Nou, en zolang je dat weet (en als je een dynamisch contract neemt dan neem ik aan dat 'je' snapt dat dit is hoe het werkt) dan is er toch niet zo heel veel aan hand? Sure, het is duur, maar daar staan ook negatieve prijzen tegenover. Geen idee of dat tegen elkaar opweegt maar uiteindelijk zal het ergens in het midden liggen lijkt mij.quote:Op donderdag 12 december 2024 15:13 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
Klopt, je weet dat het in de winter duurder is en in de zomer goedkoper.
Dat is dan de kale marktprijs want de energiebelasting is al 13ctquote:Op donderdag 12 december 2024 15:04 schreef Nattekat het volgende:
[..]
*lacht met z'n vaste contact op 25 cent*
Hoezo kale marktprijs? Ik heb ook een vast contract, afgesloten afgelopen februari, en ik zit op 23ct dal en 30ct normaal.quote:Op donderdag 12 december 2024 15:18 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
Dat is dan de kale marktprijs want de energiebelasting is al 13ct
Dat klopt helemaal. Nu is het even duur maar in de zomer betaal je heel weinig.quote:Op donderdag 12 december 2024 15:17 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nou, en zolang je dat weet (en als je een dynamisch contract neemt dan neem ik aan dat 'je' snapt dat dit is hoe het werkt) dan is er toch niet zo heel veel aan hand? Sure, het is duur, maar daar staan ook negatieve prijzen tegenover. Geen idee of dat tegen elkaar opweegt maar uiteindelijk zal het ergens in het midden liggen lijkt mij.
Serieus? stelletje boeven.quote:Op donderdag 12 december 2024 15:18 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
Dat is dan de kale marktprijs want de energiebelasting is al 13ct
Waarom zit dat bij mij dichter op elkaarquote:Op donderdag 12 december 2024 15:21 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Hoezo kale marktprijs? Ik heb ook een vast contract, afgesloten afgelopen februari, en ik zit op 23ct dal en 30ct normaal.
Dat valt mee, ik dacht dat het hoger lag.quote:Op donderdag 12 december 2024 15:21 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Hoezo kale marktprijs? Ik heb ook een vast contract, afgesloten afgelopen februari, en ik zit op 23ct dal en 30ct normaal.
Dat weet ik niet. Ik heb met opzet dat contract genomen toen ik het zag, omdat ik toen al wist dat ik een EV zou gaan rijden. Inmiddels is die EV er sinds de zomer, en omdat ik ook zonnepanelen heb én ik de stroom voor de auto vergoed krijg van mijn werkgever vond ik het wel interessant om dat verschil zo groot mogelijk te hebben.quote:Op donderdag 12 december 2024 15:27 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Waarom zit dat bij mij dichter op elkaar
En ja, ik geloof echt niet dat energiebelasting hier niet al bij zit. Je ziet zelfs het rekensommetje met btw in m'n contact, en dat is toch echt pas de laatste stap.
Is inclusief ja..was denkfoutje van mijquote:Op donderdag 12 december 2024 15:27 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Waarom zit dat bij mij dichter op elkaar
En ja, ik geloof echt niet dat energiebelasting hier niet al bij zit. Je ziet zelfs het rekensommetje met btw in m'n contact, en dat is toch echt pas de laatste stap.
Dat is niet veel. Hoewel, het is nog steeds meer dan de 21ct die ik op mijn vorige langjarige contract had, maar die tijden komen niet meer terug.quote:Op donderdag 12 december 2024 15:32 schreef HiDiHo het volgende:
3890 kWh / 874,22 Euro
= 0,2247249357 ¤/kWh all in
In mijn geval loont dynamisch dus
Ik heb geen gas. Dat hoge aantal kWh is dus vrij laag als je bedenkt dat ik daarmee ook warm water maak en mijn huis verwarmquote:Op donderdag 12 december 2024 15:42 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat is niet veel. Hoewel, het is nog steeds meer dan de 21ct die ik op mijn vorige langjarige contract had, maar die tijden komen niet meer terug.
Maar daar komt dan gas nog bij neem ik aan, voor de voorzichtigheid? Want ik vind 3890 veel als ik het afzet tegen de 4300 kWh die ik gebruik (vóór) salderen, maar ik heb geen gas en gebruik dus elektra voor alles, maar dat vertekent uiteraard omdat ik ook nog redelijk wat direct eigen verbruik heb en dat komt er dan nog bij, dus die 4300 eigen verbruik is wat de energieleverancier ziet vóór salderen, dus dat is waar dan uiteindelijk mee gerekend wordt.
Dán is het inderdaad erg laag. Ik kom daar al niet aan, en wat ik al zei, ik heb ook nog wel het een en ander een direct eigen verbruik. Ik verwarm/verkoel daar dan dus ook mijn huis mee, maar aan 3890 kom ik niet. Ja, ná salderen is verbruik negatief, maar dat is gewoon gegoochel met cijfers. Uiteindelijk is wat ik in een jaar uit het stopcontact trek wat afgerekend wordt zo'n 4300 kWh.quote:Op donderdag 12 december 2024 15:45 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
Ik heb geen gas. Dat hoge aantal kWh is dus vrij laag als je bedenkt dat ik daarmee ook warm water maak en mijn huis verwarm
Ik heb ook geen zonnepanelen.quote:Op donderdag 12 december 2024 15:49 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dán is het inderdaad erg laag. Ik kom daar al niet aan, en wat ik al zei, ik heb ook nog wel het een en ander een direct eigen verbruik. Ik verwarm/verkoel daar dan dus ook mijn huis mee, maar aan 3890 kom ik niet. Ja, ná salderen is verbruik negatief, maar dat is gewoon gegoochel met cijfers. Uiteindelijk is wat ik in een jaar uit het stopcontact trek wat afgerekend wordt zo'n 4300 kWh.
Ja, mijn verbruik is dan ongeveer 2500 kWh meer, wat ik dus aan direct eigen verbruik heb. Nee, de auto komt daar dan nog eens bovenopquote:Op donderdag 12 december 2024 15:54 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
Ik heb ook geen zonnepanelen.
Jouw verbruik is veel meer als je die meerekent.
Maarja...als je daarmee ook je auto oplaadt.
Op 1 okt was de max, 93% gevuldquote:Op donderdag 12 december 2024 13:08 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik geloof er niets van dat deze vol zat. Het is een gigantisch zacht najaar geweest.
Precies. En hey, het is slechts 1(!!) uurtje! Moet daar nou zo'n paniek over gezaaid worden? Hou toch op, zeg.quote:Op donderdag 12 december 2024 10:31 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
Waarom zou je energietoeslag krijgen als je zelf kiest voor een grillige markt? Je kiest zelf voor dynamisch, dan heb je zowel de lusten (of zoals vandaag) de lasten![]()
We gaan nu met een verbruik van meer dan 5% per week, 20% per maandquote:Op donderdag 12 december 2024 13:28 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Als we nog 5 maanden lang 10% elke maand opstoken (wat excessief is) dan zitten we in mei en hebben we nog over. RUSTAAAAAGH.
quote:Gasprijzen, gasverbruik en gasreserves in cijfers
68% vulling gasvoorraden
(-5,4% ten opzichte van 1 week eerder)
Cijfers van maandag 9 december 2024.
Klopt. Er zijn er zelfs die ook hun zonnepanelen van het dak halen nu de saldering wordt stopgezet.quote:Op donderdag 12 december 2024 10:40 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Wees blij!
Maar ze zijn er, gegarandeerd...
Dan is het eind februari (vrijwel) opperdepop. Daar gaan we dan.quote:Op donderdag 12 december 2024 16:02 schreef Digi2 het volgende:
[..]
We gaan nu met een verbruik van meer dan 5% per week, 20% per maand
[..]
1 uur heel duur maar 2 dagen vrij veelquote:Op donderdag 12 december 2024 16:00 schreef Ghost_Buster het volgende:
[..]
Precies. En hey, het is slechts 1(!!) uurtje! Moet daar nou zo'n paniek over gezaaid worden? Hou toch op, zeg.
Exact. Over een jaar gezien zal het wel meevallen. En als je je daar druk over maakt is dynamisch misschien niet de beste optie voor 'je'. Dan moet je het vastzetten, dan weet je dat je altijd hetzelfde betaald. Als dat betekent dat dat een beetje meer kost, dan is dat de prijs die je betaald voor gemoedsrust.quote:Op donderdag 12 december 2024 16:04 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
1 uur heel duur maar 2 dagen vrij veel
En ja dat kan soms gebeuren. Als het maar niet teveel gebeurd.
Geeft niet, in maart doen de zonnepanelen het weer.quote:Op donderdag 12 december 2024 16:03 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dan is het eind februari (vrijwel) opperdepop. Daar gaan we dan.
Ik maak me er niet druk om. Ook met dynamisch betaal je een vast bedrag per maand. De hoogte ervan bepaal je dan alleen zelf. En als je aan het begin van het jaar al rekening houdt met een duur einde van het jaar en daarom je maandbedrag wat hoger inzet, zit je nu goed. Doe ik ookquote:Op donderdag 12 december 2024 16:06 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Exact. Over een jaar gezien zal het wel meevallen. En als je je daar druk over maakt is dynamisch misschien niet de beste optie voor 'je'. Dan moet je het vastzetten, dan weet je dat je altijd hetzelfde betaald. Als dat betekent dat dat een beetje meer kost, dan is dat de prijs die je betaald voor gemoedsrust.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |