genot. Veel mannen die om medische redenen op later leeftijd besneden zijn, zeggen dat het genot met wel 80% minder wordt.

Ook is bekend dat masturbatie door de besnijdenis moeilijker wordt. In deze tijd waarin veel mannen sexloos door het leven moeten lijkt me dat wel een belangrijke overweging.
Ik heb spulletjes voor mannen in mijn winkeltjes die geschikt zijn voor moslims, joden en al die andere ongelukkigen die datzelfde lot "beschoren" zijn.
pi_215857661
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 14:20 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Ik zal nooit snappen waarom de vrijheid van religie ideologie van de ouders het recht op lichamlijke integriteit van het kind overruled.

[ Bericht 1% gewijzigd door yessie234 op 13-12-2024 14:38:30 ]
pi_215857753
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 december 2024 13:22 schreef devlinmr het volgende:

[..]
feiten zijn niet jouw ding begrijp ik
Het is al herhaaldelijk gebleken dat jij daar meer moeite mee hebt. Je zuigt dingen uit je duim of presenteert één perspectief als een onomstreden feit. Dit laatste doe je hier weer.
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 december 2024 13:22 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Bij minderjarigen? Zeker!
Volwassenen mogen zelf beslissen
Hmm, dat is bijzonder, want je stelde in je eerdere post nog dat 'medische ingrepen zonder noodzaak zijn gewoon mutilatie en moeten verboden worden'. Genderchirurgie is een zware medische ingreep zonder enige noodzaak.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_215857765
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 december 2024 14:44 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het is al herhaaldelijk gebleken dat jij daar meer moeite mee hebt. Je zuigt dingen uit je duim of presenteert één perspectief als een onomstreden feit. Dit laatste doe je hier weer.
[..]
Hmm, dat is bijzonder, want je stelde in je eerdere post nog dat 'medische ingrepen zonder noodzaak zijn gewoon mutilatie en moeten verboden worden'. Genderchirurgie is een zware medische ingreep zonder enige noodzaak.
Moeten we hier niet een expert in Westerse gekte haar lichtje op deze kwestie laten schijnen?
pi_215857777
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 14:30 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Voor zover ik weet is besnijdenis in geen enkele christelijke denominatie een voorschrift. Maar tegenwoordig zijn de christenen nogal pro-joods, vandaar dat ze het opnemen voor de joden als het gaat om het recht om je zoontje te mogen besnijden.
In de VS is het anders heel gebruikelijk. Nee, dat zijn geen joden, ze imiteren joden, zelfs tot in het bed en het onderbroekje..
  vrijdag 13 december 2024 @ 14:56:19 #93
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_215857818
Lastig om dit probleem aan te pakken met allemaal olifanten in de kamer die niet benoemd mogen worden. In dit geval zelfs drie olifanten die met en tegen elkaar strijden om wie de belangrijkste olifant is.

Daar deze olifanten niet benoemd mogen worden, zal ik de olifanten niet benoemen.

Hij die ore hebbe, hij hore.
pi_215857909
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 20:51 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Die jongen heeft hem nog nooit kunnen vinden. Weet hij veel.
Het lijkt me echt een hele rare ervaring om met een vrouw zonder clitoris in bed te "liggen".
pi_215857952
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 15:08 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Het lijkt me echt een hele rare ervaring om met een vrouw zonder clitoris in bed te "liggen".
Van wat ik heb gelezen is het ook een droge schurende ervaring. Lijkt mij ook niet echt fijn voor de man in zo'n cultuur. Waarmee ik uiteraard niet zeg dat mannen de echte slachtoffers zijn, maar het maakt het gebruik vanuit eigenbelang van alle betrokkenen partijen nog vreemder.
pi_215857974
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 15:08 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Probeer eens zo'n ombouw met een chirurgenkut van Dutch Protocol. Ik heb van alles in mijn winkeltjes voor de probeer zeg maar.
pi_215858130
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 14:48 schreef yessie234 het volgende:
In de VS is het anders heel gebruikelijk. Nee, dat zijn geen joden, ze imiteren joden, zelfs tot in het bed en het onderbroekje..
In de Verenigde Staten is het inderdaad heel gebruikelijk om jongetjes vrijwel direct na de geboorte te besnijden. Die traditie is in de tweede helft van de 19de eeuw ontstaan. Men dacht dat besnijdenis hielp om te voorkomen dat jongens zouden gaan masturberen, en toen geloofde men nog dat je van masturbatie allerlei ziektes kon krijgen.

Het percentage jongens dat bij de geboorte besneden wordt, is in de Verenigde Staten behoorlijk afgenomen, maar door de pro-joodse gezindheid van vooral conservatieve protestanten en evangelische christenen blijft het in die gemeenschappen hoog.
pi_215858190
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 15:14 schreef Glazenmaker het volgende:
Van wat ik heb gelezen is het ook een droge schurende ervaring. Lijkt mij ook niet echt fijn voor de man in zo'n cultuur. Waarmee ik uiteraard niet zeg dat mannen de echte slachtoffers zijn, maar het maakt het gebruik vanuit eigenbelang van alle betrokkenen partijen nog vreemder.
Er heerst in het westen een hardnekkige mythe dat in landen waar meisjesbesnijdenis veel voorkomt, de mannen dat zo graag willen om zich te verzekeren van de kuisheid van hun vrouwelijke familieleden. In werkelijkheid zijn juist de mannen er vaak tegen. Meisjesbesnijdenis is in die landen een traditie die door de vrouwen zelf in stand wordt gehouden. In die culturen zijn de moeders verantwoordelijk voor de opvoeding van de dochters, en de vaders hebben er in de regel niets over te zeggen. Veel vaders van besneden meisjes weten niet eens dat hun dochters in het geheim door hun moeder of tante besneden zijn.
pi_215858294
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 15:38 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Er heerst in het westen een hardnekkige mythe dat in landen waar meisjesbesnijdenis veel voorkomt, de mannen dat zo graag willen om zich te verzekeren van de kuisheid van hun vrouwelijke familieleden. In werkelijkheid zijn juist de mannen er vaak tegen. Meisjesbesnijdenis is in die landen een traditie die door de vrouwen zelf in stand wordt gehouden. In die culturen zijn de moeders verantwoordelijk voor de opvoeding van de dochters, en de vaders hebben er in de regel niets over te zeggen. Veel vaders van besneden meisjes weten niet eens dat hun dochters in het geheim door hun moeder of tante besneden zijn.
Dit was al bekend (CIA factbook) voordat de grote hausse aan vluchtelingen uit Somalie in Nederland arriveerde.
pi_215858427
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 14:30 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
quote:
The practice, on the other hand, is customary among the Coptic, Ethiopian, and Eritrean Orthodox Churches, and also some other African churches, and males are generally required to be circumcised shortly after birth as part of a rite of passage. The Ethiopian Orthodox Church calls for circumcision, with near-universal prevalence among Orthodox men in Ethiopia. Eritrean Orthodox practice circumcision as a rite of passage, and they circumcise their sons "anywhere from the first week of life to the first few year". Male circumcision is also widely practiced among Christian communities in Africa, certain Anglosphere countries, Oceania, South Korea, the Philippines and the Middle East. While Christian communities in Europe and South America have low circumcision rates. The United States and the Philippines are the largest majority Christian countries in the world to extensively practice circumcision. Some Christian churches in South Africa oppose circumcision, viewing it as a pagan ritual, while others, including the Nomiya church in Kenya, require circumcision for membership, despite St. Paul's warnings against those who required circumcision for salvation, in his epistle to the church of Galatia. Bron
quote:
The circumcision of Jesus is celebrated as a feast day in the liturgical calendar of many Christian denominations
Koptische kinderen in traditionele besnijdeniskostuums

Ethiopisch-orthodoxe kinderen in traditionele besnijdeniskostuums
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')